Mala organització a l'espectacle "Red Bull"

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Mala organització a l'espectacle "Red Bull"

Entrada Autor: Ferrovi » Dissabte 06/05/2006 22:51

Hola, avui he anat a veure l'espectacle d'avionetes de Red Bull, del qual em vull queixar de la mala organització.

Cotxes: per als vehicles privats, per anar a Bogatell vaig trigar 2 hores a causa de les caravanes i aglomeracions. Després van tancar les sortides 21, 22, 23 i més tard la 24 del cinturó del litoral. L'aparcament, escas, per no dir nul donç vaig tenir que aparcar a Sant Adrià.

Caminant: valles per tot arreu, pero perque si, i motos de la policia per la vorera pitant i queixant-se als peatons, que estem an el nostre dret de anar per la vorera:

L'espectacle: Bonic pero mal organitzat, ja que hi van preparar poc espai per a tanta gent, jo vaig ser afortunat en posició, estava on despegaven les avionetes :D . Si van preveure tanta gent a causa del triomf a Londres i a París, perque no ho van fer en un lloc més espaciós?

Transport públic: la L4 no sé, pero el Trambesòs anava petat, la gran quantitat de cotxes no el deixava passar, les parades estaven pleníssimes i el tramvia tothom apretat, igual que el 3 d'abril de 2004 al Trambaix.

Tornada en Cotxe: per a la gent del llobregat, hem estat 2 hores i mitja a una caravana infinita, accidents, a tope, i ja es feia de nit!

La mala organització em guia a no tornar mai més duran la fira d'abril i Red Bull a aquella zona. :evil:



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5705
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 06/05/2006 23:03

Jo tornava de Montserrat per la C-58. Fins a l'alçada de Badia bé... A partir d'allà, "atasco histórico", i 1 hora i 15 minuts per arribar fins a casa meva (la Verneda, sortida 28 de la Ronda Litoral).

Ara ja sé què ha estat... :?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 07/05/2006 0:20

Habitual en tots aquests esdeveniments que es fan a BCN. Desorganització total i falta d'interès de l'Ajuntament en fer les coses mínimament bé.
A això suma-li la total insuficiència de Guàrdia Urbana, que queda totalment desbordada a la que es celebra un acte de més de 500 persones, que falten conductors d'autobús els caps de setmana, que els de Tram encara no s'han assabentat que els seus tramvies poden anar en doble composició, etc, etc.
Tot plegat, el desastre habitual.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Diumenge 07/05/2006 8:38

Jo hi vaig anar i la persona que em va acompanyar em va dir que la L4 anava a rebentar. A la tornada les boques de Bogatell i Llacuna la cua començava al carrer i estaven taponades, vam optar per anar a peu fins a Glòries!



dgtxa
N5
N5
Entrades: 99
Ubicació: Olot

Entrada Autor: dgtxa » Diumenge 07/05/2006 10:29

Anada: imaginant els problemes de la L4 vaig optar per anar de Clot-Aragó a Marina (L1), que estava a tope. Al sortir, repartien un flyer en el que s'informava que hi havia un bus especial des de Marina fins a la platja del Bogatell. Vistes les dimensions de la cua per agafar el bus i la poca distància fins a la platja, opto per anar-hi a peu, i m'hi planto en 10 minutets.

Mala organització a la platje... doncs tampoc: es veia prou bé (des de prop de l'Hotel Ars), i hi havia pantalles gegants i una megafonia força bona.

Tornada: vaig fer igual que abans: fins a Marina a peu, i un cop a Marina, veient l'aglomeració de gent que volia agafar la L1 opto per continuar fins a Clot-Aragó a peu, trajecte que faig en uns 15-20 minuts.

Nota: a l'anada, el regional que baixava de Girona anava molt ple, i a la tornada el Catalunya Exprés, que anva en doble, gairebé no hi quedaven seients buits.

Dintre de tot, tampoc considero que hi hagués tanta mala organització (com a mínim pel recorregut que vaig fer), i és que crec que en casos com aquest per més transport públic que es posi sempre resultarà insuficient.

El que sí trobo lamentable és la quantitat de cotxes que hi havia aparcats sobre les voreres.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Diumenge 07/05/2006 11:49

Hola!

