Ferrocarrils posa en servei els nous quioscos interactius d'informació a les seves estacions

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Ferrocarrils posa en servei els nous quioscos interactius d'informació a les seves estacions

Entrada Autor: metring » Dimecres 20/04/2022 10:44

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... -estacions

Ferrocarrils posa en servei els nous quioscos interactius d'informació a les seves estacions

Els quioscos digitals donen informació en temps real dels horaris, les incidències, les alteracions programades del servei o les opcions per completar el viatge amb altres operadors

S’han instal·lat a un total de 27 estacions de les línies Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha posat en servei els nous quioscos interactius d’informació a les seves estacions per millorar l’atenció a les persones usuàries i facilitar l’experiència del viatge amb transport públic. Aquestes instal·lacions proporcionen en temps real dades d’interès per a les persones usuàries en el moment de viatjar com són els horaris, les incidències, les alteracions programades del servei o les possibilitats per completar el viatge amb altres operadors.

La presidenta de Ferrocarrils, Marta Subirà assenyala que, per tal d’aconseguir que més persones es desplacin en transport públic, “el que hem de fer és facilitar aquest canvi modal, que les persones tinguin totes les necessitats cobertes en el moment que viatgen en tren i fer-ho d’una manera fàcil i directa”. Subirà remarca que els nous quioscos digitals compleixen aquesta funció “fent possible que les persones que viatgen amb Ferrocarrils consultin la informació de l’estació, del tren, de l’itinerari, de l’entorn de l’estació, i això els ajudi a prendre totes les decisions per completar de manera satisfactòria el seu viatge”.

Marta Subirà recorda que “les persones usuàries són el centre de l’estratègia de digitalització de Ferrocarrils i la informació al client n’és un àmbit cabdal” i destaca que les persones que viatgen amb FGC poden consultar “en quin punt del trajecte es troba un tren, saber el grau d’ocupació, viatjar amb connexió 5G entre Pl. Espanya i Europa | Fira, consultar tot tipus de dades al portal de dades obertes o conèixer en línia l’ocupació dels aparcaments d’enllaç”. Tots els avantatges que aporta la digitalització a la mobilitat amb transport públic contribueixen “a la lluita contra el canvi climàtic i la millora de la qualitat de l’aire metropolità”.
FGCEl quiosc mostra les opcions per completar el viatge amb altres operadors.


Les dades que ofereixen aquests quioscos interactius, que disposen de pantalla tàctil i sensor de llum, estan organitzades en un menú on hi ha accés a set funcionalitats:

Horari, per consultar la informació horària dels trens.
Estat del servei, per conèixer si hi ha alteracions previstes o incidències.
Plànol de la xarxa, amb el detall de totes les línies i estacions d’FGC.
Planificador de viatges, amb l’aplicació de Google.
Plànol de l’entorn, amb mapes de la pròpia estació i de la seva zona d’influència.
Instal·lacions, amb informació de l’estat d’ascensors i escales mecàniques.
Aplicació Geotren d’FGC, amb informació en temps real del posicionament dels trens i el seu grau d’ocupació.

La informació és global, és a dir, no només ofereixen informació de la xarxa de Ferrocarrils sinó que també donen informació del servei d’altres operadors per tal de facilitar la intermodalitat i complementar l’experiència del viatge, sempre que aquestes siguin dades obertes.
FGC


La ubicació al vestíbul de les estacions facilita que en facin ús tant les persones usuàries habituals de Ferrocarrils com aquelles que en fan un ús puntual, així com els turistes que es puguin desplaçar per la xarxa de transports. Els quioscos, que són accessibles per a les persones amb mobilitat reduïda, també faciliten la consulta d’informació a aquelles persones que no disposen de l’aplicació per a mòbils d’FGC o a aquelles que no estan acostumades a fer aquest tipus de consultes en el telèfon mòbil.

Les estacions de Pl. Espanya i Europa | Fira han estat les primeres d’un total de 27 que compten amb aquests quioscos. Durant el mes de març s’han instal·lat a les següents estacions:

Línia Barcelona-Vallès: Pl. Catalunya (hi ha dos quioscos), Provença (hi ha dos quioscos), Gràcia, Av. Tibidabo, Muntaner, Sarrià, Valldoreix, Sant Cugat, Volpelleres, Sant Joan, Universitat Autònoma, Sabadell Plaça Major, Rubí, Terrassa Rambla i Vallparadís Universitat.
Línia Llobregat-Anoia: Plaça Espanya, Cornellà Riera, Europa | Fira, Igualada, Ildefons Cerdà, L’Hospitalet, Sant Josep, Sant Boi, Molí Nou Ciutat Cooperativa, Martorell Central, Monistrol i Manresa Alta.

En funció de la resposta, està previst instal·lar més quioscos interactius a la resta d’estacions de la xarxa de Ferrocarrils.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 20/04/2022 21:32

Això no hauria de ser una tasca que correspongui a l'ATM? L'ATM, a més de repartir poltrones, què fa?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
local
N5
N5
Entrades: 85
Ubicació: ÀMB

Entrada Autor: local » Dijous 21/04/2022 16:49


Si us hi fixeu, a les fotografies de la nota de premsa on apareix el plànol de línies de l'ATM, aquest correspon a una edició antiga i desactualitzada. Per exemple, la L10S finalitza a Foc, i l'estació d'Ernest Lluch de l'L5 no hi posa el nom i té la ratlleta que marca l'estació difuminada...

A tot això, penso que la informació més útil que mostra l'aparell és la d'accessibilitat: escales mecàniques actives, ascensors en funcionament...



Avatar de l’usuari
Sèrie EV-E801
N5
N5
Entrades: 102

Entrada Autor: Sèrie EV-E801 » Dijous 21/04/2022 18:05

Bona tarda,
local ha escrit:
Dijous 21/04/2022 16:49
A tot això, penso que la informació més útil que mostra l'aparell és la d'accessibilitat: escales mecàniques actives, ascensors en funcionament...
Sincerament, crec que és una informació molt útil, però la de properes sortides en alguns casos ho és fins i tot més. En estacions com Plaça Catalunya que tens freqüències tipus metros i pantalles amb les sortides a cada vestíbul i via no, però fins ara estacions com Martorell Central, Igualada o Manresa Alta que només tenen megafonia (i a Martorell el sistema de llums) son de molta utilitat.
El que no s'entén és que hi posin un mapa de la xarxa desactualitzat. Em recorda els de metro que permutaven l'S4 amb l'S8.

Per altra banda, crec que hagués sigut més barat i aportaria més que un quiosc que només pot usar una persona alhora, fer com a la Renfe que han instal·lat indicadors leds a les estacions de rodalies (i no només a Catalunya).
Salutacions,


:riure

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”