El nuevo carné por puntos

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Divendres 16/06/2006 22:55

A veure... intentaré donar un exemple del que crec jo:

Suposa el cas que un radar detecta un cotxe circulant a 160 km/h per autopista. Això comporta una *sanció* econòmica de xxx euros (no sé exactament quants) i una reducció de 3 punts del carnet (segons http://www.permisoporpuntos.es )

El conductor demana el certificat tècnic del radar que l'ha sancionat i com va passar fa un temps, resulta que el radar no té els papers en regla.

Per aquest motiu un jutge estima que no es pot provar que hi hagués infracció i per tant ni hi ha multa, ni reducció de punts.

[editat per modificar l'enllaç que no anava bé]



Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dissabte 17/06/2006 0:51

cap problema ,....alguna excepció problemes administratius...tots els aparells estan en regla.

A més.....et faran pagar les costes del suposat judici, la multa, els interesos i et queden sense punts.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dissabte 17/06/2006 1:25

Ei, que a mi tant se me'n dóna la gent que es pugui quedar sense carnet... que no sóc un farruquito ni molt menys!! :?



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 17/06/2006 10:07

La qüestió és que en resum no sé si en sortirem guanyant o perdent, però tinc la sensació que més aviat serà el lo segon...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 17/06/2006 18:58

Bé, de fet, en el que portem d'any més d'un centenar de persones a Catalunya han perdut...La vida...

:|


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5705
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 17/06/2006 20:58

Doncs a mi, en 12 anys de carnet, fins el moment només m'han posat una multa... i ni tan sols sabria dir si, amb el reglament nou, perdria punts; podria ser que no.

Vull dir que no cal ser alarmistes. Una gran part de la gent que perdi el carnet amb el nou sistema, serà per causes completament justificades que l'hi haguessin fet perdre igualment fins ara.

Si de cas, potser caldria revisar certs càstigs que facin perdre punts, sense suposar cap perill, i que realment poguessin posar en risc el carnet de conduir d'un conductor, sense que aquest hagués arribat a posar en risc la vida de ningú.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dissabte 17/06/2006 21:58

pero, critiqueu massa, si no podem reclamar una multa, els polis podrien posar multes perque si, i aixi, lis puja el salari...
al final, cada punt, son 337 €, imagineuvis, que per saltarnos un STOP, son 674!!!! com a conductor, dic, aquesta llei es una caqueta, a frança almenys pots reclamar!!!!



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 18/06/2006 0:32

De l'AVUI:
---------------------------------
Barcelona està preparada per tramitar les multes de trànsit que trauran punts del carnet
Trànsit no ha pactat encara l'actuació dels agents locals
La butlleta de la multa especificarà els punts susceptibles de ser retirats del permis


Carles Sabaté

Barcelona està a punt per imposar multes i retirar punts del permís de conduir. El nou carnet per punts entra en vigor a partir de l'1 de juliol a tot l'Estat, encara que la prioritat màxima serà millorar la seguretat viària a la carretera. El director general de Trànsit de l'Estat, Pere Navarro, va explicar ahir a Barcelona l'abast de la nova norma, en una trobada amb entitats del Pacte de la Mobilitat.

"La ciutat té l'engranatge preparat", va avançar el regidor portaveu i de Mobilitat, Jordi Hereu. El govern català pretén que els ajuntaments catalans puguin tramitar sancions greus o molt greus de trànsit que impliquen retirada de punts. Però altres governs autònoms no ho tenen tan clar, tal com va avançar l'AVUI dilluns. El mateix director de Trànsit admet que "la incorporació dels ajuntaments serà lenta". De fet, Navarro vaticina que els efectes del nou carnet sobre la seguretat vial "no es notaran fins d'aquí a un trimestre, perquè ara ja esperàvem un lleuger descens de l'accidentalitat que no s'ha produït". L'aplicació serà llarga i gens fàcil". Els responsables de Trànsit de l'Estat temen que força ajuntaments ajornaran l'aplicació de les sancions que impliquen retirades de punts fins després de les municipals del maig.

El carnet atorga 12 punts als conductors (8 als novells). Les infraccions greus en resten. A ciutat, es considera greu no dur lligat el cinturó de seguretat, usar el mòbil, saltar-se un semàfor i estacionar al carril bus. Navarro advoca per una "aplicació alhora a les grans ciutats", per evitar greuges.

