Carreteres que canvien de nom

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Carreteres que canvien de nom

Entrada Autor: França451 » Dimecres 26/01/2022 13:30

Hola,

Abro un nuevo hilo sobre carreteras que cambian de nombre, pero mantienen el kilometraje como una misma carretera.

Principalmente tengo dos dudas, pero me surge alguna más.

La B-124 a partir de Calders, pasa a llamarse B431, pero mantiene el kilometraje original hasta Prats de Lluçanès.

La C-26 és una carretera interesante. Conozco su tramo desde la carretera de Lleida a La Seu (C14) hasta que pasa a llamarse C55, creo que en Solsona. Però he leído que llega hasta la provincia de Girona, o algo así. Si hasta Manresa se junta con la C-55, van por el mismo sitio o la C-26 se mete por otro lado?

La tercera duda es la misteriosa N152. En Granollers, hay un tramo de la Ronda Sud marcado como N152. Que tramos se conservan aún de esa antigua carretera?


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

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genissimon
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Entrada Autor: genissimon » Dimecres 26/01/2022 13:32

França451 ha escrit:
Dimecres 26/01/2022 13:30
Hola,

Abro un nuevo hilo sobre carreteras que cambian de nombre, pero mantienen el kilometraje como una misma carretera.

Principalmente tengo dos dudas, pero me surge alguna más.

La B-124 a partir de Calders, pasa a llamarse B431, pero mantiene el kilometraje original hasta Prats de Lluçanès.

La C-26 és una carretera interesante. Conozco su tramo desde la carretera de Lleida a La Seu (C14) hasta que pasa a llamarse C55, creo que en Solsona. Però he leído que llega hasta la provincia de Girona, o algo así. Si hasta Manresa se junta con la C-55, van por el mismo sitio o la C-26 se mete por otro lado?

La tercera duda es la misteriosa N152. En Granollers, hay un tramo de la Ronda Sud marcado como N152. Que tramos se conservan aún de esa antigua carretera?
C-26: https://ca.wikipedia.org/wiki/C-26

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

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Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 26/01/2022 17:56

França451 ha escrit:
Dimecres 26/01/2022 13:30
La tercera duda es la misteriosa N152. En Granollers, hay un tramo de la Ronda Sud marcado como N152. Que tramos se conservan aún de esa antigua carretera?
El que se menciona aquí, inmediatamente anterior a la frontera con Francia de Puigcerdà a Bourg-Madame:
https://es.wikipedia.org/wiki/N-152

Si vas a la rotonda que hay allí, la de la gasolinera Repsol donde se elije, entre otros posibles destinos, la carretera internacional de Llívia (N-154 en su nomenclatura española) o la susodicha que lleva a Bourg-Madame (N-152), o si miras en Google Street View (por cierto, Google Maps tiene perfectamente "identificado" como N-152 ese pequeño tramo también), verás cómo consta como N-152, y también el "tramito" urbano de Puigcerdà inmediatamente anterior, en sentido Barcelona (hasta la siguiente rotonda, básicamente)

Ahora tengo la duda de si, en esos 1,7 Km., hay o no algún "hito" de suelo...

¡Sí, si que los hay! (en ambos sentidos), los hitos del Km. 1 de la N-152:
https://www.google.es/maps/@42.4303385, ... 384!8i8192


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França451
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Entrada Autor: França451 » Dijous 27/01/2022 10:57

Hola

Ese tramo lo conozco bien. Me sorprende lo de "Km 1", ya que la numeración no corresponde con el resto de carretera. Donde me llama la atención, por ejemplo, es en Granollers. En la Ronda Sud està el km 25 y el 26 sigue el desvío de la Ronda a Canovelles. Por La Garriga he visto también tramos, y en Sant Quirze de Besora, paralela a la carretera de Prats hay algunos caminos sueltos identificados como N152.

Finalmente en Montcada, en la ruta que siguen líneas como la 97, 104 o 155, nos encontramos una parada llamada "Carr. Nac. 152". Parece que se junta con la N150 o cómo va?
Es que me encuentro que la primitiva N152 seguía un trazado muy diferente de lo que hoy es la C-17 en algunos tramos.
Por último, juraría haber visto en la Meridiana, según Google Maps identificado algún tramo como N152, y no como C17.


