Noves tarifes ATM Barcelona

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2183

Re: Preus 2012 d’ATM

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 20/12/2011 19:25

RodalinesCatalanes ha escrit:Bé, aniré a contracorrent, però nois i noies, ja era hora que els preus dels abonaments mensuals fossin atractius per als usuaris que agafin cada dia el transport públic, tot i que en la meva opinió haurien d'haver-lo reduït encara una mica mes (especialment el T50/30). Per tant en aquest sentit es una bona noticia, especialment per als que usem els transport public fora de la zona 1. Respecte als preus senill i T-10 que hauria d'estar pensat nomes per als usuaris ocasionals, em sembla be que pagui el transport public car, que voleu que us digui? Si volen fomentar el transport public, el que hem de fer es posar àrea verda a tota l'àrea metropolitana
Ocasionals poden ser gent com jo, que utilitzo 5 vegades a la setmana el transport públic (1 viatge per dia), el que equival en un mes (5 dies/setmana x 4 setmanes = 20 viatges/mes) a 2 T-10 per mes. A mí no em surt rendible comprar-me una T-50/30, T-Mes o T-Jove.
albert28 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 20/12/2011 19:34, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 20/12/2011 19:29

albert28 ha escrit: Ocasionals poden ser gent com jo, que utilitzo 5 vegades a la setmana el transport públic (1 viatge per dia), el que equival en un mes (5 dies/setmana x 4 setmanes = 20 viatges/mes) a 2 T-10 per mes. A mí no em surt rendible comprar-me una T-50/30, T-Mes o T-Jove.
Suposem que l'agafis dues vegades diàries com feia jo abans de moure'm em transport privat: 37 Euros en T-10 d'una zona. No arriba, i ja no parlem de dues zones. És una porqueria tot plegat, ho sento, però ho havia de dir, i inciten a l'ús del transport privat.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2183

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 20/12/2011 19:34

Lluita1714 ha escrit:
albert28 ha escrit: Ocasionals poden ser gent com jo, que utilitzo 5 vegades a la setmana el transport públic (1 viatge per dia), el que equival en un mes (5 dies/setmana x 4 setmanes = 20 viatges/mes) a 2 T-10 per mes. A mí no em surt rendible comprar-me una T-50/30, T-Mes o T-Jove.
Suposem que l'agafis dues vegades diàries com feia jo abans de moure'm em transport privat: 37 Euros en T-10 d'una zona. No arriba, i ja no parlem de dues zones. És una porqueria tot plegat, ho sento, però ho havia de dir, i inciten a l'ús del transport privat.
I amb un viatge diari en dies laborables no sóc usuari habitual?? I llavors què és ser usuari OCASIONAL i ser usuari HABITUAL?



Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
Entrades: 381
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: bitxofo » Dimarts 20/12/2011 19:48

La veritat és que m'ho esperava pitjor pq em van dir:
-Bitllet senzill a 2€.
-T10 a 10 euros.
-T50 a 40 euros.

De totes maneres "lo" del bitllet senzill és abusiu.
Amb aquestes pujades tan fortes potser ens volen fer pagar la línia 9/10, i a sobre està paralitzada!
En fi, no sé com la gent no surt al carrer com quan la pujada del preu dels tramvies...
:(


Visca el metro!!

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 20/12/2011 20:25

albert28 ha escrit:I amb un viatge diari en dies laborables no sóc usuari habitual?? I llavors què és ser usuari OCASIONAL i ser usuari HABITUAL?
Evidentment que ho ets, però amb el meu exemple vull dir que, ni per força és possible amortitzar bé una T-MES


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2183

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 20/12/2011 20:47

Evolució de la T-10 anys 2001-2011 i pujades segons l'IPC
Any / Preu T-10/Augment T-10 respecte any passat / IPC any anterior
2001/5,32€/-----/----/
2002/5,60€/5,3%/2,9%
2003/5,80€/3,6%/4,0%
2004/6,00€/3,4%/2,7%
2005/6,30€/5,0%/3,3%
2006/6,65€/5,6%/3,7%
2007/6,90€/3,8%/2,7%
2008/7,20€/4,3%/4,3%
2009/7,70€/6,9%/1,5%
2010/7,85€/1,9%/0,9%
2011/8,25€/5,1%/2,9%
2012/9,25€/12,1%/3,4%

Font: PTP a partir d'Autoritat del Transport Metropolità de la RMB

Sense paraules...



