Incidències amb títols de transport

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
El Yisus 712
N5
N5
Entrades: 81

Re: Incidències amb títols de transport

Entrada Autor: El Yisus 712 » Dilluns 29/06/2020 16:44

albert28 ha escrit:
Dilluns 29/06/2020 16:14
El Yisus 712 ha escrit:
Dilluns 29/06/2020 15:42
Hola. Tinc una T Usual de 4 zones i l'he validat a Cerdanyola per priemra vegada i no a Bcn i ara no em deixa anar per exemple a Vilanova Geltrú o Pineda de Mar (Osigui Garraf i Maresme de 4 zones pero per exemple St.Celoni o Vilafranca si). Algu em podria donar una solució? Com per exemple canviar-la de zona de 1a validació...
Crec que això no és possible.
Al validar-la a Cerdanyola és la zona 2C i un bitllet de 4 zones pots:
  • Sitges (Zona 3A): 2C-1-2A-3A (4 zones) SI
  • Vilanova (Zona 4A): 2C-1-2A-3A (5 zones) NO
  • Pineda de Mar (Zona 4E): 2C-1-2E-3E-4E (5 zones) NO
  • St Celoni (Zona 4G): 2C-2D-3D-4F (4 zones) SI
  • Vilafranca (Zona 4B): 2C-2B-3B-4B (4 zones) SI (això ho deixen perquè tens la R8 que et permet evitar passar per la zona 1, tot i que si passes per BCN ningú dirà res)
Que Cerdanyola es compti com zona 1 si fas recorreguts dins de la regió metropolitana però fora d'aquesta zona es conserva la 2.

Si m'equivoco que algú m'ho digui...

PD: he esborrat el missatge del fil Bitllets Rodalies i ATM
A veure ja m'ha quedat clar perquè ha sigut el problema pero jo he pagat per poder fer aquest viatge necessari (per exemple a VNG) i no penso haber desperdiciat el diner (ja per la proxima ho validare a BCN). El que busco es una solució com l'ha que he dit de canviar la zona de 1a validació. (A la tarja posa que es la zona: "61" no se que significarà).
Per cert si tu compres una de 1 zona a Cerdanyola pots anar a Sabadell o Palau Solita P. per exemple.
A veure si algú m'ajuda ja que no es comode estar 3 minuts parlant amb el conductor per deixarme entrar...
:'( :(



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 29/06/2020 18:33

El Yisus 712 ha escrit:
Dilluns 29/06/2020 16:44
albert28 ha escrit:
Dilluns 29/06/2020 16:14
El Yisus 712 ha escrit:
Dilluns 29/06/2020 15:42
Hola. Tinc una T Usual de 4 zones i l'he validat a Cerdanyola per priemra vegada i no a Bcn i ara no em deixa anar per exemple a Vilanova Geltrú o Pineda de Mar (Osigui Garraf i Maresme de 4 zones pero per exemple St.Celoni o Vilafranca si). Algu em podria donar una solució? Com per exemple canviar-la de zona de 1a validació...
Crec que això no és possible.
Al validar-la a Cerdanyola és la zona 2C i un bitllet de 4 zones pots:
  • Sitges (Zona 3A): 2C-1-2A-3A (4 zones) SI
  • Vilanova (Zona 4A): 2C-1-2A-3A (5 zones) NO
  • Pineda de Mar (Zona 4E): 2C-1-2E-3E-4E (5 zones) NO
  • St Celoni (Zona 4G): 2C-2D-3D-4F (4 zones) SI
  • Vilafranca (Zona 4B): 2C-2B-3B-4B (4 zones) SI (això ho deixen perquè tens la R8 que et permet evitar passar per la zona 1, tot i que si passes per BCN ningú dirà res)
Que Cerdanyola es compti com zona 1 si fas recorreguts dins de la regió metropolitana però fora d'aquesta zona es conserva la 2.

Si m'equivoco que algú m'ho digui...

