Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Reforç de transport públic per a esdeveniments especials

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3979
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Re: Reforç de transport públic per a esdeveniments especials

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 21/07/2023 16:01

https://el9nou.cat/osona-ripolles/actua ... eleccions/

Societat
Vic amplia el servei d’autobusos el diumenge de les eleccions

La línia 1 funcionarà a partir de 3/4 de 9 del matí i fins a 3/4 de 8 del vespre


El 9 Nou
20/07/2023
L’Ajuntament ampliarà el servei d’autobusos el diumenge amb motiu de les eleccions generals. El servei de la línia 1 funcionarà a partir de 3/4 de 9 del matí i fins a 3/4 de 8 del vespre.

Des del consistori s’ha argumentat que aquesta línia cobreix gran part de carrers i barris i alhora efectua parades properes a diversos col·legis electorals.

Les parades que s’efectuaran seran les de la Serra-de-Sanferm, el carrer Sant Jaume, el Molí d’en Saborit i la Plaça Santa Clara.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3979
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 01/09/2023 18:41

https://rodalies.gencat.cat/ca/detalls/ ... icle-07582

La programació assegura una freqüència mitjana de 4 trens per hora i sentit a les hores de màxima afluència al circuit

Amb motiu de la celebració del Gran Premi de Catalunya de Motociclisme, els dies 2 i 3 de setembre, Renfe oferirà un total de 28.000 places addicionals. Aquesta programació inclou la circulació de 19 trens especials per sentit, 6 trens el dissabte i 13 el diumenge, a la línia R2 de Rodalies de Catalunya (Castelldefels – Granollers Centre).

Per facilitar la mobilitat dels aficionats, Renfe augmentarà l’oferta habitual el diumenge 3 de setembre, entre les 07.30 i les 12.00 hores per arribar al circuit, i a partir de les 15.20 hores per la tornada des de Montmeló. La programació establerta assegura una freqüència mitjana de 15 minuts per sentit a la connexió Montmeló – Barcelona a les hores en què es preveu una major afluència de viatgers.

Per facilitar i agilitzar l’adquisició dels bitllets, Renfe ha programat les màquines d’autovenda de manera que el primer títol de transport que aparegui en pantalla sigui un bitllet d’anada i tornada fins a Montmeló proper al Circuit de Barcelona-Catalunya. Per informar i atendre els clients que ho necessitin s’incrementarà el personal d’atenció al client a les estacions de Passeig de Gràcia, Plaça de Catalunya, Sants, Clot-Aragó i Montmeló.

Amb les places addicionals que s’ofereixen per assistir a aquest esdeveniment, atès que aquests trens es mouen amb energia elèctrica d’origen renovable, es podrà evitar l’emissió d’unes 139 tones de CO₂ a l’atmosfera.

Per a més informació els clients poden dirigir-se a les estacions, al telèfon 900 41 00 41, app de Rodalies, als webs www.rodaliesdecatalunya.cat i www.renfe.com.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3979
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 01/12/2023 20:29

Ja que amb les obres de la R3, no es possible reforçar-la, sí que es reforçarà la e12 (veurem quantes expedicions circularan via Manresa, pels embussos de la C-17), pel Mercat Medieval de Vic, que se celebra del 6 al 10 de desembre.

https://www.naciodigital.cat/osona/noti ... dieval-vic


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

França451
N9
N9
Entrades: 2404
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dissabte 02/12/2023 18:33

Aunque ya tenemos un hilo específico de TUS (si hay que moverlo al hilo de TUS, lo muevan, por favor), aprovecho para comentar los refuerzos especiales de este año los domingos y algunos festivos de diciembre, 26 de noviembre y 7 de enero en TUS con la F6. La verdad, desde 2019 nunca había visto con diferencia, tantísimos días en los que va a circular la línea como en años anteriores. Si mal no recuerdo, así de memoria, me salen como días de circulación del F6 el 26 de noviembre, 3,6,8,10,17,24,31 de diciembre y el 7 de enero. No sé si me dejó algún día.