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 20/12/2011 21:08

Hi ha un fons de la mesura amb el que hi estic força d'acord que és de afavorir els títols de viatge il·limitats i que aquests tendeixin a ser els més utilitzats i no així els títols de 10 viatges, ara bé, per fer això no calia fer la pujada de preu del títol de 10 viatges tan exageradament, des de fa anys cal a Barcelona una simplificació del sistema tarifari, no tenen sentit aquesta gamma de títols tan extensa que de fet a la resta d'ATM catalanes ja no s'han implantat.

L'increment de l'edat per a la T-12 fins els 16 anys que serà una mesura d'enginyeria tarifària per dir que l'increment mitjà ponderat és menor, amb unes previsions d'utilització de la T-12 totalment irreals, com a mínim tenint en compte l'esperit de la T-12, ja que tots sabem que un percentatge important d'usuaris de la T-12 no en són els seus titulars, i valdria la pena treballar seriosament per erradicar aquesta situació, un altre tema és el descompte de família nombrosa i monoparental, totalment descontrolat i que convindria fer amb un títol de família nombrosa amb suport magnètic que impedeixi o dificulti l'ús per algú que no en sigui el titular.

I malgrat tot era evident que la baixada de preus del 5% de ara fa uns mesos va ser un caramel enverinat i que ara ens el faran pagar.

I fa un any va passar una cosa semblant i segueix.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 23/12/2011 16:11

http://elperiodico.cat/ca/noticias/barc ... ur-1284902

L'augment de tarifes del transport metropolità de Barcelona per a l'any que ve ha suscitat una notable controvèrsia perquè és molt superior a la inflació. Encara que els usuaris intensius tenen avantatges, els qui usen el bitllet senzill i la T-10 en surten molt perjudicats. El govern municipal i l¿oposició socialista exposen aquí els seus arguments al voltant de la qüestió.

Estem garantint el futur
:blah

Divendres, 23 de desembre del 2011

JOAQUIM FORN
PRIMER TINENT D'ALCALDE DE L'AJUNTAMENT DE BARCELONA I PRESIDENT DE TMB

El debat sobre les tarifes ha de partir necessàriament d'una anàlisi prèvia sobre el context en el qual ens trobem i la greu situació de finançament en què està immers l'actual sistema de transport públic. 900 milions de viatges anuals deixen clar que estem davant d'un tema prou seriós per abordar-lo amb transparència i rigor. En aquests moments si el finançament no s'afronta adequadament el que ens hi estem jugant és alguna cosa més que si la T-10 valdrà mig o un euro més, estem posant en joc la qualitat d'un servei bàsic i la seva sostenibilitat futura, i aquest és un risc que no volem assumir. Preservar l'actual sistema de transport públic és i ha de ser una prioritat de ciutat i de país. Blindar-lo avui és preservar-lo i assegurar-lo demà, i això exigeix prendre decisions. L'increment de preus pot no ser just però en aquest cas és absolutament necessari.


En els darrers deu anys el sistema ha crescut en extensió i qualitat, amb més línies i millors horaris, però això ha comportat un increment de costos del 141% que no ha anat acompanyat d'una pujada suficient d'ingressos pels bitllets, que s'han quedat per sota amb un 94% d'increment, fet que ha obligat les administracions a subvencionar-ne la diferència. Així hem passat de repartir el cost del servei al 50% entre usuaris i administracions a pagar-ne el 40% els usuaris i el 60% les administracions. No cal ser un expert per adonar-se que la situació s'ha tornat insostenible i més quan algunes administracions han reduït dràsticament les aportacions al sistema. En els darrers dos anys l'Estat ha deixat d'aportar fins a 88 milions d'euros pel transport públic i des del 2009 que l'anterior govern de l'Ajuntament de Barcelona també ha reduït en 25 milions d'euros les seves aportacions. Realment, no ens ho han deixat fàcil.

