L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zona 1

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo

Entrada Autor: adriaesc » Dilluns 07/01/2019 11:17

Adolescent barceloní ha escrit: Parlant de codis de validació, fa un temps en França451 va penjar al fòrum uns plànols, que ara no sóc capaç de trobar, on es mostrava el codi de validació de cada municipi. Entenc que molts d'aquests codis de validació, com el de Barcelona ciutat per posar un exemple, hauran estat modificats, oi?
Aquí els tens: https://www.flickr.com/photos/smoirgaui ... 0116485903
victorcasta ha escrit:Per a aquests casos, s’han creat zones lògiques provisionals. En principi, no hi hand’haver cap problema relacionat amb el que dius. Si fas un bescanvi, es grabarà amb la nova zona 2019.
Un dia d'aquests he de provar-ho, així que ja us diré.



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dilluns 14/10/2019 16:20

El Tribut Metropolità començarà a aplicar-se la setmana vinent a Cerdanyola i altres 17 municipis de l'AMB

Dilluns, 14 de Octubre de 2019

Els ciutadans de Cerdanyola començaran a rebre la setmana vinent el Tribut Metropolità, l’impost que està lligat a la inclusió a la unificació tarifària del transport públic metropolità. Segons l’AMB, aquest mandat es notaran millores en el transport públic per arribar a una situació similar de freqüències o sistema intermodal en una equiparació de serveis progressiva a tota la metròpolis de Barcelona.

L’AMB començarà a girar els rebuts a partir del 21 d’octubre als 18 municipis de la segona corona metropolitana que fins el passat 1 de gener no estaven inclosos a l’unificació tarifària en els seus transports públics dins d’una sola tarifa plana metropolitana. Aquest nou Tribut Metropolità es calcula en base al valor cadastral dels immobles amb una bonificació del 50% als habitatges, cosa que suposarà un cost de 22 euros per mitjana a cada habitatge -tot i que la mitjana s’ha calculat en base als 18 municipis on comença a aplicar-se i no desglossada per municipis-. Els habitatges amb un valor cadastral inferior als 45.000 euros estaran exempts de pagar el tribut.

El tribut, indiquen, a més de finançar una mobilitat més sostenible i un transport de més qualitat, també serveix per preservar espais naturals com la serra de Collserola, les platges o la xarxa de 51 parcs metropolitans, com el del Turonet. l'AMB també remarca que "s’està avançant per estendre a tots els municipis metropolitans el sistema metropolità de tarifació social, que afavoreix col·lectius especialment sensibles com ara la gent gran i les persones amb discapacitat".

El vicepresident de l’AMB i alcalde de Cornellà, Antoni Balmón, assegura que l’objectiu del tribut és regularitzar la situació fiscal de tots els municipis metropolitans amb un impost que permet tirar endavant polítiques metropolitanes diverses. Segons Balmón, l’objectiu és homogeneïtzador i no econòmic ja que els nous ingressos suposen un 10% del conjunt que es recaptarà amb el conjunt d'un tribut que significa el 16% del pressupost metropolità.

Des de l’1 de gener s’aplica una tarifa plana per als desplaçaments entre els diferents municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), independentment de la zona tarifària a la qual pertanyen (zones 1, 2A, 2B i 2C). Aquesta mesura s'aplica únicament en els trajectes que tenen origen i destí dins de l'àmbit dels 36 municipis que integren l'AMB i suposa l’aplicació d’una única zona tarifària en qualsevol viatge a altre municipi metropolità i per tant una reducció de preu.

Mapa zonficació transport

Aquest mandat anuncien una millora de servei per a una equiparació progressiva

Des de l’AMB destaquen que “progressivament s’equipararan les mateixes prestacions de serveis públics” i Antoni Balmón, tot i que manifesta prudència a l’hora de donar terminis, indica que en aquest mandat es notaran millores que suposaran arribar a una situació "similar" en quant a freqüències o sistemes intermodals . El vicepresident de l’AMB recorda que els municipis de la primera corona han trigat 20 anys en arribar a l’actual situació.

