Curiositats de TMB

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Re: Noms estranys a TMB

Entrada Autor: Oriolix » Dijous 28/06/2012 23:29

Dues coses

- El bus 54 va de Estació del Nord a Campus Nord. Tenint en compte que va de Sant Martí a Pedralbes... podrien posar noms més aclaridors

- Al metro em faig un fart de sentir "Està totalment prohibit baixar a la zona de vies" i jo, que fa 30 anys que vaig en metro amunt i avall, encara no he vist ningú mai baixar a les vies.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 28/06/2012 23:59

Oriolix ha escrit:- Al metro em faig un fart de sentir "Està totalment prohibit baixar a la zona de vies" i jo, que fa 30 anys que vaig en metro amunt i avall, encara no he vist ningú mai baixar a les vies.
Per les notícies que, per exemple, es van publicant en aquest fòrum, queda clar que sí que es produeixen casos. En tot cas, dubto molt que aquest mantra megafònic amb el qual ens amenitzen l'espera a les estacions hagi evitat una sola baixada a vies.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 29/06/2012 9:06

Oriolix ha escrit:Al metro em faig un fart de sentir "Està totalment prohibit baixar a la zona de vies" i jo, que fa 30 anys que vaig en metro amunt i avall, encara no he vist ningú mai baixar a les vies.
Pitjor és lo meu, que cada cop que el sento interpreto que "zona de vies" vol dir la nau de l'estació, incloent les andanes, així que sempre em pregunto com ho faré per agafar el tren sense trepitjar l'andana!


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3157
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 29/06/2012 9:24

Platanito ha escrit:
Oriolix ha escrit:Al metro em faig un fart de sentir "Està totalment prohibit baixar a la zona de vies" i jo, que fa 30 anys que vaig en metro amunt i avall, encara no he vist ningú mai baixar a les vies.
Pitjor és lo meu, que cada cop que el sento interpreto que "zona de vies" vol dir la nau de l'estació, incloent les andanes, així que sempre em pregunto com ho faré per agafar el tren sense trepitjar l'andana!
+1

I perquè no diuen «Està prohibit baixar a les vies» ?

Més clar i senzill, per tant, més entenedor.

(per cert, algú em pot explicar la diferència entre prohibir i prohibir totalment?)

Gràcies.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 29/06/2012 9:38

No està malament que ho anuncïin, per molt "obvi" que ens pogués semblar, per les conseqüències funestes que pot tenir.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 29/06/2012 10:23

Vist així, no deixes de tenir raó. Només cal veure com, dos anys després, la temeritat de Castelldefels encara no s'ha tancat definitivament des d'un punt de vista judicial perquè hi ha qui s'entesta en desactivar del tot el sentit comú i creure que, com que ningú no deia res, es podia baixa alegrement a la via.

Ara, si ens posem així, als carrers de qualsevol població no pararia de sonar per altaveu el mantra: "Està totalment prohibit creuar el carrer fora dels passos senyalitzats."


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 29/06/2012 12:51

La zona de vies no comprèn només els rails pròpiament dits sinó que inclou també part de l'andana, concretament la franja pintada de blanc de la vora. Estan a les vies d'igual manera un que s'asegui amb les cames penjant a la vora de l'andana com un que vagi caminant enmig de les vies. El tema de la repetició del missatget, com ja vaig explicar fa temps, be donat per evitar denúncies del tipus " jo vaig baixar a la via perquè no deia enlloc que no es podia fer" i no us penseu que flipo perquè això ja ha passat.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 29/06/2012 13:01

Bona puntualització. Que em fa pensar que potser fóra bo, llavors, modificar una mica el missatge, per exemple: "Està [totalment] prohibit traspassar la línia que delimita la zona de vies", perquè quedi clar que la prohibició no es limita a l'acció de "baixar".


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 29/06/2012 13:01

El que és flipant no és tant que passi, sinó que donin bola a aquesta mena d'apagada mental.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Diumenge 01/07/2012 10:26

Hi tinc una pregunta, a veure si la sap respondre-me-la :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
A les estacions antigues hi ha un cartell al CJE (Cabina del Jefe d'Estació) que posa que no disposen d'efectiu. Però
si tenen caixa forta, a demés si els hi falla una maquina que. Tenen que esperar a Prosegur ?????????


