Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Proposta pel Carrilet
Ja que n'havien dit que faràn una connexió a la línia de Vallès i de Llobregat d'FGC, volia proposar les línies que podria fer parar a l'ampliació de Pl. Espanya-Gràcia/Besòs Parc (2on perllongament)
Ho faig en una llista:
L8 Molí Nou | Ciutat Cooperativa-Besòs Parc
S33 Can Ros-Glòries
S4 Olesa-Gràcia
S6 Piera-Gràcia
S8 Martorell-Glòries
i les línies R5 i R6, fins a Pl.Espanya
Ho faig en una llista:
L8 Molí Nou | Ciutat Cooperativa-Besòs Parc
S33 Can Ros-Glòries
S4 Olesa-Gràcia
S6 Piera-Gràcia
S8 Martorell-Glòries
i les línies R5 i R6, fins a Pl.Espanya
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
He fet un mapa per com pot ser els Rodalies de Barcelona:
R1: Sant Vicenç de Calders-Maçanet de la Selva (per Mataró)
R2: Sant Vicenç de Calders-Maçanet de la Selva (per Granollers)
R3: Vilanova i la Geltrú-Vic
R4: Aeroport T2-Manresa/Cardener
R5: Barcelona-Pl Espanya-Manresa/Alta
R6: Barcelona-Pl Espanya-Igualada Centre
R7: Circular (per Sant Cugat i túnel d'Aragó)
R8: Vilafranca del Penedès-Granollers Centre
R9: Vilanova i la Geltrú-Mataró (es la LOF, però la faria d'un altre manera enlloc de com la proposen i treuria algunes estacions)
R10: Molins de Rei-Mataró (seria part de l'actual recorregut de la R1)
https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... ZKVfGPBGYA
R1: Sant Vicenç de Calders-Maçanet de la Selva (per Mataró)
R2: Sant Vicenç de Calders-Maçanet de la Selva (per Granollers)
R3: Vilanova i la Geltrú-Vic
R4: Aeroport T2-Manresa/Cardener
R5: Barcelona-Pl Espanya-Manresa/Alta
R6: Barcelona-Pl Espanya-Igualada Centre
R7: Circular (per Sant Cugat i túnel d'Aragó)
R8: Vilafranca del Penedès-Granollers Centre
R9: Vilanova i la Geltrú-Mataró (es la LOF, però la faria d'un altre manera enlloc de com la proposen i treuria algunes estacions)
R10: Molins de Rei-Mataró (seria part de l'actual recorregut de la R1)
https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... ZKVfGPBGYA
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Has acabado la línea 1 y la línea 2 en Maçanet de la Selva pero has dejado al pueblo de Massanes sin tren, además que estás pasando las vías por campos de cultivo y bosques donde posiblemente viven animales! (soy un ferviente amante de los animales y la naturaleza )Carlos González ha escrit:He fet un mapa per com pot ser els Rodalies de Barcelona:
R1: Sant Vicenç de Calders-Maçanet de la Selva (per Mataró)
R2: Sant Vicenç de Calders-Maçanet de la Selva (per Granollers)
R3: Vilanova i la Geltrú-Vic
R4: Aeroport T2-Manresa/Cardener
R5: Barcelona-Pl Espanya-Manresa/Alta
R6: Barcelona-Pl Espanya-Igualada Centre
R7: Circular (per Sant Cugat i túnel d'Aragó)
R8: Vilafranca del Penedès-Granollers Centre
R9: Vilanova i la Geltrú-Mataró (es la LOF, però la faria d'un altre manera enlloc de com la proposen i treuria algunes estacions)
R10: Molins de Rei-Mataró (seria part de l'actual recorregut de la R1)
https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... ZKVfGPBGYA
La línea 7 circular debería tener un terminal, si puede ser en espiral mejor, como la Circle Line del Tube londinense, ya que si un tren se retrasa en una línea circular continua sin terminal, el retraso ya no se puede recuperar.
Después, no creéis que la línea 1 debería de recuperar el ramal que tenía del Aeroport?
También, el concepto "Rodalies" no existe. Rodalies serían pues los suburbios de Barcelona ciudad. Las líneas llegan más lejos de las "Rodalies".
