Pàgina 6 de 6

Re: Prescripció

Publicat: Dijous 31/05/2012 15:05
Autor: Lluita1714
Fran-Ikarus ha escrit:Efectivament. I és per això que al·ludir al significat del senyal per justificar que ja s'està complint amb allò que cal complir, és absurd. Depén completament de la natura del lloc on estigui el senyal, de l'autoritat que tingui la persona que pot habilitar el pas del cotxe, i fins i tot del mecanisme present (si no hi hagués barrera, per exemple, ja m'explicaràs).
Si no hi ha barrera, hi ha semàfor, i si no hi ha cap dels dos en un peatge, és que: a) no és espanya b) la llei ha canviat.

SI denuncia Felip Puig per coaccions i prevaricació

Publicat: Dimarts 05/06/2012 19:03
Autor: Guigui
http://www.vilaweb.cat/noticia/4017446/ ... pagar.html

Dimarts 05.06.2012 13:16

Solidaritat denuncia Felip Puig per les multes del #novullpagar

L'acusen de coaccions i de prevaricació per les notificacions de sanció als conductors que no paguen el peatge

Els diputats de Solidaritat Catalana per la Independència (SI) Uriel Bertran, Alfons López Tena i Toni Strubell s'han personat aquest matí a la Fiscalia Superior de Catalunya per denunciar el conseller d'Interior Felip Puig, el director del Servei Català de Trànsit (SCT) Joan Aregio i la cap del Servei Territorial de Trànsit de Barcelona M. Assumpció Gil i Yubero. Els acusen de coaccions i prevaricació per les multes del #novullpagar.

Les denúncies, les ha presentades diputat Uriel Bertran a títol personal, com a persona afectada, per dos requeriments que ha rebut per part del SCT. Considera que aquests requeriments vulneren uns quants articles de la llei 26/2010 de règim jurídic de les administracions públiques i de la llei sobre Trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat vial i que 'pretenen objectius diferents als propis d'un procediment administratiu sancionador'.

Solidaritat entén que els responsables polítics del departament d'Interior i dels funcionaris del SCT poden cometre un delicte de coaccions i un altre de prevaricació administrativa dels funcionaris públics.

Uriel Bertran ha defensat a les portes de la fiscalia que 'el conseller Puig estava a bastament informat de que la seva actuació no s'ajustava a Dret tal i com l'han advertit diverses vegades els mossos d'esquadra, que s'han negat a imposar aquestes multes il·legals i per això demanem a la fiscalia que faci les actuacions necessàries per defensar els interessos generals'. Per la seva banda, Alfons López Tena ha denunciat que 'Felip Puig s'ha convertit en el cobrador del frac de l'empresa privada Abertis' i ha defensat que 'els poders públics no es poden posar al servei d'una empresa privada'.

Solidaritat anima els conductors que han rebut el requeriment a interposar denúncia a la fiscalia amb aquest el model (pdf)

Re: A les autopistes catalanes... jo no pago

Publicat: Dimarts 05/06/2012 20:16
Autor: albe6
En el tema de l'stop al párking m'agradaria discrepar...

A l'entrar hi sol haver el cartellet de: "Stop. Recolliu el tiquet"

Tiquet = contracte entre particular i empresa per a deixar-hi el cotxe a canvi del seu preu = haver de pagar
(perquè si no no sortiràs, ja que a la sortida hi trobaràs el "Stop. Introduïu el tiquet".)

Si que es pot fer el símil amb els trams de peatge amb tiquet (llaç tancat)(AP-7). Però, i amb els d'import fix, què? (llaç obert)(AP-7 Martorell direcció A-2)

Tot això dóna que reflexionar

Re: A les autopistes catalanes... jo no pago

Publicat: Dimarts 05/06/2012 21:16
Autor: victorcasta
Per cert, aquesta nit al "Singulars" del 33, hi haurà Salvador Alemany de convidat. A les 22h38.

Re: A les autopistes catalanes... jo no pago

Publicat: Dimecres 06/06/2012 9:03
Autor: Fran-Ikarus
albe6 ha escrit:En el tema de l'stop al párking m'agradaria discrepar...

A l'entrar hi sol haver el cartellet de: "Stop. Recolliu el tiquet"

Tiquet = contracte entre particular i empresa per a deixar-hi el cotxe a canvi del seu preu = haver de pagar
(perquè si no no sortiràs, ja que a la sortida hi trobaràs el "Stop. Introduïu el tiquet".)

