Diari de Girona, 17 de juny de 2016 ha escrit: Carreguen contra Rull per la seva resposta al «no» de la consulta de la C-32
Asseguren que la creació d'una comissió pública que ha d'elaborar millores ambientals a un estudi «caducat» és «elevar la burla a l´insult»
[...]
Ampliació C-32 Maresme
- genissimon
- N10

- Entrades: 3418
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Ampliació C-32 Maresme
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Una mica d'arqueologia.
Un escàndol més de la C-32 entre Mataró i Palafolls és que inicialment va ser concebuda com la variant lògica de la N-II al seu pas pel Maresme. Però algú va adonar-se que hi hauria molt de trànsit, i que podria ser un bon negoci fer-hi una autopista de peatge. Dit i fet, el govern espanyol de l'època va fer un "dónde está la bolita" i la variant gratuïta va esdevenir una bonica autopista de peatge.
La prova l'he trobat en aquesta sentència d'uns propietaris que reclamaven que els paguessin més per les expropiacions
http://supremo.vlex.es/vid/expropiacion-17444365
En concret en el "Fundamento de derecho" segon, hi ha el paràgraf següent:
"Certificación acreditativa de si el proyecto sometido al estudio de impacto ambiental mediante el anuncio publicado en el Boletín Oficial del Estado núm. 75, correspondiente al día 26 de marzo de 1.991, y que fue objeto de la correspondiente declaración de Impacto Ambiental hecha pública por resolución de 10 de enero de 1.992 publicada en el Boletín Oficial del Estado núm. 39 de 14 de febrero de 1.992, fue el proyecto denominado de trazado "Variante de Carretera N-II de Madrid a Francia por Barcelona, punto kilométrico 658,7 al 684,0. Tramo: Sant Andreu de Llavaneres- Malgrat-Palafolls"
És a dir, que la declaració d'impacte ambiental es va fer per a la variant de la N-II, però el projecte finalment va ser l'autopista que tots coneixem
Un escàndol més de la C-32 entre Mataró i Palafolls és que inicialment va ser concebuda com la variant lògica de la N-II al seu pas pel Maresme. Però algú va adonar-se que hi hauria molt de trànsit, i que podria ser un bon negoci fer-hi una autopista de peatge. Dit i fet, el govern espanyol de l'època va fer un "dónde está la bolita" i la variant gratuïta va esdevenir una bonica autopista de peatge.
La prova l'he trobat en aquesta sentència d'uns propietaris que reclamaven que els paguessin més per les expropiacions
http://supremo.vlex.es/vid/expropiacion-17444365
En concret en el "Fundamento de derecho" segon, hi ha el paràgraf següent:
"Certificación acreditativa de si el proyecto sometido al estudio de impacto ambiental mediante el anuncio publicado en el Boletín Oficial del Estado núm. 75, correspondiente al día 26 de marzo de 1.991, y que fue objeto de la correspondiente declaración de Impacto Ambiental hecha pública por resolución de 10 de enero de 1.992 publicada en el Boletín Oficial del Estado núm. 39 de 14 de febrero de 1.992, fue el proyecto denominado de trazado "Variante de Carretera N-II de Madrid a Francia por Barcelona, punto kilométrico 658,7 al 684,0. Tramo: Sant Andreu de Llavaneres- Malgrat-Palafolls"
És a dir, que la declaració d'impacte ambiental es va fer per a la variant de la N-II, però el projecte finalment va ser l'autopista que tots coneixem
El Govern iniciará las obras de prolongación de la C-32 hasta Lloret de Mar entre septiembre y octubre
El proyecto, de 6,7 km, contará con dos túneles, 5 viaductos, se ejecutará en un plazo de dos años y costará 71 millones
ACN, Barcelona 17/07/2016 12:45 | Actualizado a 17/07/2016 13:13
http://www.lavanguardia.com/local/giron ... tubre.html
El proyecto, de 6,7 km, contará con dos túneles, 5 viaductos, se ejecutará en un plazo de dos años y costará 71 millones
ACN, Barcelona 17/07/2016 12:45 | Actualizado a 17/07/2016 13:13
http://www.lavanguardia.com/local/giron ... tubre.html
- genissimon
- N10

