FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Re: FGC Vallès | Problemes de saturació i capacitat.

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 04/07/2022 12:53

437.001 ha escrit:
Dijous 23/06/2022 5:50
Bé, ara ja han entrat en servei les 115, i se suposa que hi ha CBTC, no?
Com està la cosa?
No hi ha CBTC ni està en projecte instal·lar-lo.



pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dilluns 04/07/2022 13:06

Així ho va explicar la presidenta d'FGC, Marta Subirà, en una entrevista al TOT: "Els trens ja estan arribant i tenim algunes unitats en període de proves. Abans de Nadal, el primer i el segon tren ja circularan en horari comercial i es podran agafar. Per Sant Joan estaran els quinze trens funcionant i hi haurà la nova freqüència de 2,5 minuts a Sant Cugat i cada 5 minuts a Terrassa i Sabadell".
Segons aquesta notícia del novembre passat el nou esquema d'horaris s'havia de posar en marxa per Sant Joan. Però de moment encara no hi ha els nous horaris establerts... Potser podem esperar que els posin abans del setembre, tot i que realment a l'estiu segurament té menys sentit incrementar la freqüència que no pas quan comenci el nou curs al setembre.
pukyxd l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 04/07/2022 15:36, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Sèrie EV-E801
N5
N5
Entrades: 99

Entrada Autor: Sèrie EV-E801 » Dilluns 04/07/2022 15:19

Probablement al setembre ja hagin incorporat el nou itinerari BV-07. Abans, com es deia, no té sentit per la baixa demanda de l'estiu.
Fins on sé, ja hi ha 14 unitats entregades de les quinze, tretze de les quals estan en servei i crec que encara no hem passat de les 10 unitats 115 en servei simultani (jo he vist fins a 9 alhora).
Quant a la senyalització des de Sant Jordi que s'està fent proves amb ATO a tota la xarxa. Aquests dies només dies festius tenen l'ATO activat a tot arreu (fins i tot a l'entrada de plaça Catalunya).
Crec que ja no queda massa més per fer... Proves i més proves.
Salut


:riure

marc_valldo
N3
N3
Entrades: 35
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: marc_valldo » Dilluns 04/07/2022 15:56

A mode especulatiu, jo crec que preferiran provar durant el mes d'agost el nou itinerari abans d'haver de començar de zero al mes de setembre.
Com a mínim tenir unes setmanes de recorregut, on, a més, és més fàcil la resolució d'incidències per la baixada de la demanda.



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 08/06/2023 11:25

Buenos días.

Como a través del buscador no he encontrado un hilo propio sobre la estación, lo comento aquí, ya que creo que es el hilo existente más adecuado.

Se trata de analizar la estación de FGC Peu del Funicular "por la otra banda". Todos sabemos que está peculiar estación deja un coche dentro del túnel que no abre puertas, y que FGC anuncia a bombo y platillo.

Lo que FGC no dice, y pocos parecen conocer es lo que sucede en la otra banda de la estación. El coche opuesto al que se encuentra en el túnel en la otra banda del tren, se sitúa en un espacio de unos 50 cm de ancho de andén sentido Barcelona y unos 30 cm de ancho sentido Sant Cugat. Aparte del espacio entre coche y andén, el motivo de la estrechez del andén es la escalera fija que hay en ambos andenes, y que ha permitido un espacio justo para que una persona, sin bici ni patinete ni mascota pueda salir del tren. Dicho espacio está vallado por una compuerta metálica a ambos lados, que permite bajar del tren pero no subir a él. Este espacio debería informarse a los pasajeros, que sólo es de salida del tren, y que no se debe ni salir con mascota o VMP ni formar aglomeraciones debido a la estrechez del andén, máxime que el tramo está en curva, lo que aumenta la peligrosidad de caer por el hueco entre el tren y en borde del andén.

En varias ocasiones he visto que varios usuarios se han peleado, por las mañanas con gente que accedía al tren con una bicicleta de las que no se pueden llegar por los coches centrales. fGC tiene unas pegatinas muy monas de acceso con bicis a los coches de los extremos, justamente los que ni por una banda ni por otra se pueden usar en Peu del Funicular, però como FGC no explica lo que pasa en los coches extremos en esa estación, la gente no lo entiende y docena los usuarios con bici que se vayan al coche del extremo. En una de las ocasiones intervine preguntando a una señora a la que le molestaba la bici en su coche (el segundo sentido Barcelona) si sabía cuántos centímetros había de espacio en Peu del Funicular por el primer coche. Su respuesta fue tan obvia como esclarecedora: "No tengo ni idea, nunca he bajado en esa estación". A lo cual la mujer de la bici le dijo: Pues entonces no me diga por dónde tengo que entrar con la bici en el tren.

Por desgracia, esto es como todo. El día que alguien con bici o mascota baje por este coche de andén estrecho y caiga por el hueco del andén y haya una desgràcia, será cuando FGC empiece a informar de lo que pasa en esta sección de la estación... O directamente cierren está sección para todos y que en FGC sólo se pueda subir o bajar por los dos coches centrales.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”