T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Re: T-mobilitat, títol únic per moure's per tota Catalunya

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 25/10/2018 13:00

El ple de l'ATM va aprovar ahir la "Tarifa Plana AMB", postposar la T-Mobilitat fins el 2021 i el més important: la seva tarificació kilomètrica. :ok

Es tarificarà per trams de 5 Km, amb els primers 10 Km a preu únic. Amb la excepció de l'AMB i grans aglomeracions, on es tarificarà a preu únic dins d'Àrees de Tarifa Plana per a desplaçaments interns.

Tots els detalls els recull l'ATM a aquest PDF informatiu: https://www.atm.cat/gestor/uploads/2018 ... na-amb.pdf ;)
m.h.t. l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 25/10/2018 22:32, en total s’ha editat 1 vegada.


Salvem l'Estació de França!

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dijous 25/10/2018 19:41

Ara caldrà veure què entenen ells per "grans aglomeracions"... fins al 2021 tenen temps de definir-les. En tot cas, el nou sistema em sembla molt més just que l'actual, tot i que no em quedarà clar com es calcularà la distància entre dos municipis: entre un lloc considerat "d'interès" al municipi, el límit del terme municipal... i què passarà amb els municipis amb més d'un nucli urbà (exemples: Les Franqueses del Vallès, amb nuclis com Corró d'Avall, Corró d'Amunt, Llerona, Marata i el barri de Bellavista que forma continu urbà amb Granollers però desconnectat de la resta de nuclis del municipi; La Roca del Vallès amb el nucli urbà, Santa Agnès de Malanyes i a part el barri de La Torreta que forma continu urbà amb Granollers però sense connexió amb la resta de nuclis del seu terme municipal... poso aquests dos perquè són els més propers a mi però n'hi ha de molts altres al llarg de tot el país).



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dilluns 29/10/2018 16:20

hi ha oberta una convocatoria d'oposicions de Fundació TMB per a 1 plaça de tecnic d'instal·lació i verificació de la implantació de la T-Mobilitat :nose

1 plaça de Tècnic d'instal·lació i verificació implantació T-Mobilitat
Identificador
20181023O45
Termini de presentació de sol·licituds
01/11/2018
Expedient
93620
Tipus de personal
Interí o temporal
Grup de titulació
Subgrup C1 (anterior Grup C)
Titulació requerida
FPII o CFGS en especialitats electrotècniques (instal·lacions electrotècniques, manteniment electrònic, sistemes electrònics i automatitzats, sistemes de telecomunicació i informàtics)
Altres requisits
Permís de conduir B
Matèries
Informàtica, Noves tecnologies
Web de l'ens convocant
https://www.tmb.cat/ca/sobre-tmb/treballa-amb-nosaltres
Model de sol·licitud
https://seleccio.grupcief.com/TMB_TMOB/TMB_TMOB.aspx
Data de publicació Butlletí Núm. Descripció Més informació
23/10/2018 TA 0 Bases específiques. Convocatòria PDF 1 plaça de Tècnic d'instal·lació i verificació implantació T-Mobilitat Enllaç a 1 plaça de Tècnic d'instal·lació i verificació implantació T-Mobilitat
Termini obert
http://cido.diba.cat/oposicions/8188471 ... celona-tmb



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dijous 01/11/2018 10:23

Fan moltes conferències, moltes xerrades, moltes presentacions, moltes TIC, bla, bla, bla, però alhora de la veritat ho aplacen 3 anys :cop (presentacxió enessima de la t-mobilitat, comença a partir del minut 20 aprox. )




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 03/11/2018 20:52

Apart dels retards en l'aplicació del títol, s'hi suma un problemón, les cancel·ladores, que s'estan quedant obsoletes, de debò, per plegar :x

https://m.ara.cat/societat/Comencen-rec ... 88291.html

Comencen a faltar recanvis per a les màquines de validar de TMB
El cert és que el sistema actual de validació, que funciona amb els bitllets de banda magnètica, està quedant obsolet

ALBERT CUESTA
Barcelona 02/11/2018 | 23:32
4
Algunes de les màquines de validar del metro estan quedant obsoletes.
“Quin operador s’arriscarà a fer una inversió potent per actualitzar els sistemes de validació si no és clar el calendari de la T-Mobilitat ni quan tornarà a canviar?” Aquesta és la reflexió que feia ahir un enginyer del sector dels transports en una conversa informal amb aquest diari. El cert és que el sistema actual de validació, que funciona amb els bitllets de banda magnètica, està quedant obsolet.

