Grans "innovacions" del transport
- wefer
- Administrador
- Entrades: 6993
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Grans "innovacions" del transport
Obro aquest fil per fer recompte de les "grans idees" que tenen alguns, en idea de transport.
Per il·lustrar el que em refereixo, començo amb aquest article publicat al New York Times:
http://www.nytimes.com/2008/07/27/busin ... 7juREKPQAA
Resum: l'artcle tracta sobre la idea d'un important economista americà, d'aquells que donen clases a les universitats i que tothom admira, al qual se li ha acudit una gran idea per incentivar la venda de cotxes i abaixar la polució. Quina? Que el govern doni diners per desballestar cotxes de més de 13 anys als seus propietaris.
Què innovador!!! A que no se li havia acudit a ningú abans això?
Però és clar, segur que quan ho facin a EEUU serà la primera vegada que es fa al món, evidentment...
Per il·lustrar el que em refereixo, començo amb aquest article publicat al New York Times:
http://www.nytimes.com/2008/07/27/busin ... 7juREKPQAA
Resum: l'artcle tracta sobre la idea d'un important economista americà, d'aquells que donen clases a les universitats i que tothom admira, al qual se li ha acudit una gran idea per incentivar la venda de cotxes i abaixar la polució. Quina? Que el govern doni diners per desballestar cotxes de més de 13 anys als seus propietaris.
Què innovador!!! A que no se li havia acudit a ningú abans això?
Però és clar, segur que quan ho facin a EEUU serà la primera vegada que es fa al món, evidentment...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Una altra gran innovació que fan molts periodistes: anomenar metro qualsevol cosa. Això inclou: tramvies, tram-trens, trens de rodalia, trens de mitjana distància, trams urbans de trens de rodalia, etc.
Per *******-s'hi.
Per *******-s'hi.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
-
- N10
- Entrades: 4267
- Ubicació: Horta
Si fa no gaire els americans van "descobrir" la proesa que un caixer automàtic podria també vendre entrades per a espectacles (cinema, teatre...) quan fa la tira de temps que existeix el ServiCaixa aquí...
Avui dia a tot li anomemen metro lleuger, sembla un terme que s'ha posat de modaorig440 ha escrit:Una gran innovació anomenar-li metro lleuger a un tranvia .
Salutacions,
Oriol
Oriol
I no ens oblidem del "metro AV" que circula entre Barcelona i Lleida.JaMiRo! ha escrit:Una altra gran innovació que fan molts periodistes: anomenar metro qualsevol cosa. Això inclou: tramvies, tram-trens, trens de rodalia, trens de mitjana distància, trams urbans de trens de rodalia, etc.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Quina diferència real hi ha entre un tren i un "metro lleuger"? Hi ha gent que diu que han de complir certes característiques, però m'ensumo que no...
Fa poc vam estar a Madrid, i a part de tenir algunes parades més soterrades, cap diferència.
Un "metro lleuger" és un tramvia allí on aquest darrer terme provoca urticària o és susceptible de no donar prou rèdit electoral.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
És que no s'enten...A la mateixa estació on hi ha la primera línia de "Metro ligero", exposen el tramvia antic, quan es va inaugurar aquesta, a les hores, com ho consideren?
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1964
- Ubicació: Aigüestoses
Bé, la sèrie de la L11, 500 si no recordo malament, deien que era metro lleuger. Per a mi, això és un tramvia, tots els tramvies moderns són metros lleugers.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Aquesta línia, per la seva banda, és un nyap indefinible. Però sembla que a la Pl. St. Jaume tenen una fàbrica d'invents pseudoferroviaris que posen els pèls de punta. Entre d'altres elucubracions, han sortit propostes com allargar la L6 cap a Esplugues en doble via al túnel, però via única a les estacions Si seguíssim la definició de la L11 com a "metro lleuger", allò seria aleshores un "metro lleuger que fa la figuereta".Lluita1714 ha escrit:Bé, la sèrie de la L11, 500 si no recordo malament, deien que era metro lleuger.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
el que està considerar "metro lleuger" és la línia 11 degut a la seva configuració, no la sèrie 500, que és un tren de metro convencional (exactament igual que els 2100) amb l'única excepció de que només té dos cotxes. Recordem que quan arrivà la sèrie 2000 només eren 3 cotxes i ningú la va anomenar "metro lleuger".Lluita1714 ha escrit:Bé, la sèrie de la L11, 500 si no recordo malament, deien que era metro lleuger. Per a mi, això és un tramvia, tots els tramvies moderns són metros lleugers.
Arguments per separar "tramvia" de "metro lleuger", a un fòrum d'SCC
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=372173
Jo encara segueixo pensant que "metro lleuger" és un eufemisme per guanyar clients.
I parlant de grans "innovacions", em ve a la ment el grandiós TVRCas o "trolabús de Castelló".
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=372173
Jo encara segueixo pensant que "metro lleuger" és un eufemisme per guanyar clients.
I parlant de grans "innovacions", em ve a la ment el grandiós TVRCas o "trolabús de Castelló".