Confusions habituals dels viatgers

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Confusions habituals dels viatgers

Entrada Autor: josep_serre » Diumenge 29/05/2005 23:37

Vull encetar un tema perquè tots comentem les confusions més habituals que tenen els usuaris del Ferrocarril a Catalunya, tot i que el poso al fòrum de l'Àrea de Barcelona perquè no tinc possibilitat de posar-lo als dos alhora.

FGC

A Plaça Catalunya confusió amb l'estació de Renfe, el personal ho detecta en el moment que demanen una destinació de Renfe, la més habitual, la del tren de l'Aeroport.

Gent que fa servir el servei Llençadora entre Reina Elisenda i Sarrià i que no se n'adona de que ha de fer el transbordament fins que el tren l'ha tornat un altre cop a Reina Elisenda.

Un clàssic on els hi hagi, la gent que es queda penjada a l'estació del Peu del Funicular, bàsicament turistes que es dirigeixen al Parc d'Atraccions del Tibidabo.

Gent que confon FGC amb el metro.

A partir d'aquí gent que es pensa que de la via 1 de Plaça Catalunya surten els trens de la línia 1 del metro i així successivament.

Gent que confon els U6 ara L6 amb els S5 i evidentment no poden baixar del tren fins a La Floresta.

Renfe:

A Sants gent que puja a la via al primer tren que li ve per anar a l'Aeroport, normalment als trens de 3 minuts abans amb destinació a la línia de Vilafranca, després depén d'on se n'adonen que l'aeroport està més lluny del que es pensaven, jo he vist reaccionar a la gent a Molins de Rei.

Des de fa poc temps les dues possibilitats d'anar a Martorell.

A l'Hospitalet la gent que puja a la unitat de darrere quan dels trens aturats en aquella via només fa el servei anunciat el primer.

Gent que es queda penjada a Cerdanyola Universitat pensant que és el tren de Terrassa o Manresa, ara falta saber quan se n'adonaran, i el que és pitjor mentre els trens no tinguin gaire ocupació, qui els farà saber que s'han equivocat. Especialment agreujat quan van treure el personal de circulació de Cerdanyola del Vallès i es van deixar d'anunciar els trens.

A Lleida a les hores que coincideix un tren amb destinació Barcelona per Valls i per Manresa confusió entre un tren i l'altre.

Degut a que els panells de Barcelona Sants indiquen tant procedència com destinació gent que interpreta la procedència per la destinació.

De metro la veritat és que vaig molt perdut quan a les confusions de la gent.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

SpastiK

Entrada Autor: SpastiK » Dilluns 30/05/2005 11:02

Fa un temps em van contar que havia dues estacions amb distintes entrades, i que cada entrada era una direcció i no estaven comunicades, per aixo quan el viatgers baixaven a les andanes i veien que no era aquesta la direcció correcta, havien de sortir al carrer i tornar a baixar a l'estació per l´altra entrada.

com está la cosa?, que dues estacions eren?



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 30/05/2005 11:08

SpastiK ha escrit:Fa un temps em van contar que havia dues estacions amb distintes entrades, i que cada entrada era una direcció i no estaven comunicades, per aixo quan el viatgers baixaven a les andanes i veien que no era aquesta la direcció correcta, havien de sortir al carrer i tornar a baixar a l'estació per l´altra entrada.

com está la cosa?, que dues estacions eren?
Deus estar parlant de Liceu, un clàssic amb els turistes...

també passa a moltes estacions del tren de Sarrià, però el % d'encerts és molt superior :x



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 30/05/2005 11:12

És un clàssic a l'estació de Les Tres Torres de FGC.

Vaig estar dos anys utilitzant-la cada dia en el meu desplaçament diari per raó d'estudis i quasi cada dia hi havia algú amb premi.

En aquest cas el problema és que és una estació de molts viatgers ocasionals que van a alguna de les moltes clíniques que hi ha a l'entorn de l'estació.
Mortadel·lo ha escrit:
SpastiK ha escrit:Fa un temps em van contar que havia dues estacions amb distintes entrades, i que cada entrada era una direcció i no estaven comunicades, per aixo quan el viatgers baixaven a les andanes i veien que no era aquesta la direcció correcta, havien de sortir al carrer i tornar a baixar a l'estació per l´altra entrada.

com está la cosa?, que dues estacions eren?
Deus estar parlant de Liceu, un clàssic amb els turistes...

també passa a moltes estacions del tren de Sarrià, però el % d'encerts és molt superior :x


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Albert
N7
N7
Entrades: 480
Ubicació: Martorell

Entrada Autor: Albert » Dilluns 30/05/2005 11:38

Jo he vist arribar els japonesos amb les maletes i les càmeres de fotos/video fins a Martorell. Havien agafat el tren a la via 1 de Sants, endevineu a on volien anar? Efectivament, anaven a l'Aeroport! :)



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 02/06/2005 1:45

Més confusions, gent que va a Montcada-Manresa i ha de baixar a Montcada-Ripollet (putada,no?).

