Suggeriments i reclamacions als transports: funcionen?

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.

Feu sovint reclamacions o suggeriments als transports?

Si, moltes
3
21%
De tant en tant
2
14%
Alguna
5
36%
No, no serveixen per res
3
21%
Altres (expliqueu)
1
7%
 
Vots totals: 14
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Suggeriments i reclamacions als transports: funcionen?

Entrada Autor: metring » Dimarts 06/05/2008 11:43

Enceto aquest fil per debatre si les reclamacions o els suggeriments que es fan als mitjans de transport, com Renfe, TMB, etc, tenen utilitat o no, si són escoltats, si es fa allò que es demana...

Teniu gaire experiència en fer reclamacions o suggeriments? Jo, pels trens pintats de la Renfe.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 06/05/2008 11:54

N'he fet poques, però espero fer-ne més.
Cada vegada tinc més clar que qui no fa una reclamació oficial, de manera que quedi documentada, no té dret a queixar-se pel mal servei, perquè s'assumeix implícitament que la situació ja li està bé.

Segurament, les reclamacions no serveixen de molt, però segur que serveixen per a més que no pas no fer res. I si n'hi ha moltes, segur que sí serveixen per alguna cosa. En canvi, cridar, lamentar-se a l'andana de l'estació o en privat segur que no serveix absolutament per a res.



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dimarts 06/05/2008 12:05

La mía más reciente ha sido a Renfe para que vuelva a circular el cercanías destino Terrassa que pasaba por Cerdanyola a las 21:48 (días laborables). Respuesta de Renfe, que no hay previstos cambios de horarios en la C4. Pero no pedía ningún cambio de horarios, sólo que vuelva a circular este tren injustamente suprimido, ya que siempre solía ir bastante lleno.

También mandé reclamaciones anterioremente a Renfe. La primera de ellas para que pusieran en doble el Manresa-Sant Vicenç que pasaba por Cerdanyola los sábados, domingos y festivos a las 19:57, ya que circulaba en simple y cuando llegaba a Cerdanyola lo hacía con todos los asientos ocupados e incluso con gente de pie. Al poco de escribirles un primer correo, estoy mirando un sábado y veo que va en doble, yo pensando que se habían dado cuenta de que no podía ir en simple y lo habían puesto ya en doble, pero al sábado siguiente patapam, otra vez en simple. Les vuelvo a escribir otra vez y me contestan que no hay material disponible para poner el tren en doble, a lo que yo les contesto que había trenes parados en Montcada-Bifurcació, Hospitalet, Sant Andreu Comtal, pero como sabían que tenía razón no me contestan y sigue pasando el tren en simple (lo apodaba el tren del cabreo y estuve un tiempo esquivando ver su paso). Meses después, volví a pedir que circulara en doble ese tren (yo lo sufrí varias veces cuando iba en simple) y les dije que no lo cogería nunca más hasta que no fuera en doble, parece que con esto reaccionaron y poco tiempo después circulaba por fin en doble.

Después de varios emails a Renfe (creo que 20 o más) creo que he conseguido que pusieran algunos trenes que circulaban en simple finalmente en doble. Por poner algunos ejemplos, el Manresa-Sant Vicenç de las 21:22, el Martorell-Terrassa de las 22:04, etc en laborables, los Terrassa-Martorell de las 20:28 y 21:05 en sábados, domingos y festivos, además del Manresa-Sant Vicenç mencionado anteriormente



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 06/05/2008 16:45

Generalment, no funcionen. A Renfe vaig reclamar per la suspensió dels regionals a Figueres el dia de l'Esvoranc de Santa Maleni (patrona dels inútils i vagarosos), i la resposta va ser que no tenien constància de cap incidència, per la qual cosa els vaig contestar que s'ho fessin mirar (la seva incompetència o la llargada del seu nas de Pinotxo).

A TMB, tres quarts del mateix. Sempre responen, però amb evasives. Exemples:
1. En una època amb repetides avaries a la L3, que no, que el servei anava com sempre i que actuaven de pressa, quan un cop vam haver d'esperar 20 minuts a Lesseps perquè retiressin el tren a la via dels tallers
2. Després de sentir per megafonia que no fuméssim als passillus (extrem corroborat per altres foraires), que anés a veure l'otorrino (amb bones paraules, és clar)
3. Davant la potineria dels 27 "Roquetas" (reclamada vàries vegades), que ho passarien al departament corresponent; podeu imaginar-vos què ha passat
4. Davant la desinformació dels panells del 17 (Av. Jordà en lloc de Vall d'Hebron), que era jo que no ho entenia, que ho posaven com a origen de línia (però bé que també ho diuen els que hi van)

Una vegada que vaig reclamar que hi havia un conductor fumant, em van dir que l'advertirien. En aquest cas, els dono el benefici del dubte, tot i que ja és molt benefici, vist l'historial.

