Incivisme al transport públic

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Baró de MunChausson
N6
N6
Entrades: 180
Ubicació: Esquerra de l'Eixample

Re: Quines mostres de incivisme heu vist als Transports publics?

Entrada Autor: Baró de MunChausson » Dimarts 03/06/2008 8:22

Passar les dues rodes "costat portes" d'un carret de nen per sobre del meu peu. Metro L-1, hora punta, comboi a vessar :plas


Amb la tracció sang això no passava

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 03/06/2008 22:34

Avui he tingut una vivència peculiar:
Tornava cap a casa des de la C2, quan de cop i volta, un home d'uns 40 i pico d'anys, ha començat a fumar i a fer crits de "España es tercermundista, África empieza en los Pirineos catalanes", i bestiesses per l'estil.se'n va al cotxe del davant, i torna, continuant cridant. I al moment, jo recordo que cap a l'altre cantó, a on hi era la cabina del conductor, havien passat dos guardes de seguretat. Marxo ràpida, a veure si els trobava per dir-lis que havia un fumant, i fotent crits, i el tio, "ni cort ni perezós", em segueix a l'altre cotxe, cridant "Pero no te enfades, guapa". Els hi pregunto a dos nois si eren els segurates a la cabina, diuen que no, que ja havien baixat, però igualment pico a la porta del maquinista. El sonat, canvia de discurs, quan veu que obren la porta: "Llament a seguridad, es una ladrona, la ha echado del otro vagón una señora, a la que le ha robado el monedero" :x Surt el maquinista, i no cal dir que no se l'ha cregut, i que ja havia olorat el fum del tabac. El paio baixa a Bellvitge, i continuava amb la xorrada, cridant "Ladronaaaa". Més absurd, impossible!



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3950
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 04/06/2008 19:18

Dissabte passat mentre anava cap a Ribes, després de Campdevànol, entren dues persones en el cotxe del final de la primera 447, i al noi que hi havia assegut darrera meu li diuen, buenas tardes, (ensenyen la placa, era la Policia Nacional) me enseña su documentacion por favor? van agafar notes i el van deixar, ni a mi ni a la resta ens van dir res.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 04/06/2008 19:21

UT440_132M ha escrit:Dissabte passat mentre anava cap a Ribes, després de Campdevànol, entren dues persones en el cotxe del final de la primera 447, i al noi que hi havia assegut darrera meu li diuen, buenas tardes, (ensenyen la placa, era la Policia Nacional) me enseña su documentacion por favor? van agafar notes i el van deixar, ni a mi ni a la resta ens van dir res.
I l'incivisme de tot plegat...?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3950
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 04/06/2008 19:24

Que una estona abans hi havia un grup d'extrangers (no sabria dir nacionalitat) dormint a terra amuntegats sobre maletes. Per un moment pensava que eren islamistes.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Dimecres 04/06/2008 20:54

UT440_132M ha escrit:Que una estona abans hi havia un grup d'extrangers (no sabria dir nacionalitat) dormint a terra amuntegats sobre maletes. Per un moment pensava que eren islamistes.
Bueno això dels policies és totalment normal, escolleixen les persones a l'atzar, i aquesta part, sabent d'on venen els trens, on hi ha bastants llocs d'acampada es pot considerar "normal" dintre dels límits.

;)


Imatge

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimecres 04/06/2008 21:01

A la línia de Puigcerdà hi sol haver policia. Això de "l'atzar" no crec que sigui així, i malament anem si vivim amb aquesta por al cos de veure islamistes arreu. :|



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dimecres 04/06/2008 23:08

A mi, sense anar més lluny, m' han demanat la documentació i gustosament se la he ensenyat.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 04/06/2008 23:15

I a mi també, entre Puigcerdà i La Tor de Querol, sent l'única persona de tot el cotxe.