Curiosament, mai no he vist cap confusió entre St. Andreu Comtal i St.Andreu Arenal...

Confusió a Sants:
s´anuncia "rodalies destinació Granollers-Canovelles, via 2".
Passatger que puja al C3 pensant-se que para a La Llagosta o Montmeló.

Confusió el dilluns passat a Castellbisbal amb el C7: una noia que anava a l´UAB i va haver de baixar a Martorell. Només pujar li tanquen les portes , i no es va adonar que jo hi era (era l´únic passatger del vagó)fins deu segons més tard.

A Tarragona, confusió habitual entre els turistes britànics: tren direcció Reus que prenen creient ser el de Salou o Cambrils...



Avatar de l’usuari
Magno
N2
N2
Entrades: 11
Ubicació: Eixample esquerre

Entrada Autor: Magno » Dijous 02/06/2005 19:27

Moltes d'aquestes desorientacions, al meu entendre, en deuen a dues raons principals. La primera és perquè els clients no s'hi fixen massa amb les indicacions. Són bastant "ganduls" a l'hora de desplaçar-se. Això fa que els sigui més fàcil preguntar al primer que passa. I aquesta és la segona raó per la que van més desorientats encara. Amb bona o mala fe, la gent que passa, per voler fer un favor els acaben de desorientar encara més.

També hi ha molts "burros" de dues potes.


Sifac

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dijous 02/06/2005 21:22

Com a curiositat, dir que les confusions que he patit jo viatjant en tren (tots som humans) han sigut totes en estacions que conec perfectament. M'explico: si vaig a un lloc totalment desconegut per a mi, vaig amb els cinc sentits ben alerta, i confirmo tres o quatre vegades l'andana i el tren que haig d'agafar. Si em trobo amb informacions contradictòries que dóna la companyia ferroviària (de l'estil indicador d'andana diu una cosa, frontal del tren una altra), pregunto, preferentment a personal ferroviari. En canvi, l'excés de confiança em porta a pensar "si els trens han anat tant de temps així, per un dia més seguiran igual" i, si hi ha un canvi, cagada pastoret. Això ha passat, per exemple, el primer dia d'obertura al públic de Sant Cugat i Rubí: molta gent arribà tard a classe esperant el tren Cerdanyola Universitat quan, a partir d'aquell dia, eren Martorells.

Que jo recordi ara, les meves confusions solen ser per excés de confiança, del tipus "a aquesta hora a la via 1 de Pl. Catalunya FGC hi haurà un S55" i resulta que per retards hi ha un S5 a Rubí, i aleshores em toca fer mitja volta a Mira-Sol, o quan després del dia de Sant Joan no recordo que els S55 es queden a Sant Cugat, i pels últims exàmens em toca fer transbord (encara no m'he quedat mai al cul de sac, tot i que durant aquests dies molts universitaris llepen).
__________

Me n'oblidava! Una vegada em vaig equivocar jo a l'hora d'orientar una parella de turistes. Per anar a Hostalric des del Clot els vaig enviar a Maçanet via Mataró i Blanes. Quina pifiada! :oops: I quin greu em va saber!



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 02/06/2005 21:29

entfe001 ha escrit: Això ha passat, per exemple, el primer dia d'obertura al públic de Sant Cugat i Rubí: molta gent arribà tard a classe esperant el tren Cerdanyola Universitat quan, a partir d'aquell dia, eren Martorells.
Doncs jo quan vaig agafar el primer dia un tren de la R7 a Cerdayola el teleindicador posava "Cerdany.UAB". Vaig pujar allà mig prudent, i el més curiós és que va canviar el cartell a mig trajecte i al entrar a la UAB diu "Próxima parada Martorell. Final de trayecto". La poca gent que hi era dins del tren es va quedar amb una cara...



