Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Sinistralitat a les carreteres
Cap de setmana negre
http://www.ara.cat/societat/Cinc-accide ... 34016.html
Cinc morts en accidents de trànsit aquest dissabte a Catalunya
Cinc morts en accidents de trànsit aquest dissabte a Catalunya
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
http://www.ara.cat/societat/Arrenca-Set ... 32398.html
L'operació sortida de Setmana Santa acaba amb set morts i set ferits greus
Des del 30 de març, inici de la primera fase de l'operació sortida de Setmana Santa, i fins avui, Divendres Sant, hi ha hagut 7 víctimes mortals a les carreteres i autopistes catalanes
AGÈNCIES
Barcelona | Actualitzada el 06/04/2012 18:01
A les carreteres catalanes s'han registrat sis accidents mortals amb 7 morts des del 30 de març, moment en què es va iniciar la primera fase de l’operació sortida de Setmana Santa. Aquesta tarda ha finalitzat la segona fase. El Servei Català de Trànsit ha demanat que no s'abaixi la guàrdia a les carreteres.
Aquest Divendres Sant només s’han registrat retencions a la N-340 i l’AP-7, mentre que una calamarsada a l’AP-2 a Montblanc ha provocat alguns accidents. En aquesta segona fase han sortit de Barcelona i la seva àrea d’influència al voltant de 361.000 vehicles, un 2,6% més que l’any passat, quan en van sortir uns 352.000 vehicles.
Els accidents mortals s'han registrat entre el 30 de març i el 4 d'abril. Els sis accidents mortals han ocorregut a Cabanes (Alt Empordà) –el 31 de març, amb un mort–; Castellví de la Marca (Alt Penedès) –el 31 de març, amb un mort–; l'Ampolla (Baix Ebre) –l'1 d'abril, amb un mort–; Pratdip (Baix Camp) –el 3 d'abril, amb un mort–, Sils (Selva) –el 4 d'abril, amb un mort– i Menàrguens (Noguera) –el 4 d'abril, amb dos morts.
A més, tan sols en aquest matí hi ha hagut quatre accidents, en dos dels quals cinc persones han quedat ferides de gravetat. Després del migdia la forta calamarsada caiguda a l'AP-2, a l'altura de Montblanc, ha provocat tres accidents que han deixat dos ferits greus i sis de lleus. S'han produït cues de 8 km a Llinars del Vallès, de 2 a la Roca i a Hostalric i de 5 a Maçanet de la Selva, tots a l'AP-7.
Els tres accidents provocats per la calamarsada a l'AP-2, a l'altura de Montblanc, han causat dos ferits greus, un home i una dona que han sigut traslladats pel SEM a l'Hospital Joan XXIII.
L'operació sortida de Setmana Santa acaba amb set morts i set ferits greus
Des del 30 de març, inici de la primera fase de l'operació sortida de Setmana Santa, i fins avui, Divendres Sant, hi ha hagut 7 víctimes mortals a les carreteres i autopistes catalanes
AGÈNCIES
Barcelona | Actualitzada el 06/04/2012 18:01
A les carreteres catalanes s'han registrat sis accidents mortals amb 7 morts des del 30 de març, moment en què es va iniciar la primera fase de l’operació sortida de Setmana Santa. Aquesta tarda ha finalitzat la segona fase. El Servei Català de Trànsit ha demanat que no s'abaixi la guàrdia a les carreteres.
Aquest Divendres Sant només s’han registrat retencions a la N-340 i l’AP-7, mentre que una calamarsada a l’AP-2 a Montblanc ha provocat alguns accidents. En aquesta segona fase han sortit de Barcelona i la seva àrea d’influència al voltant de 361.000 vehicles, un 2,6% més que l’any passat, quan en van sortir uns 352.000 vehicles.
Els accidents mortals s'han registrat entre el 30 de març i el 4 d'abril. Els sis accidents mortals han ocorregut a Cabanes (Alt Empordà) –el 31 de març, amb un mort–; Castellví de la Marca (Alt Penedès) –el 31 de març, amb un mort–; l'Ampolla (Baix Ebre) –l'1 d'abril, amb un mort–; Pratdip (Baix Camp) –el 3 d'abril, amb un mort–, Sils (Selva) –el 4 d'abril, amb un mort– i Menàrguens (Noguera) –el 4 d'abril, amb dos morts.