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Con tal de que esas líneas de "Rodalies" tengan mejores funciones que en la actualidad y los servicios sean de p*** madre, eso me importa, en Massanes son 723 habitantes, además, las vías pueden ser subterráneas, siempre y cuando no afecten los campos de cultivo que haya por allí, o pueden hacer servicios de buses, o mejorar los servicios si existen, desde la estación de Maçanet-Massanes, para llegar al centro de Maçanet de la Selva. Y como un "final" por la R7 se me ocurre la estación de Cerdanyola Universitat, ya que tiene muchas vías.Renfe445 ha escrit: Has acabado la línea 1 y la línea 2 en Maçanet de la Selva pero has dejado al pueblo de Massanes sin tren, además que estás pasando las vías por campos de cultivo y bosques donde posiblemente viven animales! (soy un ferviente amante de los animales y la naturaleza )
La línea 7 circular debería tener un terminal, si puede ser en espiral mejor, como la Circle Line del Tube londinense, ya que si un tren se retrasa en una línea circular continua sin terminal, el retraso ya no se puede recuperar.
Después, no creéis que la línea 1 debería de recuperar el ramal que tenía del Aeroport?
También, el concepto "Rodalies" no existe. Rodalies serían pues los suburbios de Barcelona ciudad. Las líneas llegan más lejos de las "Rodalies".
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Aunque ahora viéndolo mejor la línea 2 pasa más cerca de Massanes, por lo tanto se puede hacer una estación sólo para ese pueblo y la otra para Maçanet de la Selva. Aun así hay que intentar respetar al máximo el terreno sin tener que hacer soterramientos ni burradas (eh, Montcada?) de este estilo.Carlos González ha escrit:Con tal de que esas líneas de "Rodalies" tengan mejores funciones que en la actualidad y los servicios sean de p*** madre, eso me importa, en Massanes son 723 habitantes, además, las vías pueden ser subterráneas, siempre y cuando no afecten los campos de cultivo que haya por allí, o pueden hacer servicios de buses, o mejorar los servicios si existen, desde la estación de Maçanet-Massanes, para llegar al centro de Maçanet de la Selva. Y como un "final" por la R7 se me ocurre la estación de Cerdanyola Universitat, ya que tiene muchas vías.
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Provinent del fil de l'Estació de França:
- Morrot terminal: allí podria sortir tranquilament la tuneladora. La línia podria seguir fins a Can Tunis per les vies actuals i allí unir-se a la via general cap al Prat.
- Plaça Catalunya (lloc extremadament difícil per extreure la tuneladora però el punt més cèntric de Barcelona) ja té molt potencial ara però, realment, en pot haver més o ja està saturada?. Es podria desmantellar el tram actual d'Arc de Triomf oferint així serveis semidirectes a la L1 com es fa a d'altres metros del món.
- Sants: el túnel podria ser en ample internacional o ibèric, aqui hi tinc dubtes. No m'agrada gaire aquesta estació pel fet que ja està saturada actualment.
- Francesc Macià: arribar aqui i continuar per la Diagonal cap a dalt. Seria el famós tercer túnel però enlloc d'anar recte fins a Glòries passaria abans per Plaça Catalunya i EdF, i a Glòries també s'hi podria fer un baixador a l'aire lliure que si no m'equivoco, hi ha espai.
- LL-A? Podria donar-li continuitat a aquesta línia.
Us sembla bé la proposta per revitalitzar l'EdF? Cap a on orientaríeu el tunel? A continuació proposo alguns destins:bigcoaster ha escrit:Per fer les obres s'haurien d'aixecar entre 2 i 4 vies per fer l'estació subterrània el més simple possible, després es podria cobrir amb lloses i reposar les vies actuals i conservar així l'esperit de l'EdF. El tema del túnel, no seria el més fàcil de fer (ja vam veure la L9 sud i els problemes amb el cap de tall de les tuneladores) però tenint en compte la facilitat de posar la tuneladora (platja de vies on treballar tranquilament) no sortiria molt car. Un altre tema seria on surt aquesta tuneladora. Això ja ho podriem comentar al fil de propostes ferroviàries.Adolescent barceloní ha escrit:Com es faria? Es conservarien totes les vies i andanes de l'actual estació, o se n'haurien d'eliminar algunes per fer el túnel? Després una altra cosa: a quina cota hauria d'estar l'estació subterrània, si tenim en compte la proximitat amb el mar, la Zona Franca, la ronda Litoral i el metro?