“Són models dels anys vuitanta; també és cert que el personal de TMB admet que actualment ja els costa fins i tot trobar recanvis d’algunes de les peces de les màquines de validar”, explica el responsable de sostenibilitat de CCOO a Catalunya, José Manuel Jurado.


Fonts de l’administració encarregades del sistema de transport van reconèixer aquesta situació a l’ARA durant la celebració del saló Smart Cities de l’any passat. “Les peces comencen a escassejar”, van admetre, sense especificar si es tractava de les màquines de validar bitllets dels autobusos o bé de les portes d’accés de les estacions de metro i de tren. “La situació no és dramàtica, però la veritat és que ja els toca un canvi”, matisa Jurado, que explica que sovint les reparacions s’han de fer manualment i fins i tot reaprofitant peces. “Fixa’t que a les entrades del metro, per exemple, les maquines de validar s’obren per la dreta o per l’esquerra, sense cap ordre lògic -assenyala Jurado. Això és perquè es reaprofita molt material”, admet.

“Fins i tot quan es posi en marxa el sistema de la T-Mobilitat, aquesta mateixa targeta ja no serà cap novetat, perquè ja estarem pensant a pagar directament amb el mòbil o amb un altre dispositiu, com fem a tot arreu”, assegura un enginyer del sector. El sistema de pagament del transport públic sembla, doncs, que necessita urgentment una revisió a fons més enllà de les integracions tarifàries.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 03/11/2018 22:43

"Problemón"?? Per a problemón el sobrecost i les compensacions econòmiques pels retards, de les quals en parla avui també el mateix Diari Ara:

El sobrecost de la T-Mobilitat pot créixer pels nous retards

El projecte ja acumula un desviament de 24 milions d’euros, un 41% més del previst inicialment


Els últims retards anunciats en la posada en marxa de la T-Mobilitat podrien provocar que el sobrecost d’aquest projecte es dispari encara més. Fins avui, els ajornaments proposats per l’administració i els canvis inclosos en el contracte inicial ja han fet que el projecte -que pretén digitalitzar els sistemes de pagament del transport públic a Catalunya- costi 24 milions més dels previstos: uns diners que l’administració s’ha compromès a pagar a l’empresa adjudicatària, SOC Mobilitat (un grup liderat per CaixaBank, Moventia, Indra i Fujitsu), segons consta en la modificació del contracte que les dues parts van signar l’any passat.

Així doncs, sobre el paper, aquest projecte públic ja costa més de 82 milions d’euros, és a dir, que acumula un sobrecost del 41% respecte al preu inicial, que era de 58 milions. Segons el contracte, com que la T-Mobilitat no s’ha implementat en els terminis fixats, l’Autoritat Metropolitana del Transport (ATM) ha de compensar l’empresa perquè no està generant els ingressos previstos en el seu pla. Només els retards ja suposen una factura extra de 12 milions. A més, hi ha 12 milions més “d’ajustaments econòmics” per haver demanat productes o serveis que no es requerien al principi. Una casuística que, ara, es podria tornar a repetir.

El conseller de Territori i Sostenibilitat i president de l’ATM, Damià Calvet, va explicar la setmana passada que aquest nou sistema de pagament “revolucionari”, que s’havia de posar en marxa a finals d’aquest any, es tornava a endarrerir dos anys més, fins al 2021. [...] I tampoc va concretar si aquest nou ajornament de dos anys anunciat per Calvet implicarà un altre sobrecost de diners públics. [...]

El responsable de Sostenibilitat de CCOO a Catalunya, José Manuel Jurado, en canvi, s’inclina més per pensar que aquest nou ajornament és fruit de la gestió de l’administració. “No crec que siguin les empreses les que estan fora dels terminis; potser sí que han renegociat els temps, però més aviat penso que deu ser al revés, un retard de l’administració”, apunta Jurado. [...]

Algunes de les empreses que participen activament en alguna part del procés de creació de la T-Mobilitat asseguren a l’ARA que la fabricació dels components necessaris per posar en marxa aquest nou sistema de pagament continua a bon ritme i es manté en els terminis previstos. És a dir, asseguren que continuen treballant com si l’últim anunci d’ajornament no hagués existit. [...]

Jurado, afegeix: “Volíem ser capdavanters en el sistema digital de pagament i ja ens ha passat tothom al davant”.

https://www.ara.cat/societat/sobrecost- ... 88292.html


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 03/11/2018 23:05

També, però tela quan no hagin cancel·ladores que funcionin perquè no hauran peces de recanvi...