Si que es pot fer el símil amb els trams de peatge amb tiquet (llaç tancat)(AP-7). Però, i amb els d'import fix, què? (llaç obert)(AP-7 Martorell direcció A-2)

Tot això dóna que reflexionar
Bé, si la mateixa persona que sap interpretar que "Recollir el tiquet" li obligarà a "Pagar quan vulgui sortir mentre lliura el tiquet", no sap (sense que calgui interpretar res) quin és el significat de la paraula "Peatge" ("Peaje" / "Toll"), s'ho pot fer mirar.

Que hauria d'especificar el preu en els accesos a l'autopista? Molt bé.

Que és injust que tal o qual autopista continuïn tenint peatge després de N ("tendint a infinit") anys? Molt bé.

Que es vol participar en la protesta de la manera que ja coneixem? Molt bé.

Ara, "fer-se els tontos" fins a certs punts, què voleu que us digui...

El que hi diu Salvador Alemany

Publicat: Dimecres 06/06/2012 10:06
Autor: Guigui
http://www.vilaweb.cat/noticia/4017633/ ... cules.html

Dimecres 06.06.2012 00:40

Abertis té 'instruccions específiques' de denunciar les matrícules

Salvador Alemany admet a Singulars 200 milions de beneficis d'Abertis amb les autopistes catalanes

Salvador Alemany, president d'Abertis, va dir ahir que aquesta empresa concessionària d'autopistes treia uns 200 milions d'euros de beneficis anuals de les autopistes catalanes. Aquesta quantitat equival a més d'una quarta part de tots els beneficis que Abertis va fer l'any passat (uns 700 milions), segons que va ell mateix en una entrevista que li féu Jaume Barberà al programa Singulars del canal 33. Alemany també va dir que l'empresa tenia 'instruccions específiques' d'Interior de denunciar les matrícules dels #novullpagar.

'Continuarem donant les matrícules dels infractors perquè és la instrucció que tenim de les autoritats de trànsit', va declarar Alemany. 'No ho fem per venjança; ho hem de fer: tenim instruccions específiques de trànsit de com hem d'actuar. Ja veurem com deriva la cosa i ens mantenim oberts al diàleg.'.

La necessitat de mantenir els peatges, segons Alemany

Heus ací com va justificar Alemany la necessitat de mantenir els peatges a Catalunya: 'A tot arreu del món s'estimen més pagar l'ús de la via de gran capacitat que no pas renunciar a unes altres partides de l'estat de benestar. Els governs no poden mantenir els estàndards de seguretat de les autopistes, si no hi posen tarifes.'.

Això no obstant, va admetre que hi havia un greuge comparatiu amb els ciutadans de la resta de l'estat. 'El gran mal que tenim a Catalunya és el greuge comparatiu. Espanya no ha entrat en el sistema harmònic. Si tothom pagués les seves vies de gran capacitat, aquí podríem rebre un tractament que seria més de justícia.'

I no va acceptar que hi hagi trams d'autopista amortitzats moltes vegades des de la concessió. 'Les inversions de les concessionàries han estat contínues i això fa que no puguem parlar d'amortització dels trams de peatge. Amb el pas del temps hi ha hagut noves necessitats, d'ampliar autopistes, de fer nous trams, d'ajustar tarifes… S'han anat ampliant en amplada i en llargada; són inversions que han anat modelant la concessió.'

Re: El que hi diu Salvador Alemany

Publicat: Dimecres 06/06/2012 17:08
Autor: Sagrerenc
Salvador Alemany ha escrit:'A tot arreu del món s'estimen més pagar l'ús de la via de gran capacitat que no pas renunciar a unes altres partides de l'estat de benestar.'
Quanta demagògia! Dels 200 milions d'euros de beneficis d'Abertis no surt ni un cèntim per cap partida de l'estat de benestar!

Re: A les autopistes catalanes... jo no pago

Publicat: Dimecres 06/06/2012 19:18
Autor: jaezcurra
200 millones de euros de beneficio tributan por Impuesto de Sociedades ...

