Regió-7, 27 de febrer de 2020 ha escrit: El «nostre» tren encara va pitjor
[...]
FGC Llobregat-Anoia futur
- genissimon
- N10

- Entrades: 3446
- Membre des de: 05 abr. 2006, 12:43
- UbicaciĂł: La Selva marĂtima i el BerguedĂ prepirinenc
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
ReposiciĂł del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.
- bigcoaster
- N8

- Entrades: 953
- Membre des de: 12 abr. 2015, 16:50
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Jo en cap cas he parlat de l'Eix transversal ferroviari, sinĂł d'una nova lĂnia entre Cervera i Martorell. És una proposta, no sĂ© si mai hi ha hagut algun avenç en aquest sentit. Ara, Ă©s ben cert que Ă©s un eix clĂ ssic (N-II), i que si no s'havia fet fins ara era per la complicada orografia, però avui en dia no suposa cap problema i s'hauria de fer, ja que Ă©s el camĂ mĂ©s recte -i amb diferència- entre les terres de Lleida i l'Ă rea metropolitana, a banda que tambĂ© Ă©s el camĂ mĂ©s recte entre el centre de la penĂnsula i França pel que tindria un bon trĂ nsit de mercaderies segur. No em plantejo fer-lo en forma de lĂnia d'alta velocitat perquè ja existeix la LAV Lleida-Bcn pel Camp de Tarragona i no hi hauria molta diferència de temps de trajcte, i en canvi el seu cost seria altĂssim. En canvi, una nova lĂnia convencional a velocitat mĂ xima de 160 km/h o 200 km/h seria una grandĂssima millora i no tindria un cost tan descabellat. A mĂ©s, el dia que aquesta lĂnia existeixi, hipotèticament tota la xarxa tindrĂ ja ample UiC i tensiĂł a 25.000 V pel que seria interoperable amb la LAV en cas de que fes falta.França451 ha escrit: ↑12 feb. 2020, 17:37 Buenas tardes.
He buscado informaciĂłn sobre esa misteriosa lĂnea de la que no tenĂa idea, ya que pensaba que era alguna antigua lĂnea, y quĂ© va!!!!!, y al parecer es un proyecto que se ha licitado para unir Lleida con Girona por Manresa y Vic, en Alta Velocidad, o sea en LAV. Eso de convencional tiene poco (es decir, nada), y dado que une Lleida con Manresa, entre otros puntos, pasando por Cervera, Tárrega y Molleroussa, ya sabemos quĂ© lĂnea de ancho ibĂ©rico van a desmantelar. Y el hecho de que los FGC los metan por ahĂ... Pues tenemos otro problema: que en este caso, no se puede porque el Carrilet es de ancho mĂ©trico y la LAV de ancho 1400. Con lo cual, y caso de que se hiciera, cambiando de tren (ya que lo del cambio de ancho de 1400 a 1000 como que no), los de Igualada, genial, pero los del pueblo del medio, que se olvidaran ya que entre medias no habrĂa ni una triste parada. TodavĂa si fuera una antigua lĂnea de ancho convencional que se reaprovechase, se podrĂa hacer algo, pero sin eso, para pensar en la LAV, mejor nos quedamos con lo que tenemos.
I al que venia el tema, que aquesta lĂnia Ă©s l'Ăşnica cosa que pot fer que el ferrocarril sigui mĂ©s rĂ pid que el cotxe/bus per anar d'Igualada a Barcelona, la resta de millores al traçat actual d'FGC, tot i que bones i necessĂ ries, no farien guanyar prou temps. He fet alguns cĂ lculs rĂ pids i el temps de trajecte per la nova lĂnia Igualada-Enllaç Seat Martorell-Martorell-R4 fins Sants trigaria aproximadament el mateix que anant en cotxe, Ă©s a dir, seria una lĂnia atractiva. L'Ăşnica forma que veig de superar això Ă©s o bĂ© una LAV amb parada a Igualda, Ă©s a dir, utopia, i l'altra Ă©s seguint amb la proposta de la lĂnia Cervera-Martorell, un nou accĂ©s a Barcelona des de Martorell, que es podria pensar usant la lĂnia de mercaderies fins algun punt pròxim a CornellĂ i allĂ fer un tĂşnel fins la R4 al seu pas per CornellĂ -Hospitalet-Sants.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1929
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
L'espai que hi ha entre el carrer ConstituciĂł i el Passeig de l'EstaciĂł en el municipi de Sant Esteve Sesrovires es pot fer alguna cosa? Segons en el Google Maps, es veu un gran espai i si fos viable aquesta idea, es podria ficar una via o dues vies apartador...
