Claro que mezclas. Tarifa por kilĂłmetros no es, que a partir de 5km de distancia te cobro 2 zonas!! Mezclas tarifa kilomĂ©trica con tarifa por zonas!! Tarifa por kilĂłmetros no es lo que dices. Además, que ya se ha hablado pĂşblicamente que la tarifa plana metropolitana se mantendrá.França451 ha escrit:uno que estĂ© en Granollers y que antes a La Llagosta se desplazaba pagando dos zonas ahora le clavarán mĂnimo tres porque la distancia supera el trayecto que antes cubrĂa dos zonas. Y por lo mismo en la zona 6, que antes de Manresa a cualquier pueblo bien lejos de su misma zona 6C, como Navarcles, o todos esos bien alejados antes el sencillo eran de 2,20, pero como superan trayectos de 10 kilĂłmetros les van a hacer pagar mĂnimo 3 euros. Si ya de Igualada EstaciĂłn de buses a Ă“dena, que está al lado son casi los cinco kilĂłmetros de lĂmite que decĂan que iban a poner por zona!!!!! A dĂłnde quieren llegar con eso????? Eso es ahorrar????????? Me gustarĂa ver a Granolleri el año que viene cuando apenas pueda salir en bus del polĂgono de Les Franqueses porque ya enseguida le clavan el precio de dos zonas a la que se vaya una parada más largo en su querido SagalĂ©s. O los de San Climent de Llobregat con la L88: en cuanto lleguen a la estaciĂłn de Viladecans ya son los 5 kilĂłmetros de radio que les cubre su viaje. A GavĂ como tienes que coger tren sĂ o sĂ ya son dos zonas. A Barcelona Sants si coges el de Sanvi que va directo ya les costará lo mismo que les vale ir al aeropuerto con el billete sencillo: cuatro zonacas. Menudo ahorro nos van a meter estos pájaros!!!!!!!!
Targeta ATM sense contacte
-
victorcasta
- N10

- Entrades: 4277
- Membre des de: 14 maig 2005, 11:32
- UbicaciĂł: Horta
Re: Targeta ATM sense contacte
Re: Targeta ATM sense contacte
Tot i que encara és molt secret, ja se sap com funcionarà la tarifa kilòmetrica i com es complementarà amb les zones de tarifa plana. Us deixo un escrit que vaig fer per un company de feina a partir de la informació que hi ha a un PDF de l'ATM disponible a la seva web:
PD: França451 et recomano informar-te pel teu compte (o preguntar al fòrum!) abans de fer segons quines objeccions que poden portar a la confusió. Se sap que la T-Mobilitat no està sent el projecte més transparent de la història però si hi ha informació suficient per tal de no afirmar el que has afirmat als teus últims missatges
Font: https://www.atm.cat/gestor/uploads/2018 ... na-amb.pdfTot i el secretisme descarat que engloba tot el projecte de la T-Mobilitat, en els Ăşltims mesos han anat sortint informacions oficials sobre com serĂ el model tarifari. Primer, de cara al 2020 (ara sembla que de debò) començarĂ a operar la targeta contactless a l’à rea mal anomenada de “tarifa plana” als 36 municipis AMB. De moment nomĂ©s es canviarĂ el suport de cartrĂł per un suport de targeta i smartphones contactless/NFC, i simplement es carregaran els tĂtols actuals (T-10, T-Mes, T-Trimestre, etc) al suport contactless/NFC.
De cara al 2021, la T-Mobilitat començarĂ a operar fora de la zona tarifaria Ăşnica de l’AMB mitjançant el cost per kilòmetre. Aquesta tarifa per kilòmetre viatjat es complementarĂ amb la tarifa unificada AMB. És a aquest any on (en principi) se suprimiran tots els tĂtols actuals, fent que la tarifa als municipis AMB ara sĂ que serĂ una tarifa plana de debò (on cada usuari pagui un preu base fix als desplaçaments entre municipis AMB però aquest preu varii depenent de la recurrència d’ús, de bonificacions socials, etc). Fora d’aquesta zona AMB de 36 municipis es comptabilitzarĂ la tarifa amb trams de 5km de trajecte, en lĂnia recta i amb un preu decreixent quan la distĂ ncia sigui mĂ©s llarga. Els municipis tindran un radi de tarifa plana de 10 km, els desplaçaments dins dels quals serĂ de tarifa plana.
A partir d’aquà (i entenent el que s’indica més abaix), us poso alguns exemples prà ctics:
Al 2021, per anar del barri de Sanfeliu a Santa Eulà lia en autobús, cada usuari pagarà un preu fix per aquest desplaçament (ja que està dins de la zona de tarifa plana AMB), però segons la recurrència en l’ús del transport públic, els beneficis socials (tarifes joves, etc) i demés factors (episodis de contaminació, etc), aquest preu fix baixarà i la tarifa serà personalitzada.
Al 2021, per anar de Sanfeliu a Igualada en tren FGC, el preu entre Sanfeliu i Sant Andreu de la Barca (Ăşltim municipi de l’AMB) serĂ , de nou, un preu fix ja que l’usuari estarĂ dins de la tarifa plana AMB. A partir de Sant Andreu de la Barca (Ă©s a dir, el perĂmetre de la zona AMB) i fins Igualada, el preu s’anirĂ calculant sobre trams de 5km en lĂnia recta, disminuint el preu quant mĂ©s m’allunyo. En canvi, un cop sigui a Igualada i l’usuari vulgui utilitzar un autobĂşs per anar de l’estaciĂł a un barri mĂ©s allunyat de la ciutat, no pagarĂ per kilòmetre, sinĂł que al estar dins de la tarifa plana de 10km d’Igualada pagarĂ dins d'aquesta tarifa plana.
PD: França451 et recomano informar-te pel teu compte (o preguntar al fòrum!) abans de fer segons quines objeccions que poden portar a la confusió. Se sap que la T-Mobilitat no està sent el projecte més transparent de la història però si hi ha informació suficient per tal de no afirmar el que has afirmat als teus últims missatges
Salut!
#volemL9
#volemL9
-
Tioviejo50
- N3