En les sancions imposades pels consistoris s'haurà de detallar quants punts es proposa de retirar a l'infractor. La decisió final queda en mans del Servei Català del Trànsit. Alguns ajuntaments són partidaris que només es tramitin les retirades als infractors reincidents.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 27/06/2006 12:45

De l'AVUI:
-----------------------------
"El 99,8% dels conductors no s'han d'amoïnar pel carnet"
referents · "Estem a la meitat de la taula europea de mortalitat, però ens volem assemblar a Suècia i el Regne Unit"
solució màgica · "El nou permís no és la panacea, només és un pas més en la lluita contra la sinistralitat"
codi penal · "Cal que conduir sense permís sigui delicte"

Per Quim Torrent

Assegut al seu despatx, Rafael Olmos atén l'AVUI. Puntual i metòdic, mentre el periodista prepara els estris per entrevistar-lo, aprofita el temps per signar un munt de formularis que li acaba de fer arribar un dels seus col·laboradors. Ho fa taral·lejant una cançó de Serrat i aprofita la mínima ocasió per fer broma. Les xifres d'accidentalitat, però, li canvien la cara.

162 morts, 149 accidents mortals, 57 ferits aquest 2006. En els últims anys s'han reduït els accidents, però segueixen sent molts morts. Per què no escarmentem?
El que passa és que portem un cert endarreriment amb els països de la UE i ho hem de recuperar a corre-cuita perquè hi ha vides pel mig. Estem a la meitat de la taula de mortalitat europea, però nosaltres ens volem assemblar als països capdavanters: Suècia, Regne Unit i Holanda. Estem en el bon camí per intentar complir els compromisos de la UE.
Quin paper jugarà el carnet per punts en la reducció de la sinistralitat?
Un dels elements que defineixen els països capdavanters és el carnet per punts. Ara l'Estat s'hi ha afegit, però recordo que des de fa anys l'STC ha estat la gota malaia demanant aquest sistema. Pot anar bé, perquè en els països on s'ha instaurat la mortalitat s'ha reduït entre un 5% i un 10%.
Dues mesures complementàries.
El permís no toca en una tómbola. Serà un bé preuat que farà que els conductors tinguin cura del seu permís. Ens permetrà formar a qui més ho necessita. Fins ara les administracions només formàvem els nens, els jubilats, els conductors professionals o els professors d'autoescola. En canvi, els infractors reincidents no s'havien de reformar.
El nou carnet va dirigit a ells?
El 99,8% dels conductors no s'ha d'amoïnar. Els estudis assenyalen que com a molt 6.000 infractors podrien perdre el carnet el primer any. Són el 0,2% dels quatre milions de conductors catalans.
Velocitat i alcohol
Velocitat, alcohol, no utilitzar els sistemes de retenció, saltar-se stops i semàfors, o avançar en contínua. Estem parlant d'infraccions que cometen el 0,2% dels conductors.
¿Hi ha relació directa entre aquest 0,2% de conductors i la sinistralitat?
La infracció més greu que mai no s'ha de cometre és l'accident. Dit això, un terç de l'accidentalitat té com a causa directa la velocitat. Encara avui el 36% dels que condueixen i moren anaven amb una taxa d'alcohol superior a la permesa. És una relació causa-efecte.
¿Amb el carnet per punts n'hi haurà prou per acabar amb aquests infractors?
El carnet per punts no és la panacea. És un element més de cara a aconseguir reduccions significatives de sinistralitat. No podem deixar de fer les altres coses que estem fent. Es tracta d'una lluita continuada. L'administració ha d'estar alerta en tot: l'arranjament de les vies, millores en els vehicles...
¿Està garantida l'aplicació del carnet per punts a Catalunya?
Sí. Absolutament.
La principal preocupació és l'aplicació als municipis...
Nosaltres hem apostat molt per l'àmbit local, perquè té el 80% de l'accidentalitat amb víctimes. La gestió dels punts és competència estatal, però des de l'SCT gestionarem la recuperació dels punts. És veritat que la direcció general de Trànsit (DGT) ha reconegut que hi ha un endarreriment en els municipis, però des de l'SCT donarem tot el suport i fomentarem que els terminis de relació del permís per punts amb els ajuntaments es redueixin com més millor.
Però això és un greuge. Se sancionarà més a Catalunya que a Espanya.
No. Ens implicarem amb els municipis d'aquí i d'allà perquè quan la DGT ho aconsegueixi als ajuntaments catalans voldrà dir que també ho pot fer als altres.
Hi ha voluntat, però no totes les policies locals tenen el mateix nivell d'exigència.
Els ajuntaments fan feina. Hi pot haver-hi excepcions, però Catalunya té 8.000 policies locals d'un nivell que ja li agradaria a la resta de l'Estat. El sistema per punts és molt complex. A França es va instaurar el 94 i no va funcionar fins al 2004. N'hem après molt i no trigarem tant.
Molts conductors es queixen de la desinformació que hi ha amb els detalls, com per exemple el nombre de punts que es restaran per determinades infraccions.
No cal que se sàpiga com es descomptaran. Ho farà un programa informàtic. En el moment que hi hagi una infracció se'ls comunicarà la sanció econòmica i els punts restats. No s'ha de saber res més: quan al ciutadà se li doni la multa ja sabrà que li queden menys punts.
Després del carnet per punts quin és el següent pas per reduir la sinistralitat?
De moment, aplicar millor el que hi ha. No hi ha res més, ni aquí, ni a la UE, ni al Japó, ni a Austràlia.
Però hi ha una reforma del Codi Penal en procés...
És evident. És un complement. Per tancar el cercle cal que la circulació sense permís de conduir sigui delicte. Si no, no té sentit. El carnet per punts no funcionaria. L'altre element fonamental és que totes les condemnes penals estiguin vinculades al permís per punts, perquè són els casos més greus.
Un consell per als conductors.
No infringir, perquè aconseguiran dues coses: no perdre punts i, més important, no tindran accidents.



Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dimarts 27/06/2006 12:57

aarongilp ha escrit:La qüestió és que en resum no sé si en sortirem guanyant o perdent, però tinc la sensació que més aviat serà el lo segon...
Ahora mueren 5000 personas al año en la carretera.

Si con la ley se consigue un solo muerto menos....saldremos ganando.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimarts 27/06/2006 23:40

L'AVUI ha escrit:La infracció més greu que mai no s'ha de cometre és l'accident.
:o :o :o
Quants punts et resten per tenir un accident amb un **** ** **** que vagi begut?? :x :x :x
L'AVUI ha escrit:Per tancar el cercle cal que la circulació sense permís de conduir sigui delicte. Si no, no té sentit. El carnet per punts no funcionaria.
Totalment d'acord... és que ja hauria de ser-ho des de fa temps.

Tinc un dubte que ningú m'ha sabut resoldre. El permís per punts també s'aplica a les llicències de ciclomotor?[/img]



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 29/06/2006 10:16

De l'AVUI:
--------------------
Punts sense crosses

• Alan Dicks Mauri és una de les víctimes de trànsit que impartiran sessions informatives d'una hora als infractors que assisteixin a les aules per recuperar els crèdits perduts

MAYKA NAVARRO
BARCELONA

Va obrir els ulls, li va fer un petó i se'n va enamorar. Alan Dicks Mauri va despertar amb aquesta dolçor d'un silenciós mes en coma després d'un dramàtic accident de trànsit que li va destrossar les dues cames. Tres anys després que un gran camió el sepultés entre les rodes, Alan serà una de les víctimes d'accidents que explicarà la seva experiència als conductors que assisteixin als cursos de recuperació de punts o de permisos de conduir.
Parla de l'accident a la mateixa velocitat que camina. A poc a poc. Aquell divendres de novembre del 2003, a la nit, tornava a casa per la C-32 quan, a Viladecans, un camioner lituà va canviar de carril sense mirar. Alan anava en la seva moto i el camioner no el va veure. Sobre ell van caure unes quantes tones de tragèdia i, en lloc de pensar en el que acabava de viure, es va imaginar el futur. "Vaig tancar els ulls i em vaig veure en cadira de rodes. Sense cames, sense caminar, sense viure", va recordar ahir.

