Dubtes tarifaris

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Re: Dubtes tarifaris

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 26/05/2016 11:54

Qué es una T24?



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dijous 26/05/2016 13:26

victorcasta ha escrit:Qué es una T24?
Diria que és com ell anomena la seva T-Mes de 1 zona estrenada a Les Planes.



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dimecres 03/08/2016 21:51

Tinc un dubte. Si tinc una T-10 i faig Sants Estació - Paral·lel amb L3, Paral·lel - Parc de Montjuïc amb Funicular, Parc de Montjuïc - Floridablanca amb el 55 i allí agafo la L2 a Sant Antoni, em marcarà un segon viatge, veritat? Hi ha cap manera per poder agafar dos cops metro i que la validadora detecti transbord?


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dijous 04/08/2016 3:01

fgc113 ha escrit:Hi ha cap manera per poder agafar dos cops metro i que la validadora detecti transbord?
No.



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dijous 04/08/2016 8:25

Granolleri ha escrit:
fgc113 ha escrit:Hi ha cap manera per poder agafar dos cops metro i que la validadora detecti transbord?
No.
Gràcies, pensava que hi havia alguna manera, que era agafant metro el primer i tercer cop o el primer i quart. :ok


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 04/08/2016 8:59

El motiu és senzill: al sistema tarifari integrat, se suposa que un trajecte és només per anar d'A a B. Tenint el metro de Barcelona un recinte tarifàriament tancat, i essent possible arribar a qualsevol punt de la xarxa sense abandonar-lo, et trobis on et trobis, qualsevol validació addicional serà considerada un nou trajecte.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 04/08/2016 9:04

fgc113 ha escrit:
Granolleri ha escrit:
fgc113 ha escrit:Hi ha cap manera per poder agafar dos cops metro i que la validadora detecti transbord?
No.
Gràcies, pensava que hi havia alguna manera, que era agafant metro el primer i tercer cop o el primer i quart. :ok
Jo, fa temps, tenia la teoria de que si l'agafaves com a segon transport, a partir del quart podies tornar a entrar sense descomptar nou viatge, és a dir per exemple: Bus1-Metro-Bus2-Metro-..., perquè la informació que quedava enregistrada segur és la d'allà on s'ha descomptat el viatge (juntament amb l'hora, per calcular el termini de caducitat dels transbordaments), i evidentment també la de l'últim lloc on s'ha validat (sense tornar a descomptar), mentre que la de les validacions intermitges no ho tenia tan clar.

Em sembla, però, que un cop ho vaig provar, o més ben dit em trobava en l'escenari propici per provar-ho (tornar en metro després d'haver fet l'anada en bus+metro+bus, i no haver passat encara 1:15 h.), i me'l va descomptar.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

davida
N9
N9
Entrades: 1791
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 04/08/2016 10:47

Curiosament el Renfe + bus + Renfe ho interpreta com un transbord.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dijous 04/08/2016 13:26

I abans un FGC+mode b+FGC també comptava un sol viatge, va ser arrel de l'implantació de la validació de sortida que es va suprimir (excepte trajectes entre la Barcelona-Vallès i la Llobregat-Anoia, que si fa el transbord gratuït)



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dilluns 08/08/2016 22:11

Aquests missatges són del 2011, en els quals es deia que als tres caràcters que indiquen la tarifa del tren del "codi" dels bitllets de tarifa MD posava xxx (i als de tarifa Regional, REG). Doncs ho han canviat (tampoc sé quant de temps fa) i ara hi posa MD1.
UT596001 ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:A més, al bitllet posa "C.JOV.RE.I/R", no diu que la tarifa sigui per a MD.
Al costat esquerra del bitllet hi han dues files tals com així:

xxxOU15005090
9999098093028

(És un exemple)

On a la primera fila els tres primers caràcters -on posa XXX- indiquen el tipus de tren. Per als regionals posa REG, per als Catalunya Exprés EXP i per als MD justament posa xxx. Si el mires i posa xxx, és que efectivament t'han cobrat l'anada i la tornada en MD. (*)


(*)Nota al peu: per als curiosos, la resta seria: U, classe única, 15005 seria el número de tren -si van emprar el número d'escapament de MD hauria de sortir el 99336-, 090 els kilòmetres i la segona fila 9999 el número d'ordinador, els sis següents números el número de sequència i el 028 final la tarifa.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dilluns 08/08/2016 23:02

Fa uns quants anys que ho van canviar.