- Entrades: 32
- Membre des de: 05 set. 2019, 16:12
Re: Targeta ATM sense contacte
Una tecnologĂa que porta implantada a Europa i el JapĂł, fa anys, i aquĂ encara amb el bitllet de cartronet....lamentable.... 
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23887
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
I què?
Doncs mira Viena, que bĂ© que els va: mĂ©s de 40 anys amb els mateixos aparells, i fora del manteniment habitual, res de despeses de material. Realment, molt "lamentable", tot plegat...Tioviejo50 ha escrit: ↑20 set. 2019, 19:27 Una tecnologĂa que porta implantada a Europa i el JapĂł, fa anys, i aquĂ encara amb el bitllet de cartronet....lamentable....![]()
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
-
França451
- N9

- Entrades: 2425
- Membre des de: 17 jul. 2011, 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- UbicaciĂł: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Re: Targeta ATM sense contacte
AquĂ hay un error de cálculo. Como municipio, en verdad en Catalanes, Sant Andreu de la Barca no es el Ăşltimo municipio de los 36 municipios. Quienes conozcan a Bryan Villar, de Madrid, pueden pedirle que les envĂe la foto de su T-Dia validada en la estaciĂłn FGC Martorell Vila i Castellbisbal, por lo cual la tarifa plana finalmente, y como todos ya sabĂamos desde hace varios meses, finalmente incluyeron dicha estaciĂłn en la Tarifa Plana, y al estar ubicada dentro del tĂ©rmino municipal de Castellbisbal, lo correcto serĂa decir "fins a Castellbisbal". La siguiente persona en comprobarlo, aparte de mi amiga y mi hermano fui yo mismo, y por detrás creo recordar que Juanjo y RaĂşl, tambiĂ©n de este foro han podido comprobar que efectivamente, los planos de la tarifa plana, que abarcan hasta dicha estaciĂłn, no mienten.davroca5 ha escrit: ↑25 jul. 2019, 13:23 Tot i que encara Ă©s molt secret, ja se sap com funcionarĂ la tarifa kilòmetrica i com es complementarĂ amb les zones de tarifa plana. Us deixo un escrit que vaig fer per un company de feina a partir de la informaciĂł que hi ha a un PDF de l'ATM disponible a la seva web:
Font: https://www.atm.cat/gestor/uploads/2018 ... na-amb.pdfTot i el secretisme descarat que engloba tot el projecte de la T-Mobilitat, en els Ăşltims mesos han anat sortint informacions oficials sobre com serĂ el model tarifari. Primer, de cara al 2020 (ara sembla que de debò) començarĂ a operar la targeta contactless a l’à rea mal anomenada de “tarifa plana” als 36 municipis AMB. De moment nomĂ©s es canviarĂ el suport de cartrĂł per un suport de targeta i smartphones contactless/NFC, i simplement es carregaran els tĂtols actuals (T-10, T-Mes, T-Trimestre, etc) al suport contactless/NFC.