També l'Ajuntament, en allò que concerneix el mobiliari urbà que afecta el transport, és molt mandrós. Porto no sé quants mesos reclamant que arreglin el semàfor de l'Av. Vallcarca davant el CAP, fins i tot interpel·lant-los si pensen esperar fins que passi alguna desgràcia. En aquest cas, ni es dignen a respondre.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3950
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 06/05/2008 20:17

Jo de moment només n'he fet una, la tipica per demanar la devolució express pel retard de gairebe 20 minuts del rodalies de Vic 15.20 a P. Catalunya 16.32 diria, va arribar alla les 16.51 si fa no fa. A part d'aquesta cap més, de moment.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 07/05/2008 17:39

He encetat la 1ª opció, ja que en poso una mitja de 5 o 6 a l'any, generalment per autobusos o trens que han passat abans d'hora per una parada, autobusos que s'han saltat alguna parada, o per algun error en la senyalització. Fins ara calculo que el 75-80% de les vegades ha donat resultat, i crec que es així per que les meves reclamacions tenen sentit i es refereixen a temes que realment poden afectar al bon funcionament del servei, no com algunes de'n Guigui que son per pixar-se de riure:
Guigui ha escrit:Generalment, no funcionen.

-A Renfe vaig reclamar per la suspensió dels regionals a Figueres el dia de l'Esvoranc de Santa Maleni (patrona dels inútils i vagarosos), i la resposta va ser que no tenien constància de cap incidència, per la qual cosa els vaig contestar que s'ho fessin mirar (la seva incompetència o la llargada del seu nas de Pinotxo).

-A TMB, tres quarts del mateix. Sempre responen, però amb evasives. Exemples:
1. En una època amb repetides avaries a la L3, que no, que el servei anava com sempre i que actuaven de pressa, quan un cop vam haver d'esperar 20 minuts a Lesseps perquè retiressin el tren a la via dels tallers

-Una vegada que vaig reclamar que hi havia un conductor fumant, em van dir que l'advertirien. En aquest cas, els dono el benefici del dubte, tot i que ja és molt benefici, vist l'historial.

-També l'Ajuntament, en allò que concerneix el mobiliari urbà que afecta el transport, és molt mandrós. Porto no sé quants mesos reclamant que arreglin el semàfor de l'Av. Vallcarca davant el CAP, fins i tot interpel·lant-los si pensen esperar fins que passi alguna desgràcia. En aquest cas, ni es dignen a respondre.
+
D'aquestes et dono tota la raó, ja que es tracta d'anomalies del servei. Et recomano que les que facin referencia a RENFE els escriguis a la generalitat, ja que RENFE no fot ni cas, en canvi Gencat els dona un toc d'atencio i dona mes resultat.
Guigui ha escrit:-4. Davant la desinformació dels panells del 17 (Av. Jordà en lloc de Vall d'Hebron), que era jo que no ho entenia, que ho posaven com a origen de línia (però bé que també ho diuen els que hi van)
+/-
Fins fa poc el 17 acabava a l'Av.Jordà cantonada Judea, potser per això encara diu Av.Jordà. Això, però te poca importancia ja que a totes les parades hi ha el recorregut de la linia.

Guigui ha escrit:-2. Després de sentir per megafonia que no fuméssim als passillus (extrem corroborat per altres foraires), que anés a veure l'otorrino (amb bones paraules, és clar)
-3. Davant la potineria dels 27 "Roquetas" (reclamada vàries vegades), que ho passarien al departament corresponent; podeu imaginar-vos què ha passat
-

No em sembla gens adequat reclamar per aquests motius, que no afecten per res al bon funcionament del transport, tenint en compte que s'enten perfectament que vol dir "passillus" i a on està "Roquetas", per tant crec que amb aquestes reclamacions només estas fent perdre el temps a qui les hagi de llegir i contestar.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 13/05/2008 23:05