Davant d'aquesta situació calien decisions i les hem pres. L'ajuntament, tot i el context de crisi, ha decidit incrementar un 10% l'aportació municipal al sistema, fins als 80,4 milions. Si ara s'està demanant un esforç als usuaris creiem que és just que nos­altres també ens hi posem al capdavant. TMB també reduirà aquest any 56 milions en costos retallant despesa no necessària pel servei i afectant només línies i franges horàries de baix impacte. Hauria estat més fàcil optar per solucions dràstiques i tirar pel dret amb la supressió de grans serveis per reduir despesa però hem optat per la microcirurgia. Això ens ha permès salvar el metro nocturn o assegurar la implantació de la T-16 aquest mandat, i garantir la posada en funcionament de la nova xarxa d'autobusos d'alta capacitat el primer semestre del 2012. Decisions com aquestes s'haurien d'haver pres molt abans. Potser va mancar una certa valentia política, potser van passar per davant altres prioritats. Pel govern municipal, en canvi, que en el futur la gent no es quedi sense metro, tren, ni autobusos sí que és una prioritat.

Tot i així, aquest any caldrà fer un esforç. La gent de Barcelona i l'àrea metropolitana i l'Ajuntament encapçalarem aquest esforç, però ja avisem que ho farem exigint corresponsabilitat i gestos clars: primer a la resta d'administracions però després a la resta de partits. Aquí no hi hauria d'haver lloc per la picabaralla política. El govern municipal aposta pel transport públic, però garantir-ne la continuïtat i qualitat els propers anys haurà de ser cosa de tots. Dependrà de nosaltres.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 30/12/2011 10:37

Això és tot el que se li ha acudit al nostre insigne conseller sobre el tema:

R8: L'augment de preus no afectarà tothom igual http://twitpic.com/80bg1o #rod1 #rod2 #rod3 #rod4 #rod6 #rod7 #rod8 @lluisrecode via @Repl...

És clar que no! Per exemple, a qui cobra una quantitat anual de cinc dígits o més com ell, l'augment li rellisca. Serà cínic...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dissabte 31/12/2011 18:05

Als estancs ja s'han esgotat les T-10.Moltíssima gent ha comprat un munt de T-10 abans de demà.Aixó vol dir que al gener i al febrer els de l'ATM no ingressaràn pràcticament ni un duro,per qué les vendes de la T-10 seràn mínimes en aquests dos mesos,peró ells s'ho han buscat.



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Diumenge 01/01/2012 14:26

Jo he sigut dels que he comprat vàries T-10 abans d'acabar l'any, i he vist en 1a persona com la T-10 ahir va ser un dels títols més venuts.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 01/01/2012 18:35

Doncs jo ja vaig proveir de T-50/30 i T-10 el 30 de juny passat, últim dia de la bonificació xorra del 5%, i de moment, els meus càlculs estan resultant fins a finals de febrer.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dilluns 02/01/2012 10:34

Guigui ha escrit:Això és tot el que se li ha acudit al nostre insigne conseller sobre el tema:

R8: L'augment de preus no afectarà tothom igual http://twitpic.com/80bg1o #rod1 #rod2 #rod3 #rod4 #rod6 #rod7 #rod8 @lluisrecode via @Repl...

És clar que no! Per exemple, a qui cobra una quantitat anual de cinc dígits o més com ell, l'augment li rellisca. Serà cínic...
Guigui! Aquest tweet no l'ha escrit el conseller, l'ha rebut!



