L'ATM estudia fixar un recàrrec a l'IBI a tota Catalunya.

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Railjet OBB
N6
N6
Entrades: 168

L'ATM estudia fixar un recàrrec a l'IBI a tota Catalunya.

Entrada Autor: Railjet OBB » Dissabte 18/01/2020 19:56

L'ATM estudia fixar un recàrrec a l'IBI a tota Catalunya per finançar el transport públic.

La mesura requereix la reforma de la llei estatal d'hisendes locals, però també hi ha sobre la taula un impost sobre els aparcaments d'empreses o recàrrecs a la taxa turística o a les zones blaves i verdes.

L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) estudia noves vies per finançar el transport públic i una de les que té sobre la taula és l'establiment a tot Catalunya d'un recàrrec a l'impost de béns immobles (IBI). Aquesta mesura requeriria reformes legals a nivell estatal, motiu pel qual aquest organisme ha licitat un estudi per concretar la proposta i l'impacte que tindria, però per dos cop la contractació ha quedat deserta en no haver-hi cap interessat.

L'actual llei estatal d'hisendes locals només permet que les àrees metropolitanes amb competències en transport fixin un recàrrec a l'IBI per finançar-lo, però aquest pot ser com a màxim del 0,2%. De fet, l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ja n'ha fixat un als municipis integrants -del 0,16% i fins al 0,2%, en determinats supòsits- conegut com a tribut metropolità i que ha generat polèmica, però l'ATM planteja que es pugui generalitzar la mesura a tots els municipis, formin part o no d'una àrea metropolitana, i per una quantitat superior al 0,2%.


Míriam Manrique, cap de l'àrea de finançament de l'ATM, matisa a NacióDigital que aquesta no és l'única opció que hi ha sobre la taula, per bé que l'estudi sol·licitat ha de permetre conèixer les dificultats d'implementar la mesura i els ingressos que podria reportar. De la mateixa manera, si s'optés per aquest recàrrec, la quantitat a fixar podria ser variable, entre altres aspectes per l'oferta de transport públic a la zona, per exemple.

El grup de finançament del transport públic es va constituir fa aproximadament un any, liderat per l'ATM i amb presència de la Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona, l'AMB i l'Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU). L'objectiu és buscar noves vies per finançar el transport públic, més enllà de la venda de bitllets i els pressupostos, ja que les seves necessitats "són cada cop més elevades" i el sistema és "cada cop més insostenible", segons recullen els plecs de licitació.

Altres opcions sobre la taula d'aquest grup de treball són la creació d'un impost sobre els aparcaments d'empresa, una taxa per esdeveniments de gran concurrència que requereixen reforçar els serveis -com partits del Barça o l'Espanyol-, un recàrrec sobre les estades turístiques, o un recàrrec sobre la taxa de zones blaves i verdes que tingués en compte el nivell d'emissions del vehicle i bonificacions derivades.

L'objectiu és tenir una proposta tancada el primer semestre de l'any i, pel que fa al possible recàrrec de l'IBI, aquesta seria una mesura que requeriria canvis legals i el concurs de diverses administracions. L'ATM està analitzant què ha fallat en les dues licitacions per a l'assessorament per concretar aquesta mesura -oferia 45.435,5 euros per fer aquesta feina- i pretén tornar a intentar-ho aviat.

La tasca a realitzar per a l'adjudicatari seria determinar quines lleis caldria modificar per establir aquest recàrrec de caràcter finalista -algunes de les quals, com la llei d'hisendes locals, de caràcter estatal-, identificar els municipis que formin part d'un sistema integrat de transport públic i calcular, municipi per municipi, quant es podria recaptar, segons diferents supòsits.

Serà en base a aquesta informació que el grup sobre finançament del transport públic assumirà o no la proposta, amb una quantitat de recàrrec o altre. Manrique, en tot cas, admet que no podria aplicar-se a curt termini, però matisa que l'objectiu és plantejar opcions a llarg termini, per fer sostenible el model fins al 2040. De fet, en cas d'aprovar-se aquest recàrrec, explica també que els municipis afectats haurien de notar una millora en les comunicacions, amb noves inversions i opcions de transport públic, cosa que implica que l'augment recaptatori no seria net.

https://www.naciodigital.cat/noticia/19 ... ort/public


Imatge

torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Diumenge 19/01/2020 10:59

Railjet OBB ha escrit:
Dissabte 18/01/2020 19:56
L'ATM estudia fixar un recàrrec a l'IBI a tota Catalunya per finançar el transport públic.

La mesura requereix la reforma de la llei estatal d'hisendes locals, però també hi ha sobre la taula un impost sobre els aparcaments d'empreses o recàrrecs a la taxa turística o a les zones blaves i verdes.

L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) estudia noves vies per finançar el transport públic i una de les que té sobre la taula és l'establiment a tot Catalunya d'un recàrrec a l'impost de béns immobles (IBI). Aquesta mesura requeriria reformes legals a nivell estatal, motiu pel qual aquest organisme ha licitat un estudi per concretar la proposta i l'impacte que tindria, però per dos cop la contractació ha quedat deserta en no haver-hi cap interessat.