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 01/07/2012 12:02

Si falla una màquina, sempre n'hi ha pel cap baix una altra. I seria molta mala sort que fallessin dues alhora.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimecres 04/07/2012 20:46

Algú sap per què al l'L9/L10 n´hi ha semafors?
Si es automatica per què necessesita semafors
I no es broma són semblant o iguals al del TRAM i el BUS, cosa es que funcionin i duiguin el mateix

Bye Bye (Se molt d'angles . . . JAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAKJA)


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 04/07/2012 20:51

raulitinbcn ha escrit:Bye Bye (Se molt d'angles . . . JAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAKJA)
Rectes, obtusos, aguts...?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

França451
N9
N9
Entrades: 2239
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimecres 04/07/2012 23:13

Oriolix ha escrit:Dues coses

- El bus 54 va de Estació del Nord a Campus Nord. Tenint en compte que va de Sant Martí a Pedralbes... podrien posar noms més aclaridors
Lo de Pedralbes me vale. Pero lo de Sant Martì no lo tengo yo tan claro. Sale de la Calle Sicilia, y eso ya es districte del Eixample. :S O es que ampliaron recorrido?


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimecres 04/07/2012 23:30

raulitinbcn ha escrit:Algú sap per què al l'L9/L10 n´hi ha semafors?
Si es automatica per què necessesita semafors
I no es broma són semblant o iguals al del TRAM i el BUS, cosa es que funcionin i duiguin el mateix

Bye Bye (Se molt d'angles . . . JAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAKJA)
Per si s'espatlla l'automàtic poder-la conduïr en Manual. Crec recordar que sota els tres seients més amorrats al vidre (on hi aniria la cabina) va un pupitre de conducció escamotejat (plegat).
De totes maneres, que ho confirmin forumaires entesos en 9000's i que utilitzin més vegades el metro que servidor.



França451
N9
N9
Entrades: 2239
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimecres 04/07/2012 23:42

Comentando el caso del 54, quiero dar otros ejemplos que para mí no es que estén muy claros, por ejemplo, la cabecera del 26 en Virrei Amat, según los planos de TMB inicia correctamente en Virrei Amat, pero el letrero del bus marca BARRI CONGRÈS. El 17 según los planos de TMB inicia en Valle Hebròn, pero el bus marca AV. Jordà. El 41 cuarto de lo mismo, en los planos de TMB acierta marcando DIAGONAL MAR, pero en el bus indica destino POBLENOU MAR. Lo del 14 es aún más intragable: Poblenou del plano TMB, lo cual es correcto ya que inicia donde el 26, en el Cementeri del Est, mientras que el propio bus marca destino VILLA OLÍMPICA. Creo que hay más ejemplos, pero ahora mismo se me ocurren esos. Ah, por cierto, en tres de ellos y por culpa de esta diferencia de destinos, no me fue fácil localizar las cabeceras de línea cuando las recorrí.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 05/07/2012 0:02

França451 ha escrit:El 17 según los planos de TMB inicia en Valle Hebròn, pero el bus marca AV. Jordà.
El tema del 17 és d'una deixadesa que clama al cel. No és que el bus digui Av. Jordà, és que alguns ho diuen, mentre d'altres indiquen correctament Vall d'Hebron. Ja fa uns anys, vaig enviar una reclamació sobre el tema a TMB, i la resposta era un sopar de duro que pretenia prendre'm per idiota perdut.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 05/07/2012 14:13

raulitinbcn ha escrit:Algú sap per què al l'L9/L10 n´hi ha semafors?
Si es automatica per què necessesita semafors
I no es broma són semblant o iguals al del TRAM i el BUS, cosa es que funcionin i duiguin el mateix

Bye Bye (Se molt d'angles . . . JAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAKJA)
Doncs digue'm on hi ha semàfors a l'L9/L10.


OT: Com es nota que arriba l'estiu al fòrum.................................



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dijous 05/07/2012 14:41

En el vídeo que hi ha a Trenscat de la L9 al poc de ser inaugurada, es veuen semàfors a les vies, al menys als canvis d'agulla.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 05/07/2012 14:52

I no només per si s'espatllen. Se suposa que per allà poden circular-hi altres vehicles (com ara dresines)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”