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5705
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 02/01/2012 10:34

A mi les T10 de l' "oferta" estival em van durar fins el novembre (vaig ser conservador... en 8 mesos poden passar moltes coses, des de passar a no necessitar-les fins a necessitar T50/30 o T-Mes), i les T10 nadalenques espero que em durin fins el febrer inclós.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 02/01/2012 12:21

Ferry1ac1 ha escrit:
Guigui ha escrit:Això és tot el que se li ha acudit al nostre insigne conseller sobre el tema:

R8: L'augment de preus no afectarà tothom igual http://twitpic.com/80bg1o #rod1 #rod2 #rod3 #rod4 #rod6 #rod7 #rod8 @lluisrecode via @Repl...

És clar que no! Per exemple, a qui cobra una quantitat anual de cinc dígits o més com ell, l'augment li rellisca. Serà cínic...
Guigui! Aquest tweet no l'ha escrit el conseller, l'ha rebut!
Ho sento, no sóc gaire entès en els formats massius de xarxes socials. Doncs retiro tot el que he dit sobre el tema.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5705
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 02/01/2012 14:49

Doncs això s'ha concretitzat...
metring ha escrit:Un bon missatge de La Vanguardia:

Recordad la huelga de tranvías del 51

19/12/2011 | 21:04h

Vota : 23 0

En el año 1951 en esta ciudad por una subida de tarifas se dejó de usar el transporte público hasta que las bajaron, como no había otro medio de locomoción, durante los días que duró el boicot, la gente iba andando mientras los tranvías circulaban completamente vacíos. Hagamos lo mismo dejemos de usar el transporte público hasta que reconsideren esta brutal subida.
...en una iniciativa com aquesta:
http://tmb51.wordpress.com/2011/12/27/d ... -public-2/

Imatge


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 02/01/2012 17:23

I malgrat tot la protesta eficaç no és deixar d'utilitzar el transport públic, sinó utilitzar-lo massivament causant-hi un col·lapse.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimecres 04/01/2012 17:29

A Madrid, malgrat valdre el bitllet senzill 1,50€ tampoc estan gaire contents...

http://noticias.es.msn.com/cr%c3%adtica ... -por-menos



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dijous 05/01/2012 23:30

http://www.lavanguardia.com/participaci ... alies.html


Eliminació de l'abonament mensual il·limitat de Rodalies
Cartas | 05/01/2012 - 21:18h
INCUANLA LA
Barcelona


Sóc una usuària de Rodalies de Catalunya que fa quatre viatges al dia i que fins ara utilitzava l’abonament mensual il·limitat de 46,15€/mes. Quina és la meva sorpresa quan al intentar comprar un abonament mensual il·limitat per a Rodalies de Catalunya a la màquina, ja no existeix aquesta opció i a la taquilla em diuen que l’han eliminat. Buscant per Internet llegeixo a les noticies ja que l’utilitzen molt poc.

Ara, l’única opció que ens donen és que comprem la T-MES integrada (el títol de transport que més s'hi assembla). Això suposa cada mes 73,50€ davant els 46,15€ que pagàvem fins ara, és a dir, 27,35€ més. Em fa pensar que no és que sigui un títol poc utilitzat, sinó tot el contrari i han vist que econòmicament no els hi surt a compte. D’altra banda, quina despesa suposa per a Rodalies tenir un títol més a la venda? Quina és la forma que tenim de fer pressió perquè els tornin a posar a la venda?



davida
N9
N9
Entrades: 1800
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 18/01/2012 19:32

Avui he descobert la última pujada ATM 2012:
- Els nens paguen desde els 4 anys. L'any passat desde els 7 anys.

I els pares divorciats no tenim dret a la T-12 per on viuen els nostres fills. Que un nen passi mes de 150 dies l'any a Barcelona no es suficient per tindre un T-12. Oficialment venen 150 dies a l'any de visita :x :x . I no necesiten la T-12.



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”