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Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 27/01/2022 12:10

De los nombres de las paradas no te fíes, hay algunas que literalmente llevan más de 25 años con el mismo nombre... :x



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Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 27/01/2022 12:33

França451 ha escrit:
Dijous 27/01/2022 10:57
Ese tramo lo conozco bien. Me sorprende lo de "Km 1", ya que la numeración no corresponde con el resto de carretera. Donde me llama la atención, por ejemplo, es en Granollers. En la Ronda Sud està el km 25 y el 26 sigue el desvío de la Ronda a Canovelles. Por La Garriga he visto también tramos, y en Sant Quirze de Besora, paralela a la carretera de Prats hay algunos caminos sueltos identificados como N152.
Parecería, entonces, que al haber quedado la N152 como "residual", por haberse convertido su mayor parte en C17, la hubieran decidido numerar partiendo de su (magro) segmento norte actual, y no con el Km. 0 en Barcelona como sería antaño.

Esos hitos de Granollers y alrededores habrán conservado el kilometraje de la "N152 que partía de Barcelona", y en cambio los de Puigcerdà mostrarán el "nuevo kilometraje".

No es muy coherente, claro, pero quizá para cambiar todos los hitos antiguos "fuera más caro el collar que el perro"... Existen incluso direcciones postales (generalmente de empresas o solares, más que de domicilios particulares) del tipo "Carretera tal, Km. cuál", y si se cambia drásticamente el hito cercano puede suponer tener que cambiar las direcciones postales.


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Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 27/01/2022 12:34

Renfe445 ha escrit:
Dijous 27/01/2022 12:10
De los nombres de las paradas no te fíes, hay algunas que literalmente llevan más de 25 años con el mismo nombre... :x
Más que a las paradas, imagino que se refiere a los indicadores (señalización vertical) de dirección y destino de las distintas carreteras y autopistas que surgen de la Meridiana hacia el norte.


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Entrada Autor: França451 » Dijous 27/01/2022 17:27

Línea 155 de s.m. Montcada a Can Cuiàs. Según la web de TMB, en sentido Can Cuiàs hay a falta de una, dos paradas con el nombre "Carretera nacional 152", Fusters es la parada que conocemos todos, pero la Plaça Espanya de Montcada, también viene nombrada como Nacional 152.


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Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 27/01/2022 20:21

Nacional 152 era el nom que rebia l'actual C-17 des dels primers anys del franquisme (diria que abans i tot). Fa 20 anys, al ser una carretera principal de la Generalitat, va canviar la nomenclatura per l'actual. Alguns trams que llavors encara no eren C-17, van seguir com a N-152a o Z. Els trams posteriors s'anomenen C-17z, com les travesseres de les Masies de Voltregà o Sant Quirze de Besora. La N-152 cap al 2006 crec recordar aproximadament, es el tram des de la intersecció de l'Eix Pirinenc a la frontera a Bourg-Madame. Amb el canvi de codificació abans del 2006, la C-17 era (i es), l'eix Barcelona Ripoll. La continuació era N-152, sense canvis. El 2006 el Ministerio de Fomento, va canviar la nomenclatura per unificar la N-260 en una sola carretera, des de Portbou a Sabiñánigo. Fins llavors, la N-260 era un collage de carreteres perdudes. Per exemple, des de Portbou a Ripoll, però el tram Ripoll Puigcerdà era N-152.
I antigament la N-152 començava a Plaça Catalunya, no com ara la C-17, que comença just al final de la Meridiana.
No sé si m'explico.