Avatar de l’usuari
Kailka
N3
N3
Entrades: 33
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Kailka » Dijous 05/06/2008 18:48

Ahir al migdia, en un Rodalies de la C1 amb destinació Mataró, em vaig haver de tragar durant tot el viatge (també perquè vaig voler, tot sigui dit) la música que dos joves d'orígen àrab van decidir escoltar per l'altaveu del seu telèfon mòbil.

I avui, en el mateix tren de la C1, dues noies d'aspecte "punk" estaven estirades amb el major nombre d'extremitats possibles al damunt d'un grup de 4 seients de les 447 (era per veure-ho i intentar desfer el puzzle que havien fet amb els seus cossos) i el gos, pobre d'ell, estirat enmig del passadís.


A partir de les 14:00 h. a l'estació de Renfe de Plaça Catalunya ---> " A esta hora los trenes vienen con un retraso aproximado de 10 minutos, pero a partir de las 21:00 h. se normaliza ". (Informador de Renfe)

Avatar de l’usuari
Tycho Brahe
N3
N3
Entrades: 36
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: Tycho Brahe » Dissabte 07/06/2008 9:56

Kailka ha escrit:Ahir al migdia, en un Rodalies de la C1 amb destinació Mataró, em vaig haver de tragar durant tot el viatge (també perquè vaig voler, tot sigui dit) la música que dos joves d'orígen àrab van decidir escoltar per l'altaveu del seu telèfon mòbil.

I avui, en el mateix tren de la C1, dues noies d'aspecte "punk" estaven estirades amb el major nombre d'extremitats possibles al damunt d'un grup de 4 seients de les 447 (era per veure-ho i intentar desfer el puzzle que havien fet amb els seus cossos) i el gos, pobre d'ell, estirat enmig del passadís.

Sí jo també sóc usuari de la C1 i entre reggetoneros, okupes-punks i trapezistes de les 447's i els civies, n'hi ha per llogar-hi cadires....

Encara recordo un dia que venia des de Maçanet i van pujar uns pinxos a Malgrat, un cop dins, música a tota pastilla i a fumar porros dins del vagó, un passatger cabrejat es va encarar amb ells i tot, però no va donar resultat.

El pitjor és que aquests brètols es van colar sense cancel·lar el bitllet, viatjen gratis i a sobre molesten.............


Tower: Lufthansa 893, number one, check for workers on the taxiway.
Pilot: Roger... We've checked the workers, they are all working.

http://www.surcandoloscielos.es

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimecres 11/06/2008 10:50

Aixó de gent amb la música del móbil cada cop és mès habitual,per desgràcia,i penso que hauria d'estar prohibit,a expecció de que l'escolti per mitjà d'altaveus,peró el que veig intolerable i una falta de respecte gravissima és que haguis d'escoltar una música a tope per que a un li dóna la gana,i aquest obliga que la resta del tren exolti la seva música.

Dissabte passat un 'neng',de cop i volta posa a un volum 'descomunal',la seva música,la meva reacció va ser dissimular que baixava del tren(estava estacionat a l'estació de Cornellà),peró en veritat vaig anar a un altre vagó,per no escoltar la música de la gentota aquesta.I ho faré així a partir d'ara,és mès,el dia que em cansi sóc capaç de tocar l'alarma per avisar al conductor.

També canvio de vagó quan veig gent d'aquesta tocant la guitarra enimg de tothom(que a vegades són gitanos),o coses semblants,l'altre dia en un tren que anava 20 minuts tard(i per aquest motiu no estava d'humor),estava dret perqué el tren anava ple,ve un d'aquests a tocar la guitarra davant meu,inmediatament canvió de vagó davant dels seus nassos,per així demostrar el meu cabreig,i desprès se'n va al vagó que me'n vaig anar jo anterioment,torno a canviar de vagó davant dels seus nassos jo tant tranquil i ell mirant-me amb cara de preocupació(volia demostrar que rebutjava el fet de que ell molestesi a tothom,i a sobre el tren anava amb retard)



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 11/06/2008 11:01

Si toques l'alarma per un motiu aixi l'unic que passara es que et sancionaran a tu per tocar l'alarma sense que hi hagi una emergència.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimecres 11/06/2008 11:19

Ecomobisostrans ha escrit:Si toques l'alarma per un motiu aixi l'unic que passara es que et sancionaran a tu per tocar l'alarma sense que hi hagi una emergència.
Mai hi he vist,peró en molts fils del fórum he llegit que molts 'nengs',toquen l'alarma per tocar els nassos al maquinista,i la reació d'aquest és desactivar-la i continuar viatge,no sé que és pitjor.