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dilluns 08/08/2016 23:33

D'acord, és que l'altre dia vaig pujar per primera vegada a un MD, per a anar a Girona. :D


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

lihairen98
N1
N1
Entrades: 1

Entrada Autor: lihairen98 » Dilluns 15/08/2016 14:09

A veure com explico això. Tinc una T-Jove de 4 zones validada per primera vegada a Barcelona (d'aquesta manera puc anar fins a qualsevol zona 4). Tot i que porto des del 22 d'abril gaudint dels aventatges de tenir viatges il·limitats m'agradaria que em donguessiu alguns consells i/o que solventessiu alguns dels meus dubtes. Les meves preguntes són:

1- Fins a la zona 4 del sistema integrat de transports de Barcelona, a on m'aconsejaríeu anar? Si alguns de vosaltres té un poble bonic i creu que val la pena visitar-lo, feu-m'ho saber.

2- Quin és el temps d'espera per a una "segona" validació en la amteixa estació (tranquils, no vull colar ningú)? És a dir, una vegada estava a l'estació de "Barberà del Vallès" i, com que era la meva primera vegada allà, al viatge de tornada vaig entrar per la mateixa andana per la qual vaig sortir; ja que no sabia que el canvi d'andana es feia per fora. Així doncs, estava una mica desesperat perquè creia que perdia el següent tren de tornada. Però vaig esperar 5 minuts i no em va donar l'error de "títol unipersonal" (és el que et surt quan intentes picar dues vegades seguides a la mateia estació). Aquest error també apareix quan vols sortir d'una estació en la qual has de picar per sortir xD.

3- Aquestes targetes et deixen sortir d'una estació de portes tancades si no has validat (o no has pogut validar) a una altra estació? És a dir si alguna vegada surto d'una estació que no hi té validadora, podria sortir a "Barcelona- Plaça de Catalunya"? L'exemple que em ve al cap és "Sant Martí de Centelles". No m'he baixat mai. Però, una vegada que anava cap a Vic, vaig veure que no hi havia validadora (corretgiu-me si estic errat).

Canviant de tema,

M'agradaria fer un grup d'amics que tingui targetes de viatges il·limitats, per a viatjar junts. No cal que el grup sigui molt gran. Tot i que porto quasi 4 mesos amb els viatges il·limitats, no he estat capaç de "visitar" totes les estacions existents. Sé que dintre de poc comença la universitat, però sempre podríem descobrir llocs macos de la província.

Per cert, m'aconsejaríeu comprar T-Joves de 6 zones? Em fan descompte i la diferència entre les zones que necessito (3) i aquesta és de 84€, però crec que si vaig un cop a la setmana a Igualada, Manresa, Vic o Malgrat de Mar, puc amortitzar el preu.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 16/08/2016 12:25

Benvingut. Jo de tu obriria per aquests punts un tema de "Trobades i esdeveniments":
lihairen98 ha escrit:Fins a la zona 4 del sistema integrat de transports de Barcelona, a on m'aconsejaríeu anar? Si alguns de vosaltres té un poble bonic i creu que val la pena visitar-lo, feu-m'ho saber.

M'agradaria fer un grup d'amics que tingui targetes de viatges il·limitats, per a viatjar junts. No cal que el grup sigui molt gran. Tot i que porto quasi 4 mesos amb els viatges il·limitats, no he estat capaç de "visitar" totes les estacions existents. Sé que dintre de poc comença la universitat, però sempre podríem descobrir llocs macos de la província.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

França451
N9
N9
Entrades: 2219
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimarts 16/08/2016 21:42

lihairen98 ha escrit:A veure com explico això. Tinc una T-Jove de 4 zones validada per primera vegada a Barcelona (d'aquesta manera puc anar fins a qualsevol zona 4). Tot i que porto des del 22 d'abril gaudint dels aventatges de tenir viatges il·limitats m'agradaria que em donguessiu alguns consells i/o que solventessiu alguns dels meus dubtes. Les meves preguntes són:

1- Fins a la zona 4 del sistema integrat de transports de Barcelona, a on m'aconsejaríeu anar? Si alguns de vosaltres té un poble bonic i creu que val la pena visitar-lo, feu-m'ho saber.

2- Quin és el temps d'espera per a una "segona" validació en la amteixa estació (tranquils, no vull colar ningú)? És a dir, una vegada estava a l'estació de "Barberà del Vallès" i, com que era la meva primera vegada allà, al viatge de tornada vaig entrar per la mateixa andana per la qual vaig sortir; ja que no sabia que el canvi d'andana es feia per fora. Així doncs, estava una mica desesperat perquè creia que perdia el següent tren de tornada. Però vaig esperar 5 minuts i no em va donar l'error de "títol unipersonal" (és el que et surt quan intentes picar dues vegades seguides a la mateia estació). Aquest error també apareix quan vols sortir d'una estació en la qual has de picar per sortir xD.

