El nombre de circulacions no augmenten per les ajudes del Pla 2000E ja que són gent que ja disposa de cotxe... i per tant són una mateixa persona però amb un cotxe nou... el que fa aquest pla, a part de que no es crei més aturats al sector de l'automòbil, és canviar cotxes vells i contaminants per nous que no contaminent tant, per lo tant no entra en cap mena de contradicció amb la mesura dels 80 km/h... en tot cas només a les regions, com Catalunya, on es va proposar pujar el nivell de contaminació permesa per que es podés acullir a l'ajut tot perquè entressin models de cotxes de marques molt subvencionades a Catalunya.Lluita1714 ha escrit:Com he dit molt anteriorment en aquest fil, estic d'acord en que els habitants de més enllà de les ATM disposin de les mateixes possibilitats que els de les altres regions de Catalunya, jo no discuteixo com hauria de ser la implantació, discuteixo que s'ajudi a aquells que sí que es poden permetre comprar un cotxe en temps de crisi, i de (per exemple) un cotxe de 13.000 euros, se li paguin 1.500, que és un salari, i per sobre de la mitjana. Això, aquest ajut al que sí pot pagar els 11.500 euros restants, ho paguem els que podem i els que no podem pagar un cotxe, mentre es paga un preu abusiu pel transport públic i amb pujades constants. Els que fan servir el tren o el bus són els que contaminen menys, de que serveixen límits de 80 si t'ajuden a comprar un transport contaminant (que no estic en contra del cotxe, sinó de l'ajut). Li calen 1.500 euros a cell qui en aquests temps, pot demanar un petit préstec? A molts dels que ho paguen en forma d'impostos, no li permeten cap préstec. On és, la lluita per l'ecologia i igualtat social que sostenen alguns, que posen límits de 80 i entorpeixen el vehicle privat? De què serveix si s'ajuda a les companyies d'automòbils a vendre cotxes i que ara tenen més guanys (menys personal, més vendes) que abans de la Crisi de les Subprimes, i no s'ajuda a aquell que fa servir el transport públic i ha de patir les seves deficiències constants (úniques a l'Europa occidental) i els seus preus abusius (també amb rècords).
Igualment aquest pla es momentani, la T-12 no, i el sector de l'automòbil s'ha de renovar... ja sigui per que una millora del TP faci que es disminueixin les vendes dels cotxes, per cotxes més ecològics, etc. però això no és pot fer d'un dia per un altre, per tant aquests ajuts són totalment necessaris... evidentment mantenir-ho a la llarga no.
Sobre la T-12, està bé subvencionar el TP (o encara més)... però no seria millor fer-ho mitjançant un altre tipus d'incentiu? S'ha de fer amb la gratuïtat parcial o total? Si amb la gratuïtat parcial ja hi han pares que es queixen, que estan inculcan als seus fills? Que s'ha de viure en una societat hipersubvencionada?
Sobre el preu abusiu del TP, crec que en la gran majoria dels casos és una gran fal·làcia... dels meus gastos, el 5% el destino a pagar transport públic (metro + bus). No em sembla una xifra massa elevada, tenint en compte que no tinc molts gastos, la xifra que si que em sembla elevada és pagar 100 euros al mes per 4 viatges en autobús, el que gasto en metro (agafant-lo a diari i varis cops) no arriba ni al 1%.
Pagar un cotxe em suposaria el 50% del meus gastos. Amb un credit clar, i sense contar aparcament ni benzina ni tallers, etc.