jordi
N4
N4
Entrades: 63

Entrada Autor: jordi » Divendres 03/06/2005 14:26

Unes altres de les estacions curioses i que porten posibles confusions son les de Sant Gervasi i Pl. Molina, que en veritat estan al mateix lloc (just sota la Pl. MOlina), la primera l'utilitzen els trens L6, S5 i S55 i la segona els L7. L'única cosa es que es consideren estacions diferents, per a fer transbordament entre les tres primeres amb la L7 o a l'inrevès has de sortir al carrer i caminar uns metres per tornar a entrar a l'altra estació perquè no tenen enllaç directe, la qual cosa fa que et surti més a compte anar fins a Gràcia i així camines menys i no tornes a pagar.
A més l'estació de Pl.MOlina si no m'equivoco és semblant a la de LIceu, si t'equivoques d'andana ja no hi ha rectificació que valgui, hauràs d'anar fins a la següent estació per agafar el tren cap a la direccció correcte.



FGC powa
N3
N3
Entrades: 37

Entrada Autor: FGC powa » Divendres 03/06/2005 16:13

Un error que he vist amb certa freqüència a FGC consisteix en gent que intenta -i el fotut és que ho aconsegueix- ficar monedes pel lector de targes de crèdit, o bitllets per la ranura de ficar monedes a les màquines expenedores de bitllets.
A les màquines val·lidadores també és habitual la gent que intenta ficar el títol de transport a través de la ranura per la qual ha de sortir, o gent que fica el bitllet per la ranura on toca, però en totes les posicions excepte la que és correcta, és a dir, les fletxes cap a endavant.
També passa sovint que, les persones que tenen pressa, mentre la màquina val·lida el bitllet, s'apropen massa a les portes i, quan retiren el títol de transport, aquestes no s'obren, degut a que tenen un sistema de seguretat de què disposen que a evitar que el moviment de les portes atrapi les mans dels nens. Aquestes persones acostumen a iniciar una baralla amb les portes intentant forçar-les perquè els obrin



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dimarts 28/06/2005 1:05

Yo he oido varias veces en Sants a gente que cuando aparece una 440+una 440R, se preguntaban quienes estaban esperando el tren que como podis ir un tren tan viejo acoplado a uno tan nuevo

Me quedé flipando al oirlo :o :o

Si supieran que el nuevo es el mismo tren que el otro, pero reformado :D :D :) :)

Saludos



Avatar de l’usuari
Jefe de C.T.C.
N5
N5
Entrades: 102
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: Jefe de C.T.C. » Dimarts 28/06/2005 11:43

Confusió "fresca" ara que tenim la C7. "Crónica de una pifia anunciada".
El dissabte vaig donar una volta per la C7 per "inspeccionar" la línia...o més ben dit per xafardejar-ho tot :twisted:. Sobre les 18 h vaig arribar a Cerdanyola provinent de Terrassa (venía de Sant Miquel de Gonteres, però dic Terrassa perquè enteneu d'on venía i així no heu de desplegar el mapamundi de ATM :D ). En fi, que vaig baixar a Cerdanyola i vaig agafar el tren que pujava de barcelona que anava cap a la C7. En pujar al tren vaig fer una rápida ullada (bueno..potser no tan rápida...tampoco no cal anar de policia :roll: ) i vaig observar 2 noies amb carpeta i 20 nois i noies ven pentinadets i amb les seves milors "vestimentes" (rollo zona hermetica) adivina adivinanza ¿¿quants van baixar a UAB a esperar un altre tren per desfer l'errada?? Heu encertat xD



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 28/06/2005 15:48

Com a curiositat: vas agafar un tren destinació Martorell (via Sants) per transbordar a un tren destinació Martorell (via Rubí)? :x Explica-ho això a un viatger despistat (vist a Sabadell Centre, sort va tenir aquesta persona que jo feia el mateix trajecte).



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 28/06/2005 15:52

Sense ser confusions, jo vaig enquestar viatgers que es desplaçaven per la nova línia per anar de Castellbisbal a Sabadell o a Terrassa diàriament.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 28/06/2005 20:24

Almenys FGC ja ha aconseguit que els "guiris" no baixin a "Olesa de M."

Per cert, l'altra estació de metro d'andanes inconnexes és Mercat Nou.