Ja vaig veure com estava el tema del trànsit privat...I això que no vaig anar a l'espectacle, doncs d'haver-hi anat haguès optat pel transport públic, això era de preveure. Però veig que també anava tant saturat com el privat... >:(

Algú sap si les freqüències del Metro i del Tram eren "superiors" a les habituals? Perquè crec que en aquest sentit es van colar, però molt... :roll:

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Loyster
N5
N5
Entrades: 134
Ubicació: Hospital de Sant Pau - L5

Entrada Autor: Loyster » Diumenge 07/05/2006 13:25

Les frecuencies, sobretot de la L4, eren iguals o pitjors. Jo hem vaig quedar atrapat en el tunel d'enllas de la L3 i la L4 a Passeig de Gracia, on des de la mitad del tunel fins al fons vaig tardar uns 15 minuts. Despres, una noia ens va dir a alguns que els metros no aceptaven mes gent i que nomes dessallotjaven. El problema es que jo no volia anar en direcció a la Pau, sino en direccio a Trinitat Nova. En fi, una desorganització brutal :|


Amant de les 1000

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 07/05/2006 18:20

En un esdeveniment així per moltes mesures que es puguin preveure, aquestes sempre seran insuficients, i és que ahir hi havia més d'un milió d'assistents i per molt transport públic que hi posis, la via pública, el metro, bus, etc se saturarà. Crec que espais tan amplis a Barcelona com les platges no n'hi ha més, i és que es podia veure des de tres platges. Personalment, sabent que hi hauria aglomeracions, vam decidir anar-hi dues hores abans amb bus, i ja vam trobar merder, i per tornar vam decidir pujar caminant fins al Clot, on a mig camí vam parar a fer una birra a L'Ovella i al sortir encara hi havia retencions...

Resumint, el millor en aquests casos, és el metro, és el mètode amb el que s'arribarà abans a casa.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 08/05/2006 10:00

De El Periódico de Catalunya:
------------------------------------
Deu vegades el Camp Nou

• Els col.lapses per l'espectacle de Red Bull obren un debat sobre la mobilitat
• L'oposició diu que la coincidència d'actes va agreujar el caos


J. S.
BARCELONA

Dissabte, Barcelona va morir d'èxit. L'espectacle aeri de Red Bull va convocar un milió de persones a les platges i la ciutat no va suportar el pes. No és el primer cop que passa. Per exemple, en alguns piromusicals de la Mercè. El col.lapse en metro, carrers i rondes va continuar en el terreny polític.
L'oposició municipal, CiU i PP, va acusar ahir l'Ajuntament de "falta de previsió", segons Alberto Fernández Díaz, cap de files del PP. Jordi Hereu, regidor de Mobilitat i portaveu del consistori, va reiterar la dificultat d'organitzar la sortida i entrada d'un milió de persones de les platges. "Són 10 camps del Barça plens", va apuntar.
Hereu va assegurar que dissabte no es va fer una mala gestió sinó que el col.lapse es va deure a una mobilització "d'una magnitud sense precedents". Durant cinc hores, un milió de persones van voler entrar o sortir del mateix lloc. El tap, potser, era difícil d'evitar. Segons Hereu, la línia 4 del metro, el transport més usat junt al cotxe, anava al límit. Hi havia trens cada tres o quatre minuts. I la línia no dóna per més.
A Fernández Díaz, les explicacions d'Hereu no el van convèncer i va dir que els efectius i les mesures previstes "van ser insuficients". Però no només per veure les acrobàcies aèries de la Red Bull sinó en els diferents actes que hi havia, entre ells el Barça-Espanyol --que va col.lapsar la Ronda de Dalt--, i la Fira d'Abril al Fòrum. Eduard García, regidor de CiU, va recordar que feia setmanes que deien "que això passaria". "Els problemes bàsics van ser la falta de previsió i d'acumulació de calendari", va apuntar García, per qui s'havien d'haver dut a terme "serveis especials" al metro. Potser recorreguts alternatius des d'un principi. Hereu va reconèixer que si la prova torna, farà falta procurar que no coincideixi amb la Fira d'Abril.
La circulació va ser l'altre gran problema. Van arribar més cotxes dels que la ronda i els aparcaments poden absorbir. Segons Hereu no es va improvisar. Hi va haver desplegament de Guàrdia Urbana i es van tallar les sortides a les platges. Segons ell, va desbordar l'afluència de vehicles enorme. Per CiU, no hi havia pla i es va actuar "sobre la marxa".



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dimarts 09/01/2007 18:47

Ja ens podem començar a preparar perque...

