Pla Director de Tecnologies de TMB

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Pla Director de Tecnologies de TMB

Entrada Autor: metring » Dimecres 18/03/2009 14:10

http://www.20minutos.es/noticia/457609/ ... t/retards/

El bus evita retards amb un nou sistema de prioritat

* Hi haurà targetes amb xip i GPS per controlar empleats.
* Són algunes de les 28 millores que implantarà TMB fins al 2015.
* La seva funció és reforçar el transport públic metropolità.

N. BONET. 18.03.2009

Més autobusos i amb una freqüència de pas més lògica. Aquesta és una de les millores que ja s'està implantant amb la installació de sistemes i tecnologia més moderna que permet comptabilitzar els combois i tenir-los localitzats en tot moment.
Les portes a les andanes s'installaran a totes les estacions de metro
Actualment s'està implantant ja la tercera versió del Sistema d'Ajuda a l'Explotació (SAE), que permet establir un interval regular de pas entre cada autobús, donant prioritat semafòrica als combois o bé fent-ne esperar d'altres per tal que no facin el recorregut junts.

Aquesta és una de les mesures que pengen del nou Pla Director de Tecnologies de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), que amb un horitzó d'implantació del 2015, aplicarà 28 nous projectes i comptarà amb 173,73 milions de pressupost.

Les targetes de paper tenen els dies comptats. De fet, a Tarragona, Lleida i Girona ja compten amb targetes amb xip electrònic per poder accedir als transports sense haver d'introduir la targeta a la màquina. L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) preveu que el sistema es posi en marxa d'aquí a tres anys. Cal que 70 operadors de transport es posin d'acord.
En les estacions que no admetin portes, s'hi activarà un sistema invisible de detecció virtual d'objectes

Les portes a les andanes s'installaran a totes les estacions de metro. A hores d'ara, s'està treballant en les línies 9 i 11. La conducció automatitzada fa que s'hagin d'implantar sistemes que impedeixin l'accés a les vies. En les estacions que no admetin portes, com la de Trinitat Nova, s'hi activarà un sistema invisible de detecció virtual d'objectes.

Per tal de determinar quin és el flux de passatgers i la ruta que fan a diari i en tot moment, TMB està creant un nou sistema de recompte que s'installarà a les portes del metro i del bus i que, un cop funcioni la targeta sense contacte, en detectarà el xip.

Per tal de controlar la posició exacta i en tot moment dels empleats itinerants de TMB, es prepara un localitzador de persones que, a través d'un sistema de ràdio digital (TETRA) permetrà tenir-hi contacte fins i tot sota terra (metro). Els treballadors del bus seran controlats amb GPS.



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”