Igualment,sí la toco és per expressar al maquinista que aquí hi ha un individu
està tocant els nassos als demès passatgers i que aquest individu no hauria de viatjar enen el tren.Si em diu que em multen,els fico la bulla de que falta seguretat i amb seguretat no hauria de passar aixó,i que jo vaig amb bitllet i molts d'aquest tren segur que van sense bitllet.

La gran culpabe és renfe rodalies per treure els interventors i minimitzar la seguretat,jo he vist gent normal demanant d'una manera pacifica a un individu que tenia el móbil amb la música amb tota pastilla que s'escoltava a tota pastilla,l''individu és va fer el sordi fins i totl va pujar el volum una mica mès.El que trobo lamentable es que en aquetes situacions ens quedem amb les mans creuades.El qui volgui escoltar música,perfecte,peró amb auriculars i que no obligui als demés a scoltar la seva música perqué a l'individu li dóna la gana.Ho sento peró a mi s'està acabant la pàciencia d'aquests individus que falten el respecte a tot el tren,i si fa falta toco l'alarma,parlo amb seguretat o amb el maquinista sí fa falta.



Avatar de l’usuari
Kailka
N3
N3
Entrades: 33
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Kailka » Dimecres 11/06/2008 17:19

Aquest migdia, en un Rodalies de la C1 amb destinació Mataró, un noi amb estètica "skater" s'ha assegut amb els peus al damunt del seient del davant i amb el seu monopatí al damunt dels dos restants. Suposo que no cal dir que les rodes, totes brutes, tocaven la tapisseria dels seients :avall .


A partir de les 14:00 h. a l'estació de Renfe de Plaça Catalunya ---> " A esta hora los trenes vienen con un retraso aproximado de 10 minutos, pero a partir de las 21:00 h. se normaliza ". (Informador de Renfe)

Avatar de l’usuari
Kailka
N3
N3
Entrades: 33
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Kailka » Dimecres 11/06/2008 17:46

I la veritat es que no sé si es el millor lloc on publicar aixó, però a mi també em sembla una greu falta de respecte i poc civisme per part dels que van provocar els aldarulls.

El Dilluns al vespre, a l'estació de Renfe de la Plaça Catalunya, quan anunciaven per la via 1 el tren amb destinació Arenys de Mar de les 20:53 h. jo estava validant el meu bitllet. Baixant les escales, veig que abaix de tot una noia diu alguna cosa a una parella del davant en veu alta, però no li dono importància fins que arribo a les andanes i abans de pujar al tren veig com aquell comentari ha passat a més... :? . Hi havia dues parelles cridant-se, una d'espanyola i una altre d'orígen àrab, fins que un dels nois li fot un cop de puny a l'altre a l'ull i l'enclasta contra la màquina d'autovenda de begudes, mentre les dues noies s'estiraven dels cabells i s'intercanviaven insults i desqualificacions mútues i alguns dels viatgers intentaven separar-los.

Vaig pujar a corre cuita a avisar als segurates de la cabina de control i a algun informador de que hi havia una baralla a les andanes. Dos agents van sortir pitant cap aball demanant el camí lliure per accedir-hi sense problemes i, segons el que explicaven altres viatgers, la baralla era cada cop pitjor, amb empentes cap a les vies i cops a les baranes i a les màquines, apart del repertori d'insults... :avall .