9/1/2007 Edición Impresa
REPETICIÓ D'UN MULTITUDINARI FESTIVAL AERI
Barcelona tornarà a acollir la Red Bull Air Race al juny

1. • La prova es pot celebrar la revetlla de Sant Joan al front marítim
2. • Un dispositiu especial de transport intentarà evitar col.lapses circulatoris

Una multitud segueix la Red Bull Air Race a la platja de Nova Icària, el 6 de maig passat. Foto: ARXIU / AFP
Una multitud segueix la Red Bull Air Race a la platja de Nova Icària, el 6 de maig passat. Foto: ARXIU / AFP

JORDI SUBIRANA / ALBERT OLLÉS
BARCELONA

Barcelona acollirà per segon any consecutiu la Red Bull Air Race, l'espectacular cursa d'avions que l'any passat va convocar a les platges de Barcelona un milió de persones i va causar un important col.lapse viari. La data que es planteja és la del 23 de juny, revetlla de Sant Joan. L'escenari tornarà a ser el front marítim barceloní.
L'any passat, la cursa d'avions es va fer el 6 de maig i va coincidir amb altres actes multitudinaris a la ciutat, com la Fira d'Abril i un Barça-Espanyol, factors que van agreujar els problemes de mobilitat. Segons un portaveu municipal, amb el trasllat al juny es busca que la cita aèria no coincideixi amb altres esdeveniments i s'eviti, així, que a pocs dies de les eleccions municipals, previstes per al 27 de maig, hi hagi a la ciutat un nou col.lapse circulatori. Si és el 23 de juny, la cita coincidirà amb la revetlla, que molts barcelonins celebren a les platges.

LA DATA, AQUEST MES
Durant el mes de gener, el consistori i Red Bull acabaran d'enllestir els detalls, principalment tancar definitivament la data i el punt exacte de la competició. Fonts de l'organització van apuntar ahir que és "molt probable" que l'escenari sigui el mateix de l'any passat, les platges de Nova Icària i Bogatell, però no està descartat traslladar el festival aeri a les proximitats del Fòrum. La Red Bull Air Race afectarà diversos dies el litoral barceloní, perquè s'hauran de fer els entrenaments i les proves de qualificació. Com l'any passat, s'improvisarà un aeròdrom per a l'enlairament i aterratge dels avions.

METRO I BUSOS LLANÇADORA
L'ajuntament va garantir que es muntarà un dispositiu especial de transport per evitar el col.lapse de trànsit de l'any passat, que va originar una allau de crítiques tant de l'oposició com d'entitats veïnals.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va afegir que la línia 4 del metro funcionarà a ple rendiment. A més, s'habilitaran busos llançadora que uniran les estacions de metro amb el front marítim. Un portaveu de TMB va precisar que seria interessant que els busos circulessin per carrils segregats.
Malgrat totes les mesures que es puguin adoptar, si un milió de persones intenten sortir i dirigir-se a un punt al mateix temps no es podran evitar alguns problemes. Es planteja la possibilitat que Red Bull organitzi abans i després de la prova principal altres activitats que atreguin el públic.
La Red Bull Air Race constarà el 2007 de 10 a 12 proves. El circuit començarà a Abu Dhabi, als Emirats Àrabs Units. A més d'aquesta ciutat i Barcelona, repetiran del 2006 Istanbul, Budapest i Perth, on el campionat es tancarà el 3 de novembre. La Red Bull és una prova de velocitat en què catorze pilots han de superar com més ràpidament millor unes quantes portes inflables suspeses a l'aire. Els avions volen a baixa altura i a una distància de 150 metres de la línia de costa.

El Periodico.cat

PD: si els administradors ho consideren convenient, que obrin un nou fil amb la del 2007 per no barrejar les dues.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 09/01/2007 20:24

Buf!!!! Ja poden espavilar possant metro a tort i a dret, i busos a tutiplen, tot i que dubto que es pugui fer front a la enorme quantitat de gent que hi va haver l'any passat, no crec que sigui assumible!