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Sanato
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Entrada Autor: Sanato » Dijous 27/01/2022 21:18

Jo recordo haver vist, quan encara no existien les Rondes, els p.km. inicials de l'antiga A-17 al tram inicial de l'Av. Meridiana. Després se separava en A-17, A-18 i N-152

Tornant al tema, una carretera que canvia 3 vegades de numeració: Bp-1241 de St. Llorenç Savall a St. Feliu de Codines; Bp-1432 fins la Garriga i Bp-5107 fins Llinars del Vallès


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Adolescent barceloní
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Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 27/01/2022 22:05

He fet una mica de recerca entre els trams que ja coneixia i els que desconeixia, i aquestes són les conclusions:
  • N-152z: del Pla de Matabous a la rotonda d'enllaç amb la C-59 a l'altura de la Alstom
  • N-152a: de la C-352 a la rotonda de l'ajuntament de les Franqueses (segons Google Maps; al traçat no hi ha cap fita quilomètrica ni cap indicació)
  • N-152z: de la rotonda de l'ajuntament de les Franqueses a la zona de botigues de mobles de la Garriga a la C-17 (fins al 2012 com a mínim hi havia fites quilomètriques)
  • N-152z: de la sortida sud d'Aiguafreda de la C-17 a l'entrada nord d'Aiguafreda de la C-17 (al Google Maps està marcada com a N-152a però les fites i la senyalització indiquen N-152z)
  • N-152a: de la sortida 45 de la C-17 a l'entrada 47 de la C-17 (segons Google Maps; al traçat no hi ha cap fita quilomètrica ni cap indicació)
  • N-152z: de la intersecció de la C-17 amb la BV-5303 fins a l'entrada 52 de la C-17 (segons Google Maps; al traçat no hi ha cap fita quilomètrica ni cap indicació)
  • N-152z: de la sortida 57 de la C-17 a l'entrada 64 de la C-17 (al Google Maps està marcada com a N-152a però hi ha algunes fites i senyalització que indiquen N-152z i inclús encara n'hi ha que resen N-152)
  • C-17z: de la sortida 67 de la C-17 a l'entrada 75 de la C-17
  • C-17z: de la sortida 81 de la C-17 a l'entrada 85 de la C-17
  • N-152a: de la sortida 86 de la C-17 a l'entrada 87 de la C-17
  • N-152a: de la sortida 89 de la C-17 a la incorporació a la sortida del túnel de Terradelles (al Google Maps no està indicada però hi ha fites quilomètriques al traçat).
A la última "sortida" de la C-17 a Ripoll, a un punt on conflueixen la C-17, la N-260 i la N-260a, la C-17 finalitza tal i com ho indiquen Google Maps i la senyalització a peu de carretera. La N-152 actual té el seu inici (i km 0) a la Plaça Comtat de Cerdanya, a Puigcerdà, a una rotonda a on la N-260 gira a esquerres per anar a buscar la Seu d'Urgell. La N-152, des de l'esmentada rotonda, fa via fins al riu Reür (Rahur), a on hi ha la frontera administrativa entre els estats espanyol i francès. Allà, la carretera passa a ser la N20 o N116 (he vist ambdues nomenclatures) de la xarxa de carreteres nacionals franceses, ja al municipi de la Guingueta d'Ix (Bourg-Madame).


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Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 27/01/2022 22:20

Sanato ha escrit:
Dijous 27/01/2022 21:18
Jo recordo haver vist, quan encara no existien les Rondes, els p.km. inicials de l'antiga A-17 al tram inicial de l'Av. Meridiana. Després se separava en A-17, A-18 i N-152
Actualment, a la intersecció de l'avinguda Meridiana amb el passeig de Santa Coloma hi ha una fita quilomètrica de la C-33 (anteriorment, A-17) indicant el quilòmetre 76.
https://www.google.com/maps/@41.4441242 ... 384!8i8192

El quilòmetre 0 actual de la C-17 (anteriorment, N-152) es troba passada la parada de bus Meridiana - "Pare Pérez del Pulgar" just on actualment hi ha el cartell de "C-58CC - BUS-VAO", però des que es va reformar aquest tram de la Meridiana que la fita quilomètrica va desaparèixer (fa anys hi era).

https://www.google.com/maps/@41.4538262 ... 384!8i8192
https://www.google.com/maps/@41.4538458 ... 312!8i6656

El quilòmetre 0 de la C-58 (actualment, A-18) es troba una mica més endavant, just on hi ha la incorporació des de la Meridiana al BUS-VAO i just abans del cartell que indica que el carril de l'esquerra es bifurca cap a C-33 i el de la dreta continua cap a Sabadell.
https://www.google.com/maps/@41.4550087 ... 384!8i8192