Aprovecho la noticia para pedir a los responsables de la compañía que hagan una publicidad más vistosa y llamativa de la que hacen. El pasado domingo tuve que usar la línea 4 veces y la verdad es que aún reconociendo que es pronto porque era el primer día, la gente iba muy perdida. Ya sé que para muchos de este foro, usar líneas o estaciones como referencia para mercados, mercadillos o centros comerciales es algo inaceptable, pero la gente es así. Cuando una línea es la línea del mercadillo, es la línea del Mercadillo, nos guste o no. Y el mercadillo va a provocar los consiguientes retrasos constantes en la línea. La F3 es la línea A la que le ha tocado la china por el mercadillo de Sabadell Sud, lo que mucha gente no sabe es que la F6 es la alternativa y el refuerzo a dicho mercadillo. Eso para comenzar. El fallo que tiene TUS es que jamás los días de circulación de la línea, han publicitado algo tipo "baja al mercadillo con el F6". Son los conductores los que indican a los viajeros la existencia de esa posibilidad, indicando que desde el Centro y desde Zamenhoff, se puede usar esta línea hasta Joaquím Blume.
La gente que baja a Sant Pau del Riu Sec tampoco sabe a qué horas pasa, ni el sentido. Hay un sólo coche por lo cual circula cada hora por cada sentido. Sinceramente me parece demencial esa frecuencia, no cuesta nada poner un coche más, si no tenemos el efecto R8, que no se usa más por la pobre frecuencia que tiene. La F6 tiene un recorrido corto, no es como las otras líneas, que necesitan 3,4 o hasta 5 coches para cubrir una frecuencia de 30 minutos, al F6 le basta con añadir un coche más para tener una frecuencia de 30 minutos.

tUS, lo he dicho muchas veces, me duele la boca de decirlo, tiene un problema muy grave los domingos y festivos hasta el mediodía con la línea F3. Los horarios nunca se cumplen, los retrasos en la línea son demenciales comparados con las otras líneas, aparte tiene un recorrido excesivamente largo que no ayuda en absoluto a solucionar los retrasos, y la alternativa es el F6 si circulara, aunque sólo fuera cada hora y recortado desde Catalunya hasta la Zona Industrial de 9:15 a 14:45, todos los domingos del año, y los días de apertura autorizada de centros comerciales, hasta Sant Pau del Riu Sec con su horario de 9:15 a 21:15. Pero al ayuntamiento no le sale del arco de triunfo poner el refuerzo al mercadillo los domingos por la mañana. La consecuencia es el problema con el F3. Creo que TUS es una buena empresa de transportes y ha hecho grandes avances en sus líneas, pero lleva años arrastrando problemas que se niegan a mejorar. Los horarios de las líneas que pasan por el Taulí son lamentables, me parece muy triste que pasen por el Taulí sólo las líneas con peor frecuencia de toda la red, que son la 10, la 80, la 11, y la 7, aparte de la 44-14. Debido a eso los interurbanos se ven forzados a hacer parada en el Taulí en la medida de lo posible, para suplir las líneas urbanas. Y sé que la 80 tiene refuerzos, pero eso no basta. Los horarios no están para nada repartidos, te pasan todas las líneas seguidas de un golpe y luego hay 20 minutos sin bus. Son los mismos problemas que comentaba los festivos con el F3, que la compañía no quiere solucionar.
En la parada Joaquim Blume, tanto los laborables para el 10 y 11 como para los festivos con el F3 y F6, se debería indicar adecuadamente que las líneas circulan en sentido cruzado, la parada que lleva con el 10/F3 al centro del municipio es la opuesta a la que lleva al centro con el F6/11. Mucha gente se lo sabe, pero otros van muy perdidos y en estas paradas los domingos por la mañana se juntan suficientes aglomeraciones para retrasar ambas líneas. A pesar de que hay tiretas de las líneas y paneles, un cartel informativo indicando que para ir al centro con la F6 hay que cogerlo en la parada de enfrente no está de más. En Mercar Central por ejemplo hay un aviso indicando que el F5 no pasa por esa parada, y si han puesto el aviso, por algo será. Por otro lado en Joaquím Blume hay el problema de que los pasos de peatones no están precisamente al lado de las paradas y el tránsito de coches es constante, por lo que para cambiar de parada no puedes atravesar la carretera por las bravas ya que la velocidad es los coches es endiablada al no haber ni semáforos ni policía y te juegas la vida para cruzar. Por esa misma razón debería haber carteles informativos para que la gente vaya a su parada correcta en el momento que toca y evitar problemas y retrasos.