- Morrot terminal: allí podria sortir tranquilament la tuneladora. La línia podria seguir fins a Can Tunis per les vies actuals i allí unir-se a la via general cap al Prat.
- Plaça Catalunya (lloc extremadament difícil per extreure la tuneladora però el punt més cèntric de Barcelona) ja té molt potencial ara però, realment, en pot haver més o ja està saturada?. Es podria desmantellar el tram actual d'Arc de Triomf oferint així serveis semidirectes a la L1 com es fa a d'altres metros del món.
- Sants: el túnel podria ser en ample internacional o ibèric, aqui hi tinc dubtes. No m'agrada gaire aquesta estació pel fet que ja està saturada actualment.
- Francesc Macià: arribar aqui i continuar per la Diagonal cap a dalt. Seria el famós tercer túnel però enlloc d'anar recte fins a Glòries passaria abans per Plaça Catalunya i EdF, i a Glòries també s'hi podria fer un baixador a l'aire lliure que si no m'equivoco, hi ha espai.
- LL-A? Podria donar-li continuitat a aquesta línia.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Penseu que perforar aprop de la línia marítima té un handicap molt gran: el nivell freàtic està molt més aprop de la superfície, per tant el terreny a perforar é molt més diferent i complicat, hi ha motes més filtracions, etc....bigcoaster ha escrit:Provinent del fil de l'Estació de França:Us sembla bé la proposta per revitalitzar l'EdF? Cap a on orientaríeu el tunel? A continuació proposo alguns destins:bigcoaster ha escrit:Per fer les obres s'haurien d'aixecar entre 2 i 4 vies per fer l'estació subterrània el més simple possible, després es podria cobrir amb lloses i reposar les vies actuals i conservar així l'esperit de l'EdF. El tema del túnel, no seria el més fàcil de fer (ja vam veure la L9 sud i els problemes amb el cap de tall de les tuneladores) però tenint en compte la facilitat de posar la tuneladora (platja de vies on treballar tranquilament) no sortiria molt car. Un altre tema seria on surt aquesta tuneladora. Això ja ho podriem comentar al fil de propostes ferroviàries.Adolescent barceloní ha escrit:Com es faria? Es conservarien totes les vies i andanes de l'actual estació, o se n'haurien d'eliminar algunes per fer el túnel? Després una altra cosa: a quina cota hauria d'estar l'estació subterrània, si tenim en compte la proximitat amb el mar, la Zona Franca, la ronda Litoral i el metro?
- Morrot terminal: allí podria sortir tranquilament la tuneladora. La línia podria seguir fins a Can Tunis per les vies actuals i allí unir-se a la via general cap al Prat.
- Plaça Catalunya (lloc extremadament difícil per extreure la tuneladora però el punt més cèntric de Barcelona) ja té molt potencial ara però, realment, en pot haver més o ja està saturada?. Es podria desmantellar el tram actual d'Arc de Triomf oferint així serveis semidirectes a la L1 com es fa a d'altres metros del món.
- Sants: el túnel podria ser en ample internacional o ibèric, aqui hi tinc dubtes. No m'agrada gaire aquesta estació pel fet que ja està saturada actualment.
- Francesc Macià: arribar aqui i continuar per la Diagonal cap a dalt. Seria el famós tercer túnel però enlloc d'anar recte fins a Glòries passaria abans per Plaça Catalunya i EdF, i a Glòries també s'hi podria fer un baixador a l'aire lliure que si no m'equivoco, hi ha espai.
- LL-A? Podria donar-li continuitat a aquesta línia.
Això sí, ho veig molt bona idea, a l'estil de grans estacions europees, que tenen les vies terminals en superfície i a sota d'aquestes unes quantes vies passants.
