Empresaris i sindicats demanen conversió N-420 a autovia

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Empresaris i sindicats demanen conversió N-420 a autovia

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 24/11/2006 17:58

Del Diari de Tarragona, divendres 24/Nov/2006:

NOTICIAS

Empresaris i sindicats recolzen la conversió de la N-420 en autovia

Primer objectiu acomplert. Els promotors de la conversió de la N-420 en autovia van aconseguir ahir el recolzament d'empresaris i sindicats ebrencs. La propera setmana serà el torn de les cambres de comerç i abans d'acabar l'any, del port de Tarragona o l'aeroport de Reus.
pEr A.CARALT | acaralt@diaridetarragona.com

Foment iniciarà l'any 2008, segons les últimes notícies, els estudis previs per al desdoblament de la carretera N-232 entre Alcanyís i Vinaròs, via Morella. Es tracta de l'últim tram del desdoblament de la N-232, la futura autovia entre Saragossa i la costa mediterrània, i que hauria de finalitzar, a priori, a Vinaròs. Fins ara s'ha projectat un primer tram fins a Burgo de Ebro, mentre la redacció del projecte constructiu entre Burgo i Alcanyís s'ha previst per a l'any 2007.

Els alcaldes de Gandesa, Móra d'Ebre i Falset recolzen que la futura autovia un cop superat Alcanyís opti pel traçat de la N-420, que mora a Tarragona, i no pas per la N-232. Ahir en una reunió celebrada a Gandesa, els promotors van aconseguir el suport dels sindicats CCOO, UGT, i Unió de Pagesos i de les organitzacions empresarials CEPTA, AECE i PIMEC.

El seu portaveu, l'alcalde de Gandesa, Miquel Aubà, esgrimeix una bateria de raons per a que Foment esculli l'opció catalana, el pes turístic de la Costa Daurada enfront la costa de Vinarós, la importància estratègica per als empresaris aragonesos de disposar d'una via directa al port de Tarragona, la proximitat de la N-420 a l'aeroport de Reus, o el menor impacte ambiental en cas d'ampliació de la N-420 enfront la N-232 «que creua el port de Torremiró, tancat alguns dies d'hivern a causa de la neu». Segons Aubà, Alcanyís també hauria recolzat l'opció catalana.

La propera setmana, l'Ajuntament de Falset presidirà una reunió amb les cambres de comerç de Reus, Tarargona i Tortosa i dues setmanes després, la trobada serà amb el sector turístic de la Costa Daurada, el sector petroquímic, el port de Tarragona i l'aeroport de Reus. De manera paral·lela, els alcaldes impulsaran mocions de suport a ajuntaments i consells comarcals. L'objectiu és assolir un document d'adhesió que serà entregat a Foment a principis de 2007.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Divendres 24/11/2006 23:00

437.001 ha escrit:Del Diari de Tarragona, divendres 24/Nov/2006:

NOTICIAS

Empresaris i sindicats recolzen la conversió de la N-420 en autovia

Primer objectiu acomplert. Els promotors de la conversió de la N-420 en autovia van aconseguir ahir el recolzament d'empresaris i sindicats ebrencs. La propera setmana serà el torn de les cambres de comerç i abans d'acabar l'any, del port de Tarragona o l'aeroport de Reus.
pEr A.CARALT | acaralt@diaridetarragona.com

Foment iniciarà l'any 2008, segons les últimes notícies, els estudis previs per al desdoblament de la carretera N-232 entre Alcanyís i Vinaròs, via Morella. Es tracta de l'últim tram del desdoblament de la N-232, la futura autovia entre Saragossa i la costa mediterrània, i que hauria de finalitzar, a priori, a Vinaròs. Fins ara s'ha projectat un primer tram fins a Burgo de Ebro, mentre la redacció del projecte constructiu entre Burgo i Alcanyís s'ha previst per a l'any 2007.

Els alcaldes de Gandesa, Móra d'Ebre i Falset recolzen que la futura autovia un cop superat Alcanyís opti pel traçat de la N-420, que mora a Tarragona, i no pas per la N-232. Ahir en una reunió celebrada a Gandesa, els promotors van aconseguir el suport dels sindicats CCOO, UGT, i Unió de Pagesos i de les organitzacions empresarials CEPTA, AECE i PIMEC.

El seu portaveu, l'alcalde de Gandesa, Miquel Aubà, esgrimeix una bateria de raons per a que Foment esculli l'opció catalana, el pes turístic de la Costa Daurada enfront la costa de Vinarós, la importància estratègica per als empresaris aragonesos de disposar d'una via directa al port de Tarragona, la proximitat de la N-420 a l'aeroport de Reus, o el menor impacte ambiental en cas d'ampliació de la N-420 enfront la N-232 «que creua el port de Torremiró, tancat alguns dies d'hivern a causa de la neu». Segons Aubà, Alcanyís també hauria recolzat l'opció catalana.

La propera setmana, l'Ajuntament de Falset presidirà una reunió amb les cambres de comerç de Reus, Tarargona i Tortosa i dues setmanes després, la trobada serà amb el sector turístic de la Costa Daurada, el sector petroquímic, el port de Tarragona i l'aeroport de Reus. De manera paral·lela, els alcaldes impulsaran mocions de suport a ajuntaments i consells comarcals. L'objectiu és assolir un document d'adhesió que serà entregat a Foment a principis de 2007.
Com a fill de morellans m'agradarà veure com faran l'ampliació de la N-232 al pas pel Port de Querol (és un port ben maco de passar)... :D



Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”