Hoy cogí la F6 de nuevo y pude ver qué es una línea que carga bastante, pero nuevamente me ha demostrado lo que estoy diciendo de poner la línea recortada hasta la zona industrial todos los domingos: la mayor parte de la gente la usa sólo para el mercadillo, a Sant Pau del Riu Sec van cuatro gatos contados, el resto bajan en las paradas situadas a lo largo del Mercadillo: Joaquim Blume, Bernat Metge y Zona Industrial. Me gustaría saber hasta cuándo la propia compañía no va a darse cuenta del asunto. Mientras tanto, nada, festival en la F3 cada domingo.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3979
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 05/12/2024 16:18



Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1717
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 14/12/2024 20:47

Mobilitat més sostenible per a la tornada parcial del Barça a l’Spotify Camp Nou

S’ha treballat en un pla conjunt amb el veïnat i el club per a un ús més eficient del metro, l’autobús i el tramvia, així com els recorreguts a peu i en bici i VMP per anar a l’estadi els dies de partit. S’assegurarà l’accés del veïnat fins a casa seva en qualsevol mitjà de transport, alhora que es restringirà l’accés de vehicles privats als carrers més afectats pel trànsit, com el carrer de Mejía Lequerica i els entorns del carrer de Felipe de Paz.

El Pla de mobilitat sostenible dissenyat per a la tornada parcial de l’activitat esportiva a l’Spotify Camp Nou té com a objectiu principal agilitzar l’entrada i sortida de l’estadi, prioritzar una mobilitat sostenible, garantir l’accés del veïnat als habitatges i preservar els itineraris i l’espai per a vianants.

La tornada del FC Barcelona a l’Spotify Camp Nou es farà de manera esglaonada: en una primera fase l’estadi tindrà aproximadament el 60% de la capacitat definitiva prevista, al voltant d’un aforament màxim de 65.000 persones. Abans de les obres, tenia una capacitat de més de 99.000 assistents.

Més informació:

https://ajuntament.barcelona.cat/lescor ... -2_1464795



jgomezs
N6
N6
Entrades: 274

Entrada Autor: jgomezs » Diumenge 15/12/2024 15:44

122-042-132 ha escrit: Dissabte 14/12/2024 20:47 Mobilitat més sostenible per a la tornada parcial del Barça a l’Spotify Camp Nou

S’ha treballat en un pla conjunt amb el veïnat i el club per a un ús més eficient del metro, l’autobús i el tramvia, així com els recorreguts a peu i en bici i VMP per anar a l’estadi els dies de partit. S’assegurarà l’accés del veïnat fins a casa seva en qualsevol mitjà de transport, alhora que es restringirà l’accés de vehicles privats als carrers més afectats pel trànsit, com el carrer de Mejía Lequerica i els entorns del carrer de Felipe de Paz.

El Pla de mobilitat sostenible dissenyat per a la tornada parcial de l’activitat esportiva a l’Spotify Camp Nou té com a objectiu principal agilitzar l’entrada i sortida de l’estadi, prioritzar una mobilitat sostenible, garantir l’accés del veïnat als habitatges i preservar els itineraris i l’espai per a vianants.

La tornada del FC Barcelona a l’Spotify Camp Nou es farà de manera esglaonada: en una primera fase l’estadi tindrà aproximadament el 60% de la capacitat definitiva prevista, al voltant d’un aforament màxim de 65.000 persones. Abans de les obres, tenia una capacitat de més de 99.000 assistents.

Més informació:

https://ajuntament.barcelona.cat/lescor ... -2_1464795
Em criden l'atenció aquests números que hi ha a l'article, perquè algun raonament hauran fet per justificar-los, però no em semblen gens realistes:
A peu: 23.695 persones (36,5%)
En cotxe: 16.843 persones i 7.018 vehicles (25,9%)
En metro: 11.160 persones (17,1%)
En moto: 3.883 persones i 2.678 vehicles (6%)
En autocar: 3.300 persones i 66 vehicles (5,1%)
En bus: 3.042 persones (4,7%)
En tramvia: 1.500 persones (2,3%)
En taxi: 1.296 persones i 540 vehicles (2%)
En Bicing: 176 persones (0,3%)
En bici i VMP: 104 persones (0,2%)

