Oficines informació TMB: ben ubicades?

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Oficines informació TMB: ben ubicades?

Entrada Autor: metring » Dijous 09/10/2008 19:15

Enceto aquest fil per tractar el tema de les oficines d'atenció al client de TMB.

Hi ha oficines que no tinc gaire clar que estiguin al lloc més adient, com en els casos de Diagonal (fins abans de les obres de l'intercanviador) o Universitat. En el cas de la darrera, no hauria estat millor a Catalunya, lloc de gran concentració de passatge i de turistes? Sants i Sagrada Família si que crec que es troben ben ubicades.

Penseu vosaltres que hi ha un altre lloc que caldria que tingués oficina d'atenció al client a la xarxa del metro, o també caldria alguna oficina al carrer, com havia anys enrrera a Ronda de Sant Pau?



ping
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: ping » Dijous 09/10/2008 19:27

Es va intentar per part del FCMB a 1992 posar una oficina a Plaça Catalunya, a locals demanials de RENFE. No varen aceptar el simbolic lloguer que se'ls demanava.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 09/10/2008 19:36

com que l'oficina de Diagonal està fora de servei, es veu que s'obrirà un altre a l'estació de la Sagrera.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 09/10/2008 19:52

El LLOP ha escrit:com que l'oficina de Diagonal està fora de servei, es veu que s'obrirà un altre a l'estació de la Sagrera.
Doncs ho trobo molt bona idea, donat que Sagrera és l'estació de correspondència amb més passatge de la xarxa del metro, i sobretot, de cara a quan s'obrin les estacions de L4, L9 i Rodalies.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 09/10/2008 21:45

Com ja s'ha dit, Pl. Catalunya hauria de ser-hi gairebé per dret natural. I, atès que també serveixen per atendre l'usuari, crec que haurien d'estar més escampades per la xarxa, per exemple, als intercanviadors més importants i altres punts neuràlgics (presents i futurs), fora dels ja esmentats: Espanya, Zona Universitària, Lesseps, Sarrià, Torrassa, Badalona Centre, etc.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 10/10/2008 14:00

I no trobeu, deixant de banda un moment la situació a on es troben, les oficines a llocs turístics, com la de Sagrada Família, haurien d'obrir també festius?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 11/10/2008 13:03

També trobo que haurien de ser accessibles des de dintre de la barrera tarifària, per poder-hi fer gestions aprofitant que hom passa per aquella estació.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

tren250

Entrada Autor: tren250 » Dissabte 11/10/2008 13:06

Si, aprofitant qualsevol problema, informació, etc. per donar més informació als passatgers o usuaris. De fet, qualsevol oficina d'informació al client tindria que estar oberta tots els dies de la setmana, precisament per atendre a tot tipus de gent: residents, turistes, etc.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 11/10/2008 18:06

Guigui ha escrit:També trobo que haurien de ser accessibles des de dintre de la barrera tarifària, per poder-hi fer gestions aprofitant que hom passa per aquella estació.
Totalment d'acord amb tú Guigui, a mi m'emprenya molt haver de sortir del limit, haurien de partir la sala en dos, per a qué cada meitat estigui una dins i l'altre afora.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 11/10/2008 23:33

Miquel ha escrit:Totalment d'acord amb tú Guigui, a mi m'emprenya molt haver de sortir del limit, haurien de partir la sala en dos, per a qué cada meitat estigui una dins i l'altre afora.
O podrien instal·lar-hi una barrera des del recinte tancat, que llegeixi la targeta. Si l'usuari torna a passar-hi per accedir al metro, no cancel·la viatge. En canvi, si hi ha algú que ve de fora i hi passa, sí que la cancel·la. D'aquesta manera, s'evitaria partir la sala en dos i només caldria instal·lar-hi una sola barrera que funcioni en ambdues direccions, o bé dues en centres on es prevegi més afluència.

