Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dimarts 07/07/2009 16:23

Lluita1714 ha escrit:
Walaaaa, no dubto de la teva veracitat però és bestial! si no m'equivoco una 213 valia 60.000€, per un autobús podrien comprar 16 unitats a FGC!
Tú mateix pots comprovar-ho... 3,75:3 = 1,25, i sense contar la planta d'hidrògen. Encara m'he quedat curt!


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 07/07/2009 17:36

Realment bestial, quina animalada!


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 07/07/2009 17:40

62 UT-213 es podrien comprar, a canvi d'aquests trastos fracassats, al·lucinant! i clar, se li suma la central, amb tot lo que ha costat aquest projecte, es podia haver canviar l'ample de via de la Línia Llobregat-Anoia, i comprar tots els trens amb ample UIC nous de trinca (cosa que trobaria aberrant)


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 07/07/2009 17:41

El més greu de tot és que per la única cosa que ha servit és per veure que l'energia d'hidrogen no és una bona alternativa. D'això sí que se'n diu un gran fracàs :roll: .


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 07/07/2009 18:12

Lluita1714 ha escrit:62 UT-213 es podrien comprar, a canvi d'aquests trastos fracassats, al·lucinant! i clar, se li suma la central, amb tot lo que ha costat aquest projecte, es podia haver canviar l'ample de via de la Línia Llobregat-Anoia, i comprar tots els trens amb ample UIC nous de trinca (cosa que trobaria aberrant)
Però per a comprar trens, no hi hauria hagut finançament europeu. Tot plegat es pot emmarcar en un projecte de recerca en fase pràctica; i, com és sabut, la recerca, a vegades comporta grans èxits però també fracassos. I aquest n'és un.

Gangues de l'ofici...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 07/07/2009 18:16

Guigui ha escrit: Però per a comprar trens, no hi hauria hagut finançament europeu. Tot plegat es pot emmarcar en un projecte de recerca en fase pràctica; i, com és sabut, la recerca, a vegades comporta grans èxits però també fracassos. I aquest n'és un.

Gangues de l'ofici...
Doncs no estaria malament que la UE ajudi per crear una xarxa de transports homogènia.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 07/07/2009 18:24

Lluita1714 ha escrit:Doncs no estaria malament que la UE ajudi per crear una xarxa de transports homogènia.
Doncs abans hauria de començar per Bucarest, Sòfia, Bratislava, Nicòsia, etc. etc.

El cert és que la UE ni és la gallina dels ous d'or, ni té perquè ser-ho.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 07/07/2009 18:34

Guigui ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:Doncs no estaria malament que la UE ajudi per crear una xarxa de transports homogènia.
Doncs abans hauria de començar per Bucarest, Sòfia, Bratislava, Nicòsia, etc. etc.

El cert és que la UE ni és la gallina dels ous d'or, ni té perquè ser-ho.
Ho entenc, però abans que gastar-se aquesta burrada en un fracàs com aquest... dic jo, no n'hi havia prou amb provar-lo en una ciutat, i no a tantes? Clar, aquí parlem de quasi 4 milions d'euros, però, quant és al total de la UE?


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

L5 BORDETA
N5
N5
Entrades: 155
Ubicació: L4 MARIOLA - L5 BORDETA - L17 BORDETA-CIUTAT JARDI
Contacta:

Entrada Autor: L5 BORDETA » Dimecres 08/07/2009 11:48

Hola avui li he enviat un missatge a la TMB empresa que tenien el 1085 y 1086 aparcats a les cotxeres de zona franca y solicitant si els podrien vendre a autobusos lleida ara estic a la espera de resposta creuem els dits hi esperem que la TMB digui que si y el 1085 y 1086 aniran a lleida :) :D



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 08/07/2009 12:23

L5 BORDETA ha escrit:Hola avui li he enviat un missatge a la TMB empresa que tenien el 1085 y 1086 aparcats a les cotxeres de zona franca y solicitant si els podrien vendre a autobusos lleida ara estic a la espera de resposta creuem els dits hi esperem que la TMB digui que si y el 1085 y 1086 aniran a lleida :) :D
No sabia que fossis apoderat d'Autobusos de Lleida... :boig


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 08/07/2009 12:51

Esperes resposta d'aquests???

Jo m'hi he assaventat avui mateix, a la visita del trinagle, ens han donat un llibre delm material históric que te TMB, i sortia aquest autobús, crec que n'hi ha un al Triangle, ja que surten fotos.
Certament estava al·lucinant, ja que pensava que aquests busos estaven circulant a la 59.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 08/07/2009 17:52

L5 BORDETA ha escrit:Hola avui li he enviat un missatge a la TMB empresa que tenien el 1085 y 1086 aparcats a les cotxeres de zona franca y solicitant si els podrien vendre a autobusos lleida ara estic a la espera de resposta creuem els dits hi esperem que la TMB digui que si y el 1085 y 1086 aniran a lleida :) :D
Poso la mà al foc que del dipòsit sortiran directament al desballestament. Altrament, TMB els faria circular, perquè no hi ha absolutament ningú que estigui disposat a comprar-los per un preu que TMB consideri raonable.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimecres 08/07/2009 17:54

Però la veritat és que porten cert temps (2 anys són mooolt), apartats a les cotxeres. Els dóna mandra de desballestar-los?
Guigui ha escrit:Poso la mà al foc que del dipòsit sortiran directament al desballestament.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Diumenge 12/07/2009 11:32

Ahir vaig passar per allí, i només en vaig veure un. :|



Marcel Estadella
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: Sabadell
Contacta:

Entrada Autor: Marcel Estadella » Dimarts 14/07/2009 0:26

Dels tres busos d'Hidrògen un ha passat a patrimoni històric de TMB com a peça de colecció (al igual que ha fet la EMT de Madrid) . De la resta no en tinc ni idea de que en faran . Son inaprofitables , encara que si ho venguéssin als cubans estic segur que en faríen un bus normal amb un motor Taino o alguna cosa semblant .