S'esperen 2,4 persones per cotxe, el doble que la mitjana de dia feiner de 1,19, i només lleugerament inferior a l'ocupació mitjana de cap de setmana de 2,7, la qual inclou famílies senceres fent activitats junts. No crec que sigui tant habitual que la gent local vagi a partits del Barça en grups familiars sencers, i els turistes no van en cotxe.
S'esperen 1,45 persones per moto, és a dir que pràcticament la meitat de motos haurien de portar dos passatgers.
Entenc que es pot esperar un número de gent en taxi, perquè al Camp Nou hi van molts turistes, però 2,4 passatgers per vehicle, tenint en compte que també hi ha un conductor, és esperar que portin conductor i entre dos i tres passatgers. Altre cop em sembla molt.
Un tramvia en doble composició té una capacitat de més de 400 passatgers, això vol dir que amb dos tramvies en cada sentit ja pots portar més que els 1500 passatgers previstos. Amb un reforç d'hora punta és poden portar força més passatgers.
El Camp Nou està força ben connectat en carril bici, i en el seu moment van anunciar que el nou parking tindria una capacitat per 400 bicicletes. No s'entén esperar menys 1/10 de la seva quota modal normal precisament en la situació en la que és més avantatjós: transport públic físicament ple i impossibilitat d'espai per aparcar a tothom en cotxe.



un Ànec
N4
N4
Entrades: 65
Ubicació: Sant Vicenç dels Horts

Entrada Autor: un Ànec » Dilluns 16/12/2024 9:28

jgomezs ha escrit: Diumenge 15/12/2024 15:44
Em criden l'atenció aquests números que hi ha a l'article, perquè algun raonament hauran fet per justificar-los, però no em semblen gens realistes:
A peu: 23.695 persones (36,5%)
En cotxe: 16.843 persones i 7.018 vehicles (25,9%)
son bén sorprenents aquests dos. hi han 23.000 persones de mitjana que viuen prou a prop com per anar a peu al camp?
i després, 7018 vehicles, el camp nou tindrà unes 3000 places de parking, multiplicant quasi per 10 la capacitat actual. No em sorpren que la gent vagi en familia o grups grans als cotxes pero si que siguin TANTS, i 7000 vehicles que venen marxen de cop després del partit els aguanta la diagonal? (potser si)
També es cert lo de les motos, una mitjana 1,5 passatgers per moto vol dir que el 66% de les motos porten passatger.

Potser en el transport intermodal hi han prioritats de compte?



jgomezs
N6
N6
Entrades: 274

Entrada Autor: jgomezs » Dilluns 16/12/2024 12:29

un Ànec ha escrit: Dilluns 16/12/2024 9:28
jgomezs ha escrit: Diumenge 15/12/2024 15:44
Em criden l'atenció aquests números que hi ha a l'article, perquè algun raonament hauran fet per justificar-los, però no em semblen gens realistes:
A peu: 23.695 persones (36,5%)
En cotxe: 16.843 persones i 7.018 vehicles (25,9%)
son bén sorprenents aquests dos. hi han 23.000 persones de mitjana que viuen prou a prop com per anar a peu al camp?
i després, 7018 vehicles, el camp nou tindrà unes 3000 places de parking, multiplicant quasi per 10 la capacitat actual. No em sorpren que la gent vagi en familia o grups grans als cotxes pero si que siguin TANTS, i 7000 vehicles que venen marxen de cop després del partit els aguanta la diagonal? (potser si)
També es cert lo de les motos, una mitjana 1,5 passatgers per moto vol dir que el 66% de les motos porten passatger.

Potser en el transport intermodal hi han prioritats de compte?
Hi ha centenars de milers de persones que viuen a distància fàcilment caminable del Camp Nou (l'Hospitalet, Sants, Les Corts...), però quin percentatge d'aquests van a l'estadi és una bona pregunta. El que tal com estan dissenyats aquests fluxos, potser compten com a caminant els trajectes amb transport públic més enllà del mapa, per exemple algú que camini des de l'estació de Sants o des d'una línia de bus interurbà a Zona Universitària. També hi ha molta gent que camina des de la L1 a Plaça de Sants o Santa Eulàlia.

Mitja Barcelona ciutat estaria a distància ciclable si es substituís aparcament de cotxe per aparcament de bici. Però també és cert que molta gent va al camp des de tota l'àrea metropolitana, fora de la ciutat. No seria la principal raó per fer la despesa, però l'intercanviador de la Torrassa absorbiria moltíssima d'aquesta gent.



Respon

Torna a “Transport en general”