Simplement, es tracta de posar-hi inventiva.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

ping
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: ping » Diumenge 12/10/2008 0:30

Anar-hi a l'oficina de TMB es un desplaçament. I com a tal, motiu sobrat per requerir un nou bitllet.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 12/10/2008 12:13

ping ha escrit:Anar-hi a l'oficina de TMB es un desplaçament. I com a tal, motiu sobrat per requerir un nou bitllet.
Anar a l'oficina perquè la companyia et resolgui un problema que no has causat tu, no hauria de ser motiu per pagar un bitllet de més.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 13/10/2008 10:48

Guigui ha escrit:
ping ha escrit:Anar-hi a l'oficina de TMB es un desplaçament. I com a tal, motiu sobrat per requerir un nou bitllet.
Anar a l'oficina perquè la companyia et resolgui un problema que no has causat tu, no hauria de ser motiu per pagar un bitllet de més.
Exacte.
A València, em vaig trobar en un cas semblant, ui la solució va ser molt senzilla: vaig comentar el problema a la taquilla, i em van deixar passar sense haver de comprar un nou bitllet per poder arribar fins al centre d'atenció al client situat en uina altra estació



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 13/10/2008 11:05

Trobo que l'actual filosofia dels centres d'atenció al client (palès sobretot al metro i bastant a FGC, no tant a RENFE) està enfocada de manera errònia i d'esquenes a les neccesitats dels viatgers (cosa de que la planificació caigui en mans dels que van en cotxe oficial).

Per començar, un viatger hauria de poder fer el que es pot fer actualment a un centre d'atenció al client a la seva estació, visqui a a la ciutat (o al centre d'aquesta en el cas de la xarxa de metro) o a la perifèria d'una ciutat o en una població petita. Evita desplaçaments, no discrimina als que no es dirigeixen a la ciutat o al centre de la mateixa i dona sensació de confiança al viatger. Però això neccesita que totes les estacions (o gairebé totes) tinguin personal... i ja sabem que la tendència actual és justament la contrària.

Tan sols veig sentit als Centres d'Atenció al Client en grans estacions, amb molt de moviment de viatgers, on, per aquest motiu, aquests fossin descongestionadors de les taquilles i aquestes es dediquessin única i exclusivament a auxili inmediat de viatgers (dubtes molt concrets, compra del bitllet i bescanvi del mateix...), però, en cap cas, aquests han d'assumir les funcions de les taquilles clausurades a mansalva. Aquesta situació es fa molt palesa a la xarxa de FGC, on només hi han oficines d'atenció al Client a Barcelona ciutat, cosa que provoca molts maldecaps sobretot a la Llobregat-Anoia, on, cada cop que un s'allunya de Barcelona, i sobretot amb la nova porqueria d'horaris, els desplaçaments de caire comarcal són els majoritaris, i per tant, no es pot pretendre fer anar al viatger a Atenció al Client a l'estació de Barcelona-Plaça Espanya amb un horari força limitat.



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dilluns 13/10/2008 15:53

:nose
A mig matí hi havia una cua d'unes 30 persones a l'oficinia d'atenció al client d'FGC de Plça. Espanya.

És una cosa habitual?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 15/01/2009 18:40

Avui s'ha fet realitat el que fa mesos ens va dir El LLOP:

A la web de TMB:

Nou Centre TMB d’Atenció al Ciutadà a l’intercanviador de Sagrera (L1 i L5)

Aquest mes ha començat a funcionar un nou Centre d’Atenció al Ciutadà de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) a l’estació de Sagrera (línies 1 i 5 de metro). Aquest nou centre neix amb la voluntat d’oferir un servei de més proximitat, facilitant així l’accés als ciutadans que habiten a la zona nord de Barcelona i a d’altres municipis propers com Badalona, Santa Coloma i Sant Adrià de Besòs.

El nou centre, obert els dies feiners de 8 a 20 hores, continuarà la línia d’atenció al client implantada per TMB en els darrers anys. Així, es treballa per satisfer les necessitats d’informació i atenció dels ciutadans de Barcelona i la seva àrea metropolitana, amb un tracte més personalitzat i de qualitat.

El nou Centre TMB d’Atenció al Ciutadà és al vestíbul d’Hondures de l’estació de Sagrera de la línia 1

Els altres tres centres existents són al metro de Sagrada Família, Sants Estació - vestíbul Renfe i metro Universitat. La ubicació del nou centre a l’estació de Sagrera és important per diferents motius: d’una banda, es tracta de l’intercanviador (L1, L5 i aviat L9) amb més flux de passatge de tota la xarxa de metro; a més, s’ha buscat un emplaçament fora del centre de la xarxa, per facilitar la prestació del servei als ciutadans d’altres zones de Barcelona i de la seva àrea metropolitana.