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Entrada Autor: Sanato » Dijous 27/01/2022 22:44

Adolescent barceloní ha escrit:
Dijous 27/01/2022 22:20
Actualment, a la intersecció de l'avinguda Meridiana amb el passeig de Santa Coloma hi ha una fita quilomètrica de la C-33 (anteriorment, A-17) indicant el quilòmetre 76.
https://www.google.com/maps/@41.4441242 ... 384!8i8192
Sí, però jo parlo del traçat urbà de la Meridiana, entre Glòries i el Pont del Dragó, que corresponien amb els primers 5 o 6 km. de l'A17, autopista urbana en aquella època

Per altra banda, ja que ho dius... Algú sap ón són els primers 76 km. de la C-33?


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Entrada Autor: davida » Divendres 28/01/2022 9:06

La N-340 de titularitat estat es convertiria amb numeración de la Generalitat:
- C-31 Alcanar a Comarruga. Per aixo la C-31 comença a Comarruga al Km 131.
- C-33 Comarruga - Vilafranca- Vallirana - Molins de Rei Barcelona. Per aixo Barcelona esta al Km 76 de la C-33.



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Entrada Autor: Javi M » Divendres 28/01/2022 21:16

Tothom identifica com a dos subjectes completament independents aquestes carreteres, i que a més tenen nomenclatures ben conegudes per tots.

Aquestes vies que res tenen a veure, ni pel traçat ni pel tipus d'infraestructura. El codi numèric diferent, i codi de lletra diferent, ho fan intuir fàcilment.

Ara caldrà que ens hi referim com a C-31 Nord i C-31 Sud? Noms més semblants, més llargs i menys intuitius? Bonísima idea, sí.



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Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 29/01/2022 15:31

Adolescent barceloní ha escrit:
Dijous 27/01/2022 22:05
He fet una mica de recerca entre els trams que ja coneixia i els que desconeixia, i aquestes són les conclusions:
  • N-152z: de la intersecció de la C-17 amb la BV-5303 fins a l'entrada 52 de la C-17 (segons Google Maps; al traçat no hi ha cap fita quilomètrica ni cap indicació)
  • N-152z: de la sortida 57 de la C-17 a l'entrada 64 de la C-17 (al Google Maps està marcada com a N-152a però hi ha algunes fites i senyalització que indiquen N-152z i inclús encara n'hi ha que resen N-152)
En el cas de la travessera de Tona, que es la que esmentes des de la intersecció de les 4 carreteres (BV-5303) fins la sortida 52 (Tona nord), hi ha la fita del km 60, just davant de la fàbrica de pinso. A més, es dona la casualitat que a pocs metres, al mateix marge, hi resta tombada una anitga fita de pedra de la instrucció de carreteres de 1941. Aquell tram de carretera, va deixar d'utilitzar-se al trànsit principal per les olimpíades de 1992 (completant-se el desdoblament fins a Vic).
Imatge
En el cas de la travessera de Vic, hi ha moltes fites sense canviar de les originals, i per això duen la llegenda N-152 encara. Aquell tram va deixar d'utilitzar-se al trànsit principal al 1997. Però la primitiva N-152, passava per l'interior de Vic fins als anys 50, essent l'actual B-521.


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Entrada Autor: França451 » Dimarts 01/02/2022 12:40

Muchas gracias.

Respecto a quien decía que la carretera hace años comenzaba en Plaça de Catalunya, realmente comenzaría en el Fort Pienc, en Arc de Triomf. Me refiero, a la carrer de Ribes, que pasa luego a ser Carrer del Clot, luego Gran de la Sagrera, Gran de Sant Andreu, Passeig de Torras i Bages y finalmente otra vez carretera de Ribes, que curiosamente muere en el cruce con la Meridiana antes de la intersección con Pare Pérez del Pulgar, donde indicabais que estaba el Km 0. Si hemos de contar desde Pl. Catalunya, entiendo que la Ronda de Sant Pere o la calle de Ali Bei es el eje primitivo hasta aquí. Como todos sabemos, el tramo urbano se podía recorrer entero hasta no hace mucho, y ahora solo se puede hacer caminando, ya que peatonalizaron la zona.