- Entrades: 3418
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 14 de març de 2018 ha escrit: La Generalitat torna a iniciar tots els tràmits per perllongar la C-32
El TJSC havia suspès cautelarment el 2017 l'inici de les obres arran d'un recurs de diferents entitats considerant que hi havia hagut canvis al traçat respecte a la declaració ambiental del 2000
Territori comença de nou i sotmet a informació pública l'estudi informatiu i d'impacte ambiental amb l'últim traçat previst
A partir d'avui ja s'hi poden presentar al·legacions
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10

- Entrades: 3418
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 11 de novembre de 2022 ha escrit: El TSJC anul·la el projecte de perllongament de la C-32 entre Blanes i Lloret que la Generalitat va aprovar el 2018
L'alt tribunal estima el recurs dels ecologistes perquè els estudis no van tenir en compte la Llei del Canvi Climàtic
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10

- Entrades: 3418
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 15 de novembre de 2022 ha escrit: Aturem la C-32 demana que es reforestin les zones arrasades per l’autopista
La plataforma ecologista celebra la sentència ferma que anul·la el projecte d’ampliació de la via, però insta a la Generalitat a «reparar» l’entorn
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10

- Entrades: 3418
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 27 d'octubre de 2024 ha escrit: Junts vol reactivar la perllongació de la C-32 fins a Lloret
Consideren que és «una necessitat urgent per al territori, la població i la indústria» de la zona
Laura Fanals
27 D’OCT. 2024 6:30
Junts per Catalunya ha presentat una pregunta al Govern per saber «quan es farà efectiu» el perllongament de la C-32 entre Blanes i Lloret, tot recordant que hi ha «múltiples mandats parlamentaris que insten a fer-ho». El projecte, que havia generat oposició al territori articulada en la plataforma Aturem la C-32, ha restat aturat durant els darrers anys, especialment després que una resolució judicial el tombés. Des de Junts, tanmateix, se’n mostren partidaris i consideren que és «una necessitat urgent pel territori, la població i la indústria de la Selva Marítima i l’Alt Maresme». Ara, la pilota en mans del PSC i especialment de la consellera de Territori, la gironina Sílvia Paneque.
En la seva pregunta, presentada per escrit, Junts recorda que en els últims anys s’han aprovat diveres mocions i resolucions instant el Govern català a tirar endavant una infraestructura que consideren imprescindible. Per això, han demanat a l’executiu socialista que posi data per a fer efectiu aquest perllongament. Des del seu punt de vista, es tractaria d’una via ràpida necessària per «proporcionar una mobilitat eficient, que redueixi la contaminació i que garanteixi la seguretat viària». Concretament, apunten que el seu traçat permetria «allunyar les emissions de diòxid de nitrogen i de Co2 dels nuclis de població», així com treure un gran volumt de trànsit rodat fora de les zones urbanes, fet que permetria reduir la sinistralitat.
Segons recorda la formació, les poblacions de Lloret, Blanes i Tordera sumen una població d’aproximadament 101.000 habitants en una zona «que no només connecta les comarques del Maresme i la Selva amb la resta del territori gironí», sinó que també «és un eix econòmic com a porta d’entrada a la Costa Brava». Per això, considern que la perllongació d’aquesta infraestructura és una obra imprescindible, perquè, segons subratlla, els treballs que ha fet el Govern estatal per millorar la mobilitat a aquesta zona són «insuficients».
En paral·lel, Junts també ha presentat una sol·licitud de documentació de les conclusions de l’estudi sobre la millora de la mobilitat del corredor Maresme - la Selva Marítima, encarregat a FGC, i les de l’estudi informatiu Millora de la connectivitat i nous enllaços de la C-32 al Maresme del PK 84.250 al PK 134,750 entre Montgat i Tordera.
La perllongació de la C-32 fins a Lloret, tanmateix, no genera consens al territori. Al contrari. L’any 2016, una consulta no vinculant entre la població de Blanes i Lloret va donar com a resultat un 76% de contraris a la infraestructura, tot i que el percentatge de participació va ser molt baix.
A més, la plataforma Aturem la C-32 es va mobilitzar per aturar-la i fins i tot va recórrer als tribunals, que li van acabar donant la raó. L’entitat va presentar més de 80 al·legacions contra el pla perquè l’estudi d’impacte ambiental no tenia en compte la Llei del Canvi Climàtic. El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya els va fer cas i va anul·lar el projecte l’any 2022, tot i que les obres s’havien aturat de forma cautelar el 2019. Aquest, però, era ja el segon projecte que es presentava, ja que el juliol de 2017 també el Tribunal Superior de Justícia havia aturat la primera proposta.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10

