Pàgina 1 de 1

Prohibit anar a més de 30 km/h en carrers d'un sol carril

Publicat: Divendres 02/03/2007 10:06
Autor: wefer
http://www.avui.cat/
---------------------------------------
Prohibit circular a més de 30 km/h en carrers d'un sol carril
La Guàrdia Urbana denunciarà els vehicles que infringeixin la velocitat màxima que s'ha establert
La nova ordenança de circulació entrarà en vigor a finals d'any Es farà una campanya informativa

Virgínia Mascaró

Els cotxes que circulin per carrers d'un sol carril a la ciutat de Barcelona estan obligats a no superar els 30 km/h, segons la nova ordenança de circulació de vianants i de vehicles, que va ser ratificada pel plenari de l'Ajuntament el 23 de febrer.

La nova ordenança serà operativa a finals de mes, vint dies després que sigui publicada al Butlletí Provincial de Barcelona. L'article 11 estableix que a les zones 30 i als carrers on els cotxes circulin només per un carril, no es podrà anar a més de 30 km/h. Actualment, el Codi de Circulació fixa en 50 km/h el límit de velocitat a les ciutats i només determina que a les vies d'un sol carril es moderi la velocitat. Ara l'Ajuntament la fixa en 30 km/h.

Aquesta és "una mesura dissuasiva, motiu pel qual els agents de la Guàrdia Urbana han de denunciar i, per tant, multar els vehicles que cometin aquesta infracció", assegura un portaveu de Seguretat i Mobilitat de l'Ajuntament.

La mesura serà especialment efectiva als districtes de Sant Gervasi, Nou Barris, Sant Andreu i Horta-Guinardó, que tenen molts carrers secundaris d'un sol carril de circulació. L'objectiu no és sancionar els conductors, sinó estendre la pacificació del trànsit arreu de la ciutat, i alhora fer un pas més enllà en la implantació de zones 30 a la ciutat.

La nova normativa, de fet, avança la prohibició de circular a més de 30 km/h en un total de 13 nuclis, on està previst crear zones 30 abans que acabi l'any. Es tracta dels barris del Raval i de la Ribera-Born, a Ciutat Vella, els de Badal, Hostafrancs, la Bordeta i Sants, al districte de Sants-Montjuïc, els de Sant Ramon i Pedralbes, a les Corts, i el barri de Farró, a Sarrià- Sant Gervasi, a més del nucli antic d'Horta, a Horta-Guinardó. Les últimes zones 30 que se senyalitzaran són les dels barris del Clot i el Camp de l'Arpa, a Sant Martí.

"L'objectiu de la nova ordenança és arribar a tot el territori i fer respectar la llei", afirma Carles Reyner, portaveu de la Guàrdia Urbana. Ara bé, la realitat mostra que mesures com aquesta s'apliquen de manera més efectiva si es fa progressivament. "Inicialment fem una feina informativa i de conscienciació, però arriba un moment en què les infraccions reincidents se sancionen", va afirmar Reyner. El caporal va posar d'exemple el cas del carrer Gran de Sant Andreu, situat en zona 30, on està previst instal·lar un cotxe patrulla camuflat amb radar per denunciar l'excés de velocitat. "Els que la superin seran denunciats i multats", va assegurar. El control de velocitat "s'estendrà progressivament a tots els carrers on s'ha limitat", va dir.

Publicat: Divendres 02/03/2007 12:25
Autor: orique
Se suposa que hi haurà senyalització vertical i/o horitzontal, no? Perquè si no, ja em veig havent-me de llegir totes les ordenances de totes les poblacions de tots els països... :x

Re: Prohibit anar a més de 30 km/h en carrers d'un sol carri

Publicat: Diumenge 08/09/2013 22:12
Autor: Fran-Ikarus
Aquest punt, juntament amb la creació de les noves "zones 20" (allà on trànsit motoritzat i peatons comparteixin plataforma) quedarà oficialitzat previsiblement a partir de la pròxima primavera, amb l'aprovació del nou Reglament de Circulació:

http://www.europapress.es/sociedad/noti ... 11944.html

En ciudad también se modificarán los límites. Así, en aquellas calles con un sólo carril y sentido único de circulación o con un carril por sentido de circulación el límite queda fijado en 30 km/h, frente a los 50 km/h actuales. Además, en vías urbanas con plataforma única de calzada y acera el límite será de 20 km/h, mientras que en el resto de calles la velocidad máxima continúa en 50 km/h.