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2381
- Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
- Contacta:
És el que comentava jo: seria possible fer-ho tenint en compte que el túnel aniria sota el nivell del mar i molt a propet? I a quina cota hauria d'anar per superar els túnels, conductes, metro i Ronda?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Revitalitzar l'Estació de França, no em sembla mala idea, però encara no ho tinc "visualitzat"
ho dic per lo que va dir el bigcoaster, no ho he entés amb claritat
ho dic per lo que va dir el bigcoaster, no ho he entés amb claritat
Quines aventatges tenen aquests destins per revitalitzar l'EdF? Pregunto per saber-hobigcoaster ha escrit:Us sembla bé la proposta per revitalitzar l'EdF? Cap a on orientaríeu el tunel? A continuació proposo alguns destins:
- Morrot terminal: allí podria sortir tranquilament la tuneladora. La línia podria seguir fins a Can Tunis per les vies actuals i allí unir-se a la via general cap al Prat.
- Plaça Catalunya (lloc extremadament difícil per extreure la tuneladora però el punt més cèntric de Barcelona) ja té molt potencial ara però, realment, en pot haver més o ja està saturada?. Es podria desmantellar el tram actual d'Arc de Triomf oferint així serveis semidirectes a la L1 com es fa a d'altres metros del món.
- Sants: el túnel podria ser en ample internacional o ibèric, aqui hi tinc dubtes. No m'agrada gaire aquesta estació pel fet que ja està saturada actualment.
- Francesc Macià: arribar aqui i continuar per la Diagonal cap a dalt. Seria el famós tercer túnel però enlloc d'anar recte fins a Glòries passaria abans per Plaça Catalunya i EdF, i a Glòries també s'hi podria fer un baixador a l'aire lliure que si no m'equivoco, hi ha espai.
- LL-A? Podria donar-li continuitat a aquesta línia.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- Ganz
- N7
- Entrades: 330
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Ubicació: Puigcerdà
Tenim un túnel ben bonic i modern, molt infrautilitzat i que costà Déu i ajuda construir. Es tracta del Túnel d'AV de Provença.
Jo em pregunto si creieu que seria una solució útil per Rodalies d'utilitzar-lo a mitjà-llarg plaç per aquest tipis de serveis...
Jo em pregunto si creieu que seria una solució útil per Rodalies d'utilitzar-lo a mitjà-llarg plaç per aquest tipis de serveis...
Per a la proposta de convertir EdF en estació passant
- 2 vies s'enfonsarien a l'entrada de l'estació. D'allí sortirien en corba pel Pg.Isabel II cap al Pla de Palau (600m)
- Passarien per sota L4. Aquí la sort és que la L4 es va fer a cel obert i passa a molt poca profunditat
- Continuem cap a Moll de la Fusta. Aquí proposo que el tren vagi per l'actual parking que hi ha al costat de la Ronda Litoral. Si cal fer un parking, ja trobaran algun edifici gran i poc útil pel Pg.Colom (600m més)
- Arribant a Colom, túnel per la part superior, direcció Montjuïc fins la Carbonera. Com que no hem de passar per sota de Ronda Litoral no hi ha massa problema (400m)
- Passades les Drassanes, estació on hi ha la plaça de la Carbonera, on hi ha espai de sobra. Evidentment, enllaç amb L3-Drassanes (quedarà a uns 250m)
- Sortint de la nova estació "Rodalies-Drassanes", continuar túnel sota Pg.Carner. Arribant a la desviació de Miramar, el túnel passa Ronda Litoral per sota, i arriba a les vies de mercaderies del port. (800m)
- Per les vies del Port, fins Pg.Zona Franca, amb estació enllaç amb L10 (2.800m de vies ja existents)
- Aleshores segueix pel ramal final de L10, el que va en viaducte, fins la ZAL (3.000m ja existents)
- De Zal a l'Aeroport en línia recta per vies noves, amb pont sobre el Llobregat (6 km nous)
- A l'Aeroport surt per l'actual accés, pero amb enllaç més o menys a Viladecans per continuar direcció Tarragona (3 km ja existents, només caldria l'enllaç)
Així fem una línia passant, amb relativament poca inversió i aprofitant vies ja existents, de mercaderies, de L10 i de l'accés a l'Aeroport. La línia total seria d'uns 20km (EdF-Viladecans), dels quals 1,8Km serien noves vies en túnel, 6,6km noves vies en superfície i la resta aprofitant vies existents.