Les ferides sagnen
Li costa molt més caminar que no pas somriure. A poc a poc, i amb l'ajuda de crosses, Alan no pot caminar més de 10 minuts. Una mica més i les ferides s'obren i sagnen. "No hi ha remei". Els metges que el van atendre van reconstruir amb empelts de la seva pròpia pell les dues cames. No es queixa. Amb el lament no es camina. Però les seves extremitats ja no serveixen per córrer, jugar, nedar o practicar el seu esport, el frisbee --"el plat amb què alguns juguen a la platja"--.
Ara, durant una hora, podrà mirar als ulls dels conductors que hagin perdut punts per alguna infracció greu de trànsit. Ells poden caminar, córrer, saltar i tornar a conduir. "La seva infracció, la seva irresponsabilitat al volant, va ser una de les milers que es cometen, es denuncien, però no passa res", diu. Altres vegades sí que passa, i els passets curts d'Alan en són un exemple.
¿Odi? ¿Rancor? ¿Ràbia? "No, ¿de què serveix?". ¿I felicitat? "A estones, només a estones". Quan va despertar del coma profund Alan va veure Cristina, una vella amiga a qui feia temps que no veia però que no s'havia allunyat d'ell durant el llarg mes en què el noi va abandonar aquest món. No va preguntar si seguia amb cames, o què hi feia allà. "Només li volia fer un petó". S'acaben de comprar un pis a Sant Boi. "Planta baixa, sense passadissos, amb bany adaptat...", recita.
Alan creu en el carnet per punts i aplaudeix que, per primer cop, es doni veu i protagonisme a les víctimes d'accidents i als familiars dels que ja no hi són. Des de l'oenagé en què col.labora, Stop Accidentes, Alan coordinarà els més de 300 voluntaris que participaran en els cursos de reeducació viària. Anirà a l'aula amb les crosses. Els explicarà, a poc a poc, l'accident. Els parlarà del camió. Del conductor que li va donar la mà. I de quant li ha canviat la vida. ¿Els ensenyaràs les cames? "No ho he pensat, ¿val la pena?" Sí, perquè en cada centímetre de la seva nova pell hi porta tatuada la vida. "Si aconseguim que un de sol no torni a canviar de carril sense mirar, haurem caminat molt". I de pressa.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dijous 29/06/2006 13:56

Diari Avui ha escrit:Des de l'oenagé en què col.labora
Urdaci ha fitxat per l'Avui?



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dijous 29/06/2006 18:20

Espero que no sigui veritat el que entfe001 ha escrit:Urdaci ha fitxat per l'Avui?
:riure :fuig



Avatar de l’usuari
davids_from_liepaja
N4
N4
Entrades: 40
Ubicació: Bellvitge, Catalunya

Entrada Autor: davids_from_liepaja » Dijous 29/06/2006 19:27

Deixem-nos de tonteries, el que tindria que ser delicte és conduir un vehicle privat com els cotxes!!!

cotxes fora, aneu-vos a pastar... :) :)


Això és un vell letó que va pel carrer i veu a un mort per culpa d'un totxo caigut al cap. Diu, pobre, havent tants pocs letons i n'ha de morir un. Un altre diu, però si aquest era rus! Llavors el vell crida: Maleït! N'hi han tants rusos aquí que no n'hi han suficients totxos per matar-los a tots!
Sóc bo amb els acudits, oi? això és horrible humor letó.

Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Divendres 30/06/2006 1:58

davids_from_liepaja ha escrit:Deixem-nos de tonteries, el que tindria que ser delicte és conduir un vehicle privat com els cotxes!!!

cotxes fora, aneu-vos a pastar... :) :)
no diguis aixo, que ja sembles de la PTP :)



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 01/07/2006 11:34

De l'AVUI:
----------------------
S'estrena el nou carnet
El permís per punts serà analitzat amb lupa a causa de les altes expectatives que ha generat
Reclamat des de fa anys per Catalunya, l'objectiu és que contribueixi a reduir els 400 morts anuals a les carreteres


Quim Torrent

Ja és aquí. Amb dos anys de retard, el carnet per punts ha entrat en vigor aquesta mitjanit. El permís arriba precedit d'una forta discussió social i en els pròxims mesos serà analitzat amb lupa per polítics, conductors i ciutadans. Les expectatives són molt altes, tant pel que fa a la lluita contra la sinistralitat com per l'increment de controls i sancions que teòricament ha de comportar. A Catalunya, l'objectiu és acabar abaixant la xifra de morts molt per sota dels actuals 400 per any.