Jo em pregunto si és viable o comptaria amb demanda que hi hagués un nou servei suburbà com el cas de la S4 entre Sant Esteve i Pl.Espanya, forma part el municipi del Baix Llobregat i podria augmentar les freqüències entre la mobilitat d'aquest municipi i la resta del recorregut

Què opineu vosaltres al respecte?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Jo vec molt bĂ© aquesta hipotètica lĂnia Cervera - Martorell (amb parada a Jorba, Igualada, CastellolĂ, CollbatĂł, Esparreguera i Abrera, per dir alguna cosa). Això sĂ, com a part de la xarxa convencional, en cap cas com a LAV ja que, com dius, ja existeix la LAV Lleida - Barcelona per Tarragona.bigcoaster ha escrit: ↑29 feb. 2020, 10:32 I al que venia el tema, que aquesta lĂnia Ă©s l'Ăşnica cosa que pot fer que el ferrocarril sigui mĂ©s rĂ pid que el cotxe/bus per anar d'Igualada a Barcelona, la resta de millores al traçat actual d'FGC, tot i que bones i necessĂ ries, no farien guanyar prou temps. He fet alguns cĂ lculs rĂ pids i el temps de trajecte per la nova lĂnia Igualada-Enllaç Seat Martorell-Martorell-R4 fins Sants trigaria aproximadament el mateix que anant en cotxe, Ă©s a dir, seria una lĂnia atractiva. L'Ăşnica forma que veig de superar això Ă©s o bĂ© una LAV amb parada a Igualda, Ă©s a dir, utopia, i l'altra Ă©s seguint amb la proposta de la lĂnia Cervera-Martorell, un nou accĂ©s a Barcelona des de Martorell, que es podria pensar usant la lĂnia de mercaderies fins algun punt pròxim a CornellĂ i allĂ fer un tĂşnel fins la R4 al seu pas per CornellĂ -Hospitalet-Sants.
Aquest ramal permetria regionals Lleida - Barcelona molt mĂ©s competitius que els actuals serveis R12, R13 i R14 ja que, com dius, el traçat de l'A-2 Ă©s el camĂ natural i el mĂ©s rĂ pid. A mĂ©s, permetria unir Igualada amb Barcelona d'una forma molt mĂ©s eficaç que FGC, lĂnia que (la R6), per mĂ©s millores del traçat que se li fagin, no podrĂ escurçar gaire el seu temps de trajecte entre Igualada i Barcelona (actualment 1:30h), degut a la gran quantitat de parades que tĂ©.
Jo apostaria mĂ©s per fer arribar aquesta lĂnia Cervera - Martorell per Abrera, i no pas per Sant Esteve Sesrovires. A mĂ©s, aquest espai que comentes al costat de l'actual estaciĂł de Sant Esteve d'FGC estĂ bĂ©, però mĂ©s cap a l'esquerra no hi ha amplada suficient per continuar la lĂnia cap a Igualada, a no ser que la soterressis (utopia).Carlos González ha escrit: ↑26 març 2020, 02:43L'espai que hi ha entre el carrer ConstituciĂł i el Passeig de l'EstaciĂł en el municipi de Sant Esteve Sesrovires es pot fer alguna cosa? Segons en el Google Maps, es veu un gran espai i si fos viable aquesta idea, es podria ficar una via o dues vies apartador...
Allargar la S8 fins a Sant Esteve potser sĂ, però posar una nova lĂnia suburbana cap a Barcelona no ho veig pas.Carlos González ha escrit: ↑26 març 2020, 02:43 Jo em pregunto si Ă©s viable o comptaria amb demanda que hi haguĂ©s un nou servei suburbĂ com el cas de la S4 entre Sant Esteve i Pl.Espanya, forma part el municipi del Baix Llobregat i podria augmentar les freqüències entre la mobilitat d'aquest municipi i la resta del recorregut
Què opineu vosaltres al respecte?

Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1929
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Crec que no m'has entès... En aquest cas no parlava de la lĂnia Cervera-Martorell... parlava nomĂ©s de l'actual estaciĂł d'FGC de Sant Esteve Sesrovires de fer vies apartador per crear un hipotètic servei suburbĂ de la lĂnia Llobregat Anoia per fer que a Sant Esteve Sesrovires acabin els serveis allĂtorres997 ha escrit: ↑26 març 2020, 13:21 Jo apostaria mĂ©s per fer arribar aquesta lĂnia Cervera - Martorell per Abrera, i no pas per Sant Esteve Sesrovires. A mĂ©s, aquest espai que comentes al costat de l'actual estaciĂł de Sant Esteve d'FGC estĂ bĂ©, però mĂ©s cap a l'esquerra no hi ha amplada suficient per continuar la lĂnia cap a Igualada, a no ser que la soterressis (utopia).
Bueno, el trajecte de la S9 a Quatre Camins fa el mateix

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
És veritat, no t'havia entès! Doncs sĂ, seria una bona idea una tercera (o fins i tot quarta) via a l'estaciĂł de Sant Esteve Sesrovires. Lloc n'hi ha, i això permetria que hi acabessin serveis, com bĂ© dius.Carlos González ha escrit: ↑26 març 2020, 14:09Crec que no m'has entès... En aquest cas no parlava de la lĂnia Cervera-Martorell... parlava nomĂ©s de l'actual estaciĂł d'FGC de Sant Esteve Sesrovires de fer vies apartador per crear un hipotètic servei suburbĂ de la lĂnia Llobregat Anoia per fer que a Sant Esteve Sesrovires acabin els serveis allĂtorres997 ha escrit: ↑26 març 2020, 13:21 Jo apostaria mĂ©s per fer arribar aquesta lĂnia Cervera - Martorell per Abrera, i no pas per Sant Esteve Sesrovires. A mĂ©s, aquest espai que comentes al costat de l'actual estaciĂł de Sant Esteve d'FGC estĂ bĂ©, però mĂ©s cap a l'esquerra no hi ha amplada suficient per continuar la lĂnia cap a Igualada, a no ser que la soterressis (utopia).
Opino que no tindria sentit un servei Sant Esteve - Barcelona havent-hi un (S8) que comença/acaba a Martorell Enllaç, una estaciĂł anterior. El que faria Ă©s, en tot cas, allargar la S8 fins a Sant Esteve. Una altra cosa sĂłn les freqüències pel tronc comĂş, que podrien ser mĂ©s elevades, però això s'hauria de solucionar augmentant freqüències, no creant noves lĂnies.Carlos González ha escrit: ↑26 març 2020, 14:09Bueno, el trajecte de la S9 a Quatre Camins fa el mateix![]()
Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1929
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
No descarto la idea, però tambĂ© pensa que la S8 o el servei suburbĂ que acaba a Martorell Ă©s idoni que es faci, ja que acaba en la bifurcaciĂł dels dos ramals i a mĂ©s complementa amb les circulacions de les lĂnies llargues R5 i R6.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1929
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Una pregunta sobre el fet de recuperar semidirectes, i no vull respostes sobre la polĂtica d'FGC sobre l'aspecte de semidirectes. SĂ que es cert avui dia que l'explotaciĂł de metro fa difĂcil fer serveis semidirectes actualment, però volia exposar una alternativa i dieu-me què pot funcionar i què no Ă©s viable i etc.
Depenent de quin trajecte o recorregut és viable la construcció d'una tercera via paral·lela o vies desviades sense que hagin d'estar en la pròpia estació? Alguns trams actualment compten amb una tercera via i estacions ja compten amb vies paral·leles com el cas de Quatre Camins i L'Hospitalet-Av.Carrilet. I em pregunto si poden alguns trams obtenir una nova tecera via per poder fer una explotació sense problemes amb el fet de fer semidirectes i complementar-los amb els suburbans, o fins i tot en les pròpies estacions... Descarto la idea de treure serveis semidirectes a excepció de Can Ros-Quatre Camins, a Can Ros crec que la via morta ja no hi és i podrien fer ús de la via morta de Quatre Camins i fer parar els serveis suburbans fusionant la S3+S9 actuals.