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dimarts 09/01/2007 21:24

:o un altre cop?!?!?!?!?!?!?!?!?!?! Aniré, però a la minima que vegi que tanquen sortides, torno. No agafaré TP perquè anirà a petar.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 09/01/2007 23:18

No aarque el cotxe al Diagonal Mar,si us plau,,que jo el vaig deixar allà i vaig trigar com dues hores en mitjà nomès en sortir del pàrquing,després una altra hora a la diagonal fins al carrer Rodà de Barà que em vaig fartar i la vaig agafar fins a Aragó,i d'aquí fins a la diagonal,peró després entre Francesc Macià i el Camp Nou un altre atasco de mitja hora.
I els tranvies anaven "a petar",tant el trambesós com el trambaix,1oo persones a cada estació esperant-lo.
Per cert,han escollit un dia molt dolent,perqué aquest dia hi haurà molta mobilitat i molta gent s'anirà a la platja a passar la nit,i concedirà aquesta gent+la gent que va a veure el Red Bull+la gent que va a comprar al Diagonal Mar,i a més a la revetlla que hi ha més client de lo habitual+l'alta mobilitat de trànsit que hi ha cada 23 de juny perqué la gent surt a passar la nit,s'adjuntarà tot això i no em vull imaginar les consequencies.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 10/01/2007 16:18

Em sembla que aquell dia (i tot que Castellar està a 30 km de Barcelona...) m'aniré d'excursió o per la línia de la Pobla o bé per la de Puigcerdà a fugir quan més lluny millor de Barcelona :D



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dimecres 10/01/2007 16:24

Per lo que ha dit Mako, millor no vaig, perquè en comptes de una ciutat serà una pressó...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 10/01/2007 16:42

Ei, però si tot això és més fàcil de sol·lucionar del que no ens pensavem!!!! En lloc de transport públic, que els patrocinadors ofereixin la seva beguda al públic potencial de l'event, i així podran anar volant, sense retencions de trànsit ni transport públic col·lapsat, i és que "R.B. te da alaaaas...." :riure



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Diumenge 14/01/2007 12:57

Del Clot Aragó a les platges no hi ha molt tros,veritat?Intenteu no agafar la L4 i la L1,ja que aquestes línies aniran plenisimes i colapsades,a l'igual que el trambesósi la línia R1 de Rodalies renfe.Faig recomenacions de trajectes en TP qui volgui anar;Si vinc del Llobregat,a l'anada aniria a Cornella Centre a agafar la L5 fins a Maragall,A Verdaguer no(encara que hi hagui correspondencia amb la L4),sinó a Maragall,si veieu que es convoysja van algo plens i sense seients lliures direcció la Pau,feu una cosa,agafeu-lo en sentit contrari,aneu fins a Trinitat Nova,i allà torneu.El problema serà que a l'estació on baixareu,baixara la majoria del tren,peró per lo menys,anireu asseguts.
Per tornar,pujeu caminant fins al Clot Arago i agafeu la L2 fins a Sagrada Familia,i allí la L5 fins a Cornellà Riera.Si vinguès del Vallès anada L11 a Torre Baró fins a Trinitat Nova i allà la L4 fins on calgui,Per tornar pugueu al Clot i agafeu la L2 fins a Sagrada Familia,i allí la L5 fins a Sants Estació i allà la renfe,si agafeu FGC B-V baixeu-vos a Diagonal,si veniu de Girona baixeu a Clot i aneu caminant(són 20 o 25 minuts fins a la platja),si veniu de la R2 sud o Tarragona,baixeu-vos o a l'Estació de França o bé al Clot.
També dir,que a diferència de l'any passat,tenim rodalies a prop(R10 Estació de França),aquell dia l'EDF pot colapsar-se,encara que no ho crec.
Si no voleu agafar la L4 perqué no ús agrada anar agobiat,encara que anessiu sentats,feu el mateix trajecte de tornada a l'anada.No agafeu el cotxe,perqué aquell dia deu ser de bojos anar amb cotxe.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Diumenge 14/01/2007 18:33

Jo vaig anar a peu des de la platja fins a les Glòries i vaig trigar gairebé mitja hora. Com no vaig anar en línia recta, suposo que deu estar entre els 30-40 minuts a peu des de les platjes fins a Clot-Aragó

EDF dubto que es col·lapsi, de fet gairebé ningú sabrà que allà paren trens de rodalies...



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 16/01/2007 17:13

Doncs,aleshores,qui vulgui anar al Red Bull AIr Race,rarament recomano ultilizar renfe,ja que el metro línies 1 i 4 i el trambesós aniran a petar.Amb cotxe estarà tot colpasat.Les mijor idees seria la renfe,ibaixar-se o bé al Clot,o bé una altra estació que em sembla que està encara més a prop,no diré el nom(pista:monument),o sí,ja que aqui llegeix més gent i si ens descobreix farà lo mateix que nosaltres i la renfe estarà plena.Peró els passatgers saben que el tren va a aquesta estació?VUll dir,hi hauràn problemes aquells dies a la R10 per anar a Barcelona Ciutadella?O tothom afagaràal metro.
Quina bona alternativa :D