La intenció de les administracions implicades en l'entrada en funcionament del carnet -govern, Estat i ajuntaments- no és fer només una variació de la normativa, sinó un autèntic canvi de concepte. A partir d'ara els conductors seran els responsables de mantenir, amb el comportament a la carretera, el seu carnet de conduir. Els agents de trànsit, per la seva banda, tindran a la seva disposició una normativa clara i sistemàtica que els servirà per informar des del primer moment a quina sanció s'exposen els conductors.

L'expectació generada els últims mesos ha alimentat rumors que no són certs, com que fumar o aparcar malament restarà punts. Amb tot, sí que hi ha incògnites que s'hauran de resoldre en els pròxims mesos. Per exemple, l'aplicació de la nova normativa als municipis, molts dels quals no estan preparats per fer-ho i no hi ha indicis que ho puguin estar. De fet, la direcció general de Trànsit (DGT) ha reconegut que la normativa, de moment, no es podrà aplicar a les vies urbanes.

Catalunya, diferent
Molt diferent, però, és la situació a Catalunya, on el Servei Català del Trànsit, principal impulsor del nou carnet, està posant les piles als principals ajuntaments. "Volem que les vies urbanes i interurbanes siguin un tot continu", assenyala la consellera d'Interior, Montserrat Tura, que demana a les ciutats grans que "estirin els altres municipis". De fet, a Catalunya únicament Barcelona, Girona i Tarragona aplicaran la normativa des d'avui. Lleida ho farà al mes de desembre.

On més es notarà l'aplicació serà a les carreteres. Interior va confirmar la setmana passada que durant els primers quinze dies de juliol els Mossos incrementaran el nombre de controls a les carreteres per emfasitzar l'entrada en vigor de la nova normativa. La intenció és aprofitar el nou carnet perquè no es repeteixi l'estiu negre de l'any passat a les carreteres. Les previsions apunten que per a Catalunya el permís per punts significarà un salt qualitatiu en els índexs d'accidentalitat que l'acostaran a països com Holanda i Suècia, els referents en què s'ha inspirat des de fa anys el Servei Català del Trànsit.
wefer l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 01/07/2006 11:38, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 01/07/2006 11:37

De l'AVUI:
-----------------------------
El que cal saber
sense carnet
· Quan es perden els 12 punts s'ha d'estar sis mesos sense conduir temps
· La pèrdua de punts no és immediata: triga entre un mes i tres mesos en funció dels recursos que presenti el conductor Estrangers
· La normativa no afecta els conductors que hagin obtingut el permís fora de l'Estat espanyol


Quim Torrent

L'entrada en vigor del nou carnet per punts ha aixecat una gran expectació i ha abonat fins i tot una rumorologia no del tot certa. Les preguntes que oferim a continuació intenten posar una mica de llum en els punts més confusos del nou carnet.

¿Es pot recórrer contra la pèrdua de punts?
Sí, tot i que s'ha de recórrer la sanció, no només la pèrdua de punts. És indissociable. Un cop imposada la multa hi ha un termini de quinze dies per interposar un recurs. Si és desestimat, hi ha una segona oportunitat per presentar al·legacions. Si no s'interposa cap recurs, al cap d'un més de la sanció es resten els punts.

¿La pèrdua de punts és immediata?
No. La pèrdua de punts no es fa efectiva fins que la sanció és ferma. Això pot trigar entre un mes i tres mesos, depenent del nombre d'al·legacions i de la rapidesa del cos policial a comunicar la sanció a la DGT.

¿Les multes d'aparcament resten punts?
Aparcar en doble fila o en llocs prohibits no serà motiu de pèrdua de punts. Es podran perdre dos punts aparcant en un carril bus, a sobre d'un pas de vianants o a sobre la vorera, si es posa en perill els vianants. Tot i això, la DGT recomana als ajuntaments no treure punts per aquests motius.

Quants punts es poden perdre en un sol dia?
En un dia es poden perdre tots els punts (12), i per tant el carnet, si es cometen dues infraccions considerades molt greus, per exemple passar de 190 km/h en autopista i conduir amb el doble del nivell d'alcohol a la sang permès. Si les infraccions són només greus o lleus, el màxim de punts que es poden perdre en un dia són sis.

Puc saber els punts que tinc?
Sí. La DGT habilitarà un espai de consulta a la seva pàgina web (http://www.dgt.es) on tothom podrà consultar els punts que té. El sistema serà totalment confidencial.

