Un superesportiu de Reus

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Un superesportiu de Reus

Entrada Autor: wefer » Dijous 24/07/2008 9:14

http://www.elperiodico.cat/
Un superesportiu de Reus
1. • La firma catalana IFR Automotive ha desenvolupat un vehicle de luxe que aporta importants innovacions tecnològiques i, a més, és respectuós amb el medi ambient

RAFAEL MORALES
LONDRES


Al saló de l'automòbil de Londres, que ahir va obrir les seves portes a l'entès públic britànic, està causant sensació la marca Aspid, que ha presentat un superesportiu que fa caure d'esquena, tant per l'aspecte extern com per les innovadores solucions tecnològiques que aporta al mercat. El més curiós del cas és que la investigació i el desenvolupament de la nova marca s'ha gestat en una nau del polígon industrial Agroreus, a Reus (Tarragona), on hi ha l'empresa IFR Automotive.

Des d'avui es poden fer comandes de l'Aspid Sport (95.000 euros) i de l'Aspid Supersport (135.000 euros), les dues versions del cotxe que equipa un únic motor de dos litres de cilindrada, encara que amb potències de 270 i 400 CV, respectivament. La novetat, però, no es limita a ser un luxós esportiu, ja que la tecnologia desenvolupada, sobretot a l'hora de reduir el pes del vehicle, aporta importants solucions tecnològiques que es poden aplicar a turismes normals o furgonetes.

"És un concepte de cotxe molt diferent del que hi ha actualment al mercat", explica Ignacio Fernández Rodríguez, soci fundador d'IFR i enginyer d'automoció amb una llarga experiència a Mitsubishi i Prodive.

El màxim responsable d'aquesta empresa de Reus confessa que el canvi de reglamentació adoptat per la FIA (Federació Internacional d'Automobilisme) està potenciant el desenvolupament de noves tecnologies. En cinc anys, amb un equip de 16 persones, han aconseguit fer realitat el projecte de l'Aspid, que aporta quatre noves patents a la indústria de l'automoció i que crearà prop de 200 llocs de treball més si es produeix la demanda calculada.
Reduir al màxim el pes del vehicle, fins a 698 quilos en aquest cas, ha estat un dels grans reptes que s'ha imposat l'equip de treball de Reus. Amb menys pes s'aconsegueix millorar els nivells de pol.lució i mantenir les prestacions esportives que demana un vehicle d'aquestes característiques. És a dir, passar de 0 a 100 km/h en 2,8 segons i aconseguir una velocitat de 160 km/h en només 5,9 segons. Són mesuraments que estan a l'altura dels millors esportius que existeixen actualment al mercat.

Baix consum de gasolina

Però l'Aspid també aporta una gran novetat respecte als esportius de la seva mateixa categoria, ja que els nivells de consum de combustible --malgrat que encara no disposen dels mesuraments homologats oficialment--, seran de prop de cinc litres per cada 100 km. En qualsevol cas, es tracta d'una quantitat de consum de gasolina que no té res a veure amb els 15 o 20 litres de mitjana que dilapiden els cotxes amb què haurà de competir.
El secret està en una estructura d'alumini i carboni, però també en les innovacions que els han permès reduir en 190 quilos el pes del xassís, d'estalviar el 50% del pes habitual en aspectes com el trapezi de la suspensió i els discos de fre, a més d'estalviar un terç en cables i obrir un nou món en el sistema multimèdia que equipen els vehicles.
"No hi ha un altre cotxe igual", destaca Fernández. "L'Aspid ofereix més seguretat, menys impacte ambiental i un xassís que és el 100% industrialitzable en futurs vehicles de gran producció", afegeix. Amb la particularitat, a més, que l'Aspid està preparat per circular per la ciutat i en circuits sense fer-hi cap modificació, ja que compleix tota la normativa de la FIA.



252-071
N7
N7
Entrades: 357

Entrada Autor: 252-071 » Dijous 24/07/2008 11:04

La ligereza y el lujo no van cogidos de la mano

Un Renault 2000 pesa 550kg y es un monoplaza,conseguir que un coche pese 700kg,y que sea de lujo,lo veo dificil.

Y por mucho que se hable del respeto al medio ambiente,un coche de 400cv no va a emitir 120g/CO2 por pocos kilos que pese.

Aún así me gustaria ver como es el coche en realidad



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dissabte 26/07/2008 11:07

El faran de Porexpan?



Avatar de l’usuari
Estrella_de_Galicia
N6
N6
Entrades: 288
Ubicació: /dev/null
Contacta:

Entrada Autor: Estrella_de_Galicia » Diumenge 27/07/2008 15:30

Me gustaria a ver si se atreven a poner la suspensión BOSE ya que la metálica....

Mercedes hizo algo parecido que citroen pero con aire (en lugar de ser hidroneumatico aire + liquido) en un modelo de alta gama hace años y a ver si para coches de lujo o "cómodos" instalan la suspensión BOSE...

http://www.youtube.com/watch?v=Lyf4rfT7bHU

Practicamente igual que el Xantia ACTIVA


Saludos

Pedro Aguilar

Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”