Nota: les següents sis entrades, inclosa aquesta, provenen del fil "Devolució Express"
josep_serre ha escrit:Pel que fa a la gent que demana que se li obri la porta i viatjar sense pagar, de què van?
És normal haver d'esperar més de 20 minuts per comprar el bitllet mentre van passant els trens?
No en tenim prou amb el desastrós, lentíssim, precari, etc... servei de Renfe que a sobre encara els hem de donar les gràcies per poder pujar a uns trens que paguem amb els nostres impostos?
Jo pago els trens de Renfe, i els treballadors de Renfe, i els d'ADIF. Els pago amb els meus impostos, viatgi o no, i amb els bitllets si hi viatjo. Per això, no demano, sinó que exigeixo perquè hi tinc dret, que el servei sigui adequat.
Esperar 20 minuts a la taquilla és adequat? No, no ho és. Per tant, aquí ha fallat alguna cosa: o bé els tècnics de les màquines no han sabut fer la seva feina, o bé qui decideix els mitjans necessaris a l'estació no ha fet la seva feina o bé els que venen bitllets no saben fer la seva feina.
No ho sé, ni m'ha d'importar, com a usuari. L'únic que qualsevol usuari té l'obligació d'exigir és que el servei funcioni. Que sigui l'empresa qui investigui què ha fallat, i depuri responsabilitats

En quant a l'actitud dels viatgers, no la defenso, però sí la comprenc, i segurament jo (i qualsevol persona normal que té pressa per anar a treballar i no té el per què passar-se el dia a l'estació) hauria fet el mateix.
Evidentment, però, el que haurien d'haver fet aquesta setantena de persones és anar tots a presentar queixes oficials contra Renfe, ja que segurament tots van cridar molt, però ningú va deixar constància del mal funcionament. I així tampoc no anem enlloc.
josep_serre ha escrit:ahir per accedir a l'AP7 a Cardedeu, només estava operativa una de les vies d'entrada, sembla ser que hi havia un problema tècnic amb l'altra, la cua que es va formar va ser de més de 30 minuts en el meu cas
A tot arreu hi ha problemes i coses que funcionen malament i, per cert, també hi ha molta gent lluitant en el tema dels peatges. De tota manera, no acabo de veure la relació amb el tema ja que un problema no hauria de servir per justificar l'altra sinó al contrari.

Si estiguessim en un país més avançat, tot això ja ni ens ho plantejaríem, ja que la gent no acceptaria de cap manera aquestes situacions i aniria en massa a presentar queixes oficials. però aquí som així: cridem molt i no fem res... quan no justifiquem, a sobre, que les coses no funcionin. Així va el país :roll:



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 13/05/2008 23:29

Si la gent crida molt i escriu poc, cosa habitual en els viatgers de rodalies, és molts cops perquè la gent sap que normalment són ells mateixos els que fan la primera infracció no pagant el seu bitllet i perdent per tant el dret que els suposa el contracte de compravenda que han realitzat, personalment em costa de creure els 20 minuts d'esepera a la taquilla, com no hi era allà no puc saber si és veritat o no, però si més no, ho poso en dubte, i tampoc sabem si molt probablement sigui més culpa d'algun viatger que desorientat o amb ganes d'entretenir-se més temps del compte sigui el causant d'aquest endarreriment en la venda de bitllets.
wefer ha escrit:
josep_serre ha escrit:Pel que fa a la gent que demana que se li obri la porta i viatjar sense pagar, de què van?
És normal haver d'esperar més de 20 minuts per comprar el bitllet mentre van passant els trens?
No en tenim prou amb el desastrós, lentíssim, precari, etc... servei de Renfe que a sobre encara els hem de donar les gràcies per poder pujar a uns trens que paguem amb els nostres impostos?
Jo pago els trens de Renfe, i els treballadors de Renfe, i els d'ADIF. Els pago amb els meus impostos, viatgi o no, i amb els bitllets si hi viatjo. Per això, no demano, sinó que exigeixo perquè hi tinc dret, que el servei sigui adequat.
Esperar 20 minuts a la taquilla és adequat? No, no ho és. Per tant, aquí ha fallat alguna cosa: o bé els tècnics de les màquines no han sabut fer la seva feina, o bé qui decideix els mitjans necessaris a l'estació no ha fet la seva feina o bé els que venen bitllets no saben fer la seva feina.
No ho sé, ni m'ha d'importar, com a usuari. L'únic que qualsevol usuari té l'obligació d'exigir és que el servei funcioni. Que sigui l'empresa qui investigui què ha fallat, i depuri responsabilitats