A més, tan sols en aquest matí hi ha hagut quatre accidents, en dos dels quals cinc persones han quedat ferides de gravetat. Després del migdia la forta calamarsada caiguda a l'AP-2, a l'altura de Montblanc, ha provocat tres accidents que han deixat dos ferits greus i sis de lleus. S'han produït cues de 8 km a Llinars del Vallès, de 2 a la Roca i a Hostalric i de 5 a Maçanet de la Selva, tots a l'AP-7.
Els tres accidents provocats per la calamarsada a l'AP-2, a l'altura de Montblanc, han causat dos ferits greus, un home i una dona que han sigut traslladats pel SEM a l'Hospital Joan XXIII.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
http://www.324.cat/noticia/1705772/cata ... daccidents
Trànsit estudia si la davallada de la circulació per autopista ha causat un augment d'accidents
Redacció
Actualitzat a les 12:56 h 22/04/2012
La crisi fomenta l'estalvi i redueix la circulació per autopista. Les xifres del Servei Català de Trànsit demostren que cada cop anem menys per autopista. Aquest 2012, el trànsit per vies de pagament ha caigut un 10%. Ara estudien si aquest descens pot haver contribuït a l'augment de la mortalitat a la carretera. En el primer trimestre de l'any s'ha registrat un increment de gairebé un 30% del nombre de morts a les carreteres. Segons Trànsit, set de cada deu víctimes perden la vida en accidents en vies secundàries.
Des que va començar la crisi, la circulació per carretera s'ha reduït. Hi ha menys cotxes perquè l'activitat econòmica ha baixat. Trànsit, a més, ha detectat que també se circula menys per autopistes. L'ús de vies alternatives per estalviar-se el preu del peatge podria explicar aquesta tendència.
El 2012, la davallada de la circulació per autopista s'ha fet més evident. Durant el 2011 semblava que el fenomen s'estancava, però aquest any, el nombre de vehicles que circulen per vies de pagament s'ha reduït un 10%.
El Servei Català de Trànsit creu que el descens de vehicles a l'autopista podria tenir relació amb l'augment de la mortalitat del primer trimestre de l'any. En només tres mesos s'han registrat 49 accidents mortals amb 57 morts, 15 més que el 2011.
Segons ha explicat el coordinador de seguretat viària i mobilitat del SCT, Òscar Llatje, a l'ACN, s'estudia si els conductors eviten les vies ràpides de pagament per estalviar i escullen carreteres secundàries, on la sinistralitat és més alta.
Llatje posa com a exemple el fet que el trànsit ha baixat menys al tram nord de l'AP-7, que uneix Montmeló fins a la frontera amb França. El coordinador creu que això es podria deure al fet que és una via que utilitzen gairebé obligatòriament un gran nombre de conductors estrangers que "potser noten menys els efectes de la crisi".
Trànsit afegeix a l'equació de menys circulació per autopista i més accidents mortals el fet que el 70% de les morts són en carreteres secundàries. Comptant els últims tres anys, han mort a les autopistes i autovies catalanes 218 persones. A la resta de vies, el nombre de morts ha estat de 499.
Trànsit estudia si la davallada de la circulació per autopista ha causat un augment d'accidents
Redacció
Actualitzat a les 12:56 h 22/04/2012
La crisi fomenta l'estalvi i redueix la circulació per autopista. Les xifres del Servei Català de Trànsit demostren que cada cop anem menys per autopista. Aquest 2012, el trànsit per vies de pagament ha caigut un 10%. Ara estudien si aquest descens pot haver contribuït a l'augment de la mortalitat a la carretera. En el primer trimestre de l'any s'ha registrat un increment de gairebé un 30% del nombre de morts a les carreteres. Segons Trànsit, set de cada deu víctimes perden la vida en accidents en vies secundàries.
Des que va començar la crisi, la circulació per carretera s'ha reduït. Hi ha menys cotxes perquè l'activitat econòmica ha baixat. Trànsit, a més, ha detectat que també se circula menys per autopistes. L'ús de vies alternatives per estalviar-se el preu del peatge podria explicar aquesta tendència.
El 2012, la davallada de la circulació per autopista s'ha fet més evident. Durant el 2011 semblava que el fenomen s'estancava, però aquest any, el nombre de vehicles que circulen per vies de pagament s'ha reduït un 10%.