¿Canvia el document del permís de conduir?
No. Físicament el carnet serà el mateix. Continuaran coexistint els dos models, el de format targeta de crèdit i el tradicional de color rosa. No cal renovar-lo.

Com puc guanyar punts?
Els conductors que no cometin cap infracció durant tres anys rebran dos punts de bonificació. Com a màxim es podran acumular un total de 15 punts.

Què passa si perdo algun punt?
Els infractors que perdin punts podran recuperar-ne ràpidament mitjançant un curs de reeducació viària. El curs, de 12 hores i 170 euros, es podrà fer als 18 centres que el RACC ha creat especialment.

Resta punts conduir fumant?
Tot i que es considera un factor de distracció al volant, fumar al cotxe no constitueix cap infracció. Ara bé, llançar per la finestreta una burilla o qualsevol objecte que pugui provocar un incendi es considera una infracció molt greu i comporta la pèrdua de sis punts i una multa.

¿Els conductors estrangers també perden punts?
No. El carnet per punts només és vàlid per a les persones que l'han obtingut a l'Estat espanyol. Ni tan sols als ciutadans comunitaris que als seus països tinguin el mateix sistema podran veure reduïts els seus punts. Igualment, si qualsevol ciutadà espanyol comet una infracció en algun país europeu, no se li restaran punts.

¿Puc anar a la presó si faig una infracció molt greu?
Amb l'actual Codi Penal, no. Només es pot anar a la presó en casos d'imprudències que han acabat en accident mortal o molt greu. La reforma del Codi Penal en matèria de trànsit, que hauria d'entrar en vigor a finals d'any, preveu penes de presó per als conductors que superin en més del doble el nivell d'alcohol a la sang permès o que circulin 70 km/h per sobre dels permesos. Tot i així, és molt difícil que una persona sense antecedents acabi a la garjola per una infracció de trànsit.

¿Si un acompanyant no porta cinturó, perdo punts?
Sí. El conductor és el màxim responsable de la seguretat del vehicle i els seus ocupants, i per tant és qui rebrà la multa i la sanció de punts corresponent si els ocupants no utilitzen adequadament els sistemes de seguretat passiva.

¿En una multa de radar, qui perd els punts, el propietari o el conductor?
Els perd el propietari del cotxe, però té 10 dies per informar el Servei Català de Trànsit sobre qui conduïa el vehicle. Si ho demostra, perdrà els punts el conductor.

Quant temps puc estar sense carnet?
Si es perden tots els punts, la retirada del carnet és de sis mesos, període en què s'ha de fer i aprovar el curs de reeducació viària. Si es perd el carnet per segona vegada el període de sanció és d'un any.

¿Tenen avantatges els conductors professionals?
Sí. Si perden el carnet de conduir el poden recuperar en només tres mesos. Si el perden un segon cop, aquest període augmenta fins a sis mesos, la meitat que els particulars.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 01/07/2006 11:49

De El Periódico de Catalunya:
-----------------------------------
El carnet per punts examina avui milions de conductors

• "Mai més tornarem a tenir 20 o 30 morts diaris", afirma el màxim responsable de la DGT
• El nou sistema coincideix amb un pla a dos anys de 29 mesures per reduir la sinistralitat


OLGA PEREDA
MADRID

Si algun conductor perd avui mateix algun punt del seu permís de conducció hauria de reflexionar i prendre's més seriosament la seva vida i la dels altres. Així va reflexionar ahir el màxim responsable de la Direcció General de Trànsit (DGT), Pere Navarro, davant l'entrada en vigor del nou sistema sancionador. Des d'ahir a la mitjanit, qualsevol automobilista que cometi una infracció greu o molt greu perdrà rèdits del permís i correrà el risc de quedar-se sense.
Per a l'estrena del nou sistema, la DGT ha optat per la fórmula que "millor funciona": la de demanar les coses per favor. "No perdi punts, per favor. Pensi en els altres" és el missatge que apareixerà durant el cap de setmana als panells lluminosos de les vies.
Navarro confia que tot el dispositiu muntat impliqui una reducció dels accidents aquest mateix cap de setmana, que coincideix amb la primera operació sortida de l'estiu. De moment, des de les tres fins a les vuit del vespre, la DGT no tenia registrat cap accident mortal, una bona notícia, encara que no excepcional. L'any passat, de l'1 a 3 de juliol, van morir a la carretera 25 persones. La xifra no deixa de ser tràgica, però està dins del que es considera "normal tirant a baixa".