La nova línia permetria serveis amb accés també passant a l'Aeroport, donant servei tant als que vinguin del Maresme i de la línia de Girona, com també als que vénen de Tarragona
- 2 vies s'enfonsarien a l'entrada de l'estació. D'allí sortirien en corba pel Pg.Isabel II cap al Pla de Palau (600m)
- Passarien per sota L4. Aquí la sort és que la L4 es va fer a cel obert i passa a molt poca profunditat
- Continuem cap a Moll de la Fusta. Aquí proposo que el tren vagi per l'actual parking que hi ha al costat de la Ronda Litoral. Si cal fer un parking, ja trobaran algun edifici gran i poc útil pel Pg.Colom (600m més)
- Arribant a Colom, túnel per la part superior, direcció Montjuïc fins la Carbonera. Com que no hem de passar per sota de Ronda Litoral no hi ha massa problema (400m)
- Passades les Drassanes, estació on hi ha la plaça de la Carbonera, on hi ha espai de sobra. Evidentment, enllaç amb L3-Drassanes (quedarà a uns 250m)
- Sortint de la nova estació "Rodalies-Drassanes", continuar túnel sota Pg.Carner. Arribant a la desviació de Miramar, el túnel passa Ronda Litoral per sota, i arriba a les vies de mercaderies del port. (800m)
- Per les vies del Port, fins Pg.Zona Franca, amb estació enllaç amb L10 (2.800m de vies ja existents)
- Aleshores segueix pel ramal final de L10, el que va en viaducte, fins la ZAL (3.000m ja existents)
- De Zal a l'Aeroport en línia recta per vies noves, amb pont sobre el Llobregat (6 km nous)
- A l'Aeroport surt per l'actual accés, pero amb enllaç més o menys a Viladecans per continuar direcció Tarragona (3 km ja existents, només caldria l'enllaç)
Així fem una línia passant, amb relativament poca inversió i aprofitant vies ja existents, de mercaderies, de L10 i de l'accés a l'Aeroport. La línia total seria d'uns 20km (EdF-Viladecans), dels quals 1,8Km serien noves vies en túnel, 6,6km noves vies en superfície i la resta aprofitant vies existents.
La nova línia permetria serveis amb accés també passant a l'Aeroport, donant servei tant als que vinguin del Maresme i de la línia de Girona, com també als que vénen de Tarragona
- Fitxers adjunts
-
- tren_edf_2.jpg (179.72 KiB) Visualitzat 7451 cops
-
- tren_edf_1.jpg (149.01 KiB) Visualitzat 7451 cops
Jo a això li veig 2 problemes.
El primer la construcció d'un nou túnel arran de mar. Em sembla totalment fora de lloc enterrar diners en túnels molt complexos, quan potser es pot explorar la idea de que el tram entre Estació de França i Morrot sigui en superfície, ja sigui a nivell (com de fet ja hi era) o en viaducte.
El segon es proposar un viaducte al damunt del Delta del Llobregat, cosa que em sembla un error garrafal, quan un cop al Morrot i Can Tunis, pot haver una connexió nova amb la línia de Vilanova (altre cop), actuació que sortiria molt més barata i més respectuosa amb el medi d'aquella zona, amb gairebé el mateix guany.
El primer la construcció d'un nou túnel arran de mar. Em sembla totalment fora de lloc enterrar diners en túnels molt complexos, quan potser es pot explorar la idea de que el tram entre Estació de França i Morrot sigui en superfície, ja sigui a nivell (com de fet ja hi era) o en viaducte.
El segon es proposar un viaducte al damunt del Delta del Llobregat, cosa que em sembla un error garrafal, quan un cop al Morrot i Can Tunis, pot haver una connexió nova amb la línia de Vilanova (altre cop), actuació que sortiria molt més barata i més respectuosa amb el medi d'aquella zona, amb gairebé el mateix guany.
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N5
- Entrades: 117
- Ubicació: L1 Santa Coloma
Jo porto una altra alternativa per a la línia de l'Estació de França:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
Castelldefels - Aeroport T1 - T2 - Parc Nou - Parc Logístic - Port-Morrot - Drassanes - Estació de França
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
Castelldefels - Aeroport T1 - T2 - Parc Nou - Parc Logístic - Port-Morrot - Drassanes - Estació de França
El tema de l'Estació de França és realment complicat. Per una banda és l'estació més bonica de Barcelona (si més no per manca de competència), però per altra té una ubicació molt complicada, sobretot si pensem en ampliar-la i fer-hi vies subterrànies, ja que com s'ha dit està molt vora del mar i a nivell tècnic seria complicat i molt costós.