PD: he esborrat el missatge del fil Bitllets Rodalies i ATM
A veure ja m'ha quedat clar perquè ha sigut el problema pero jo he pagat per poder fer aquest viatge necessari (per exemple a VNG) i no penso haber desperdiciat el diner (ja per la proxima ho validare a BCN). El que busco es una solució com l'ha que he dit de canviar la zona de 1a validació. (A la tarja posa que es la zona: "61" no se que significarà).
Per cert si tu compres una de 1 zona a Cerdanyola pots anar a Sabadell o Palau Solita P. per exemple.
A veure si algú m'ajuda ja que no es comode estar 3 minuts parlant amb el conductor per deixarme entrar...
:'( :(
61 és el codi de la estació que has picat.
I si valides per primera a vegada a Cerdanyola 1Z si que pots anar a Sabadell però a Palau Solità no, són dues zones.

Aqui pots veure entre 2 punts quantes zones són: https://cercador.atm.cat/?lang=ca#/zones

Altra cosa és que amb el sistema actual amb bitllets de més > 1Z pots fer la picaresca, legal, de validar l'abonament en la zona intermèdia i pots fer viatges en un àrea molt més gran que la teòrica o que hagués sigut d'1Z més.
Em sembla que a can FGC i algunes companyies d'autobús tenen el sistema més capat com demanar que per a un trajecte requereixes d'una targeta de X zones mínim.

Respecte, al tema de canviar la primera zona de validació crec no ho podràs desfer...



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 29/06/2020 18:53

albert28 ha escrit:
Dilluns 29/06/2020 16:14
Que Cerdanyola es compti com zona 1 si fas recorreguts dins de la regió metropolitana però fora d'aquesta zona es conserva la 2.
No, aquest és l'error conceptual que molts cometen a l'entendre la zona plana.

Cerdanyola mai es compta com si fos de la Zona 1. Cerdanyola sempre és i ha estat a la zona 2C.

La única diferència és que un itinerari (d'origen a destí) entre poblacions que es troben dins la zona metropolitana, es tarifica sempre com 1 zona amb independència de les zones reals travessades (siguin 1, 2 o 6).

Pot semblar una tonteria, però entendre això és el que t'evita després embolics. ;)


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 29/06/2020 19:04

Miquel ha escrit:
Dilluns 29/06/2020 18:53
albert28 ha escrit:
Dilluns 29/06/2020 16:14
Que Cerdanyola es compti com zona 1 si fas recorreguts dins de la regió metropolitana però fora d'aquesta zona es conserva la 2.
No, aquest és l'error conceptual que molts cometen a l'entendre la zona plana.

Cerdanyola mai es compta com si fos de la Zona 1. Cerdanyola sempre és i ha estat a la zona 2C.

La única diferència és que un itinerari (d'origen a destí) entre poblacions que es troben dins la zona metropolitana, es tarifica sempre com 1 zona amb independència de les zones reals travessades (siguin 1, 2 o 6).

Pot semblar una tonteria, però entendre això és el que t'evita després embolics. ;)
Efectivament, gràcies per la correcció, m'he explicat un pèl malament i volia dir això que comentes. Merci per la correcció. ;)



El Yisus 712
N5
N5
Entrades: 81

Entrada Autor: El Yisus 712 » Dilluns 29/06/2020 20:29

Gracies per la info, ara quan tingui que anar li explicaré al conductor fins que caduqui la tarja.
El que he pogut entendre esque amb aquesta T Usual de 4 zones podria anar *per exemple* de Cerdanyola(2C) a Castellbell i el Vilar(5E) pero no de Barcelona(1) a Castellbell(5E)...



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 16/07/2020 17:07

Això que descriure ara no és pas cap incidència amb títol de transport... sinó una qüestió sobre hipotètiques "incidències sense títol de transport".

Em baso en aquesta idea que tots tenim:
Javi M ha escrit:
Dissabte 02/03/2013 14:29
No sé ben bé com funciona, però els títols de transport tenen associats un assegurança obligatòria (l'AOV). Si posem per cas que ocorregués un accident, no sé quines conseqüències pot tenir no portar el títol validat, de cara a imdemnitzacions.
La setmana pasada, vam entrar al metro entre les 0:05-0:10 (un feiner), en aquesta coneguda franja de temps en que ja una part de les boques d'accés d'algunes de les estacions ja són fins i tot tancades...