Yo hice este eje desde Arco hasta el cruce con la Meridiana hace algunos años.

Respecto a la búsqueda de Juanjo:

En el caso de Granollers, no sé de qué año es la imagen de Maps, pero si coges en coche la salida donde se bifurcan el coll de la Manya, Granollers Ronda sud y la C-17, creo que es la salida 19, donde hay cuatro carriles, dos para la 352 y dos para la C-17, al meterte en Granollers Ronda Sud verás la fita del Km 25, de N152z y cuando la ronda entra en la entrada que va para Canovelles, dicha entrada tiene la fita kilométrica N152z km 26. Desde aquí hasta el punto que mencionas de Canovelles, desconozco si hay más fitas, ya que siempre he seguido la 352 adelante. También puedo indicar que viniendo de la B40/ La Roca del Vallès, en el tramo mencionado no aparecen fitas kilométricas, pero viniendo de Barcelona o de la C155, si que salen estos dos puntos kilométricos.

También hay algo que se debería analizar. En Puigcerdà, cuando comienza la actual N152, sentido Bcn/La Seu, hay un cartel que indica cuántos kilómetros hay a Barcelona por la Collada de Toses y cuántos por el Túnel del Cadí. Siempre me he preguntado si ese cartel es correcto, ya que no lo he calculado. Teniendo en cuenta que esa rotonda se encuentra en el km casi 181 de laN260, son 63 km a Ripoll, cuando pasa a ser C17 es en el km 92, por lo que suman en total 92+63... 155 kilómetros. Es eso lo que marca el cartel de Puigcerdà?


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Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 01/02/2022 13:49

França451 ha escrit:
Dimarts 01/02/2022 12:40
También hay algo que se debería analizar. En Puigcerdà, cuando comienza la actual N152, sentido Bcn/La Seu, hay un cartel que indica cuántos kilómetros hay a Barcelona por la Collada de Toses y cuántos por el Túnel del Cadí. Siempre me he preguntado si ese cartel es correcto, ya que no lo he calculado. Teniendo en cuenta que esa rotonda se encuentra en el km casi 181 de laN260, son 63 km a Ripoll, cuando pasa a ser C17 es en el km 92, por lo que suman en total 92+63... 155 kilómetros. Es eso lo que marca el cartel de Puigcerdà?
Desde la bifurcación (N260 por Collada de Toses, C-162 para ir a parar al Túnel del Cadí) pone "47 RIBES DE FRESER / BARCELONA 166" por la N-260.
Es ése un indicador bastante reciente (en la imagen Google Street View de 2021 aparece, en la de 2018 y anteriores todavía no), por lo que cabría esperar que hubieran indicado la distancia actual. Eso ya garantiza que no concuerden con los 155 calculados, y habría que añadir todavía los 2 o más Km. que habrá desde esa bifurcación hasta Puigcerdà.


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Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 01/02/2022 20:25

Antigament, recordo que la N-152 arribava fins al km 172, just abans de la rotonda de la Duana. Tenint en compte, que abans el començament d'aquesta carretera a la Meridiana, era el km 8, podriem dir que tenia una longitud de 164 km originalment. Quadra una mica amb el que indica Fran-Ikarus


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Entrada Autor: França451 » Dimecres 02/02/2022 11:36

Os confundís un poco. El punto que dice Frank está ya pasado Puigcerdà, un par de kilómetros más abajo de la rotonda donde se desvían N260 La Seu, N152 Bourges Madame, N152 Barcelona y N154 Llivia. Yo hablaba de kilómetros a Bcn desde este punto, y marca 15x, si mal no recuerdo. Quizás sean más. La cosa es que el cálculo que haríais con la antigua carretera 152 y contando solo desde la Meridiana, tampoco cuadra ni con pinzas. Ese cálculo, deduzco que el antiguo kilómetro 8 estaría en la Trinidad, a contar desde Plaça Catalunya siguis el la antiga calle de Ribes, ya que caminando desde Arco hasta la Trini yo hice más o menos dos horas y poquito, yendo tranquilamente. Eso son unos 7 km aprox, de todos modos se puede calcular por Maps cual es la distancia exacta siguiendo el eje Clot-gran de la sagrera-gran de Sant Andreu.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

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