Re: Quantitat de viatgers a l'ATM
Publicat: Dijous 06/10/2011 23:20
ELS SERVEIS DE TRANSPORT PÚBLIC DE L’AMB HAN TRANSPORTAT PROP DE 431 MILIONS DE VIATGERS FINS L’AGOST
En comparació amb 2010 suposa un increment global de 6,7 milions de viatgers
Els viatgers que han utilitzat el sistema de transport públic de metro i autobusos (gestió directa i indirecta) de l'AMB, en els dos primers quadrimestres, ha estat de 430,76 milions. Aquesta xifra suposa un increment respecte el mateix període 2010 de l’1,6% (que equival a 6,7 milions de viatgers més).
Les dades, en conjunt, reflecteixen una tendència significativa de la recuperació de la mobilitat en els serveis de transport públic, que es venia confirmant des de finals de 2010 i durant el primer quadrimestre d’aquest any.
Els serveis de transport públic responsabilitat de l'AMB s'organitzen en serveis de gestió directa, gestionats per Transports Metropolitans de Barcelona (empreses públiques de metro i autobusos), i en serveis de gestió indirecta, gestionats per empreses privades que mantenen una relació contractual amb l'AMB.
Analitzem seguidament l’evolució en cada àmbit de gestió:
* Serveis de Gestió indirecta de l'AMB (empreses operadores per concessió de l’AMB)
Dels resultats de la gestió indirecta es pot destacar el següent:
- Els serveis de l’àmbit del Baix Llobregat continuen en una línia de
creixement molt important, superior en general al 5% i arribant fins a quasi el 12% en algun servei. Cal destacar també la inversió de la tendència negativa que seguia la línia PR4, que uneix el Prat de Llobregat amb el polígon industrial Pratenc i la zona d’activitats logístiques del Port (ZAL), amb un fort increment del 20,4% en el període.
De la mateixa manera, el servei nocturn del Baix Llobregat també ha experimentat un fort increment, proper al 8%.
- El servei Aerobús manté la línia de fort creixement, millorant en un 32%
els resultats del període gener - agost de 2010. Així, fins l’agost d’aquest any, 3 milions de persones han pujat a l’Aerobús per anar a l’Aeroport.
Cal destacar que aquest creixement és superior al del propi Aeroport, que ha estat, en el mateix període, del 20,5%. Això comporta que la quota de mercat de l’Aerobús en el conjunt dels modes de transport a l’Aeroport continua creixent i es situa ja en el 13%.
- De la mateixa manera, el servei de Bus Turístic també presenta un increment del 29% en relació al mateix període de 2010, havent transportat en els 8 primers mesos de 2011, 490 mil viatgers.
- Els efectes de l’ampliació de la xarxa de metro encara es fan palesos en els
serveis diürns d’Horta i del Barcelonès Nord que mantenen pèrdues acumulades de viatgers del 22,8% i del 7,6% respectivament.
Això no obstant, durant el mes d’agost el servei del Barcelonès Nord ha enregistrat guanys (3,3%) per primera vegada en l’any i en el servei d’Horta la pèrdua de viatgers s’ha reduït pràcticament a 0 (-0,4% quan el promig de l’any estava al voltant del -25%). Això pot reflectir, com en el cas de la xarxa d’autobusos de TB,S.A., el que l’agost hagi estat el primer mes de 2011 en què la comparació amb 2010 és homogènia pel que fa a l’extensió de la xarxa de metro.
Aquest fet podria ser indicador d’un canvi de tendència i de que les pèrdues acumulades d’aquests serveis disminuiran durant el darrer quadrimestre de l’any.
- El servei nocturn de Barcelona i àmbit nord de l’AMB ha anat progressivament millorant els seus resultats al llarg de l’any. Des del mes de maig presenta increments mensuals en relació a 2010 i per primera vegada, en el mes d’agost, l’acumulat anual mostra un lleuger increment, del 0,3%, en relació al mateix període de 2010.
* Serveis de Gestió Directa de l'AMB (TMB, metro i autobús)
Els resultats de la xarxa de metro en els dos primers quadrimestres presenten un increment del 3,2% dels viatges (7,92 milions de viatgers més), fruit de l'aportació de nous usuaris de zones servides per les últimes extensions de les línies 2, 5 i 9/10.
Per contra, la xarxa d'autobusos ha registrat un decrement de l'1,7% (2,11 milions de viatgers menys que en el mateix període de l’any passat), en part com a conseqüència d'un transvasament d'usuaris al metro en zones en què les dues xarxes se solapen.
Dins la dada de la xarxa de transport de superfície de TMB s’hi inclou el resultat dels transports d’oci (Barcelona Bus Turístic i Tramvia Blau), que han experimentat un augment notable, del 12,2% en l’acumulat anual, en sintonia amb l’afluència turística registrada a Barcelona i Catalunya aquest estiu.