Després de trobar l'accés que encara era obert, ens vam trobar amb totes les barreres d'accés obertes, i les validadores amb el missatge "Fora de servei" (o similar, no puc assegurar-ho al 100%). Vaja, que les portes eren obertes, i no és que poguessis entrar sense pagar, és que només podies entrar sense pagar.

Vam fer el nostre trajecte sense problemes, i a l'estació d'arribada no només hi havia les barreres i validadores en la mateixa situació, sinó que ja només deixaven entrar-hi (sense pagar, com dic) les persones que anessin a agafar una línia i sentit concret, ja que a tota la resta de combinacions l'últim tren ja havia passat.

A tots ens sona aquesta situació d'ultimíssims minuts del servei de metro, però la meva pregunta és: què passa, amb l'assegurança obligatòria, si tens cap incident en un d'aquests "viatges gratuits"? (vull pensar que no hi ha revisors a aquelles hores, perquè altrament ens podríem trobar amb dos tipus de problemes diferents)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 26/11/2022 15:43

No sé pas si us passa també a vosaltres en altres estacions, però a Paral·lel (accés Nou de la Rambla) cada cop és més complicat validar un títol de cartró (dels "clàssics", vaja) si no coneixes bé les validadores.

En una part creixent de les validadores no funciona la validació d'aquests títols (només la de T-Mobilitat), però físicament són indistingibles, així que potser vas i proves amb una, la ranura no t'admet el títol, llavors canvies a la de la seva dreta o esquerra (jo perquè ja ho sé, però algú a qui li vingui de nou potser es tira uns segons allà intentant i reintentant), per la qual potser està a punt de sortir algú (ja que són d'entrada i sortida), canvies a una tercera, canvies a una quarta... i així fins que trobes una que funciona.

Hi han ocasions en què això et fa perdre un comboi que podries haver enxampat a temps (a Paral·lel es nota especialment per ser origen de L2 i per tant tenir l'avís acústic especial de sortida de tren), i no fa massa gràcia, la veritat.

Aquesta setmana, amb un altre viatger, va succeïr que ell anava provant des de la dreta, jo des de l'esquerra, i en creuar-nos ens vam somriure, tot sent conscients de la "dansa de validadores" que estàvem protagonitzant involuntàriament.

Us passa també a vosaltres? A mi em sembla força absurd que el procés de validació empitjori per culpa d'això, i més en estacions i franges horàries prou atapeïdes.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

jgomezs
N5
N5
Entrades: 153

Entrada Autor: jgomezs » Diumenge 27/11/2022 8:38

Jo faig servir la T-mobilitat, però en vàries parades he vist una cinta de "no funciona" tapant algunes de les entrades per targeta, sembla una solució fàcil...

Un problema diferent que em trobo molt sovint és anar amb el cotxet de bebè, marcar la targeta, que no s'obri la porta (no sé si perquè estic massa a prop o lluny o què), i al cap d'uns segons ha un bip i deixa d'intentar obrir la porta i el viatge està marcat a la targeta. M'ha passat a vàries estacions diferents, a més.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 27/11/2022 9:08

jgomezs ha escrit:
Diumenge 27/11/2022 8:38
Jo faig servir la T-mobilitat, però en vàries parades he vist una cinta de "no funciona" tapant algunes de les entrades per targeta, sembla una solució fàcil...
Se m'havia passat dir que els primers dies van veure's aquestes cintes tapant les ranures de les validadores que no admeten títols de cartró. Però van durar "poc i més" (uns dies més tard, van anar desapareixent; n'ignoro el motiu), i no les han reemplaçat...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Diumenge 27/11/2022 17:39

Tinc unes T-Casuals, de 2 i 3 zones comprades al Juliol, al preu antic pre-descomptes, i que no he consumit del tot, ja que al setembre vaig comprar l'abonament recorrent de Rodalies, aquestes targetes caduquen el 15 de Gener o al 28 de Febrer ?