En baixar, els agents de seguretat van separar i reduir als nois i tranquilitzar a les noies, però els insults i crits es podien escoltar encara des de l'altra punta de les andanes, que es cap on em vaig anar jo perquè ja anunciaven el tren amb destinació Mataró de les 20:59 h.. Just abans de pujar al tren, se sentien cops a les escales mecàniques i poc després es podien veure les dues parelles retingudes a la part de dalt de l'estació i al costat de les vidrieres que es poden veure des de la part inferior. Els segurates estaven també junt a ells.

Vaig pujar al tren i em vaig anar cap a casa, mentre al vagó no es parlava de cap altre cosa, jeje :D . El motiu de la baralla ?, doncs ni idea... :nose , però segur que per qualsevol tonteria. Un zero per aquesta gent que busca aldarulls :avall :avall :avall .


A partir de les 14:00 h. a l'estació de Renfe de Plaça Catalunya ---> " A esta hora los trenes vienen con un retraso aproximado de 10 minutos, pero a partir de las 21:00 h. se normaliza ". (Informador de Renfe)

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3950
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 11/06/2008 21:04

Jo també tinc el mal costum de posar els peus sobre el seient de davant, quan està lliure, ara quan passa l'interventor els abaixo de seguida xD, i la musica la porto a tot drap, però amb els auriculars. Si algú em diu que la baixi, ho entendré i ho faré. Ja us ho vaig dir que dissabte passat dia 31 mentre anava cap a Ribes hi havia un grup d'estrangers tirats a terra i dormint sobre maletes, no em van fer gens de gràcia, i ben poc em va faltar tocar l'alarma.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 11/06/2008 21:57

UT440_132M ha escrit:Jo també tinc el mal costum de posar els peus sobre el seient de davant, quan està lliure, ara quan passa l'interventor els abaixo de seguida xD,
Espero que no ho diguis de debò, perquè em sembla de molt mala educació. A més, dins l'ús compulsiu que fas de l'emoticona de riure, ja de per si massa insistent, la trobo de força mal gust en aquest context. Ja has pensat en la brutícia que deixes al seient, i que la gent que s'hi asseurà, possiblement la porti fins al sofà de casa?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

treneros
N5
N5
Entrades: 89
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: treneros » Dijous 12/06/2008 16:18

Noia asseguda amb el cul gairebé al terra, amb les dues potes plantofades als seients de davant seu (ben eixarrancada) i per a postres, el paraigües mullat al seient del seu costat per acabar-ho d'adobar... :avall



Avatar de l’usuari
Kailka
N3
N3
Entrades: 33
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Kailka » Dijous 12/06/2008 16:32

Potser jo no sóc el més indicat per explicar aquesta mostra d'incivisme, ja que ho he fet un munt de cops, tot i que sé clarament que no hauria de ser així, però de vegades les circumstàncies m'han abocat a "pecar" i a ser un incívic.

Les escales d'accés a les andanes de l'estació de Renfe de Plaça Catalunya molts cops estan ocupades per "nengs" i no tan nens que ocupen la majoria de l'amplada d'aquesta. En aquest missatge no critico el fet de sentar-se a les escales, que ja he dit jo que ho he fet molts cops, però sí que no puc deixar de mostrar el meu rebuig a aquells grups de persones que s'assenten en fila, deixant només un petit espai per al pas de les persones i convertint-les en una pista d'obstàcles.

Una persona es pot assentar, en la meva opinió, però abans hauria de buscar si hi ha algun banc de l'andana lliure i depenent de l'estona que s'haurà d'esperar a l'estació o les condicions físiques i anímiques en les que es trobi.

En aquest cas un zero per a mi mateix >:( i per a la resta de persones :avall .


A partir de les 14:00 h. a l'estació de Renfe de Plaça Catalunya ---> " A esta hora los trenes vienen con un retraso aproximado de 10 minutos, pero a partir de las 21:00 h. se normaliza ". (Informador de Renfe)

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”