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 14/02/2007 10:08

De LV:

La fórmula 1 del aire coincidirá con la verbena de Sant Joan :x

La elección de la fecha por parte del Ayuntamiento provoca recelos ante un hipotético colapso viario en algunas salidas de Barcelona
14/02/2007 | Actualizada a las 03:31h | Barcelona
Jordi Bordas | La llamada fórmula uno del aire, la Red Bull Air Race, la carrera aérea que combina velocidad con acrobacia y que el año pasado congregó más de un millón de personas en las playas de Barcelona, volverá a celebrarse este año después del convenio firmado ayer por el Ayuntamiento con los organizadores de esta prueba de ámbito internacional.

La fecha finalmente elegida es la del 23 de junio, sábado, que coincide con la verbena de Sant Joan. Esta triple coincidencia (la carrera, el día de la semana y la verbena) se convierte en un factor cuyas consecuencias nadie se atreve a pronosticar. Los más satisfechos son los organizadores, que no tienen duda alguna sobre el éxito de la prueba. Los más temerosos son los responsables municipales, que, en estos momentos, no se atreven a pronosticar qué puede pasar en el intervalo comprendido entre el inicio de la carrera aérea y la finalización de la verbena y cuánta gente puede concentrarse en este espacio de tiempo y en unos escenarios que serán comunes como son las playas.

El acuerdo final fue ratificado ayer por la mañana por los representantes de Red Bull y por los concejales Francisco Narváez, en su calidad de responsable de los servicios de mantenimiento de Barcelona, y Ferran Julián, máxima autoridad del área de Movilidad de la ciudad. Al acto asistieron también representaciones de otros estamentos afectados por el acontecimiento, como los máximos responsables de la Guardia Urbana, Transports Metropolitans de Barcelona, bomberos, puerto y aeropuerto.

La elección de la fecha ha sacado a la luz pública diferencias entre los socios del gobierno municipal. La teniente de alcalde Inma Mayol no ocultó a La Vanguardia su "desacuerdo" con la fecha elegida, aduciendo que más que una decisión política es, en todo caso, una decisión técnica. "Es un acto (en referencia a la Red Bull Air Race) que ni potencia a la ciudad ni le aporta nada. Y no tiene sentido que este año, además, se haga coincidir con la verbena". La teniente de alcalde termina sus argumentos con esta sentencia: "Las playas quedarán muy afectadas. No es lo más adecuado para ellas. Tenemos que estar muy atentos para que los perjuicios sean los menores posible".

A este respecto, portavoces oficiales del Ayuntamiento explicaron a este diario que se optó por el 23 de junio porque, de esta manera, "se rentabilizan los recursos. Es mejor concentrar en un solo fin de semana ambos acontecimientos (la carrera aérea y la verbena) en vez de hacerlo en dos, distintos, ya que así se evita duplicar los servicios de limpieza, seguridad (Guardia Urbana) y transportes (metro y autobuses) que, en caso contrario, deberían movilizarse por separado. "Incluso económicamente -remataron esas fuentes- nos sale más barato".

Sus análisis, sin embargo, no resultan tan tajantes al abordar la afluencia de gente que ambos acontecimientos pueden convocar. "El hecho de que todo se desarrolle en sábado -señalan desde el Ayuntamiento- nos permite creer que muchos barceloneses saldrán de la ciudad y, aunque acudan aquí ciudadanos de otros municipios para contemplar la prueba aérea, ambos flujos pueden acabar por compensarse. No creemos que disminuya la asistencia, pero tampoco estamos seguros de que vaya a aumentar".

Precisamente, en función de lo que ocurre este año, el Ayuntamiento se replanteará si, en lo sucesivo, volverá a ofrecer Barcelona como sede de la prueba. "No tenemos adoptada ninguna decisión. Ni a favor ni en contra. Habrá que estudiarlo a conciencia".

Por lo que a la carrera se refiere, al igual que el año pasado, obligará a construir una pista de aterrizaje en la explanada adyacente al pabellón de la Mar Bella donde se levantarán los hangares de los aviones durante los tres días de competición, dos para entrenamientos más la jornada de competición. La principal diferencia respecto a la ocasión precedente es que esta vez tomarán parte tres pilotos más, con lo que la cifra total se elevará a 14 competidores. El único español volverá a ser Alejandro Maclean, que al final de la temporada ocupó la novena posición. El campeón del 2006 fue el norteamericano Kirby Chambliss. El calendario actual constará de nueve carreras.



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”