Si fos per mi crec que seria, malgrat els costos, una molt bona opció connectar-la amb l'Aeroport i que donés servei per a trens de llarga distància i alta velocitat (llàstima que la Sagrera ja estigui construida, a mitges) i també a rodalies de la costa (R1 connectada a l'Aeroport? Tot i que llavors passar per Sants o Catalunya seria més complicat).
Si fos per mi crec que seria, malgrat els costos, una molt bona opció connectar-la amb l'Aeroport i que donés servei per a trens de llarga distància i alta velocitat (llàstima que la Sagrera ja estigui construida, a mitges) i també a rodalies de la costa (R1 connectada a l'Aeroport? Tot i que llavors passar per Sants o Catalunya seria més complicat).
Estació de França hauria de ser :
Terminal FGC des de Plaça Catalunya, extensió fins Marina ( extensió de la cua de maniobres planificada inicialmente fins urquinaona, fer-la arribar fins Sancho de Avila.
Terminal FGC des de Plaça Espanya, extensió a Gràcia i conexió al nou accés al Vallès per túnel de Horta, per entrar per Glories al nou ramal.
Terminal nova línea directa al nou accés al Vallès, de Glories a Collserola i Tunel, de EDF a Glories, actual ramal.
Terminal de Rodalies del Maresme, quan Sagrera estigui acabat
Terminal de Rodalies a Aeroport alta freqüencia.
Fin carta reyes magos
Terminal FGC des de Plaça Catalunya, extensió fins Marina ( extensió de la cua de maniobres planificada inicialmente fins urquinaona, fer-la arribar fins Sancho de Avila.
Terminal FGC des de Plaça Espanya, extensió a Gràcia i conexió al nou accés al Vallès per túnel de Horta, per entrar per Glories al nou ramal.
Terminal nova línea directa al nou accés al Vallès, de Glories a Collserola i Tunel, de EDF a Glories, actual ramal.
Terminal de Rodalies del Maresme, quan Sagrera estigui acabat
Terminal de Rodalies a Aeroport alta freqüencia.
Fin carta reyes magos
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
I què passa amb les estacions de Gavà,Viladecans i el Prat??marc_bcn_2 ha escrit:Jo porto una altra alternativa per a la línia de l'Estació de França:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
Castelldefels - Aeroport T1 - T2 - Parc Nou - Parc Logístic - Port-Morrot - Drassanes - Estació de França
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
-
- N5
- Entrades: 117
- Ubicació: L1 Santa Coloma
La línia Castelldefels - Sants continuaria operativa, només es tancaria l'actual ramal de l'Aeroport. La meva proposta seria fer anar els regionals per El Prat i Bellvitge fins a l'Estació de França (en vies de terminal) i els R2 fer-los passar per l'Aeroport, Drassanes, Estació de França i continuar per Clot. O també podria ser al revés amb els regionals acabant a la Sagrera o l'Hospitalet.Carlos González ha escrit:I què passa amb les estacions de Gavà,Viladecans i el Prat??marc_bcn_2 ha escrit:Jo porto una altra alternativa per a la línia de l'Estació de França:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
Castelldefels - Aeroport T1 - T2 - Parc Nou - Parc Logístic - Port-Morrot - Drassanes - Estació de França
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Quan Sagrera estigui feta el túnel podria passar a ser de Regionals i algun rodalies, d'aquesta manera tindriem dues terminals d'AV, una pel sud i una pel nord que podria ser EdF i un tren llançadora (que seria les línies de regionals i rodalies) entre les dues estacions.Ganz ha escrit:Tenim un túnel ben bonic i modern, molt infrautilitzat i que costà Déu i ajuda construir. Es tracta del Túnel d'AV de Provença.
Jo em pregunto si creieu que seria una solució útil per Rodalies d'utilitzar-lo a mitjà-llarg plaç per aquest tipis de serveis...
