Pla de serveis del Bages i zonificiació integrada comarcal

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Pla de serveis del Bages i zonificiació integrada comarcal

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 21/05/2007 23:45

Hola,

avui estava mirant la pàgina web del Consell Comarcal del Bages i he trobat una cosa bastant interessant.

Hi ha un PDF de la Generalitat on es detalla bastant l'esquema d'augment de serveis per carretera en tota la comarca. A més, planteja un sistema tarifari integrat propi per la comarca dividida en 2 zones: una, la 1, per a Manresa i municipis adjacents, i la 2 per la resta de la comarca. Doncs bé, una de les coses més curioses que hi ha és, d'una banda, el mateniment de la zonificació actual de la ATM per a moviments cap a la RMB, i la segona, la possible creació d'una T-10 de 7 zones per els moviments entre la nova zona 2 del Bages més llunyana de Barcelona i la zona 1 de Barcelona.

Aviam si s'arriba a materialitzar aquesta T-10 de 7 zones. Jo aniria corrent a comprar-la per el fet de tenir-ne 1 (i gastar-la!). :D



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 22/05/2007 9:26

Pels qui no puguin obrir els PDF hi ha la versio en HTML

Realment al Bages es veu que s'estan posant les piles. Ja podrien fer lo mateix al Berguedà.
Ecomobisostrans l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 24/05/2007 8:46, en total s’ha editat 1 vegada.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 23/05/2007 19:39

El Bages es mereix ja una petita planificació del transport públic al voltant de Manresa, superant uns horaris deficients, tant ara com en l'època Galtanegra, CGATSA...per posar exemples.

Ara bé, no trobo lògica la mateixa frequência cap a Callús o Súria que cap a Sallent.

El Berguedà ho té més difícil. Són coses d'haver perdut el tren.

Ecomobisostrans ha escrit:Pels qui puguin obrir els PDF hi ha la versio en HTML

Realment al Bages es veu que s'estan posant les piles. Ja podrien fer lo mateix al Berguedà.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 24/05/2007 8:53

No entenc aquesta diferència que estableixes entre Callus o Suria i Sallent, si be es tracta de poblacions similars. Em sembla que Sallent es una mica mes gran que Súria, però no gaire més.

D'altra banda sobre el tema del ferrocarril el que estem intentant es recuperar-lo. No per part de les administracions, que precissament les d'aqui de Berga son uns dropos i uns aprofitats i no en foten una del dret, sino per part d'una associació anomenada Via Lliure, present al Bages i al Berguedà:

http://www.bages.org/plataformes.htm#VIA LLIURE: ASSOCIACIÓ PER AL RETORN DEL FERROCARRIL AL BERGUEDÀ

http://groups.yahoo.com/group/vialliure/



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 24/05/2007 8:59

liniadelRipollés ha escrit:[...]El Berguedà ho té més difícil. Són coses d'haver perdut el tren.
Deixa'm rectificar-te: Són conseqüència que CGFC i FEVE ens prengués el tren, amb l'ajut de'n Paco el Rana.

Suposo que coneixeu la desgraciada història, sinó l'explicaré tal com la conec.

Salut !!



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 24/05/2007 9:02

Ya he encontrado los datos de poblacion:
Callús: Habitantes: 1.345
Suria: Habitantes: 6.282
Sallent: Habitantes: 7.360
Callús si que es mucho mas pequeño, pero Suria y Sallent son practicamente iguales. Creo que un bus cada hora esta bien para ambas líneas.

Fuente: http://www.pueblos-espana.org/
Es una web muy interesante que nos puede ser de gran utilidad a los que hacemos propuestas de transporte.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 24/05/2007 9:03

genissimon ha escrit:
liniadelRipollés ha escrit:[...]El Berguedà ho té més difícil. Són coses d'haver perdut el tren.
Deixa'm rectificar-te: Són conseqüència que CGFC i FEVE ens prengués el tren, amb l'ajut de'n Paco el Rana.

Suposo que coneixeu la desgraciada història, sinó l'explicaré tal com la conec.

Salut !!
Explica, explica, que no l'havia sentit mai aquesta història.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 24/05/2007 9:49

També es podria titular: Com la CGFC, FEVE i la Confederación Hidrográfica del Pirineo Oriental ens van prendre el tren.

Als anys 50 havia caducat la concessió tramviària del TFEMB (1), ja que era per a 50 anys. L'explotació es gestionava per un conveni entre CGFC i EFE (2), l'embrió del que seria FEVE (3). De tota manera, no hi havia coordinació d'horaris ni serveis directes Barcelona-Guardiola. El TFEMB tenia la concessió de Manresa a Olvan-Berga, d'aquesta a Guardiola l'explotava directament la CGFC.

A finals dels 60 - principis dels 70 estava bastant avançat els estudis del projecte d'un embassament a la part alta del riu Llobregat (4). Aquest embassament inundaria una part significativa del traçat de la secció Olvan-Guardiola. Malgrat que la Confederación Hidrográfica del Pirineo Oriental va redactar un projecte de variant per al ferrocarril (que incloia el seu pas per la ciutat de Berga) entre Gironella i Cercs, la CGFC preferí recollir la indemnització i tancar la línia més amunt d'Olvan. El darrer tren sortí de Guardiola el 2 de maig de 1972. Era un automotor Ferrostaahl.

La línia Manresa-Olvan, desposseida del trànsit de carbó de les mínes de l'Alt Berguedà, i amb un dur traçat conseqüència de la seva condició de tramvia, ja que circulava per una vora de la carretera en gran part del traçat, va haver de tancar. El 30 de juny de 1973, la locomotora Alsthom 1001 amb una composició de cotxes metal·litzats i de fusta circulà per darrer cop des de l'estació d'Olvan-Berga.

Uns anys abans, el 1963, havia tancat el més petit dels trens amb servei de viatgers: el carrilet de l'Asland, que des de Guardiola arribava fins al Clot del Moro, una mica més amunt de La Pobla de Lillet. I amb un ample de via de només 60 cm.

Opinió personal: si s'hagués construit la variant passant per Berga o la decissió del tancament s'hagués hagut de prendre després del 1977, encara hi hauria tren al Berguedà i actualment formaria part de la línia Llobregat-Anoia dels FGC. I qui sap si, potser, enllaçaria amb el tren groc !!

Salut !!

1- TFEMB: Tranvía o Ferrocarril Económico de Manresa a Berga, el tren que no va arribar mai a la seva destinació.

2.- EFE: Explotación de Ferrocarriles por el Estado. Posteriorment es refundaria com FEVE.

3.- FEVE: Ferrocarriles Españoles de Vía Estrecha.

4.- El que ara és l'embassament de La Baells, inaugurat al gener del 1976 pel rei Joan Carles I, Franco havia mort feia dos mesos.

Paco el Rana era el malnom amb que era conegut el generalísimo Francisco Franco en alguns entorns, ja que anava saltant de pantà en pantà per anar-los inaugurant.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimecres 21/05/2008 23:29

Pujo aquest fil per enllaçar un bloc on he retrobat una imatge que vaig veure a El Temps de TV3: Amb la sequera, ha reaparegut (no sé si a hores d'ara encara es veu) una estació del carrilet, suposo que devia ser la de Cercs: http://cerdanyolameteo.blogspot.com/200 ... inims.html



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”