De cara al 2021, la T-Mobilitat començarĂ a operar fora de la zona tarifaria Ăşnica de l’AMB mitjançant el cost per kilòmetre. Aquesta tarifa per kilòmetre viatjat es complementarĂ amb la tarifa unificada AMB. És a aquest any on (en principi) se suprimiran tots els tĂtols actuals, fent que la tarifa als municipis AMB ara sĂ que serĂ una tarifa plana de debò (on cada usuari pagui un preu base fix als desplaçaments entre municipis AMB però aquest preu varii depenent de la recurrència d’ús, de bonificacions socials, etc). Fora d’aquesta zona AMB de 36 municipis es comptabilitzarĂ la tarifa amb trams de 5km de trajecte, en lĂnia recta i amb un preu decreixent quan la distĂ ncia sigui mĂ©s llarga. Els municipis tindran un radi de tarifa plana de 10 km, els desplaçaments dins dels quals serĂ de tarifa plana.
A partir d’aquà (i entenent el que s’indica més abaix), us poso alguns exemples prà ctics:
Al 2021, per anar del barri de Sanfeliu a Santa Eulà lia en autobús, cada usuari pagarà un preu fix per aquest desplaçament (ja que està dins de la zona de tarifa plana AMB), però segons la recurrència en l’ús del transport públic, els beneficis socials (tarifes joves, etc) i demés factors (episodis de contaminació, etc), aquest preu fix baixarà i la tarifa serà personalitzada.
Al 2021, per anar de Sanfeliu a Igualada en tren FGC, el preu entre Sanfeliu i Sant Andreu de la Barca (Ăşltim municipi de l’AMB) serĂ , de nou, un preu fix ja que l’usuari estarĂ dins de la tarifa plana AMB. A partir de Sant Andreu de la Barca (Ă©s a dir, el perĂmetre de la zona AMB) i fins Igualada, el preu s’anirĂ calculant sobre trams de 5km en lĂnia recta, disminuint el preu quant mĂ©s m’allunyo. En canvi, un cop sigui a Igualada i l’usuari vulgui utilitzar un autobĂşs per anar de l’estaciĂł a un barri mĂ©s allunyat de la ciutat, no pagarĂ per kilòmetre, sinĂł que al estar dins de la tarifa plana de 10km d’Igualada pagarĂ dins d'aquesta tarifa plana.
PD: França451 et recomano informar-te pel teu compte (o preguntar al fòrum!) abans de fer segons quines objeccions que poden portar a la confusió. Se sap que la T-Mobilitat no està sent el projecte més transparent de la història però si hi ha informació suficient per tal de no afirmar el que has afirmat als teus últims missatges![]()
La cosa es que evidentemente, no se puede ir desde Vila i Castellbisbal a Igualada directo ya que los trenes no paran en dicha estaciĂłn, por lo que tenemos que tomar el Metropolitano Regional de Martorell (S8) o el tren de Olesa (S4) y trasbordar en los Martorelles a un R6.
Respercto al trayecto indicado, si bien no lo especifica, está claro que debemos tomar bus a Quatre Camins y trasbordar a Catalanes. En cuslquier caso primero deberemos llegar a Vila i Castellbisbal y allà comprar el billete de Vila a Igualada (5 zonas) o en su defecto recargar la tarjetita esa, o como sea.
Por cierto, eso del co0ntracto smartphone qué quiere decir? que van a meter la tarjeta en un smartphone o cómo?
Los tiempos de CalĂgula se van acabando... SegĂşn la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- uriol108
- N8