El Servei Català de Trànsit creu que el descens de vehicles a l'autopista podria tenir relació amb l'augment de la mortalitat del primer trimestre de l'any. En només tres mesos s'han registrat 49 accidents mortals amb 57 morts, 15 més que el 2011.
Segons ha explicat el coordinador de seguretat viària i mobilitat del SCT, Òscar Llatje, a l'ACN, s'estudia si els conductors eviten les vies ràpides de pagament per estalviar i escullen carreteres secundàries, on la sinistralitat és més alta.
Llatje posa com a exemple el fet que el trànsit ha baixat menys al tram nord de l'AP-7, que uneix Montmeló fins a la frontera amb França. El coordinador creu que això es podria deure al fet que és una via que utilitzen gairebé obligatòriament un gran nombre de conductors estrangers que "potser noten menys els efectes de la crisi".
Trànsit afegeix a l'equació de menys circulació per autopista i més accidents mortals el fet que el 70% de les morts són en carreteres secundàries. Comptant els últims tres anys, han mort a les autopistes i autovies catalanes 218 persones. A la resta de vies, el nombre de morts ha estat de 499.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N6
- Entrades: 311
- Ubicació: Sabadell
- Contacta:
Guigui ha escrit:http://www.324.cat/noticia/1705772/cata ... daccidents
Trànsit estudia si la davallada de la circulació per autopista ha causat un augment d'accidents
Segons ha explicat el coordinador de seguretat viària i mobilitat del SCT, Òscar Llatje, a l'ACN, s'estudia si els conductors eviten les vies ràpides de pagament per estalviar i escullen carreteres secundàries, on la sinistralitat és més alta.
En el meu cas, fa dos anys que he bandejat les autopistes. Per anar a Girona des de Sabadell tardes vint minuts més, i cinc euros d'anar i cinc de tornar mes el gas oil piquen en un temps on la feina va escassa. I suposo que com jo, molts.
http://www.ara.cat/societat/Puig-anunci ... 27569.html
Multes un 30% més cares als reincidents per aturar l'augment de morts a la carretera
Les morts a les carreteres han augmentat un 7,2% en aquests primers sis mesos de l'any, i han passat de 97 a 104
EFE
Barcelona | Actualitzada el 25/06/2012 13:39
El conseller d'Interior, Felip Puig, ha anunciat que els Mossos d'Esquadra portaran a terme més controls a les carreteres i s'incrementarà en un 30% l'import de les multes als reincidents, davant el repunt de la mortalitat a les carreteres catalanes, que s'ha disparat en mig any un 7,2%.
En roda de premsa, Puig ha atribuït l'increment de la mortalitat viària a Catalunya al factor humà –amb la relaxació dels conductors i l'augment de les conductes de risc–, a la velocitat excessiva i a la crisi econòmica, que ha originat un envelliment del parc mòbil i ha provocat que el 4% dels vehicles hagin passat de les autopistes a les vies secundàries.
Per combatre aquest augment de la sinistralitat –després de més d'una dècada de reducció de la mortalitat a les carreteres catalanes–, el conseller ha anunciat que els Mossos d'Esquadra portaran a terme més controls a les carreteres, que hi haurà vehicles no logotipats que gravaran les distraccions i que s'incrementarà en un 30% l'import de les multes als conductors que acumulin dues sancions per conductes de risc greu en l'any anterior.
Alguns comentaris de la notícia són ben interessants...
Multes un 30% més cares als reincidents per aturar l'augment de morts a la carretera
Les morts a les carreteres han augmentat un 7,2% en aquests primers sis mesos de l'any, i han passat de 97 a 104
EFE
Barcelona | Actualitzada el 25/06/2012 13:39
El conseller d'Interior, Felip Puig, ha anunciat que els Mossos d'Esquadra portaran a terme més controls a les carreteres i s'incrementarà en un 30% l'import de les multes als reincidents, davant el repunt de la mortalitat a les carreteres catalanes, que s'ha disparat en mig any un 7,2%.
En roda de premsa, Puig ha atribuït l'increment de la mortalitat viària a Catalunya al factor humà –amb la relaxació dels conductors i l'augment de les conductes de risc–, a la velocitat excessiva i a la crisi econòmica, que ha originat un envelliment del parc mòbil i ha provocat que el 4% dels vehicles hagin passat de les autopistes a les vies secundàries.
