És tren, però no és ferrocarril. El transport del futur?

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.

És el Transrapid el transport del futur?

Sí, Sense cap mena de dubte
5
22%
És possible, peró encara presenta punts febles com l'infrastructura necessària
8
35%
Sí, per països que encara no han desenvolupat xarxes d'Alta Velocitat
1
4%
Podria ser-ho, peró és millor gastar-se els diners en ferrocarril convencional
6
26%
No, és una curiositat que no tindrà continuació
3
13%
 
Vots totals: 23
Avatar de l’usuari
vr
N6
N6
Entrades: 220

Re: És tren, però no és ferrocarril. El transport del futur?

Entrada Autor: vr » Dimarts 08/04/2008 10:24

wefer ha escrit:Crec que el sistema ja és vàlid, que la tecnologia s'ha demostrat que funciona i que tindrà futur... però només s'ha fet la meitat del camí.
Simplement, cal continuar treballant per tal d'aconseguir que els costos siguin raonables i es pugui començar a contruir una xarxa mundial de trens magnètics.
Discrepo. Aquesta tecnologia només s'ha probat en línies molt curtes, encara no ha demostat maduresa per línies de llarg recorregut. I fins on jo sé només totes les línies en servei (i les de "servei en proves") són en viaducte, encara no he vist cap Maglev dins d'un túnel.

Si mirem l'únic en servei comercial, el de Shanghai, fà un recorregut de 30 km., exclusivament en viaducte, entre l'aeroport de Pudong i el no-res, on els viatgers han de transbordar a la L3 del metro (la segona parada) per continuar viatge cap a la zona d'oficines de Pudong, el centre de la ciutat i l'estació central. Això fà que la línea no sigui gaire pràctica i, fins on jo vaig veure, l'ocupació sigui molt baixa. A més la velocitat màxima està restringida a 300 km/h les primeres i últimes hores del servei.

Això sí, la foto amb els 431 km/h a l'indicador del cotxe és de moment el cim del meu frikisme transporteril!



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 08/04/2008 10:32

vr ha escrit:I fins on jo sé només totes les línies en servei (i les de "servei en proves") són en viaducte, encara no he vist cap Maglev dins d'un túnel.
El projecte avortat de Munic preveia construir un túnel per arribar al centre de la ciutat. Però la necessitat d'allargar el tram soterrat ha sigut un dels motius que més encaria l'obra, per la qual cosa l'han deixada córrer.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 08/04/2008 15:30

vr ha escrit:Aquesta tecnologia només s'ha probat en línies molt curtes, encara no ha demostat maduresa per línies de llarg recorregut.
Doncs el que cal serà provar-ho. I per provar-ho, primer cal aconseguir abaixar els costos. I això és el que dic
vr ha escrit:encara no he vist cap Maglev dins d'un túnel.
El circuit on es proven els trens magnètics japonesos crec que sí que disposa de túnels, i no hi ha cap problema.
De fet, no se m'acut cap inconvenient que pugui sorgir en la circulació de Maglevs a través de túnels, més enllà d'adaptar la seva amplada a la suficient perquè no hi hagi pressions d'aire excessives degudes a la velocitat, cosa que igualment ja es fa en els traçats de ferrocarril d'Alta Velocitat.



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimarts 08/04/2008 16:14

vr ha escrit:encara no he vist cap Maglev dins d'un túnel.
Aquí en tens un de japonès, que crec que és al que fa referència en wefer: http://youtube.com/watch?v=NQyj-3C99bA


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”