Així, l’obertura d’aquest nou Centre d’Atenció al Ciutadà permet fer un pas endavant en la millora del servei que TMB ofereix als seus usuaris i donarà resposta i solució a les necessitats que els ciutadans de Barcelona i la seva àrea metropolitana plantegen, com informar-se del servei de metro i bus (trajectes, horaris, alteracions del servei, títols de transport, etc); aconseguir guies i plànols de metro; presentar queixes i suggeriments; informar-se sobre objectes perduts a les xarxes de metro i bus (la recuperació es fa a Universitat) i fer gestions per infraccions del reglament.

Barcelona, 15 de gener de 2009



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 15/01/2009 19:51

El millor és que està situat un cop passat la zona de peatge, i no caldrà sortir del metro per poder-se dirigir al centre d'atenció al client. El que passa és que l'hauran de moure de lloc en el futur, ja que l'han situat just en el que serà el passadís que connectarà amb l'estació de la L9 en el seu emplaçament definitiu.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 15/01/2009 23:32

victorcasta ha escrit:El que passa és que l'hauran de moure de lloc en el futur, ja que l'han situat just en el que serà el passadís que connectarà amb l'estació de la L9 en el seu emplaçament definitiu.
Però ho fan expressament a títol de performance sociocultural o és que les neurones dels temabers apoltronats no donen per a més?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 03/06/2010 22:14

http://www.tmb.cat/ca_ES/siterelated/no ... 2&idioma=C


03/06/2010

Nou Punt TMB d'informació i atenció a l'intercanviador de Diagonal (L3 i L5)


Ha obert les portes a l’estació de Diagonal un nou Punt TMB, nova denominació dels Centres TMB d’Atenció al Ciutadà. Aquest nou centre ofereix els serveis d’informació i atenció al ciutadà i la possibilitat de localitzar i recuperar els objectes perduts.

Ha obert les portes a l’estació de Diagonal (línies 3 i 5 de metro) un nou Punt TMB, nova denominació dels Centres TMB d’Atenció al Ciutadà. Aquest nou centre, que substitueix el que es va tancar per les obres de l’intercanviador de Diagonal, ofereix, a més de tots els serveis d’informació i atenció al ciutadà, la possibilitat de localitzar i recuperar els objectes perduts a les xarxes de metro i bus.

El nou centre, obert els dies feiners de 8 a 20 hores, continua la línia d’atenció al client implantada per TMB en els darrers anys. Així, es treballa per satisfer les necessitats d’informació i atenció dels ciutadans de Barcelona i la seva àrea metropolitana, amb un tracte més personalitzat i de qualitat.

Els altres quatre centres existents són al metro de Sagrada Família, Sants Estació - vestíbul Renfe, metro Universitat i metro Sagrera. La ubicació del nou centre a l’estació de Diagonal és important perquè es tracta d’un intercanviador (L3 i L5) amb gran flux de passatge.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 11/04/2012 13:41

Casualment, avui ho he viscut a les meves carns, i aquest noi pel Twitter, explica el què li ha passat a l'oficina de Sagrera:
Iván García ‏ @ivanpuntoG

@TMB_Barcelona Avui, per entrar al Punt TMB de Sagrera per comprar una T-Jove, he hagut de comprar un senzill per acceder-hi. Vergonyós.


TMB TMB ‏ @TMB_Barcelona
@ivanpuntoG lamentem les contrarietats. El Punt TMB de La Sagrera és l'únic que es troba passats els validadors de l'estació.
Cert, per accedir has de "picar" targeta, i un cop allà, et donen un bitllet senzill de bescanvi, tot i que un altre cop, em van deixar passar. Entre que no hi ha cap oficina que obri els caps de setmana (ja seria hora, la gent com els turistes, també necessita informació!), i que aquesta oficina no es troba a la sortida, un aplaus, TMB!



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”