Curiositats de TMB

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Curiositats de TMB

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimarts 26/06/2012 19:06

Aquest tema és sobre cosses i noms extranys a l`FMB. Per exemple, perque la porteta metal·lica al costat de les validadores antigues es diu M-90. Cosses aixi, rares i extramyes


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Dimarts 26/06/2012 20:24

Doncs, també a tall d'exemple, que a les estacions de la L9 diguin per megafonia "utilitzin les escales mecàniques i els ascensors de gran capacitat", o la recent dèria dels veïns per afegir els articles als noms de les estacions de metro.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 26/06/2012 21:35

593Dromedario ha escrit:Doncs, també a tall d'exemple, que a les estacions de la L9 diguin per megafonia "utilitzin les escales mecàniques i els ascensors de gran capacitat", o la recent dèria dels veïns per afegir els articles als noms de les estacions de metro.
A l'L9/10, amb aquest missatge es dóna a entendre que s'han de reservar els ascensors especials per a persones amb mobilitat reduïda a qui ho necessiti, i que per tant la resta de gent ha d'utilitzar les escales mecàniques o els ascensors de gran capacitat, segons s'escaigui. Quedaria molt més entenedor si diguessin això directament.

Respecte als articles, no trobo res de dolent ni d'estrany en que els veïns vulguin afegir l'article a l'estació del reu barri en el cas de que el nom del seu barri en porti, sempre i quan TMB introdueixi la modificació a la nomenclatura aprofitant un canvi de cartelleria i termòmetres per una altra raó de pes.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 26/06/2012 21:38

593Dromedario ha escrit:o la recent dèria dels veïns per afegir els articles als noms de les estacions de metro.
No és una dèria veïnal, sinó lingüística/acadèmica.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 26/06/2012 21:50

Doncs que ho facin arreu. En el cas de La Sagrera, prou s'ha vist la incoherència de criteri.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 26/06/2012 22:50

Jo crec que s'anirà introduïnt, poc a poc. Mentre no suposi un sobrecost de diners, endavant.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 26/06/2012 23:50

victorcasta ha escrit:Jo crec que s'anirà introduïnt, poc a poc.
Precisament d'això es queixa en Guigui. Afegir una dotzena d'articles a noms d'estació no es cap tasca tan feixuga com per a que s'hagi de per entregues.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 27/06/2012 0:14

Sobretot, la cartelleria es va canviar de fons gris a fons negre fa cosa de deu anys, el 2004 es va obrir la primera estació amb article (El Maresme | Fòrum), i se suposa que el nom ja estaria decidit un bon temps abans. Per tant, no podien fer-ho ja tot d'una i reanomenar Florida, Clot, Sagrera, Penitents, Guinardó, Congrés, etc. al seu moment? És més, per què no van posar "El Guinardó | Hospital de Sant Pau" quan van reanomenar l'estació, força després de decidir la implantació dels articles a les estacions?

Per cert, el tema de la nomenclatura de les estacions ferroviàries de Barcelona es tracta en aquest altre fil: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=9553 Proposo que continuem aquest debat allí, i deixem el fil present per a altres noms estranys a TMB.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 27/06/2012 0:19

Abusant una mica de llenguatge, una paradoxa: la validadora, si arribes amb un títol que només tingui 1 viatge disponible, te'l deixa sense cap de disponible ("Títol esgotat"), és a dir, que de facto es convertiria en "invalidadora" :D


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 27/06/2012 0:42

Fa uns dies, a l'interior d'un bus TMB vaig veure com les pantalles LED anunciaven la següent parada com a "Joan de Borb[símbol d'FGC]"

Desconec si apareix aquest símbol en substitució de tots els caràcters "ó", la qual cosa seria vergonyosa.

A sobre, el símbol d'FGC no apareix a les parades on n'hi ha correspondència, tot i haver comprovat que el logotip el tenen carregat al sistema de les pantalles.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 27/06/2012 0:50

Doncs jo ho veig normal. si tenim la dinastia dels BorbImatgens. Si aquesta estaciImatge ha de dur o no el nom d'un BorbImatge és un altre tema que aquí no té cabuda. :x


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 27/06/2012 0:59

Com has fet això dels símbols d'FGC? Ara em dec sentir com el meu avi posat a l'ordinador :riure



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 27/06/2012 1:50

Javi M ha escrit:Com has fet això dels símbols d'FGC? Ara em dec sentir com el meu avi posat a l'ordinador :riure
posant tota l'estona el següent:

Codi: Selecciona’ls tots

[img]http://www.telegama.com/img/logoFGC.gif[/img]


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 27/06/2012 11:44

Lluita1714 ha escrit:Doncs jo ho veig normal. si tenim la dinastia dels BorbImatgens.
No siguis analfabImatgestia! Què no veus que el plural Borbons no porta accent?


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 27/06/2012 12:00

Platanito ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:Doncs jo ho veig normal. si tenim la dinastia dels BorbImatgens.
No siguis analfabImatgestia! Què no veus que el plural Borbons no porta accent?
Imatgeens raImatge, ha estat un lapsus. PerImatge tu no has actualizat els caràcters del teu teclat? Ara és Imatge
Si ja veureu, TMB tImatge raImatge quan deia que era difícil actualitzar-se al present.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dimecres 27/06/2012 13:14

Lluita1714 ha escrit:
Platanito ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:Doncs jo ho veig normal. si tenim la dinastia dels BorbImatgens.
No siguis analfabImatgestia! Què no veus que el plural Borbons no porta accent?
Imatgeens raImatge, ha estat un lapsus. PerImatge tu no has actualizat els caràcters del teu teclat? Ara és Imatge
Si ja veureu, TMB tImatge raImatge quan deia que era difícil actualitzar-se al present.
Esteu fent un offtopic dels grans però té gràcia!!



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimecres 27/06/2012 15:21

Vinga, ja veig que existeixen cosses extranyes, algú sap alguna cosa més.
Jo hi tinc una, a l'L9/L10 a sobre del numero del vagó (9XXX) hi ha un de 3
xifres, algú sap algo. :nose :nose :nose :? :? :?


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 27/06/2012 15:39

El número de tren de la sèrie, calculable restant nº cotxe motor - 9000 [o nº cotxe remolc - 9500], dividint entre 4, el·liminant el reste i sumant 1.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 27/06/2012 17:30

Fran-Ikarus ha escrit:El número de tren de la sèrie, calculable restant nº cotxe motor - 9000 [o nº cotxe remolc - 9500], dividint entre 4, el·liminant el reste i sumant 1.
I no era més fàcil dir que és el número del cotxe remolc del tren. :)

9537 -> 937
9545 -> 945


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 27/06/2012 18:36

Sí i no, perquè, tot i que se'n deriva implícitament (mentre els trens de la sèrie continuïn sent tots de 4 motors i 1 remolc), el significa que se sobrentén és el de "número de tren" (per mirar el número del remolc, on aniria a mirar directament la "matrícula" del remolc)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”