- Entrades: 919
- Membre des de: 30 des. 2007, 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- UbicaciĂł: Tres Torres (SarriĂ - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
Re: Targeta ATM sense contacte
Segons La Vanguardia, les targetes sense contacte (la T-Mobilitat encara no) començaran a funcionar en principi a partir de l'abril de l'any vinent, de moment amb els tĂtols de l'ATM mensuals i trimestrals) :
Re: Targeta ATM sense contacte
Lo del smartphone es que, si tu teléfono tiene nfc llevar una app con la tarjeta virtual dentro (similar a cómo se hace con las tarjetas bancarias) y que sea tu movil lo que acerques al lector para abrir la barrera tarifaria
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4593
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: Targeta ATM sense contacte
És interessant el plantejament de quin serà el contingut de la targeta contactless. Em sembla bé conservar els abonaments mensuals i trimestrals tals com els coneixem perquè, comparat a una tarifa per quilòmetres penso que si ho posem en un grà fic segur que arriba un moment que l'abonament surt més rentable que una tarifa quilomètrica, no creieu?
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
Re: Targeta ATM sense contacte
Bueno, decisió lògica realment. Ara a esperar a l'Abrir per a poder-la estrenar! Precisament dijous passat vaig haver de demanar una bescanvi de la meva T-Trimestre.
Està costant anys, però l'ATM de Barcelona començarà a equiparar-se a la resta d'ATM's
Està costant anys, però l'ATM de Barcelona començarà a equiparar-se a la resta d'ATM's
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4593
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: Targeta ATM sense contacte
A mi em dĂłna la sensaciĂł que la resta d'ATM viuen al segle 32 comparada amb la de Barcelona.
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
- uriol108
- N8

- Entrades: 919
- Membre des de: 30 des. 2007, 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- UbicaciĂł: Tres Torres (SarriĂ - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
Re: Targeta ATM sense contacte
Solució de TMB (o ATM) per a les estacions més anticuades amb validadores encara amb torn ?
Posem-hi una gepa més grossa per encabir-hi el contactless !

Posem-hi una gepa més grossa per encabir-hi el contactless !
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4593
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: Targeta ATM sense contacte
Al menos seguimos teniendo los tornos, yo los amo. 
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
- bigcoaster
- N8

- Entrades: 953
- Membre des de: 12 abr. 2015, 16:50
Re: Targeta ATM sense contacte
Doncs jo no, són una me*da per passar-hi amb maleta i són molt més fà cils de saltar i per tant fomenten el frau. A més de que van al revés que la gran majoria, sembrant el caos entre els novells.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Targeta ATM sense contacte
Normalment hi ha un torn amb espai ampli que permet passar la maleta per sota d'una barra de ferro. I usualment també a aquestes estacions hi ha un accés amb una tanca que pots obrir (o demanar que te l'obrin si està tancada amb segell) per passar amb cotxets de nen, carros, etc.bigcoaster ha escrit: ↑08 des. 2019, 12:50 Doncs jo no, són una me*da per passar-hi amb maleta i són molt més fà cils de saltar i per tant fomenten el frau. A més de que van al revés que la gran majoria, sembrant el caos entre els novells.
El frau és el mateix, ja que amb els altres, només s'esperen a passar amb algú al radera, entre d'altres tà ctiques que no fa falta esmentar per no donar idees.
Sobre el caos, tot Ă©s fer el petit esforç de fixar-se una mica amb les indicacions. En tot cas les que van al revĂ©s sĂłn les noves, que s'ha de validar pel costat dret i no l'esquerra, que seria el que ha estat l'habitual per aquĂ.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5813
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
Temes redundants?
Aquest tema i el de la T-Mobilitat, no han esdevingut bĂ sicament el mateix?
És que, entre això i que el de les tarifes 2020 també pateix desviacions cap a la T-Mobilitat...
És que, entre això i que el de les tarifes 2020 també pateix desviacions cap a la T-Mobilitat...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Adolescent barcelonĂ
- N9

- Entrades: 2397
- Membre des de: 25 feb. 2012, 15:00
- Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
- Contacta:
Re: Targeta ATM sense contacte
Voldria destacar un fet: aquest fil es va obrir l'any 2005. Som a finals de 2019 i ara es comença a implementar la infraestructura necessà ria. 14 anys han necessitat per tenir llest el projecte de la T-Mobilitat, de debò?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClà ssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5813
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
Crisi
La clau (motiu o excusa, segons com es vulgui veure), aquesta palabreta del titular que porta més de dos lustres en boca de tothom.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- uriol108
- N8

- Entrades: 919
- Membre des de: 30 des. 2007, 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- UbicaciĂł: Tres Torres (SarriĂ - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
Re: Targeta ATM sense contacte
No trobeu que el nom de T-Mobilitat és una mica massa llarg i li falta una mica de ganxo ?
A Londres en diuen OYSTER,
A Tokyo : PASMO i SUICA,
a Nova York : OMNY ...
podrien dirne TMOBI o PASMOB CATMOB etc...
A Londres en diuen OYSTER,
A Tokyo : PASMO i SUICA,
a Nova York : OMNY ...
podrien dirne TMOBI o PASMOB CATMOB etc...
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4593
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: Targeta ATM sense contacte
La TM la podem dir.
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.