Evidentment sobre el tema de semidirectes jo personalment ho he esmentat molts cops, i tambĂ© Ă©s una evidència que la demanda ha canviat i ha augmentat amb el pas del temps, jo proposaria seguir el model de metro que fan actualment a FGC però parant a les estacions de gran importĂ ncia com els casos dels intercanviadors, des de Pl.Espanya faria parar els R5/R6 a Ildefons CerdĂ , Europa | Fira, Gornal, L'Hospitalet-Av.Carrilet, CornellĂ Riera, Sant Boi, Sant Vicenç dels Horts, Sant Andreu de la Barca, Martorell Central i Martorell Enllaç, cap a aquĂ els ramals pararien a totes les seves respectives estacions o respectius baixadors i no descartaria per la Beguda, Can Parellada de la R6 i Castellbell i el Vilar de la R5 que es transformin en baixadors facultatius com el cas de la lĂnia Lleida-La Pobla.
Depenent de quin trajecte o recorregut és viable la construcció d'una tercera via paral·lela o vies desviades sense que hagin d'estar en la pròpia estació? Alguns trams actualment compten amb una tercera via i estacions ja compten amb vies paral·leles com el cas de Quatre Camins i L'Hospitalet-Av.Carrilet. I em pregunto si poden alguns trams obtenir una nova tecera via per poder fer una explotació sense problemes amb el fet de fer semidirectes i complementar-los amb els suburbans, o fins i tot en les pròpies estacions... Descarto la idea de treure serveis semidirectes a excepció de Can Ros-Quatre Camins, a Can Ros crec que la via morta ja no hi és i podrien fer ús de la via morta de Quatre Camins i fer parar els serveis suburbans fusionant la S3+S9 actuals.
Evidentment sobre el tema de semidirectes jo personalment ho he esmentat molts cops, i tambĂ© Ă©s una evidència que la demanda ha canviat i ha augmentat amb el pas del temps, jo proposaria seguir el model de metro que fan actualment a FGC però parant a les estacions de gran importĂ ncia com els casos dels intercanviadors, des de Pl.Espanya faria parar els R5/R6 a Ildefons CerdĂ , Europa | Fira, Gornal, L'Hospitalet-Av.Carrilet, CornellĂ Riera, Sant Boi, Sant Vicenç dels Horts, Sant Andreu de la Barca, Martorell Central i Martorell Enllaç, cap a aquĂ els ramals pararien a totes les seves respectives estacions o respectius baixadors i no descartaria per la Beguda, Can Parellada de la R6 i Castellbell i el Vilar de la R5 que es transformin en baixadors facultatius com el cas de la lĂnia Lleida-La Pobla.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Veig molt bĂ© la idea de recuperar uns bons serveis semidirectes pels ramals de Manresa i d'Igualada, ja que actualment no sĂłn lĂnies competitives per a les poblacions terminals. Tot i això, segueixo pensant que, per mĂ©s semidirectes que es facin, aquestes lĂnies (sobretot la R6) seguiran sense poder augmentar gaire el seu temps de trajecte.Carlos González ha escrit: ↑29 març 2020, 18:32 Una pregunta sobre el fet de recuperar semidirectes, i no vull respostes sobre la polĂtica d'FGC sobre l'aspecte de semidirectes. SĂ que es cert avui dia que l'explotaciĂł de metro fa difĂcil fer serveis semidirectes actualment, però volia exposar una alternativa i dieu-me què pot funcionar i què no Ă©s viable i etc.