En tot cas, en un comunicat, l’AMB subratlla que vol “assumir de manera efectiva la competència en els serveis d’autobús” de la segona corona i poder millorar la cobertura territorial i horària, la freqüència i la interconnexió amb els altres models de transport (metro, FGC, Rodalies i TRAM), “amb un nivell homologable” al de la primera corona. Aquesta xarxa ha de donar “resposta als desplaçaments locals i intermunicipals” i permetre “la connexió cap a les principals infraestructures: hospitals, universitats, centres de treball i equipaments metropolitans com centres cívics o biblioteques”.

Els 18 municipis afectats a més de Cerdanyola són Badia, Barberà, Begues, Castellbisbal, Cervelló, Corbera de Llobregat, Molins de Rei, Pallejà, la Palma de Cervelló, el Papiol, Ripollet, Sant Andreu de la Barca, Sant Climent de Llobregat, Sant Cugat, Sant Vicenç dels Horts, Santa Coloma de Cervelló i Torrelles de Llobregat.

L'AMB ha preparat un nou portal a internet amb informació sobre aquest impost: http://tributmetropolita.amb.cat/

http://cerdanyola.info/politica/el-trib ... s-de-lamb/



OPDel
N1
N1
Entrades: 2

Entrada Autor: OPDel » Dimarts 15/10/2019 15:14

I mentrestant els de Terrassa pagant 3 zones...

I després tenen la cara de dir-te que no agafis el cotxe i utilitzis el transport públic.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 19/10/2019 11:50

Sant Cugat pagarà un 40% menys pel Tribut Metropolità

L’Ajuntament de Sant Cugat ha arribat a un acord amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) que rebaixa en prop d’un 40% el 6,9 milions d’euros que el conjunt de contribuents del municipi han d’abonar per entrar a l’Àrea Metropolitana


Però com es traduirà aquesta rebaixa en l’impost que ja està arribant a algunes llars? Per aquells immobles residencials que fins ara paguin un IBI d’entre 600 i 800 euros, el nou impost serà de poc més de 50 euros. Si paguem un IBI un 1000 euros, es pagarà un Tribut Metropolità de 70 euros. Per un aparcament que fins ara pagui uns 25 euros d’Impost de Bens Immobles (IBI) a l’Ajuntament, ara pagaran a l’AMB uns 4 €.



http://www.tvsantcugat.cat/actualitat/s ... tropolita/



Està molt bé, però... No causarà això un greuge comparatiu amb la resta de municipis de l'AMB?? No pot desencadenar reclamacions similars?? :roll:


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dissabte 19/10/2019 19:41

No me extrañaria que esa reducción la sufragara directamente el ayuntamiento, o que el deficit del servicio urbano dependa del ayuntamiento.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Diumenge 20/10/2019 23:58

m.h.t. ha escrit:
Dissabte 19/10/2019 11:50
Està molt bé, però... No causarà això un greuge comparatiu amb la resta de municipis de l'AMB?? No pot desencadenar reclamacions similars?? :roll:
No. L'AMB pretenia cobrar més del que li pertocava a Sant Cugat, i Sant Cugat evidentment ha dit que ni parlar-ne.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Divendres 29/11/2019 18:07

Si ja s'avisava que incloure's a la Zona 1 implicava aquest impost, no entenc la queixa ara...
Oposició veïnal a l'impost per la T10 d'una zona
insereix, desplega codi per inserir el vídeo. Un cop desplegat el text està seleccionat ctrl+c o cmd+c per copiar, escape per sortir
29/11/2019
La segona corona de l'Àrea Metropolitana de Barcelona va passar al gener de zona 2 a zona 1 del tranport públic. L'estalvi pels usuaris ha anat acompanyat d'un nou impost que els municipis ara han començat a cobrar. Això ja ha provocat les primeres queixes.
https://www.ccma.cat/tv3/alacarta/telen ... o/5971032/



Sanato
N6
N6
Entrades: 181

Entrada Autor: Sanato » Divendres 29/11/2019 18:39

Protestes totalment lògiques.

Un propietari d'un immoble que no surt del seu poble (o que es mou en transport privat), se la refot que passi de ser zona 2 a zona 1, com si vol ser zona verda. A canvi d'absolutament res, veu com li pugen 300 € l'IBI.