3- Aquestes targetes et deixen sortir d'una estació de portes tancades si no has validat (o no has pogut validar) a una altra estació? És a dir si alguna vegada surto d'una estació que no hi té validadora, podria sortir a "Barcelona- Plaça de Catalunya"? L'exemple que em ve al cap és "Sant Martí de Centelles". No m'he baixat mai. Però, una vegada que anava cap a Vic, vaig veure que no hi havia validadora (corretgiu-me si estic errat).

Canviant de tema,

M'agradaria fer un grup d'amics que tingui targetes de viatges il·limitats, per a viatjar junts. No cal que el grup sigui molt gran. Tot i que porto quasi 4 mesos amb els viatges il·limitats, no he estat capaç de "visitar" totes les estacions existents. Sé que dintre de poc comença la universitat, però sempre podríem descobrir llocs macos de la província.

Per cert, m'aconsejaríeu comprar T-Joves de 6 zones? Em fan descompte i la diferència entre les zones que necessito (3) i aquesta és de 84€, però crec que si vaig un cop a la setmana a Igualada, Manresa, Vic o Malgrat de Mar, puc amortitzar el preu.
Lo del tema del tiempo, suelen ser unos cinco minutos en la misma estación y medio de transporte. Cambiar de medio de transporte o de estación no supone problema ni aunque hayan pasado dos minutos escasos (un trasbordo, vaya). Lo de salir en estaciones cerradas habiendo iniciado viaje en estaciones donde no hay tornos, normalmente se solicita ayuda al punto de control, excepto si el caso que mencionas es a última hora del día: recientemente me he encontrado el problema de ir de Montcada i Reixac a Sants y de Sant Adriá de Besós a Plaça de Catalunya encontrándome que las estaciones de inicio estaban cerradas, con la verja abierta y dentro de los andenes no había maquinita para picar. Excepcionalmente en esos casos, las estaciones céntricas como Plaza, arco, Sants, Passeig o Clot dejan un torno de estos de minusválidos con "obertura automática", y como los que se encargan de cerrar las estaciones de Rodalies son personal de seguridad, siempre hay uno en cada estación por lo que puedes dirigirte también a él para que te abra en estos casos.

Respecto al tema de la T Jova de 6 zonas, si puedes amortizar el precio y vas a viajar, es decir si vas a utilizarla un número de viajes suficiente para ello, adelante. Para cualquier otra duda, habla con la gente de transportes de Madrid. Allí como sabemos muchos, si eres residente, tiras de Abono Transporte casi siempre, en parte porque los precios son mucho más bajos que aquí, y el sistema es de coronación y no de zonas por letra, por lo que el abono transportes sale rentable a un gran número de personas. Y allí se usa y mucho. Lo digo porque como en Catalunya, parece que los que tiramos de tarjetas gordas ilimitadas somos bichos raros, hay menos uso de las mismas y más dudas, aparte de que el sistema ATM de Barcelona es mucho más complejo, y tiene todo eso de las concesiones municipales y demás. En Madrid como tener abono transportes es lo normal y los bichos raros son los de metrobús, te pueden dar mucha más información, pero recuerda que allí pueden hacer trayectos del tirón de zona 4 a otro punto de zona 4, pasando o no por el centro, y tú en tu caso no puedes hacer trayectos transversales de 4a a 4d sin pasar por Barcelona ya que circunscribiste tu tarjeta a Barcelona por lo que tienes que pasar por allí por narices. y la otra diferencia es que allí los abonos van del día 1 al 31 del mes, aquí el primer día que lo usas te da 30 días de caducidad, lo piques un día 1, un 27 o un 16. Son 30 días, en tu caso la Tjova son 90. Pero en todo lo demás, trasbordos y demás teniendo en cuenta esos dos aspectos y sabiendo que tu tarjeta está circunscrita a Barcelona (zona 1), puedes hacer los mismos usos que un abono transportes de Madrid.