FONT: AMB Mobilitat
En comparació amb 2010 suposa un increment global de 6,7 milions de viatgers
Els viatgers que han utilitzat el sistema de transport públic de metro i autobusos (gestió directa i indirecta) de l'AMB, en els dos primers quadrimestres, ha estat de 430,76 milions. Aquesta xifra suposa un increment respecte el mateix període 2010 de l’1,6% (que equival a 6,7 milions de viatgers més).
Les dades, en conjunt, reflecteixen una tendència significativa de la recuperació de la mobilitat en els serveis de transport públic, que es venia confirmant des de finals de 2010 i durant el primer quadrimestre d’aquest any.
Els serveis de transport públic responsabilitat de l'AMB s'organitzen en serveis de gestió directa, gestionats per Transports Metropolitans de Barcelona (empreses públiques de metro i autobusos), i en serveis de gestió indirecta, gestionats per empreses privades que mantenen una relació contractual amb l'AMB.
Analitzem seguidament l’evolució en cada àmbit de gestió:
* Serveis de Gestió indirecta de l'AMB (empreses operadores per concessió de l’AMB)
Dels resultats de la gestió indirecta es pot destacar el següent:
- Els serveis de l’àmbit del Baix Llobregat continuen en una línia de
creixement molt important, superior en general al 5% i arribant fins a quasi el 12% en algun servei. Cal destacar també la inversió de la tendència negativa que seguia la línia PR4, que uneix el Prat de Llobregat amb el polígon industrial Pratenc i la zona d’activitats logístiques del Port (ZAL), amb un fort increment del 20,4% en el període.
De la mateixa manera, el servei nocturn del Baix Llobregat també ha experimentat un fort increment, proper al 8%.
- El servei Aerobús manté la línia de fort creixement, millorant en un 32%
els resultats del període gener - agost de 2010. Així, fins l’agost d’aquest any, 3 milions de persones han pujat a l’Aerobús per anar a l’Aeroport.
Cal destacar que aquest creixement és superior al del propi Aeroport, que ha estat, en el mateix període, del 20,5%. Això comporta que la quota de mercat de l’Aerobús en el conjunt dels modes de transport a l’Aeroport continua creixent i es situa ja en el 13%.
- De la mateixa manera, el servei de Bus Turístic també presenta un increment del 29% en relació al mateix període de 2010, havent transportat en els 8 primers mesos de 2011, 490 mil viatgers.
- Els efectes de l’ampliació de la xarxa de metro encara es fan palesos en els
serveis diürns d’Horta i del Barcelonès Nord que mantenen pèrdues acumulades de viatgers del 22,8% i del 7,6% respectivament.
Això no obstant, durant el mes d’agost el servei del Barcelonès Nord ha enregistrat guanys (3,3%) per primera vegada en l’any i en el servei d’Horta la pèrdua de viatgers s’ha reduït pràcticament a 0 (-0,4% quan el promig de l’any estava al voltant del -25%). Això pot reflectir, com en el cas de la xarxa d’autobusos de TB,S.A., el que l’agost hagi estat el primer mes de 2011 en què la comparació amb 2010 és homogènia pel que fa a l’extensió de la xarxa de metro.
Aquest fet podria ser indicador d’un canvi de tendència i de que les pèrdues acumulades d’aquests serveis disminuiran durant el darrer quadrimestre de l’any.
- El servei nocturn de Barcelona i àmbit nord de l’AMB ha anat progressivament millorant els seus resultats al llarg de l’any. Des del mes de maig presenta increments mensuals en relació a 2010 i per primera vegada, en el mes d’agost, l’acumulat anual mostra un lleuger increment, del 0,3%, en relació al mateix període de 2010.
* Serveis de Gestió Directa de l'AMB (TMB, metro i autobús)
Els resultats de la xarxa de metro en els dos primers quadrimestres presenten un increment del 3,2% dels viatges (7,92 milions de viatgers més), fruit de l'aportació de nous usuaris de zones servides per les últimes extensions de les línies 2, 5 i 9/10.
Per contra, la xarxa d'autobusos ha registrat un decrement de l'1,7% (2,11 milions de viatgers menys que en el mateix període de l’any passat), en part com a conseqüència d'un transvasament d'usuaris al metro en zones en què les dues xarxes se solapen.
Dins la dada de la xarxa de transport de superfície de TMB s’hi inclou el resultat dels transports d’oci (Barcelona Bus Turístic i Tramvia Blau), que han experimentat un augment notable, del 12,2% en l’acumulat anual, en sintonia amb l’afluència turística registrada a Barcelona i Catalunya aquest estiu.
FONT: AMB Mobilitat