Si em passés a mí, estaria :emprenyat :emprenyat :emprenyat

Con si posessin un impost per a tothom per pagar el manteniment de les autopistes i autovies. Totalment injust per qui no les fa servir


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Divendres 29/11/2019 18:52

Sanato ha escrit:
Divendres 29/11/2019 18:39
Protestes totalment lògiques.

Un propietari d'un immoble que no surt del seu poble (o que es mou en transport privat), se la refot que passi de ser zona 2 a zona 1, com si vol ser zona verda. A canvi d'absolutament res, veu com li pugen 300 € l'IBI.

Si em passés a mí, estaria :emprenyat :emprenyat :emprenyat

Con si posessin un impost per a tothom per pagar el manteniment de les autopistes i autovies. Totalment injust per qui no les fa servir
Doncs per la mateixa regla de tres, si estas dins la Zona 1 però vas a treballar fora de la Zona 1 i vas en cotxe perquè no hi ha un transport públic, pagues igualment l'impost i ningú ha alçat la veu per a que deixi de pagar aquests impostos.... Però si ja ho van avisar que la inclusió a la Zona 1 comportava això....



mohn902
N4
N4
Entrades: 66

Entrada Autor: mohn902 » Dissabte 30/11/2019 1:41

M'hi jugo el que volgueu que a molts municipis es va fer una bona campanya de les millores que comportaria passar a zona 1 sense informar gaire de què la contrapartida seria un nou impost i si se'n va informar no es van donar xifres. Parlo perquè a nosaltres ens ha passat.

A part de que no és gens equitatiu. És just que un immoble pagui l'impost perquè hi haurà persones que podran beneficiar-se de les mesures, però trobo molt injust que un terreny sense construccions pagui l'impost i a sobre sense bonificació.

Tampoc és equitatiu en el fet que un municipi de la zona 2 amb menys transport públic que a la zona 1 hagi de pagar el mateix import. Hauria de ser proporcional a l'oferta i a mida que es millora, incrementar l'impost. Ja que no és el mateix iniciar el trajecte a zona 1 que a zona 2 en la qual estàs limitat per l'oferta.

Si l'impost anés acompanyat de mesures concretes, tal com autobús nocturn a tots aquests municipis i freqüència decent en cap de setmana, la gent no es queixaria. Però com aquí funcionem que primer pagues i després ja veurem...

En fi



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dissabte 30/11/2019 9:12

Les concessions de la Zona 2 se sap quan caduquen? Potser amb una futura nova concessió es podrien aplicar millores?



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 30/11/2019 13:43

albert28 ha escrit:
Dissabte 30/11/2019 9:12
Les concessions de la Zona 2 se sap quan caduquen? Potser amb una futura nova concessió es podrien aplicar millores?
Les línies interurbanes caduquen (totes) el 2028. La Generalitat les hi va prorrogar 15 anys el 2013.

Les línies urbanes (que depenen dels ajuntaments) s'aniran traspassant a mida que s'acabin els contractes municipals. Aquestes són les primeres amb marge de millora. Ja s'han traspassat els urbans de Molins i els de Cervelló ho seran el proper 1 de gener. D'altres, com els urbans de Sta. Coloma de Cervelló (L76) i St. Climent de Llob. (L88), sempre han estat de l'AMB.

Pel que fa al tema interurbanes, per no esperar 8 anys, s'haurien d'aplicar millores com co-finançarles per l'AMB fins al traspàs. El Tribut Metropolità ja s'està pagant de totes totes. :roll:


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 30/11/2019 18:27

Perquè ens situem: quan estem parlant de l'augment de l'IBI als nous municipis de la zona 1, de quin tant per cent es tracta? Perquè a un servidor, l'ajuntament de Barcelona li ha anat apujant progressivament, fins a superar el 30% més que quan s'hi va posar l'equip de la Sra. Colau, el 2015.

Ja direu.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dissabte 14/10/2023 22:10

Gestions del govern municipal per a millorar el transport públic i les infraestructures a Ripollet

A més de mantenir diferents reunions sobre el traspàs de línies de bus de la Generalitat a l’AMB i millores en les línies actuals, l’alcalde també ha mantingut contactes amb Diputació i Generalitat sobre infraestructures i les possibles solucions a l’impacte de la C-58 i a l’arribada del tren.