En quant a l'actitud dels viatgers, no la defenso, però sí la comprenc, i segurament jo (i qualsevol persona normal que té pressa per anar a treballar i no té el per què passar-se el dia a l'estació) hauria fet el mateix.
Evidentment, però, el que haurien d'haver fet aquesta setantena de persones és anar tots a presentar queixes oficials contra Renfe, ja que segurament tots van cridar molt, però ningú va deixar constància del mal funcionament. I així tampoc no anem enlloc.
josep_serre ha escrit:ahir per accedir a l'AP7 a Cardedeu, només estava operativa una de les vies d'entrada, sembla ser que hi havia un problema tècnic amb l'altra, la cua que es va formar va ser de més de 30 minuts en el meu cas
A tot arreu hi ha problemes i coses que funcionen malament i, per cert, també hi ha molta gent lluitant en el tema dels peatges. De tota manera, no acabo de veure la relació amb el tema ja que un problema no hauria de servir per justificar l'altra sinó al contrari.

Si estiguessim en un país més avançat, tot això ja ni ens ho plantejaríem, ja que la gent no acceptaria de cap manera aquestes situacions i aniria en massa a presentar queixes oficials. però aquí som així: cridem molt i no fem res... quan no justifiquem, a sobre, que les coses no funcionin. Així va el país :roll:


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 14/05/2008 22:20

entfe001 ha escrit:Ooh! Aah! Quin gran drama! 20 minuts de cua a taquilles, sense poder pagar amb targeta i perdent un tren! Ooh, és imperdonable com Rodalies Renfe tracta a la gent!

Heu acabat ja?

Jo he perdut tres trens per cues a taquilles: a Clot Aragó, a Barcelona Sants i a Girona. En un cas, mitja hora pel següent tren; en els altres dos, una hora.

Ah, i pregunteu-li també a la gent que sempre ha de pagar en efectiu els abonaments mensuals de Regionals perquè no existeix cap forma de pagar-los amb targeta. Per no tenir no tenim ni màquines autovenda.

Però 20 minuts de cua a Vilanova un dia puntual són inadmissibles.

Què bé que es viu a Rodalies!

Au, ens veiem el juny.
Té raó en Guigui, que potser no tenim dret a queixar-nos els usuaris de Rodalies? De viure bé, res de res, perquè a Regionals també sigui un desastre, no vol dir que lo de Rodalies sigui una basa d'oli, precisament. És injust que et queixis al fòrum, que al cap i a la fi, "ni pinchamos ni cortamos", i si ens solidaritzem de que Regionals vagi tant desastrosament, ningú no ha menyspreat mai que això sigui així.

Estàs fart de la situació? Doncs bé, el millor camí que tens per protestar és RECLAMANT, omplint el full de reclamacions cada cop que hi hagin cues salvatges per comprar un biltllet, un rera l'altre, fins que acabin farts i posin mans en l'assumpte, i no victimitzant-se i queixant-se en un fòrum en el que, tot i que majoritàriament hi han usuaris de rodalies que es queixin, EN ABSOLUT significa que no es tingui en compte als altres patidors de Renfomentoadif.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 14/05/2008 23:43

metring ha escrit:Té raó en Guigui, que potser no tenim dret a queixar-nos els usuaris de Rodalies?
Sí. El que m'emprenya és que aquí s'aixequi la llebre per una cua puntual de 20 minuts a Vilanova i la Geltrú mentre que a Regionals portem més de tres anys sense màquines autovenda (llevat d'alguna puntual estació). El que m'emprenya és que fils com aquest s'estan convertint en una mena de secció del lector del Qué!
metring ha escrit:És injust que et queixis al fòrum, que al cap i a la fi, "ni pinchamos ni cortamos"
Ídem per d'altres.
metring ha escrit:Estàs fart de la situació? Doncs bé, el millor camí que tens per protestar és RECLAMANT, omplint el full de reclamacions cada cop que hi hagin cues salvatges per comprar un biltllet, un rera l'altre, fins que acabin farts i posin mans en l'assumpte
Cosa que EVIDENTMENT he fet en tots i cadascun dels casos en què he perdut un tren per culpa de la cua, i per les quals he rebut patètiques respostes per part de la gerència de Renfe. Per variar.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 14/05/2008 23:46