Com està el tema de les multes

Publicat: Dimecres 18/07/2012 12:20
Autor: Guigui
http://www.ara.cat/societat/peatges-nov ... 26184.html

Trànsit ja ha anul·lat 15 multes del #novullpagar i se n'han pagat 13

Amb les dades fins al 26 de juny que facilita Trànsit, s'han interposat unes 10.000 multes, de les més de 55.000 denúncies que les concessionàries com Abertis o Autema han enviat al SCT

ACN
Barcelona | Actualitzada el 18/07/2012 10:08

El Servei Català de Trànsit (SCT) ha deixat sense efecte fins ara 15 denúncies de conductors que no han pagat el peatge en el marc de la campanya #novullpagar, després que els afectats recorreguessin la sanció, i en la majoria dels casos ha estat per un defecte d'identificació del conductor o el vehicle. Les concessionàries han enviat més de 55.000 denúncies al SCT amb les dades de conductors que s'han negat a pagar per circular per l'autopista i Trànsit n'ha tramitat 10.000, amb una multa de 100 euros, de les quals 13 han estat pagades.

Totes les denúncies rebudes de les concessionàries pels conductors que no volen pagar el peatge el SCT se les mira una per una i decideix tramitar les que estan formulades correctament i amb una identificació del vehicle correcte. És per això, segons argumenten des de Trànsit, que se n'han anul·lat 15 fins al moment, i no perquè no es puguin tramitar tenint en compte l'article 153 del Reglament de Circulació.

Amb les dades fins al 26 de juny que facilita Trànsit, s'han interposat unes 10.000 multes, de les més 55.000 denúncies que les concessionàries com Abertis han enviat al SCT. D'aquestes, 15 han estat anul·lades després de rebre al·legacions i 13 han estat pagades pels denunciats.

Re: A les autopistes catalanes... jo no pago

Publicat: Dissabte 05/01/2013 18:27
Autor: 593Dromedario
Finalment s'han decidit a omplir el buit legal sobre la obligatorietat de pagar els peatges fent un bon regal de Nadal a les concessionàries:

http://www.vilaweb.cat/noticia/4071189/ ... pagar.html

L'estat blinda les autopistes contra moviments com el #novullpagar

Compromís critica la mesura, que converteix en autoritat els vigilants dels peatges

Coincidint amb el canvi d'any el govern espanyol ha modificartla llei de trànsit de seguretat viària per evitar nous moviments com el #novullpagar. El BOE publicat el dia 28 de desembre, dia dels Sants Innocents, incloïa una modificació dels articles 14 i 29 de la llei 8/1972 -de construcció, conversació i explotació de les autopistes- que atorga als cobradors dels peatges rang d'agents de l'autoritat i els obliga a denunciar els impagaments dels conductors, fins i tot amb fotografies fetes per ells mateixos. A més, la versió dels fets dels cobradors dels peatges tindrà, amb el canvi normatiu, 'valor provatori' en cas de litigi

Anàlisi jurídica dels canvis normatius

La web de #novullpagar ha publicat una anàlisi jurídica que detalla els canvis normatius que s'han fet i les implicacions que tenen, deixant clar que no pagar un peatge a partir del 2013 passa a ser una insubmissió legal i que, per tant, el conductor no té arguments jurídics per a recórrer la sanció. I explica, també, què passa amb les infraccions prèvies a l'1 de gener d'enguany. I diu: 'Processalment no quedarien anul·lades automàticament però és evident que l’administració reconeix, amb aquestes modificacions, que el sistema jurídic anterior no era correcte, com sempre havíem dit, i el més lògic és que el expedients pendents de resolució siguin arxivats.' Això sí, avisa que podria haver-hi un abús processal dotant de caire retroactiu aquest canvi normatiu, cosa que en cas de donar-se caldria recórrer.

Compromís critica la mesura

El portaveu de Compromís, Enric Morera, ha estat una de les primeres veus de l'àmbit polític que s'ha referit aquesta canvi normatiu, que el govern espanyol ha fet de manera especialment discreta. Per a Morera 'és vergonyós que el govern del PP es dedique a legislar per a beneficiar a una empresa privada en comptes de vetllar per l’interès general alliberant de peatge autopistes com l’AP7'.