Per combatre aquest augment de la sinistralitat –després de més d'una dècada de reducció de la mortalitat a les carreteres catalanes–, el conseller ha anunciat que els Mossos d'Esquadra portaran a terme més controls a les carreteres, que hi haurà vehicles no logotipats que gravaran les distraccions i que s'incrementarà en un 30% l'import de les multes als conductors que acumulin dues sancions per conductes de risc greu en l'any anterior.
Alguns comentaris de la notícia són ben interessants...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- carles10000
- N6
- Entrades: 210
- Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram
http://www.ara.cat/societat/morts-accid ... 16093.html
El nombre de morts en accidents de trànsit baixa un 4,39% l'any 2012 però augmenten els ferits greus
Han perdut la vida un total de 196 persones en 168 accidents a les carreteres catalanes
El nombre de morts en accidents de trànsit baixa un 4,39% l'any 2012 però augmenten els ferits greus
Han perdut la vida un total de 196 persones en 168 accidents a les carreteres catalanes
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Notícia gravíssima relacionada amb un greu "accident"
http://ccaa.elpais.com/ccaa/2013/01/14/ ... 57408.html
Indultado un conductor kamikaze condenado a 13 años de prisión
Cambiar 13 años de cárcel por una multa de 2 años a razón de 6 euros diarios, un total de 4.380 euros. Esta es la decisión por la que se indulta a Ramón Jorge Ríos Salgado, conductor kamikaze que, según la sentencia, provocó la muerte de otro conductor y causó heridas a su acompañante. Este indulto, publicado el pasado 5 de enero en el Boletín Oficial del Estado, no es el único de 2013. El Ministerio de Justicia ha publicado ya 16 en lo que va de año.
El 1 de diciembre de 2003, Ramón Jorge Ríos Salgado conducía con su coche por la autopista A-7 cuando chocó con un vehículo a la altura de Torrent (Valencia). El coche tuvo que apartarse al arcén y avisar a los servicios de emergencia. Seguidamente, el kamikaze accedió a la autopista AP-7 por una garita de peaje y circuló en sentido contrario, según la sentencia, a gran velocidad, sin avisar de su conducción contrasentido ni efectuar maniobras de evasión para no chocar con los vehículos que circulaban en el sentido correcto. Finalmente, colisionó con un segundo coche en el que viajaba una pareja. Como consecuencia del impacto, él falleció y ella resultó herida.
En 2011 la Audiencia Provincial de Valencia condenó a Ríos Salgado a 13 años de cárcel por un delito de conducción con grave desprecio para la vida de los demás. Ahora el Ministerio de Justicia le conmuta la pena por dos años de multa a condición de que no vuelva a cometer delito doloso en un plazo de cinco años.
Ana Novella, presidenta de la asociación Stop Accidentes, ha lamentado el indulto y lo ha calificado de “incongruente” si lo que se pretende es reducir el número de accidentes. El pasado domingo, un conductor atropelló mortalmente a una ciclista en el centro de Valencia. Según fuentes del Tribunal Superior de Justicia valenciano, el conductor cuadruplicaba la tasa de alcohol en sangre. El Juzgado de Instrucción número 2 de Valencia acordó ayer prisión provisional comunicada y sin fianza para el conductor, que ha sido acusado de “un delito contra la seguridad vial con manifiesto desprecio a la vida”.
Ana Novella afirma que el número de solicitudes de indulto está aumentando entre los conductores penados y critica que finalmente los culpables no cumplan sus penas. “Una vez se han puesto, llega el Consejo de Ministros e indulta al acusado y no pasa nada”.
http://ccaa.elpais.com/ccaa/2013/01/14/ ... 57408.html
Indultado un conductor kamikaze condenado a 13 años de prisión
Cambiar 13 años de cárcel por una multa de 2 años a razón de 6 euros diarios, un total de 4.380 euros. Esta es la decisión por la que se indulta a Ramón Jorge Ríos Salgado, conductor kamikaze que, según la sentencia, provocó la muerte de otro conductor y causó heridas a su acompañante. Este indulto, publicado el pasado 5 de enero en el Boletín Oficial del Estado, no es el único de 2013. El Ministerio de Justicia ha publicado ya 16 en lo que va de año.