Salutacions

Marcel



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimarts 14/07/2009 7:00

canalcole ha escrit:Ahir vaig passar per allí, i només en vaig veure un. :|
1085 i 1086 són a la campa de SEAT. Fixa't bé, estan un derrera l'altre a la zona de la tanca exterior



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dimarts 14/07/2009 16:47

OK, es que al passar amb el cotxe no em vaig fixar molt bé. ;)

Gràcies. :ok



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 25/11/2009 12:56

http://www.nexotrans.com/nexobus/notici ... rgo/25567/

El nuevo Citaro Híbrido de pila de combustible da sus primeros pasos por las calles de Hamburgo
A la XX Semana del Autocar y del Autobús acudieron representantes de China, Colombia, Uruguay y Argentina

NEXOBUS.com / El nuevo Mercedes-Benz Citaro Hybrid con pila de combustible ha hecho su primera aparición en su futuro lugar de operación: Hamburgo. La principal distinción de esta última generación de autobús híbrido de célula de combustible radica en su circulación libre de emisiones.
El autobús no emite ningún tipo de partícula contaminante cuando circula y es también prácticamente silencioso, lo que lo convierte en ideal para su uso en las ciudades de gran congestión y áreas metropolitanas. A partir del año próximo, al menos diez de los 30 vehículos que Daimler Buses produce para los operadores de transporte europeos irán a parar a la Autoridad de Transporte de Hamburgo.

"La pila de combustible de los nuevos Citaro Hybrid demuestra claramente que la movilidad eléctrica ya es posible hoy en día también con los vehículos comerciales", afirma Hartmut Schick, jefe de Daimler Buses. "Además, los potenciales de sinergia para nuestros autocares de Mercedes-Benz de pasajeros de desarrollo y la investigación de Daimler puede ser utilizado de manera óptima, en particular con el sistema de transmisión de la célula de combustible".

Para la pila de combustible del Citaro-Hybrid y del Clase-B F-Cell, Mercedes-Benz sigue con éxito el principio de coste-eficacia de la utilización de partes comunes. Los componentes tales como pilas de células de combustible pueden ser usados como módulos para coches y vehículos comerciales, por ejemplo: la pila de combustible de los nuevos autobuses híbridos Citaro es alimentada por dos sistemas de pilas de combustible del mismo tipo usado en la Clase-B F-Cell. Gracias a los componentes de la célula de combustible y mejora de la hibridación con baterías de ion-litio, la pila de combustible Citaro-Hybrid consume casi un 50% menos de hidrógeno en comparación con la generación anterior. El rango de operación de los autobuses de pila de combustible es de alrededor de 250 kilómetros. El sistema de célula de combustible de la unidad también está prácticamente libre de mantenimiento, y tiene una larga vida útil.

Hasta la producción en serie

Para Köhler, vicepresidente de E-drive y Movilidad del Futuro de Daimler AG, "la intensa investigación y el desarrollo realizados desde 1994 han permitido llevar la pila de combustible a la madurez de la producción en serie. El objetivo principal ahora es conseguir un nivel de costo competitivo en comparación con vehículos convencionales y crear una infraestructura completa de electricidad e hidrógeno, y estaciones de servicio en cooperación con los proveedores de energía y la industria petrolera".

En este proyecto a gran escala para el uso de la tecnología de pila de combustible en Hamburgo, Daimler está cooperando con el consejo de la ciudad, así como con Shell, Total und Vattenfall Europe. El objetivo es acelerar la creación de una flota de vehículos libre de emisiones y establecer una infraestructura adecuada de estaciones de servicio de hidrógeno. El proyecto es parte de la Asociación de la Energía Limpia de Hamburgo y Berlín. Su lanzamiento fue apoyado por el gobierno federal alemán como parte del Programa Nacional de Innovación para el hidrógeno y la tecnología de pila de combustible (PIN). Como parte de esta cooperación, se construirán cuatro estaciones públicas de llenado con bombas de hidrógeno en Hamburgo, permitiendo a los vehículos de pila de combustible recargarse en cuestión de minutos.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimecres 19/05/2010 10:15

Os informo que desde esta mañana ni el 1085 ni el 1086 están en el cementerio de dinosaurios de la Campa de SEAT. Se los habrán llevado al desguace???



motoristaMetroBCN
N2
N2
Entrades: 12

Entrada Autor: motoristaMetroBCN » Dimecres 03/11/2010 2:07

Que jo sapiga els autobusos d´hidrogen eren cedits a TMB per fer proves. Un cop van acabar les proves es van retornar excepte el 1084 que s´ha quedat TMB com a històric. Aqui teniu unes fotos del 1084 i altres autobusos preservats a les cotxeres del triangle.

http://www.flickr.com/photos/55430467@N02/5140993617/
http://www.flickr.com/photos/55430467@N02/5141525866/



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”