Y a mí me surge una duda que imagino que conozco la respuesta pero por curiosidad la pregunto:

Un usuario del municipio de Martorell que haga un viaje con T10 en Martorell-Enllaç FGC para ir a Martorell Vila i Castellbisbal, entiendo que puede realizar el trayecto con una T10 de 1 zona, ¿verdad? Si municipios limítrofes en zona contigua fuera de zona 1 se puede, por esa regla de 3, en Martorell está permitido al ser el mismo municipio en un trayecto de dos zonas colindantes, ¿cierto?
Entiendo que si es así, una tarjeta ilimitada de 1 zona validada como primera validación en Martorell Central permite hacer un trayecto a la estación de Vila-Castellbisbal.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimarts 16/08/2016 21:52

França451 ha escrit:Un usuario del municipio de Martorell que haga un viaje con T10 en Martorell-Enllaç FGC para ir a Martorell Vila i Castellbisbal, entiendo que puede realizar el trayecto con una T10 de 1 zona, ¿verdad? Si municipios limítrofes en zona contigua fuera de zona 1 se puede, por esa regla de 3, en Martorell está permitido al ser el mismo municipio en un trayecto de dos zonas colindantes, ¿cierto?
Entiendo que si es así, una tarjeta ilimitada de 1 zona validada como primera validación en Martorell Central permite hacer un trayecto a la estación de Vila-Castellbisbal.
L'estació de Martrorell-Vila està al terme municipal de Castellbisbal (el límit és el riu Llobregat), i per tant a tots els efectes a la zona 2D. Per tant, amb un títol de viatges il·limitats cal un títol de dues zones. Amb un títol de viatges limitats (com ara una T-10), sí, es pot anar amb una zona i de fet es pot anar fins a Sant Andreu de la Barca des de Martorell Central i Martorell Enllaç.

En tot cas, aquest trajecte a peu són 15 minuts, i a més el trajecte es pot fer amb l'autobús urbà de Martorell, el qual té diverses parades al barri que dóna servei el baixador de Martorell Vila. I l'autobús urbà de Martorell té un títol multiviatge de 10 viatges a un preu de 4 euros. El bitllet senzill té un preu de 55 cèntims d'euro.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 17/08/2016 8:45

Diria que, amb transport ferroviari, només és vàlid el salt de zona amb un títol d'una zona quan les estacions són consecutives. Els termes municipals apliquen en el cas de l'autobús. (I en ambdós casos, com bé sabeu, amb l'excepció de la zona 1.)


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 17/08/2016 9:19

Platanito ha escrit:Diria que, amb transport ferroviari, només és vàlid el salt de zona amb un títol d'una zona quan les estacions són consecutives. Els termes municipals apliquen en el cas de l'autobús. (I en ambdós casos, com bé sabeu, amb l'excepció de la zona 1.)
Platanito, ¡dichosos los faros! ( :topic , sí)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimecres 17/08/2016 10:40

Platanito ha escrit:Diria que, amb transport ferroviari, només és vàlid el salt de zona amb un títol d'una zona quan les estacions són consecutives. Els termes municipals apliquen en el cas de l'autobús. (I en ambdós casos, com bé sabeu, amb l'excepció de la zona 1.)
No, també s'aplica el criteri de municipis contigus en el cas del tren. Per exemple, es pot fer amb una zona Sabadell Centre-Terrassa, o Rubí-Vallparadís Universitat.



França451
N9
N9
Entrades: 2219
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimecres 17/08/2016 17:05

Granolleri ha escrit:
França451 ha escrit:Un usuario del municipio de Martorell que haga un viaje con T10 en Martorell-Enllaç FGC para ir a Martorell Vila i Castellbisbal, entiendo que puede realizar el trayecto con una T10 de 1 zona, ¿verdad? Si municipios limítrofes en zona contigua fuera de zona 1 se puede, por esa regla de 3, en Martorell está permitido al ser el mismo municipio en un trayecto de dos zonas colindantes, ¿cierto?
Entiendo que si es así, una tarjeta ilimitada de 1 zona validada como primera validación en Martorell Central permite hacer un trayecto a la estación de Vila-Castellbisbal.
L'estació de Martrorell-Vila està al terme municipal de Castellbisbal (el límit és el riu Llobregat), i per tant a tots els efectes a la zona 2D. Per tant, amb un títol de viatges il·limitats cal un títol de dues zones. Amb un títol de viatges limitats (com ara una T-10), sí, es pot anar amb una zona i de fet es pot anar fins a Sant Andreu de la Barca des de Martorell Central i Martorell Enllaç.
Pues no lo entiendo. Si la tarjeta ilimitada no permite llegar a Martorell Vila, entiendo que no hay concesión municipal para este caso, pero si con la T10 de 1 zona puedes llegar desde cualquier Martorell a Sant Andreu de la Barca, o Castellbisbal se lo pasan por el forro en la normativa de "no atravesar municipios intermedios entre los del trayecto" o sí que existe la concesión municipal, para lo cual Martorell Vila sería dependiente de Martorell y Castellbisbal lo "eliminan" en sentido figurado para poder aplicar la norma de municipios contiguos (de Martorell a Sant Andreu, en este caso).


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”