Morera ha recordat avui 'tota esta situació fa pensar que el govern central es planteja una nova pròrroga en la concessió d'esta autopista, cosa que podem tolerar que les valencianes i els valencians perquè és una infraestructura que ja hem pagat sobradament.' I ha reblat: 'mentre des del PP s’afirma que ara no hi ha diners per a realitzar un rescat de l’AP7 hem pogut comprovar com es rescaten autopistes radials de Madrid totalment deficitàries.'

Abans d'ahir el president de l'Automobilistes Europeus Associats, Mario Arnaldo, ja va avisar que 'aquesta modificació no es justifica només per evitar els imapagaments dels peatges sinó que es vol obrir, per la porta del darrere, la possibilitat de cobrar per l'ús d'unes infrastructures que els automobilistes ja hem pagat sobradament.'

Retrasar el pagament

Publicat: Dissabte 05/01/2013 18:53
Autor: raulitinbcn
593Dromedario ha escrit:Finalment s'han decidit a omplir el buit legal sobre la obligatorietat de pagar els peatges fent un bon regal de Nadal a les concessionàries:

http://www.vilaweb.cat/noticia/4071189/ ... pagar.html

L'estat blinda les autopistes contra moviments com el #novullpagar

Compromís critica la mesura, que converteix en autoritat els vigilants dels peatges

Coincidint amb el canvi d'any el govern espanyol ha modificartla llei de trànsit de seguretat viària per evitar nous moviments com el #novullpagar. El BOE publicat el dia 28 de desembre, dia dels Sants Innocents, incloïa una modificació dels articles 14 i 29 de la llei 8/1972 -de construcció, conversació i explotació de les autopistes- que atorga als cobradors dels peatges rang d'agents de l'autoritat i els obliga a denunciar els impagaments dels conductors, fins i tot amb fotografies fetes per ells mateixos. A més, la versió dels fets dels cobradors dels peatges tindrà, amb el canvi normatiu, 'valor provatori' en cas de litigi

Anàlisi jurídica dels canvis normatius

La web de #novullpagar ha publicat una anàlisi jurídica que detalla els canvis normatius que s'han fet i les implicacions que tenen, deixant clar que no pagar un peatge a partir del 2013 passa a ser una insubmissió legal i que, per tant, el conductor no té arguments jurídics per a recórrer la sanció. I explica, també, què passa amb les infraccions prèvies a l'1 de gener d'enguany. I diu: 'Processalment no quedarien anul·lades automàticament però és evident que l’administració reconeix, amb aquestes modificacions, que el sistema jurídic anterior no era correcte, com sempre havíem dit, i el més lògic és que el expedients pendents de resolució siguin arxivats.' Això sí, avisa que podria haver-hi un abús processal dotant de caire retroactiu aquest canvi normatiu, cosa que en cas de donar-se caldria recórrer.

Compromís critica la mesura

El portaveu de Compromís, Enric Morera, ha estat una de les primeres veus de l'àmbit polític que s'ha referit aquesta canvi normatiu, que el govern espanyol ha fet de manera especialment discreta. Per a Morera 'és vergonyós que el govern del PP es dedique a legislar per a beneficiar a una empresa privada en comptes de vetllar per l’interès general alliberant de peatge autopistes com l’AP7'.

Morera ha recordat avui 'tota esta situació fa pensar que el govern central es planteja una nova pròrroga en la concessió d'esta autopista, cosa que podem tolerar que les valencianes i els valencians perquè és una infraestructura que ja hem pagat sobradament.' I ha reblat: 'mentre des del PP s’afirma que ara no hi ha diners per a realitzar un rescat de l’AP7 hem pogut comprovar com es rescaten autopistes radials de Madrid totalment deficitàries.'

Abans d'ahir el president de l'Automobilistes Europeus Associats, Mario Arnaldo, ja va avisar que 'aquesta modificació no es justifica només per evitar els imapagaments dels peatges sinó que es vol obrir, per la porta del darrere, la possibilitat de cobrar per l'ús d'unes infrastructures que els automobilistes ja hem pagat sobradament.'
Amb tot això, encar pots dir #novullpagar, perquè no porto els diners necessaris ja què no s'ha m'ha informat del preu previament i abans d'entrar a l'autopista o al moment de recollir el tiquet,no?

Re: A les autopistes catalanes... jo no pago

Publicat: Dissabte 05/01/2013 18:57
Autor: marciruelos
raulitinbcn ha escrit:Amb tot això, encar pots dir #novullpagar, perquè no porto els diners necessaris ja què no s'ha m'ha informat del preu previament i abans d'entrar a l'autopista o al moment de recollir el tiquet,no?
en tot cas seria "no puc pagar" no?