- Entrades: 3418
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Diari de Girona, 22 d'octubre de 2025 ha escrit: El Govern reactiva el projecte d'allargar la C-32 fins a Lloret de Mar
El secretari de Mobilitat anuncia un nou estudi que sortirà a informació pública a finals d’any
Redacció
EFE
Girona22 D’OCT. 2025 6:16
El secretari general de Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Manel Nadal, va anunciar ahir que, abans de final d’any, sortirà a informació pública un estudi sobre la prolongació de l’autopista C-32 des de Blanes fins a Lloret.
Nadal va aprofitar una compareixença al fòrum turístic BTM, amb seu a Lloret de Mar, per confirmar que aquest estudi sobre la recuperació del corredor litoral i contempla dues opcions, «però l’escollida seria la de la C-32».
Seria «tornar al traçat que enllacés l’autopista amb Lloret», va dir el secretari general, que va subratllar la pressió a favor d’aquest projecte del món empresarial i de diferents ajuntaments de la zona.
Manel Nadal va assegurar que la Generalitat sap que es necessiten millores en la connexió per carretera amb l’aeroport, a la carretera C-65, però que sobretot cal millorar el corredor de la Selva Marítima -a la qual pertany Lloret de Mar- al Maresme.
Nadal va destacar que Lloret de Mar és l’única ciutat de més de 40.000 habitants «que no té tren ni autovia d’alta capacitat», una problemàtica que, segons ha explicat, ha requerit d’aquest estudi de mobilitat del corredor entre la Selva Marítima i el Maresme.
Les conclusions de l’estudi apunten que «el transport públic ha de ser prioritari», però no evita la necessitat d’»una via d’alta capacitat que connecti Lloret de Mar amb Barcelona i la resta de Catalunya».
«Tren, tramvia, autobús, no n’hi ha prou, cal continuar apostant per una via d’alta capacitat», va precisar el secretari sobre el contingut de l’estudi.
El projecte d’allargar l’autopista C-32 fins a Lloret de Mar ha estat reinvindicat des del sector privat i també compta amb el suport d’ajuntaments, però ha topat amb l’oposició d’entitats ecologistes.
L’any 2022, el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) va anul·lar l’últim projecte de perllongament de la C-32 que la Generalitat va aprovar el 2018. L’alt tribunal estimava el contenciós que van interposar diverses entitats ecologistes (entre les quals, SOS Lloret, Salvem Pinya de Rosa o la Ieden) perquè l’estudi d’impacte ambiental, que avalava el traçat escollit, no s’ajusta a allò que marca la Llei del Canvi Climàtic. El juliol del 2019, el TSJC ja va fer aturar les obres de manera cautelar (que havien començat, entre d’altres, amb tales d’arbres al paratge del Vilar). Aquest era el segon projecte de perllongament de la C-32 que la Generalitat tirava endavant.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Quants carrils té previst que tingui aquest enllaç amb Lloret? Perquè no pot ser una carretera d'un carril per sentit limitada a 90 o 100? com les C-15, C-37, C-51, C-55... A més aquesta carretera farà que tothom que vagi a Tossa des de Barcelona passi per l'interior de Lloret. Ho trobo mal plantejat