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimarts 20/11/2018 13:00

Moltes xerrades i presentacions, però alhora de la veritat, res de res... ens venen fum !




oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 20/11/2018 15:54

Aquest cap de setmana passat vaig estar a Alacant, i no momés targetes sense contacte, sinó que en determinades línies (la de l'Aeroport i el bus turístic) es pot pagar amb targetes "contactless". A Donostia també ho estan implantant en unes quantes línies per a pagar el preu del bitllet senzill.
No entenc com a Barcelona, en aquest aspecte, anem tant tant endarrerits... :roll:


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 20/11/2018 16:22

oriolp13 ha escrit:Aquest cap de setmana passat vaig estar a Alacant, i no momés targetes sense contacte, sinó que en determinades línies (la de l'Aeroport i el bus turístic) es pot pagar amb targetes "contactless". A Donostia també ho estan implantant en unes quantes línies per a pagar el preu del bitllet senzill.
No entenc com a Barcelona, en aquest aspecte, anem tant tant endarrerits... :roll:
Y seguro que cuando pongan la T-Mobilitat de una vez dirán que tendrá un aspecto "pionero en Europa". :x



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 20/11/2018 21:33

oriolp13 ha escrit:Aquest cap de setmana passat vaig estar a Alacant, i no momés targetes sense contacte, sinó que en determinades línies (la de l'Aeroport i el bus turístic) es pot pagar amb targetes "contactless". A Donostia també ho estan implantant en unes quantes línies per a pagar el preu del bitllet senzill.
No entenc com a Barcelona, en aquest aspecte, anem tant tant endarrerits... :roll:
Deuen barallar-se encara per a veure amb qui es queda el pastís de comissions per afrontar tota la renovació de tot el sistema de l'ATM a la província.

I de fet no cal marxar gaire lluny, la resta d'ATM de Catalunya van amb títols sense contacte.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimarts 20/11/2018 22:04

El projecte de la T-Mobilitat perveu el pagament dels desplaçaments (inicialment el bitllet senzill) fent servir directament la tarjeta de crèdit/dèbit (sempre i quan sigui sense contacte)

I és una cosa que s'està extenent, al Regne Unit moltes companyies d'autobusos accepten el pagament del bitllet senzill a bord amb tarjeta de crèdit/dèbit sense contacte (als modes ferroviaris, excepte a Londres, no).

Jo personalment, començo a malfiar del sistema sense contacte, ja que encara que sembli que no, però també falla. En les meves últimes vacances he fet servir unes quantes tarjetes sense contacte i explico les experiències amb cadascuna d'elles:
-Londres, Oyster. Un dels dies, en l'últim viatge del dia vaig validar a l'entrada, i a l'arribar a destinació no em va "tancar" el viatge i va interpretar que el començava, de manera que em vaig quedar amb saldo negatiu (em va cobrar un trajecte amb recàrrec, tot i fer-ho jo tot correctament). Donat que la taquilla estava tancada, ho vaig haver de resoldre al dia següent (de manera molt eficient, això sí). El mínim per carregar a les màquines del metro són deu lliures, si no mal recordo, però a les de les companyies ferroviàires ho pots fer amb un mínim de cinc lliures.
-Liverpool, Walrus. Vaig carregar un títol d'un dia vàlid per a trens i autobusos, i no vaig tenir problemes, tot i que com moltes estacions no tenen torniquets (ni validadores) poc la vaig haver de passar... el títol s'ha de comprar en un lloc atès per persones, no es pot comprar ni recarregar ni a les màquines autovenda ni a bord dels autobusos. Dipòsit: una lliura.
-Dublin, Leap Card. L'últim trajecte també. Allà també hi ha el sistema moneder com a Londres i quan s'arriba a un màxim gastat no et descompta més saldo. Valido a la parada del tramvia per pujar, cap problema. Quan arribo a destinació, no em reconeix la tarjeta (la validadora em diu en anglès i irlandès que "torni a provar"). Ho provo diversos cops a totes les validadores de la parada i res. Consulto l'històric a la màquina autovenda del tramvia i em diu que el temps està "excedit" (!), tot i que havia fet un trajecte de cinc minuts! El dia següent, ho comprovo de nou en una màquina autoventa de l'estació de Connolly just abans d'agafar el tren cap a Belfast i em diu ara que el trajecte continua "obert". I així s'ha quedat... Dipòsit: cinc euros (!!), el mínim per carregar: 5 euros a la Iránod Éireann i 10 euros al LUAS (tramvia).
-Belfast. Sense nom. Vaig carregar l'abonament d'un dia, realment només vaig fer dos trajectes i després l'autobús del port i cap problema. Com a curiositat, fan com a Autocars Plana: al validar el títol el conductor et dona un comprovant conforme has validat... de fet, el conductor ven l'abonament d'un dia en format paper i aquest es fa "passi a la vista" (jo el vaig comprar a l'oficina que hi ha a la Plaça de l'Ajuntament), de manera que la opció "ecològica" es comprar directament l'abonament al conductor en format "clàssic"... no es cobra dipòsit per el suport sense contacte, i es pot recarregar a bord dels autobusos.
-Glasgow. Sense nom. Només la vaig fer servir al metro, només vaig fer tres viatges i funciona també com un moneder, el mínim per carregar són dues lliures (i de dipòsit tres). Tot i ser tarifa plana, cal validar al sortir i si no tens saldo per al proper viatge la validadora et recorda que s'ha de carregar, si s'ha arribat al màxim la validadora et dóna les gràcies per haver fet servir el metro. Com a curiositat, les màquines d'Scotrail reconeixen la tarjeta i aparentment deixen carregar billets només de tren, però no ho vaig provar. Scotrail està introduïnt una tarjeta sense contacte pròpia.