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 09/01/2023 23:36

L'1 de gener a les 0:40 (tornant de celebrar les campanades, vaja) vaig comprar una T-Usual. Data de caducitat impresa al revers: 30 de gener (bé)

No ha estat fins avui que m'he adonat que a l'anvers també em va imprimir el ja conegut missatge "Vàlid fins al 15/01/23", que hem vist al llarg dels últims mesos... i que evidentment ja no s'havia d'imprimir en un títol comprat al 2023.

Què passarà el 16 de gener? Suposo que continuarà sent vàlid (com hauria de ser), però... ja us explicaré.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 16/01/2023 19:06

Un error tècnic invalida moltes T-Usual encara vigents
L'incident ha coincidit amb el dia que deixen de funcionar les T-Casual comprades abans d'acabar l'any passat
https://www.vilaweb.cat/noticies/error- ... l-vigents/


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 16/01/2023 21:26

Vaja, que la meva T-Usual és "carn de canó", i això que està comprada ja l'1 de gener (a les 0:40 h.)

No se m'ha acudit fer avui una validació de prova al metro (no havia d'anar enlloc, però demà sí)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

jgomezs
N5
N5
Entrades: 153

Entrada Autor: jgomezs » Dilluns 16/01/2023 23:07

L'article diu que:
"Segons l’ATM, la incidència s’ha solucionat a les onze del matí"
És a dir, que algú al sistema informàtic s'ha oblidat de desconectar la T-Usual de la comprovació de que no és de l'any anterior, o que el bitllet magnètic es guarda la data de caducitat en el moment d'impressió o de primer ús, i ho han arreglat dient als sistemes que no faci la comprovació de data per cap T-Usual (i potser amb una de caducada t'hi pots colar aquests dies).



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 16/01/2023 23:40

jgomezs ha escrit:
Dilluns 16/01/2023 23:07
(i potser amb una de caducada t'hi pots colar aquests dies).
Mira, a veure si demà me'n recordo d'agafar la de l'any passat (caducada el 31/12) només per provar-ho.

I si em deixa passar hi entraré, sortiré immediatament i tornaré a entrar-hi amb la vigent d'aquest any... i algú se'm quedarà mirant com pensant... :x


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 20/01/2023 21:49

Doncs el dia 16 no ho sé perquè no vaig utilizar el transport públic, però del 17 ençà la meva T-Usual comprada l'1/1 i que caduca el 30/1 tot i que al davant "resa" que és fins al 15/1... funciona perfectament.

Millor, perquè per llei de Murphy precisament ja s'ha esborrat la zona on hi constaven data i hora d'adquisició (em passa el mateix amb totes), així que les explicacions haurien estat més feixugues.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 735
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Diumenge 22/01/2023 0:26

uriol108 ha escrit:
Diumenge 27/11/2022 17:39
Tinc unes T-Casuals, de 2 i 3 zones comprades al Juliol, al preu antic pre-descomptes, i que no he consumit del tot, ja que al setembre vaig comprar l'abonament recorrent de Rodalies, aquestes targetes caduquen el 15 de Gener o al 28 de Febrer ?
Totes les T-Casuals de 2022, tant de preu "normal", com de preu "bonificat", van caducar el 15 de gener.

Jo no vaig arribar a comprar cap T-Casual de preu "bonificat", i encara em quedaven quatre viatges d´aquesta T-Casual de preu "normal" (veure adjunt), comprada al mes de juny, amb primera validació el 22 de juny, i darrera validació, el 16 de novembre. Ara, me la guardo per la meva col.lecció de titols de transport públic.

No vull barrejar coses, però darrerament utilitzo ben poc o mai el transport públic, des de la "bonificació" dels titols de viatge, la qualitat del servei a anat a pitjor, amb aglomeracions importants que s´han notat més a Rodalies, especialment des del mes de setembre. O de l´incivisme, en especial en no fer ús de la mascareta, molt especialment al Metro i a Rodalies, potser amb un compliment més alt i generalitzat del compliment de l´obligació de mascareta al transport públic, al bus. Encara que aquest incivisme, ja venia d´abans de la "bonificació" dels titols de viatge, però en els darrers mesos, ha anat en augment.
Fitxers adjunts
HPNX0121.JPG
HPNX0121.JPG (73.34 KiB) Visualitzat 4273 cops



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”