Re: A les autopistes catalanes... jo no pago

Publicat: Dissabte 05/01/2013 19:06
Autor: Fran-Ikarus
Tampoc.

Seria "no sabia que calia pagar", o més enllà, "no m'ho crec que s'hagi de pagar".

Re: A les autopistes catalanes... jo no pago

Publicat: Dissabte 05/01/2013 20:52
Autor: oriolp13
Tot i això, tot i dir-los que no se t'ha avisat que s'ha de pagar a l'entrada (tot i que si a la senyal d'entrada a l'autopista, la que et diu p.ex. Barcelona / Girona al costat hi ha la senyal de peatge, així que d'informat ja ho estàs.

Amb aquest nou rang d'agents de l'autoritat que els han donat, es jugar-se-la bastant el no voler pagar, i exposar-te a que et caigui un bon puro.

Ah, un petit off-topic. I per quant el rang d'agent de l'autoritat als revisors de metro/tren/autobús/tranvia, etc.? Així qualsevol agressió vers ells (que no en son poques) podria ser penalitzada jurídicament com a agressió a un agent de l'autoritat, i castigada més durament.

Se'ls veu el llautó (un cop més)

Publicat: Dissabte 05/01/2013 21:11
Autor: Guigui
oriolp13 ha escrit:Ah, un petit off-topic. I per quant el rang d'agent de l'autoritat als revisors de metro/tren/autobús/tranvia, etc.? Així qualsevol agressió vers ells (que no en son poques) podria ser penalitzada jurídicament com a agressió a un agent de l'autoritat, i castigada més durament.
Per tancar l'off-topic: al govern "de todos los españoles" (i també al "dels millors") li va clarament més l'interès privat d'una empresa que el de tota la societat, a qui es nega a oferir un transport públic decent i segur.

Re: Retrasar el pagament

Publicat: Diumenge 06/01/2013 8:39
Autor: victorcasta
raulitinbcn ha escrit:Amb tot això, encar pots dir #novullpagar, perquè no porto els diners necessaris ja què no s'ha m'ha informat del preu previament i abans d'entrar a l'autopista o al moment de recollir el tiquet,no?
No. Els preus estan publicats al BOE i legalment estàs donat per assebentat.

Re: Retrasar el pagament

Publicat: Diumenge 06/01/2013 10:25
Autor: raulitinbcn
victorcasta ha escrit:
raulitinbcn ha escrit:Amb tot això, encar pots dir #novullpagar, perquè no porto els diners necessaris ja què no s'ha m'ha informat del preu previament i abans d'entrar a l'autopista o al moment de recollir el tiquet,no?
No. Els preus estan publicats al BOE i legalment estàs donat per assebentat.
A, doncs si està al Butlletí Oficial de l'Estat, els haurem de fer cas! :twisted:

Re: A les autopistes catalanes... jo no pago

Publicat: Dilluns 07/01/2013 11:49
Autor: marciruelos
raulitinbcn ha escrit:
victorcasta ha escrit:
raulitinbcn ha escrit:Amb tot això, encar pots dir #novullpagar, perquè no porto els diners necessaris ja què no s'ha m'ha informat del preu previament i abans d'entrar a l'autopista o al moment de recollir el tiquet,no?
No. Els preus estan publicats al BOE i legalment estàs donat per assebentat.
A, doncs si està al Butlletí Oficial de l'Estat, els haurem de fer cas! :twisted:
Els preus també apareixen a la web d'Abertis.

Re: A les autopistes catalanes... jo no pago

Publicat: Dilluns 07/01/2013 15:26
Autor: raulitinbcn
Doncs el Josep Casadella no diu això?! Fa una reclamació http://www.youtube.com/watch?v=CNX7cvzhktg[/youtube]Video: http://www.youtube.com/watch?v=CNX7cvzhktg

Re: A les autopistes catalanes... jo no pago

Publicat: Dimecres 20/11/2013 8:36
Autor: genissimon
Diari de Girona, 20 de novembre de 2013 ha escrit: Trànsit deixa sense efecte les multes per la campanya #Novullpagar
L'organisme no veu motius per considerar que els denunciats van infringir la normativa
[...]