Només 3 grans túnels viaris amb cobertura de mòbil

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Només 3 grans túnels viaris amb cobertura de mòbil

Entrada Autor: uriol108 » Dijous 06/03/2008 9:59

Només 3 grans túnels viaris tenen cobertura de mòbil

Els corredors del Cadí, Garraf i Vallvidrera disposen de senyal a l'interior

• Les tasques tècniques de la instal.lació corresponen a les operadores


Tan sols tres dels grans túnels de la xarxa viària catalana --el del Cadí, els de Vallvidrera i els del Garraf-- disposen de cobertura per a telefonia mòbil, malgrat que la majoria estan tècnicament preparats per prestar aquest servei. I set corredors catalans de més d'un quilòmetre de longitud esperen que s'hi desplegui aquesta tecnologia.
En la majoria dels casos, la falta de cobertura es deu al fet que les companyies operadores de telefonia mòbil, que solen actuar de manera conjunta en aquest tipus d'infraestructures, encara no s'han posat d'acord per portar a terme la instal.lació necessària. En altres casos, l'actitud de les companyies respon a criteris econòmics.
El Col.legi Oficial d'Enginyers Tècnics de Telecomunicació de Catalunya (COETTC) ha instat repetidament les operadores a intentar resoldre al més aviat possible els casos més flagrants. Entre aquests casos hi ha, per exemple, els corredors de Montigalà i Montgat, a la B-20, de menys longitud, on la cobertura és molt deficient, i també el túnel de Parpers, a la C-60, entre Granollers i Mataró, per on circulen diàriament uns 49.000 vehicles.
Tenir senyal de telefonia mòbil és un element de comoditat per als usuaris dels túnels i també aporta garanties a l'interior, si bé tots els grans corredors catalans reuneixen les mesures de seguretat exigides. Entre aquestes mesures hi ha pals de radiofreqüència situats a poca distància entre si, que permeten avisar amb rapidesa els serveis d'emergència en cas de necessitat, i també càmeres de videovigilància, que localitzen les incidències que s'hi puguin produir.
Als túnels més llargs, com el de Viella (que té una longitud de 5,2 quilòmetres) i el del Cadí (5 quilòmetres), els vehicles s'estan una mitjana de set a vuit minuts a l'interior, si circulen a la velocitat màxima autoritzada de 80 km/h.

PREPARATS
La concessionària dels cinc túnels de Vallvidrera, Tabasa, treballa en aquests moments per adaptar el sistema actual de telefonia al denominat 3G o UMTS, segons va explicar el cap d'explotació de la infraestructura, Miquel Barceló. La nova tecnologia ja ha passat la fase de proves i estarà plenament operativa a finals d'aquest any, informa Albert Segura.
L'últim gran túnel inaugurat a Catalunya, el de Viella, a la carretera N-230, segueix sense cobertura tres mesos després de la posada en servei. I això que el vell túnel, que data del 1948 i que passa en paral.lel a l'actual, sí que va disposar de senyal durant els últims anys de funcionament. Fonts del Ministeri de Foment, l'organisme titular del corredor, han explicat que estan treballant amb les companyies operadores per resoldre aquesta situació com més aviat millor.


MARÍA JESÚS IBÁÑEZ
LLEIDA
EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1050



Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”