Bé, i a Lleida un cop una validadora de l'Alsina Graells em va validar dos viatgers alhora de la meva T-10 de 1 zona i em va deixar la tarjeta inservible. A Atenció al Client de l'ATM, a Lleida ciutat, em van tornar a activar la tarjeta i em van tornar el viatge de més cobrat indegudament, però vaja...



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimecres 21/11/2018 13:42

Sembla que la carta del tuit d'aquest matí és falsa :
COMUNICAT DE L’AUTORITAT DEL TRANSPORT METROPOLITÀ

Davant l’aparició d’un compte de Twitter denominat Filtració TMobilitat en què s’anuncia que
s’ha rescindit el contracte de la T-mobilitat i s’adjunta la fotografia d’una acta del Comitè
Executiu en què s’adopta aquest acord, l’AUTORITAT DEL TRANSPORT METROPOLITÀ comunica:

1. La notícia és absolutament falsa.

2. La suposada acta fotografiada és una falsificació. Ni s’ha produït aquest acord ni va tenir
lloc cap reunió del Comitè Executiu en la data indicada.

3. L’ATM presentarà denúncia contra l’esmentat compte per falsificació de document
oficial.


Barcelona, 21 de novembre de 2018
https://www.atm.cat/gestor/uploads/COMU ... 202018.pdf




Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 22/11/2018 12:27

Segon operador que inicia proves: TUSGSAL
I com a "bonus track", ens oferirà una imatge insòlita: un estàndard a la B9.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 22/11/2018 13:29

m.h.t. ha escrit:Segon operador que inicia proves: TUSGSAL
I com a "bonus track", ens oferirà una imatge insòlita: un estàndard a la B9.
La B9 llevaba a veces los Citaros.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Diumenge 09/12/2018 16:41




Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimecres 12/12/2018 19:25

Entrevista de Cope Catalunya a Ricard Riol de la PTP sobre el retard de l T-Mobilitat :

https://www.cope.es/emisoras/cataluna/b ... 211_593391



enrospv
N2
N2
Entrades: 10
Ubicació: Alacant-Terminal (PV)
Contacta:

Entrada Autor: enrospv » Divendres 14/12/2018 11:19

2021!!! Increïble. I no s'atreviran a exportar-lo enlloc abans (tant de bo que m'enganye). És intolerable, més encara quan Barcelona ja compta d'un sistema integrat i els beneficis reals de la T-Mobilitat vindran amb la integració de tot el territori català... Aquí al PV a veure si sonen les campanes i amb la creació de l'autoritat valenciana de transport es duga endavant algun projecte semblant.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimecres 16/01/2019 11:04




Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Divendres 18/01/2019 19:18

Primeres proves de camp de l’equipament de la T-mobilitat

https://gentmb.tmb.cat/sites/default/fi ... k=eyY_AbIU Imatge
D’aquí a ben pocs dies començarà la instal·lació d’uns quants equips de validació nous, que es faran servir per fer les comprovacions necessàries per garantir la convivència correcta del maquinari de la T-mobilitat amb la funcionalitat del sistema magnètic actual.

Redacció / 14.01.19 - 10:47h
La instal·lació dels primers equips de proves es farà a vestíbuls de la xarxa de metro i en vehicles de la xarxa d’autobusos de TMB. En tots dos casos, no afectarà ni els treballadors ni els clients, i tampoc no tindrà cap afectació al servei.

Està previst que, aquest any, s’iniciïn les instal·lacions d’equips, amb la previsió que l’any 2020 entrin en servei.
https://gentmb.tmb.cat/seccio/actualita ... obilitat-0



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”