El 1 de diciembre de 2003, Ramón Jorge Ríos Salgado conducía con su coche por la autopista A-7 cuando chocó con un vehículo a la altura de Torrent (Valencia). El coche tuvo que apartarse al arcén y avisar a los servicios de emergencia. Seguidamente, el kamikaze accedió a la autopista AP-7 por una garita de peaje y circuló en sentido contrario, según la sentencia, a gran velocidad, sin avisar de su conducción contrasentido ni efectuar maniobras de evasión para no chocar con los vehículos que circulaban en el sentido correcto. Finalmente, colisionó con un segundo coche en el que viajaba una pareja. Como consecuencia del impacto, él falleció y ella resultó herida.
En 2011 la Audiencia Provincial de Valencia condenó a Ríos Salgado a 13 años de cárcel por un delito de conducción con grave desprecio para la vida de los demás. Ahora el Ministerio de Justicia le conmuta la pena por dos años de multa a condición de que no vuelva a cometer delito doloso en un plazo de cinco años.
Ana Novella, presidenta de la asociación Stop Accidentes, ha lamentado el indulto y lo ha calificado de “incongruente” si lo que se pretende es reducir el número de accidentes. El pasado domingo, un conductor atropelló mortalmente a una ciclista en el centro de Valencia. Según fuentes del Tribunal Superior de Justicia valenciano, el conductor cuadruplicaba la tasa de alcohol en sangre. El Juzgado de Instrucción número 2 de Valencia acordó ayer prisión provisional comunicada y sin fianza para el conductor, que ha sido acusado de “un delito contra la seguridad vial con manifiesto desprecio a la vida”.
Ana Novella afirma que el número de solicitudes de indulto está aumentando entre los conductores penados y critica que finalmente los culpables no cumplan sus penas. “Una vez se han puesto, llega el Consejo de Ministros e indulta al acusado y no pasa nada”.
Mor un dels ferits per l'envestida d'un taxi dissabte a la Rambla de Catalunya
Es tracta d'un home de 88 anys, que és una de les sis víctimes de l'atropellament d'ahir a la tarda
http://www.ara.cat/societat/Mor-lenvest ... 11292.html
Es tracta d'un home de 88 anys, que és una de les sis víctimes de l'atropellament d'ahir a la tarda
http://www.ara.cat/societat/Mor-lenvest ... 11292.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Entrades: 1151
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contacta:
Algú sap que ha passat exatament?
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Ho sap el link.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
No me sorprende en lo más mínimo, más me sorprende que no leamos más noticias de este tipo. ¿Que se espera la gente que ocurra, teniendo la ciudad llena de cuasiautovías urbanas como Aragó, Gran Vía o la Diagonal? El vehículo privado debería de estar limitado a 30km/h dentro de la ciudad, así habrá muchos menos atropellos y accidentes, y será un gran incentivo para el transporte público.
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5765
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Si un coche te atropella a 29 Km/h. también te puede matar...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Y una bici a 15 también.Fran-Ikarus ha escrit:Si un coche te atropella a 29 Km/h. también te puede matar...
Un coche que va a 80 no atropella al peatón yendo a 80, sino yendo a 40 o 50, porque habrá pisado el freno un momento antes. A 30 km/h no sólamente tienes más tiempo para reaccionar, además tienes mucho menos camino de frenada.
L'ona verda a carrers com Aragó està pensada per anar a una velocitat constant de 50 km/h.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Pero sabes igual que yo que en Aragón y Diagonal es muy habitual ver velocidades de hasta 80 km/h, aunque sea sólo por momentos ya que alcanzan el semáforo rojo. En la Diagonal alta directamente hay tramos muy largos con poquísimos semáforos, y a horas con poco tráfico me ha tocado ir en un coche que iba alrededor de 80 y ver a otros pasar un tanto más rápido, alrededor de Francesc Macià. La teoría será una, pero la realidad, tristemente, es otra. En ese sentido también defiendo el límite de 30, porque 50 da un margen a simple vista que yendo a 80 no es muy evidente el exceso de velocidad, en cambio de 30 a 50 es mucho más evidente.Guigui ha escrit:L'ona verda a carrers com Aragó està pensada per anar a una velocitat constant de 50 km/h.
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5765
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Doncs fa una estona m'he vist, durant un parell de segons, protagonitzant insospitadament el següent capítol del tema "Atropellaments urbans" (per cert, jo diria que la problemàtica no és ben bé la de les carreteres i suggereixo d'extreure'n un tema propi), i a la mateixa cruïlla.