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Divendres 08/07/2005 19:43

Hola de nuevo

Ahora os cuento una que me pasó hace un tiempo en la estación de Sants

Un turista me pregunta si por la vía 1 pasan los trenes al Aeropuerto, ya le digo que sí y que tiene que esperar a que lo anuncien por megafonía

Al cabo de poco rato aparece un tren, me pregunta si va al Aeropuerto y yo le digo que no, me pregunta si estoy seguro de que no va al Aeropuerto, y le vuelvo a decir que no va para allá

Pero me distraigo un momento y veo que el señor a pesar de lo que le habia dicho de que no iba al Aeropuerto y ale, a pesar de repetirselo, se habia subido al tren (ese tren iba para Vilafranca) y al momento se cierran las puertas y el tren sale a su destino Vilafranca

¿Donde se daría cuenta nuestro amigo que ese tren, como yo le decia no iba al Aeropuerto, sino que iba a Vilafranca? :D :D

Saludos



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 12/07/2005 10:41

Ahir vaig tenir que ajudar a uns anglesos que havien confós la RENFE amb els FGC.

Jo vaig pujar a l'arc de Triomf a un rodalies amb destinació Terrassa. Al meu costat hi havia un noi amb moltes maletes i portava un paper, i parlava amb els seus companys en anglès. S'els veia bastant perduts i mig mirant el paper creia veure que posava Baixador de Vallvidrera, cosa que em feia pensar que havien confós el tren de la RENFE de Terrassa amb dels FGC que va a Terrassa. I bingo! Quan arribem a Sant Andreu Arenal, para en un lloc on no poden veure els cartells de l'estació i els hi dic que allò és Sant Andreu. Llavors el noi agafa el paper i em pregunta si allò no és Baixador de Vallvidrera i llavors li vaig tenir que explicar que aquell tren no passava per allà, ja que era d'un altra companyia i anava per altres llocs. Com que el tren ja havia arrancat, els hi vaig dir que donessin mitja volta a Torre Baró, que baixessin a Plaça Catalunya (els hi vaig apuntar en un paper) i que per allà preguntessin per buscar els FGC (també els hi vaig apuntar), ja que no sabia ben bé com explicar-li's el transbordament (i jo, que d'anglès en sé poca cosa...). Sort que m'ho van preguntar, perquè si no haurien anat a parar a Terrassa...



Gran.Canov.1988
N1
N1
Entrades: 6

Entrada Autor: Gran.Canov.1988 » Dimarts 12/07/2005 20:52

M'he sentit molt identificat amb moltes de les vostres aportacions.

Quan vaig en tren sempre sóc el que ho ha de mirar tot, horaris, trajectes i com que sóc meticulós m'agrada tenir-ho tot planificat. Per exemple, al anar en familia, si deixés fer a la meva mare, per exemple, de ben segur que acavàbem a França volent anar a Barcelona.

Vull dir amb això que una àmplia majoria d'usuaris passa molt de preocupar-se pel trajecte, que confia molt en la gent (i la veritat, pots arribar a preguntar a gent i la que tracta de resoldre't el dubte t'està liant perquè no sap ni ell el que li pregunten) i que si la treus dels trajectes rutinaris... no sap que fer.

Confusions que ara recordi...

Doncs la típica de "tren amb destinació Vic", i molta gent, com que va per aquesta línia, creu que pararà a la seva estació. I després resulta que aquest era un tren semidirecte que no parava a Les Franqueses del Vallès... Doncs ja veus gent que anava a Les Franqueses i ha passat de llarg perquè no es va adonar que el tren... era semidirecte.

Una altra confusió... no gaire estesa, afortunadament. Molta gent que baixa de la L3 de Rodalies creu que com la Línia de Manresa, la L4 passa per Montcada-Bifurcació creu que pots anar des d'una estació de Montcada-Bifurcació en amunt (excloent aquesta), a Manresa. No estic gaire informat però crec que això no és possible, no?

I ara no se m'actut cap més. Salut!



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 12/07/2005 22:16

Gran.Canov.1988 ha escrit: Una altra confusió... no gaire estesa, afortunadament. Molta gent que baixa de la L3 de Rodalies creu que com la Línia de Manresa, la L4 passa per Montcada-Bifurcació creu que pots anar des d'una estació de Montcada-Bifurcació en amunt (excloent aquesta), a Manresa. No estic gaire informat però crec que això no és possible, no?
Com a usuari habitual de la R4, et puc dir que impossible no és, però els laborables paren crec que 2 o 3 trens al dia que van a Manresa, potser menys. La resta tots a Terrassa.

En canvi, els Dissabtes, Diumenges i Festius si és possible ja que paren tots els trens que acaben a Manresa.



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”