Re:

Publicat: Diumenge 08/09/2013 22:33
Autor: albert28
orique ha escrit:Se suposa que hi haurà senyalització vertical i/o horitzontal, no? Perquè si no, ja em veig havent-me de llegir totes les ordenances de totes les poblacions de tots els països... :x
No sé de què serveix posar normes tan generals si desprès et tens que aprendre cinc mil normes específiques de cada ciutat/poble

Re: Prohibit anar a més de 30 km/h en carrers d'un sol carri

Publicat: Dilluns 09/09/2013 0:08
Autor: alf_
Fran-Ikarus ha escrit:Aquest punt, juntament amb la creació de les noves "zones 20" (allà on trànsit motoritzat i peatons comparteixin plataforma) quedarà oficialitzat previsiblement a partir de la pròxima primavera, amb l'aprovació del nou Reglament de Circulació:

http://www.europapress.es/sociedad/noti ... 11944.html

En ciudad también se modificarán los límites. Así, en aquellas calles con un sólo carril y sentido único de circulación o con un carril por sentido de circulación el límite queda fijado en 30 km/h, frente a los 50 km/h actuales. Además, en vías urbanas con plataforma única de calzada y acera el límite será de 20 km/h, mientras que en el resto de calles la velocidad máxima continúa en 50 km/h.
Me parece bien, pero a ver como digiere la gente esto de calles con "plataforma única"...
Hace algunos días pasé por Suiza, y leí en un diario de ahí (y entre carcajadas internas) un artículo hablando de la difícil recepción que hubo en Viena al implementarse una calle peatonal en la cual por partes pueden circular coches, o solo el bus urbano. El periodista le ponía la guinda diciendo "Eso sería tan descabellado como que los tranvías circularan por la Bahnhofstrasse. Impensable. Para los vieneses, al menos."

Mariahilfer Str.

Publicat: Dilluns 09/09/2013 1:38
Autor: Guigui
alf_ ha escrit:Hace algunos días pasé por Suiza, y leí en un diario de ahí (y entre carcajadas internas) un artículo hablando de la difícil recepción que hubo en Viena al implementarse una calle peatonal en la cual por partes pueden circular coches, o solo el bus urbano. El periodista le ponía la guinda diciendo "Eso sería tan descabellado como que los tranvías circularan por la Bahnhofstrasse. Impensable. Para los vieneses, al menos."
El tema de la Mariahilfer Straße vienesa és força complex. Hi ha una bona dosi de dogmatisme dels verds (responsables per urbanisme i mobilitat a l'Ajuntament de Viena) i mala planificació.

Re: Re:

Publicat: Dilluns 09/09/2013 11:22
Autor: wefer
albert28 ha escrit:No sé de què serveix posar normes tan generals si desprès et tens que aprendre cinc mil normes específiques de cada ciutat/poble
Tan és, si tampoc les compleix ningú: per molts carrers de Barcelona en hores que no hi ha retencions circules a 50 Km/h i t'avancen fins i tot els patinets.

Arriba la regulació a nivell de Codi de la Circulació

Publicat: Dimarts 10/11/2020 17:16
Autor: Fran-Ikarus
Arriba la regulació, a nivell estatal i reflectida al Codi de la Circulació:

https://www.elperiodico.com/es/sociedad ... es-8197985

2.- Movilidad urbana
- Limitación: No se podrán rebasar los 20 km/h en las vías que dispongan de plataforma única de calzada y acera.

- Nuevos criterios: En las de un único carril por sentido de circulación, el límite será de 30 km/h.

- Como siempre: En las de dos o más carriles por sentido de circulación, el límite seguirá siendo de 50 km/h.

Entrada en vigor

Publicat: Dimecres 12/05/2021 11:04
Autor: Guigui
Ahir va entrar en vigor la nova normativa:
https://www.ccma.cat/324/nous-limits-de ... a/3096482/