Aquí s'està donant un fenòmen curiós: queixar-se de qui es queixa, en lloc de queixar-se de que una cosa funcioni malament. :x

Queixar-se no és per vici, sino perquè hi han motius. Per això, el millor mecanisme que hi ha són les reclamacions escrites massives. Si cada dia omplissim de papers de reclamació les taquilles de la Renfe, Rodalíes, Regionals, Ave (si es dona el cas, cosa que encara no ha passat), etc, un altre gall cantaria. El demés, queixar-se de qui es queixa, no serveix de res, obrim els ulls. Així mai de la vida tindrem uns serveis ferroviaris decents! :(

Ens queden moltíssimes coses per millorar, en lloc de tirar-nos els trastos entre nosaltres.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dijous 15/05/2008 14:31

metring ha escrit:Queixar-se no és per vici, sino perquè hi han motius. Per això, el millor mecanisme que hi ha són les reclamacions escrites massives. Si cada dia omplissim de papers de reclamació les taquilles de la Renfe, Rodalíes, Regionals, Ave (si es dona el cas, cosa que encara no ha passat), etc, un altre gall cantaria. El demés, queixar-se de qui es queixa, no serveix de res, obrim els ulls. Així mai de la vida tindrem uns serveis ferroviaris decents! :(

Ens queden moltíssimes coses per millorar, en lloc de tirar-nos els trastos entre nosaltres.
N'estas segura ?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 15/05/2008 18:28

Potser encara em queda confiança en la humanitat (No me llames iluso, porque tenga una ilusión :lloviendo ), però crec en el poder de les reclamacions massives. Si tant sols reclama poca gent, desgraciadament no es fa gaire cosa. Posem com a exemple quan les avaries constants quan les obres de l'Ave: ara no tinc les dades, però de la gent que les va patir, només un percentatge escàs van posar reclamacions escrites, amb la qual cosa, no van tenir la rellevància que caldria.

Queixar-se de boca només, si que serveix, lamentablement, de ben poc :enfado



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 15/05/2008 18:33

A mi em van explicar que, fa anys, un directiu de Renfe va dir en una conferència que els constaven poques queixes dels usuaris perquè hi havia poques reclamacions. Evidentment, el poder dels mitjans encara no era el d'avui, però crec que la mentalitat escleròtica de Renfomentadif ha canviat poc d'ençà.

És poc, però no hi ha res més efectiu, a no ser que segrestem tota la plana major Fomentòtila i la tanquem en un regional.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 15/05/2008 21:46

Jo he fet dues reclamacions a TMB, una a RENFE i una a la Generalitat (les línies d'autobús que són una concessió de la Generalitat les contesta aquesta), totes amb ídèntic resultat: sentim el mal servei, en prenem nota, fem això, això i allò... però res concret. La més esqueta va ser la de la Generalitat, on em van dir que els fets que relatava segons la empresa concessionària no eren certs (s'ha de tenir barra) i ni discuples ni res. Evidentment no van dir la famosa frase de "estem fent això i això"...

A FGC he intentat fer-ne una, però em van negar el llibre de reclamacions perquè segons l'agent d'estació havia acabat el seu torn i no m'el podia facilitar, i deia que em passés l'endemà, quan per aquella estació passo poc. :roll:



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 15/05/2008 22:13

UT596001 ha escrit:Jo he fet dues reclamacions a TMB, una a RENFE i una a la Generalitat (les línies d'autobús que són una concessió de la Generalitat les contesta aquesta), totes amb ídèntic resultat: sentim el mal servei, en prenem nota, fem això, això i allò... però res concret. La més esqueta va ser la de la Generalitat, on em van dir que els fets que relatava segons la empresa concessionària no eren certs (s'ha de tenir barra) i ni discuples ni res. Evidentment no van dir la famosa frase de "estem fent això i això"...