11OCTUBRE2023
En el marc de les gestions que l'equip de govern ha realitzat per promoure la competitivitat de la ciutat des de l'inici del mandat, el passat mes de juny, una de les prioritats ha estat la de millorar el transport públic a Ripollet. En aquest sentit, tal com ja va avançar en roda de premsa, la setmana passada, l'alcalde de Ripollet, Luis Tirado, es va reunir amb el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Carlos Cordón i el director de l'Àrea, Joan Maria Bigas; així com amb el secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat de Catalunya, Marc Sanglas "per exigir millores amb horaris i infraestructures que garanteixin la connectivitat de la ciutat".
Dimarts, 3 d'octubre, l'alcalde va tractar amb Cordón el conveni que articula el traspàs de la Generalitat a l'AMB, de totes les línies que operen a Ripollet, excepte la B5 i B2, ja que part del seu recorregut està fora de l'àmbit metropolità. Aquest acord, que ja ha fet arribar al govern català, preveu que el traspàs sigui efectiu l'1 de gener de 2024. La cessió de les línies permetrà implementar millores en el servei, un cop siguin competència metropolitana i fer front a les mançanes actuals. D’altra banda, el passat divendres, la regidora de Transport i Mobilitat, Eva Herrera, acompanyada pel cap de l'àrea de Ciutat i els serveis tècnics, es va reunir amb l'empresa Font, concessionària del servei, per tal d'analitzar les carències detectades i possibles millores que es puguin aplicar de forma immediata en el servei de bus.
A la reunió amb el responsable de Mobilitat de la Generalitat, Marc Sanglas, el passat dimecres 4 d'octubre, a més del traspàs de les línies de bus, l'alcalde també va parlar de les propostes d'actuació en l'àmbit influència de la C-58 i van acordar que abans de Nadal la Generalitat revisarà i presentarà les solucions proposades a l'impacte de l'autopista al seu pas per Ripollet.
D'altra banda, ara fa dues setmanes, l'alcalde de Ripollet es va reunir amb el secretari general d'Infraestructures del govern espanyol, Francisco Javier Flores, per parlar d'una reivindicació història de la ciutat, que és l'arribada del tren a Ripollet, i va aconseguir el compromís d'estudiar aquesta possibilitat.
Infraestructures i patrimoni
Dijous, 5 d'octubre, van visitar l'Ajuntament de Ripollet el president delegat de l'Àrea d'Infraestructures i Territori, Sergi Vallès. Es tractava d'una reunió de treball, la primera de Vallès a un municipi de l'àrea metropolitana, per estudiar els projectes de mandat que puguin tenir a veure amb la seva àrea. En aquest sentit, es va parlar de la possibilitat de donar suport a projectes com l'ampliació i millora del pont del carrer de Tarragona i de que Ripollet es pugui acollir a una nova subvenció del programa de rehabilitació de patrimoni, pel qual Ripollet ja va rebre suport per a la rehabilitació del campanar, en l’anterior convocatòria. Des de l’àrea d’Infraestructures i Territori també es va informar que s'està negociant una línia de suport en relació amb la situació de sequera, per a millorar infraestructures vinculades amb l'aigua. Des de l'Ajuntament s'ha sol·licitat suport per a utilitzar el Sistema d'Informació Territorial Municipal – SITMUN, que és una plataforma pública que permet visualitzar i gestionar de manera estructurada i en un únic visor tota la informació geogràfica disponible, a diferents escales. Vallès, a més, també es va oferir a fer de pont per a fer arribar les peticions de Ripollet a qualsevol àrea de la Diputació.
Ripollet, 11 d'octubre de 2023

https://www.ripollet.cat/ajuntament/com ... structures

En la noticia sólo se menciona a las líneas de Ripollet que discurren íntegramente por el AMB que son 620, 621, 648 (compartida con Sarbus), 685, 690, e4 y N62 (compartida con Sarbus).
Como la noticia se refiere sólo a Ripollet desconozco si el convenio de traspaso de las líneas enviado a la Generalitat podría incluir también líneas de Sarbus (por ejemplo A4, B4, A6, A7, e3), de Soler i Sauret (L51, etc) o de Autocorb.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 16/10/2023 23:44

Els missatges sobre la reivindicació de Ripollet han passat al fil corresponent, en sortir del tema d'aquest.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”