Anava jo amb el cotxe per tot Aragó, fins a Entença, i a l'alçada de la cruïlla de marres anava pel carril central (de cinc), havent agafat una boníssima ratxa de semàfors verds (des de tot just passat Meridiana, de fet). En acostar-me a Rambla Catalunya, m'ha vingut al cap inevitablement l'accident i... vet aquí que em trobo un sòmines creuant corrents, de muntanya a mar, entre el cinquè i el quart carril, amb una actitud estranyissima i unes ulleres amb montura "verd àcid" (com a detall extravagant que he pogut distingir).
Tot i que lògicament no he arribat a veure els moments immediatament anteriors, la gent que esperava per creuar (força) a la banda muntanya se l'estava mirant.
El personatge ha passat per darrera del meu cotxe (dins de la seva cursa desaforada devia estar calculant "on the fly" a quina velocitat podia anar per no impactar amb els cotxes que li venien), i he arribat a veure pel retrovisor com, un cop rebassat, girava cap a l'altra banda com un esquiador de descens quan acaba de passar una bandera...
Evidentment, això podia haver acabat en atropellament mortal, sense temps per a frenar i sense res que se li assembli, i ves a saber la notícia, segons com hagués quedat redactada, a quina mena de comentaris donava lloc.
Anava jo amb el cotxe per tot Aragó, fins a Entença, i a l'alçada de la cruïlla de marres anava pel carril central (de cinc), havent agafat una boníssima ratxa de semàfors verds (des de tot just passat Meridiana, de fet). En acostar-me a Rambla Catalunya, m'ha vingut al cap inevitablement l'accident i... vet aquí que em trobo un sòmines creuant corrents, de muntanya a mar, entre el cinquè i el quart carril, amb una actitud estranyissima i unes ulleres amb montura "verd àcid" (com a detall extravagant que he pogut distingir).
Tot i que lògicament no he arribat a veure els moments immediatament anteriors, la gent que esperava per creuar (força) a la banda muntanya se l'estava mirant.
El personatge ha passat per darrera del meu cotxe (dins de la seva cursa desaforada devia estar calculant "on the fly" a quina velocitat podia anar per no impactar amb els cotxes que li venien), i he arribat a veure pel retrovisor com, un cop rebassat, girava cap a l'altra banda com un esquiador de descens quan acaba de passar una bandera...
Evidentment, això podia haver acabat en atropellament mortal, sense temps per a frenar i sense res que se li assembli, i ves a saber la notícia, segons com hagués quedat redactada, a quina mena de comentaris donava lloc.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Aquests lamentables accidents sempre acaben derivant en el mateix, qui li agradaria prohibir el cotxe totalment a la ciutat si abraona i qui no es defensa dient que son "imponderables" i ni una cosa ni l'altre, perque en el primer cas arribariem a dir que millor no sortir de casa i prohibir-ho tot (el que no agradi, clar) i per l'altre banda si es el segon mai es trobarien posibles solucions, aixi que repeteixo ni una cosa ni l'altre.
Hi hauria de parlar de moltes coses... del tema semafors a Barcelona...perque circula tant vehicle privat....es posible que la majoria que va en cotxe no tingui altres mes posiibilitats i no es que faci per "egoisme".
Pero sobre tot hi hauria de una vegada per totes, evitar indults a persones que son un perill al volant fent valer la llei i no assitint a vergonyes com hem vist i si un te adiccio a la velocitat o es tracta o no pot conduir mai mes i aixi etc.. etc... i encara sembla que aquestes coses que per mi son delictes a la societat de totes, totes no es vegui com quelcom tant greu per preso i jo crec que si.
D'accidents sempre ni haura perque el factor risc el porta la vida mateixa ( si estas viu pots morir) pero buscar la maxima seguretat acaba fent que un no tingui ni llibertat.
En aquest accident en plena ciutat hi han hagut molts testimonis, inclus mes d'un ha dit la marca del vehicle que va impactar amb el taxi ( les marques ja se sap que son molt "reacies" a que apareguin els noms i models dels cotxes implicats) dona mala imatge i a mes potser hi haurien sorpreses...desagradables.. per alguns que venes airbags i seguretat ficticia a "tupi plen".
Aixi que no es tan senzill tot plegat, esperem que els ferits que encara hi ha evolucionin be.
Hi hauria de parlar de moltes coses... del tema semafors a Barcelona...perque circula tant vehicle privat....es posible que la majoria que va en cotxe no tingui altres mes posiibilitats i no es que faci per "egoisme".