A FGC he intentat fer-ne una, però em van negar el llibre de reclamacions perquè segons l'agent d'estació havia acabat el seu torn i no m'el podia facilitar, i deia que em passés l'endemà, quan per aquella estació passo poc. :roll:
Uiiiiiiiiii, què malament pinta això!!!!!!!!!!!! Sota cap concepte, ningú no et pot negar el llibre de reclamacions, si no, els hi cau un puro!!!!



fcuevas27

Entrada Autor: fcuevas27 » Divendres 16/05/2008 20:52

No se si las reclamaciones en tmb, fgc o renfe funcionan o no. Cuando el tren viene tarde, me voy a taquilla y pido la devolución xpress. Cuando Sarbus, la C1 va tarde y tal relleno reclamación, y me llega la cartita del DTOP, con lo de que sentimos mucho las molestias… bla bla bla. Pero, lo curioso es que, ya hace un tiempo de esto, al venir de Barcelona a Castellar con una t10 de 2 zonas, al validar en la vallesana, me corrió otro viaje, al conductor no le dio la santa gana de cambiarme la tarjeta, así que para desquitarme rellene reclamación.
Al cabo de 1 mes, hoy, me llaman de Sarbus, de las oficinas, para decirme que a raíz de aquella reclamación, me mandarían a casa un t10 de 2 zonas, con un solo viaje, al estilo de la devolución xpress… cuando creía que Sarbus se pasaba las reclamaciones por el forro, hablando en plata, veo que aparentemente se lo toman en serio… falta ver que realmente me llegue la tarjeta a casa… ¬¬
A la gente que usáis, la c1 de castellar-sbd, demás líneas de sarbus, os encomiendo a que se haga uso del derecho a reclamar, mediante la exigencia del libro de reclamaciones, pq parece ser que de vez en cuando funciona…



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 16/05/2008 23:30

fcuevas27 ha escrit:A la gente que usáis, la c1 de castellar-sbd, demás líneas de sarbus, os encomiendo a que se haga uso del derecho a reclamar, mediante la exigencia del libro de reclamaciones, pq parece ser que de vez en cuando funciona…
Pues la que hice yo es por el pésimo horario del mes de agosto, pedí explícitamente el cambio de horarios para que se cumplan y me mandaron al carajo.

Por cierto, no sé a cuento de qué Sarbus te tiene que mandar la tarjeta cuándo si a caso tendría que enviarte una multa por intento de fraude de zona.



fcuevas27

Entrada Autor: fcuevas27 » Dissabte 17/05/2008 11:10

¿Intento de fraude? Jajaja, es un secreto a voces, no me vengas a dar lecciones de moralidad, a saber cuan gente hace lo mismo que yo, con 2 zonas de bcn a castellar, y si las maquinas lo permiten, no es mi problema, por no decir que eso esta así desde hace años, y nadie ha dicho nada, y no han hecho por cambiarlo.

Yo reclamo lo que es mío, y si las validadoras están mal programadas, que lo corrijan, es mas, para fraudulentos ellos que te atracan, con el nocturno, de castellar-Sabadell con 2 zonas, cuando se puede validar con 1 zona.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 17/05/2008 11:59

fcuevas27 ha escrit:¿Intento de fraude? Jajaja, es un secreto a voces, no me vengas a dar lecciones de moralidad, a saber cuan gente hace lo mismo que yo, con 2 zonas de bcn a castellar, y si las maquinas lo permiten, no es mi problema, por no decir que eso esta así desde hace años, y nadie ha dicho nada, y no han hecho por cambiarlo.

Yo reclamo lo que es mío, y si las validadoras están mal programadas, que lo corrijan, es mas, para fraudulentos ellos que te atracan, con el nocturno, de castellar-Sabadell con 2 zonas, cuando se puede validar con 1 zona.
La máquina no está mal programada, te acepta transbordo por el simple hecho de que para ir a la parada de La Llanera no tienes más remedio que cojer el nuestro. Si la TUS llegase a la Llanera ya verías cómo no te aceptaba el transbordo.

Ahora, sinceramente, me parece de caradura reclamar por el hecho que la máquina te volvió a marcar y el conductor no te la quiso canviar, puesto que en este caso el conductor hizo lo que le tocaba. ¿Qué lo hace mucha gente? Eso ya lo sé, yo mismo cuándo vengo con una zona desde Cerdanyola o Badia también me pasa (y voy con 1 zona porqué me da igual que me vuelva a marcar o no puesto que el viaje de 2 zonas vale dos de 1), ahora, que vengas con 2 zonas desde Barcelona, la máquina te vuelva a marcar y encima reclamar es de caraduras, así de simple. Castellar-Barcelona son 3 zonas, si queremos que sean dos tenemos que reclamar a la ATM que fue la que hizo la chapuza de zonificación que tenemos.



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”