Però realment no ho veig, perdem la possibilitat de trens Lleida-Figueres sense transbord i tots els trens internacionals i cap a Girona des de Sants i tots els trens cap a Espanya i lleida des de Sagrera.
Per mi, no compensa.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1909
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Aquí una segona proposta, he fet un termòmetre de com pot ser els FGC (del Vallès i de Llobregat-Anoia) perdoneu si es veu malament, ho he fet amb el Paint (de nou).
https://4.bp.blogspot.com/-X36sOcU8pD8/ ... 00/FGC.png
La idea és la següent:
Regionals:
R47 Bagà-Pl.Espanya
R25 Berga-Gràcia
R35 Solsona-Gràcia
Rodalies
R5/R50 Manresa Alta-Gràcia
R6/R60 Igualada Centre-Gràcia
Suburbanes
S1 Terrassa-Pl.Catalunya
S2 Castellar-Pl.Catalunya
S33 Can Ros-Gràcia
S4 Monistrol de Montserrat-Gràcia
S5 Sant Cugat-Pl.Catalunya
S55 Rubí-Pl. Catalunya
S6 Universitat Autònoma-Pl.Catalunya
S66 Sabadell-Pl.Catalunya
S7 Piera-Gràcia
S8 Martorell-Gràcia
Metro
L6 Finestrelles | Sant Joan de Déu-Pl.Catalunya
L7 Av.Tibidabo-Pl.Catalunya
L8 Molí Nou | Ciutat Cooperativa-Besòs Parc
https://4.bp.blogspot.com/-X36sOcU8pD8/ ... 00/FGC.png
La idea és la següent:
Regionals:
R47 Bagà-Pl.Espanya
R25 Berga-Gràcia
R35 Solsona-Gràcia
Rodalies
R5/R50 Manresa Alta-Gràcia
R6/R60 Igualada Centre-Gràcia
Suburbanes
S1 Terrassa-Pl.Catalunya
S2 Castellar-Pl.Catalunya
S33 Can Ros-Gràcia
S4 Monistrol de Montserrat-Gràcia
S5 Sant Cugat-Pl.Catalunya
S55 Rubí-Pl. Catalunya
S6 Universitat Autònoma-Pl.Catalunya
S66 Sabadell-Pl.Catalunya
S7 Piera-Gràcia
S8 Martorell-Gràcia
Metro
L6 Finestrelles | Sant Joan de Déu-Pl.Catalunya
L7 Av.Tibidabo-Pl.Catalunya
L8 Molí Nou | Ciutat Cooperativa-Besòs Parc
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Creieu que el túnel de Provença podria ser compartit entre AV i Rodalies? Caldria posar un sistema de tercer rail, que no sé ben be si seria massa complicat tècnicament. Però sobretot, no se quina serà l'ocupació del túnel per AV un cop obert Sagrera.bigcoaster ha escrit:Quan Sagrera estigui feta el túnel podria passar a ser de Regionals i algun rodalies, d'aquesta manera tindriem dues terminals d'AV, una pel sud i una pel nord que podria ser EdF i un tren llançadora (que seria les línies de regionals i rodalies) entre les dues estacions.Ganz ha escrit:Tenim un túnel ben bonic i modern, molt infrautilitzat i que costà Déu i ajuda construir. Es tracta del Túnel d'AV de Provença.
Jo em pregunto si creieu que seria una solució útil per Rodalies d'utilitzar-lo a mitjà-llarg plaç per aquest tipis de serveis...
Però realment no ho veig, perdem la possibilitat de trens Lleida-Figueres sense transbord i tots els trens internacionals i cap a Girona des de Sants i tots els trens cap a Espanya i lleida des de Sagrera.
Per mi, no compensa.
Si pogués fer-se jo faria passar-hi la R4 i la R7. Entrant per Meridiana enllaçar amb el túnel AV en tercer rail a l'alçada del Carrer Mallorca. Parada a Provença i a Sants (Vies 3 i 4) i a l'alçada de Torrassa desenllaçar de la línia AV i arribar pel túnel de Gornal fins a l'Hospitalet. R4 i R7 seguirien per la línia de Vilafranca. En canvi, R3 i R1 passarien perl túnel de Plaça Catalunya i acabarien a L'Hospitalet per les vies actuals, o a l'Aeroport via intercanviador de la Torrassa.
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.