Pero sobre tot hi hauria de una vegada per totes, evitar indults a persones que son un perill al volant fent valer la llei i no assitint a vergonyes com hem vist i si un te adiccio a la velocitat o es tracta o no pot conduir mai mes i aixi etc.. etc... i encara sembla que aquestes coses que per mi son delictes a la societat de totes, totes no es vegui com quelcom tant greu per preso i jo crec que si.
D'accidents sempre ni haura perque el factor risc el porta la vida mateixa ( si estas viu pots morir) pero buscar la maxima seguretat acaba fent que un no tingui ni llibertat.
En aquest accident en plena ciutat hi han hagut molts testimonis, inclus mes d'un ha dit la marca del vehicle que va impactar amb el taxi ( les marques ja se sap que son molt "reacies" a que apareguin els noms i models dels cotxes implicats) dona mala imatge i a mes potser hi haurien sorpreses...desagradables.. per alguns que venes airbags i seguretat ficticia a "tupi plen".
Aixi que no es tan senzill tot plegat, esperem que els ferits que encara hi ha evolucionin be.
Lo dudo, sólo hay que ver el tráfico que hay en ejes paralelos a líneas de metro o tren. Hay una parte que no tiene alternativa real, si, pero me atrevo decir que no deben ser más del 30% de los coches. Barcelona no tiene un transporte público tan malo como para justificar la cantidad de coches. Fíjate cuanto tráfico hay en relaciones radiales, desde y hacia Barcelona, cuando son estas las que mejor cobertura de transporte tienen, a diferencia de relaciones entre periferia.faristol ha escrit: Hi hauria de parlar de moltes coses... del tema semafors a Barcelona...perque circula tant vehicle privat....es posible que la majoria que va en cotxe no tingui altres mes posiibilitats i no es que faci per "egoisme".
D'acord, pero se puede intentar pacificar el tráfico, ya que no es lo mismo el riesgo que conlleva toda calle con tráfico (y la vida misma, claro que si), y el riesgo que conlleva una autovía urbana, donde los coches circulan a toda ai carai! por barrios densamente poblados.D'accidents sempre ni haura perque el factor risc el porta la vida mateixa ( si estas viu pots morir) pero buscar la maxima seguretat acaba fent que un no tingui ni llibertat.
Me pondré el saco con lo de prohibir los coches, y soy consciente que mi comentario enrabiado se puede leer así, pero insisto e insistiré en que una cosa es lo que tu dices, que nunca estaremos libre de riesgos, y otra es el trato que Barcelona da al automóvil, subordinándose por completo. Ciudades más avanzadas en ese sentido, Zurich probablemente es gran ejemplo, y bien conocido (y admirado) por un servidor. No sólamente no han convertido las angostas calles en un sólo sentido para dar paso a más automóviles, como en Barcelona, sino que además el espacio del automóvil está subordinado por completo al tranvía, y a la que la calle se ensancha lo primero es dar un carril propio al transporte público, en un sentido si hay espacio para tres carriles, y en ámbos sentidos cuando hay espacio para cuatro carriles. En Barcelona, en cambio, el eixample es una sucesión de calles con tres o cuatro carriles todos en una misma dirección. Creo que es evidente cual de estos dos conceptos incentiva una conducción temeraria y un comportamiento arrogante respecto a la repartición de las calles, en las que los automovilistas acaban pensando que por alguna extraña razón tienen derecho a 8 carriles de circulación en la Diagonal, mientras que transporte público ("NO AL TRAM, ES UNA BARRERA Y PASOS A NIVEL") se limita a dos carriles bus, y ciclistas deben compartir acera con peatones. Muchas calles tienen un carril entero dedicado al aparcamiento de coches, restando mucho espacio para el tránsito (peatonal o motorizado), mientras que Zúrich pone el ejemplo a seguir, habiendo poquísimo espacio gratuito donde aparcar en la calle, pero muchos párkings que cuestan lo suyo. Esto además tiene el efecto de que las calles resultan mucho menos claustrofóbicas, ya que deja de estar esa barrera que son la sucesión de coches aparcados.