UNA COSA EVITABLE
Amb independència del que passi aquest cap de setmana, el director general de Trànsit va assegurar que, gràcies a la incorporació del carnet per punts, Espanya ja no farà marxa enrere. "Mai més tornarem a tenir 20 o 30 morts diaris", va concloure. Al seu parer, el nou sistema és un dels pocs mitjans útils per evitar que més de 5.000 persones perdin la vida cada any a les carreteres. "Fa molts anys que ens conformem amb una situació dramàtica. Ara, tots ens hem despertat", va comentar. "El carnet per punts --va subratllar-- servirà per adonar-se que els accidents de circulació són evitables".
No obstant, l'optimisme de la DGT topa amb una realitat: els morts en trànsit estan baixant, però menys del que tocaria. Des de començament d'any --i malgrat la insistència en el carnet per punts-- la mortalitat s'ha reduït només en un 3,26%. "Esperàvem més descens. Hi ha un llum vermell que ens obliga a reflexionar sobre el que s'ha de fer per reduir la sinistralitat", va comentar Navarro.
El director general del Trànsit va recordar als conductors que, quan es vegin atrapats per la Guàrdia Civil, els Mossos d'Esquadra o els membres de l'Ertzaintza, se'ls comunicarà la pèrdua de punts que comporta la infracció. De fet, els agents porten des d'avui un quadern on s'especifica la multa econòmica, els rèdits perduts i l'article de la llei on està recollida la infracció.
En qualsevol cas, els punts del permís no es perdran efectivament fins que la sanció --que es pot recórrer davant l'ajuntament o la corresponent direcció provincial de Trànsit-- vagi en ferm.

A LA CARRETERA
Amb l'objectiu de donar exemple als conductors, els responsables d'Interior sortiran demà a les carreteres de tot Espanya a explicar als ciutadans el funcionament del carnet per punts. El ministre Alfredo Pérez Rubalcaba estarà en un lloc de la Guàrdia Civil a Gajano (Cantàbria), acompanyat de Navarro. Mentrestan, tots els delegats i subdelegats del Govern faran el mateix en diversos punts quilomètrics de la xarxa.
Coincidint amb l'entrada en vigor del carnet per punts, el Consell de Ministres va aprovar ahir un pla de seguretat viària. Malgrat que va ser anunciat a bombo i platerets, el text es limita a recollir mesures que ja estaven aprovades o que ho estaran d'aquí a un temps. Totes elles ja van ser comentades dimecres passat pel ministre de l'Interior durant la seva primera compareixença davant la comissió de Seguretat Viària del Congrés.
El pla, que tindrà una vigència de dos anys, pretén contribuir a l'ambiciós objectiu marcat pel Govern socialista quan va arribar al poder: reduir en un 40% la mortalitat en carretera en cinc anys. El 2004 es va aconseguir una històrica disminució del 12% respecte al 2003. El 2005, amb unes dades que encara no són definitives, el percentatge va ser del 8%.
El programa ratificat ahir pel Consell de Ministres inclou 29 iniciatives. Entre elles, hi ha el conegut augment de l'edat mínima per conduir un ciclomotor, que està previst per a l'any que ve. Passarà dels actuals 14 anys als 16. No obstant, no afectarà els que tinguin 14 o 15 anys i s'hagin tret la llicència corresponent. El text inclou l'obligació que els ciclomotors passin la ITV als tres anys de la seva matriculació, una mesura que ja va ser aprovada el 9 de juny.

ENDURIMENT PENAL
El pla també esmenta el projecte d'endurir el Codi Penal. A finals de l'any 2007 s'acabarà amb l'actual ambigüitat i es considerarà delicte conduir amb més d'un gram d'alcohol a la sang i sobrepassar els límits de velocitat en 50 km/h a les ciutats i en 70 km/h a les vies interurbanes. Els infractors haurien d'anar a la presó, però la DGT és partidària de penes alternatives a la presó si el conductor no té antecedents.


Cliqueu aquí per veure el gràfic en PDF



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dissabte 01/07/2006 14:38

[Esborrada una línia perquè un missatge d'en Wefer ja deia el que posava jo] :x

Contestant-me a mí mateix, les llicències de ciclomotor també estan regulades per punts :ok :victoria



Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”