L'actual llei estatal d'hisendes locals només permet que les àrees metropolitanes amb competències en transport fixin un recàrrec a l'IBI per finançar-lo, però aquest pot ser com a màxim del 0,2%. De fet, l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ja n'ha fixat un als municipis integrants -del 0,16% i fins al 0,2%, en determinats supòsits- conegut com a tribut metropolità i que ha generat polèmica, però l'ATM planteja que es pugui generalitzar la mesura a tots els municipis, formin part o no d'una àrea metropolitana, i per una quantitat superior al 0,2%.


Míriam Manrique, cap de l'àrea de finançament de l'ATM, matisa a NacióDigital que aquesta no és l'única opció que hi ha sobre la taula, per bé que l'estudi sol·licitat ha de permetre conèixer les dificultats d'implementar la mesura i els ingressos que podria reportar. De la mateixa manera, si s'optés per aquest recàrrec, la quantitat a fixar podria ser variable, entre altres aspectes per l'oferta de transport públic a la zona, per exemple.

El grup de finançament del transport públic es va constituir fa aproximadament un any, liderat per l'ATM i amb presència de la Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona, l'AMB i l'Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU). L'objectiu és buscar noves vies per finançar el transport públic, més enllà de la venda de bitllets i els pressupostos, ja que les seves necessitats "són cada cop més elevades" i el sistema és "cada cop més insostenible", segons recullen els plecs de licitació.

Altres opcions sobre la taula d'aquest grup de treball són la creació d'un impost sobre els aparcaments d'empresa, una taxa per esdeveniments de gran concurrència que requereixen reforçar els serveis -com partits del Barça o l'Espanyol-, un recàrrec sobre les estades turístiques, o un recàrrec sobre la taxa de zones blaves i verdes que tingués en compte el nivell d'emissions del vehicle i bonificacions derivades.

L'objectiu és tenir una proposta tancada el primer semestre de l'any i, pel que fa al possible recàrrec de l'IBI, aquesta seria una mesura que requeriria canvis legals i el concurs de diverses administracions. L'ATM està analitzant què ha fallat en les dues licitacions per a l'assessorament per concretar aquesta mesura -oferia 45.435,5 euros per fer aquesta feina- i pretén tornar a intentar-ho aviat.

La tasca a realitzar per a l'adjudicatari seria determinar quines lleis caldria modificar per establir aquest recàrrec de caràcter finalista -algunes de les quals, com la llei d'hisendes locals, de caràcter estatal-, identificar els municipis que formin part d'un sistema integrat de transport públic i calcular, municipi per municipi, quant es podria recaptar, segons diferents supòsits.

Serà en base a aquesta informació que el grup sobre finançament del transport públic assumirà o no la proposta, amb una quantitat de recàrrec o altre. Manrique, en tot cas, admet que no podria aplicar-se a curt termini, però matisa que l'objectiu és plantejar opcions a llarg termini, per fer sostenible el model fins al 2040. De fet, en cas d'aprovar-se aquest recàrrec, explica també que els municipis afectats haurien de notar una millora en les comunicacions, amb noves inversions i opcions de transport públic, cosa que implica que l'augment recaptatori no seria net.

https://www.naciodigital.cat/noticia/19 ... ort/public
Només demano que llavors passi a anomenar-se ATM Catalunya, i que això comporti una millora del transport públic, però no només a Barcelona, sinó a tot Catalunya. Si no, és una presa de pèl i una vergonya.


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
victor273
N4
N4
Entrades: 68
Ubicació: Mollet del Vallès

Entrada Autor: victor273 » Diumenge 19/01/2020 13:19

Aquest recàrrec que ja s'aplica a l'AMB va ser a canvi de tenir tarifa plana i a la resta de l'ATM ens diuen que es per sostenir el sistema actual que cada cop és més insostenible? Això no s'ho creuen ni ells, molt menys quan tenim les mateixes concessions i serveis de fa 40 anys i les úniques novetats han estat els exprés.

El que han de fer és deixar d'invertir tant en formigó, que per això ja hi ha subvencions que a la mateixa Generalitat no li agraden (ells volen que els subvencionin els busos) i canviin la prioritat d'inversions, com els 12 M d'€ que ara es gasten ampliant la C-17 però podrien invertir en diversos anys a millorar les línies de la zona, sense anar gaire lluny.

A més, no és tracta d'invertir més, sinó d'invertir bé, perquè ara la "xarxa" d'autobusos interurbans està concebuda com a complement del cotxe, d'acord amb la mentalitat dels 80. Línies incompetents davant del cotxe amb una lentitud excessiva, reocrreguts recargolats, mals horaris que tenen freqüències ridícules i amb poques expedicions que no passen quan haurien de fer-ho, falta d'intercanviadors... I el més important, tenir-ho tot unificat sota la mateixa imatge i nomenclatura i deixar de marejar els usuaris i fer que sigui un món inaccesible i incomprensible per a aquells que venen del cotxe. Serà només llavors quan hi hagi un guany real d'usuaris, quan el transport públic sigui una alternativa real en temps de viatge i comoditat.

Aquest recàrrec serà una presa de pèl si aconsegueixen implementar-lo.


Víctor Molina, responsable de mobilitat a la plataforma MolletOpina; promovent la mobilitat sostenible i el transport públic a Mollet del Vallès.

premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Diumenge 19/01/2020 16:38

este es típico globo-sonda que se suelta para ver las reacciones y según sean estas actuar de una manera u otra, ya pone que la cosa es a largo plazo y ya sabemos todos que significa lo de "a largo plazo".



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”