Barcelona, a pesar de que tradicionalmente era pionera en el urbanismo, ha retrocedido (sobre todo con el sr. Alcalde "autopista subterranea de Pl. Catalunya a Sarrià" Trias) unos 40 años en este sentido. Es perverso, ridículo y retrógrada a estas alturas plantear ampliaciones del espacio para el vehículo privado, y no limitar su espacio por todos lados para desincentivar el coche y favorecer el transporte público, que ahora mismo esta en clarísima desventaja. Y accidentes como este son el resultado, ya que al tener tanto espacio los coches nos encontramos con slalom urbano como se mencionaba en otro post, un tipo de conducción temeraria que no es posible en una calle donde el coche tiene un carril por sentido, y en el centro el derecho de vía del transporte público. Claro que las calles tienen un peligro, incluso en Zúrich, donde coches y también tranvías han atropellado a mucha gente. Pero el hecho es que mientras ahí se hace todo para que haya menos coches y más transportes conducidos por profesionales, en Barcelona la mentalidad es coche, coche y más coche (en algún sitio leí un comentario de alguien diciendo que lo que necesita la Diagonal es más espacio para el coche privado, ya que eso animaría los comercios). Luego la discusión deriva en el perro mordiendose la cola: Si no ponen más transporte público yo no dejo el coche, y como tengo que usar el coche, deben ampliar las calles. Y como nos hemos gastado todo el dinero en ampliar calles, ya no hay para poner más transporte público. Y como no ponen más transporte público... rinse and repeat.
Me da mucha lástima ver como mi ciudad, mi hogar, se hunde en la contaminación, la contaminación acústica, el tráfico y los accidentes, mientras que alguna gente habla sobre este tema como si nunca hubieramos salido de esa triste mentalidad Porciolana de que la solución al tráfico es más tráfico.
Nada cambiará en esta ciudad hasta que llegue alguien que ponga mano dura con la democratización del espacio vial. Porque lo que no puede ser es que las calles tengan 2 carriles (3 cuando no hay carril bus) para coches, uno para aparcar en la calle, y las aceras muy estrechas.
No me interpretes como que quiero prohibir el coche, porque parece que todo aquel que dice que hay que desincentivar el vehículo privado quiere que se prohiban los coches. En Zurich el coche no está prohibido ni nada menos, no se trata de prohibir, sino de conseguir que la gente no quiera usar el coche, por ejemplo porque hay poco espacio para el vehículo privado, y sólamente se puede aparcar en párkings de pago. Lo que no puede ser es que tratemos el coche como si por defecto las calles le pertenecen, y todos los demás tienen que subordinarse. Porque eso es lo que tenemos ahora mismo en Barcelona. Y seguiremos teniendo una enorme cantidad de accidentes que no tendrían que ocurrir si seguimos así.
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2381
- Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
- Contacta:
No sé si posar aquesta anècdota que m'ha passat avui aquí o al fil d'Imbècils al volant; he triat posar-ho aquí.
Avui, anàvem jo i el meu germà al 62 per Av.Meridiana abans d'Aragó i un taxi s'interposa en el camí de l'autobús. El conductor de l'autobús toca el clàxon, i el taxista el que fa és seguir interposant-se. Vaja, que tres vegades en menys d'un minut hem estat a punt de fotre'ns-la, contra altres cotxes i fins i tot contra un semàfor. El taxista sembla que volia provocar al conductor, i aquest li contestava. El passatge es queixava.
Al final no ha passat res, però per culpa del taxista l'autobús ha estat a punt de fotre-se-la contra un semàfor on hi havia gent per creuar. Sort dels reflexos del conductor, que si no... En fi, que el conductor de l'autobús ha apuntat la matrícula del taxi per denunciar-lo.
Tot això ho hem vist amb detall, ja que estàvem asseguts al primer seient del davant.
Avui, anàvem jo i el meu germà al 62 per Av.Meridiana abans d'Aragó i un taxi s'interposa en el camí de l'autobús. El conductor de l'autobús toca el clàxon, i el taxista el que fa és seguir interposant-se. Vaja, que tres vegades en menys d'un minut hem estat a punt de fotre'ns-la, contra altres cotxes i fins i tot contra un semàfor. El taxista sembla que volia provocar al conductor, i aquest li contestava. El passatge es queixava.
Al final no ha passat res, però per culpa del taxista l'autobús ha estat a punt de fotre-se-la contra un semàfor on hi havia gent per creuar. Sort dels reflexos del conductor, que si no... En fi, que el conductor de l'autobús ha apuntat la matrícula del taxi per denunciar-lo.
Tot això ho hem vist amb detall, ja que estàvem asseguts al primer seient del davant.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.