Depenent de quin trajecte o recorregut és viable la construcció d'una tercera via paral·lela o vies desviades sense que hagin d'estar en la pròpia estació? Alguns trams actualment compten amb una tercera via i estacions ja compten amb vies paral·leles com el cas de Quatre Camins i L'Hospitalet-Av.Carrilet. I em pregunto si poden alguns trams obtenir una nova tecera via per poder fer una explotació sense problemes amb el fet de fer semidirectes i complementar-los amb els suburbans, o fins i tot en les pròpies estacions... Descarto la idea de treure serveis semidirectes a excepció de Can Ros-Quatre Camins, a Can Ros crec que la via morta ja no hi és i podrien fer ús de la via morta de Quatre Camins i fer parar els serveis suburbans fusionant la S3+S9 actuals.
Evidentment sobre el tema de semidirectes jo personalment ho he esmentat molts cops, i tambĂ© Ă©s una evidència que la demanda ha canviat i ha augmentat amb el pas del temps, jo proposaria seguir el model de metro que fan actualment a FGC però parant a les estacions de gran importĂ ncia com els casos dels intercanviadors, des de Pl.Espanya faria parar els R5/R6 a Ildefons CerdĂ , Europa | Fira, Gornal, L'Hospitalet-Av.Carrilet, CornellĂ Riera, Sant Boi, Sant Vicenç dels Horts, Sant Andreu de la Barca, Martorell Central i Martorell Enllaç, cap a aquĂ els ramals pararien a totes les seves respectives estacions o respectius baixadors i no descartaria per la Beguda, Can Parellada de la R6 i Castellbell i el Vilar de la R5 que es transformin en baixadors facultatius com el cas de la lĂnia Lleida-La Pobla.
FGC LL-A.png
En quant a les parades facultatives, crec que, com a mĂnim en els tres baixadors que has esmentat, s'haurien d'implantar sens dubte.
Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1929
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
A veure, el cas de la R6 no donaria mĂ©s de sĂ... Jo sempre he especulat que com a soluciĂł parcial i mĂ©s econòmica es fer nous trams del trajecte actual de la R6 per fer-los mĂ©s rectes per estalviar el temps de trajecte que podria fer, i com a soluciĂł important per que el temps de trajecte sigui complementat amb la xarxa vial o de carretera Ă©s la construcciĂł d'una lĂnia Cervera-Igualada-Martorell de tren convencional.
Aquà preguntava el fet de que si poden haver-hi més trams o parts de trams on una tercera via o vies desviades són viables de construir, em refereixo a que es pugui fer per exemple el cas del tram de Santa Coloma-Sant Vicenç, on part del tram compta amb una tercera via paral·lel entre les dues vies del costat, o en el cas de vies desviades, com per exemple existeixen actualment a Quatre Camins, L'Hospitalet Av. Carrilet. Antigament Sant Boi tenia 4 vies, però ara només té una desviada i no sé exactament què va passar amb aquesta, tant de bó mai s'hagués perdut però suposo que va ser per adaptar-la a PMR.
Aquà preguntava el fet de que si poden haver-hi més trams o parts de trams on una tercera via o vies desviades són viables de construir, em refereixo a que es pugui fer per exemple el cas del tram de Santa Coloma-Sant Vicenç, on part del tram compta amb una tercera via paral·lel entre les dues vies del costat, o en el cas de vies desviades, com per exemple existeixen actualment a Quatre Camins, L'Hospitalet Av. Carrilet. Antigament Sant Boi tenia 4 vies, però ara només té una desviada i no sé exactament què va passar amb aquesta, tant de bó mai s'hagués perdut però suposo que va ser per adaptar-la a PMR.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1929
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
http://www.gencat.cat/ptop/informacio_p ... nvia_2.pdf
Ja que es parlava de una idea de fer un servei de rodalia-regional per crear un Cervera-Igualada-Martorell... He trobat a través d'un enllaç sobre el projecte de la integració urbana de l'estació d'Igualada per fer un sistema tren-tramvia, i en els mapes proposats es mostra el traçat de l'Eix Transversal Ferroviari (el projecte que va esmentar la Generalitat de un servei d'alta velocitat). Us sona tot això?
Ho he penjat per agafar una idea sobre com podria ser el traçat hipotètic d'un servei de tren convencional per Cervera-Igualada-Martorell. Perquè al menys la part de Cervera-Igualada és la menys complicada de construir-se crec jo, però per Igualada-Martorell fer-ho passar al voltant o a prop de l'autopista A2 per fer que més municipis parin allà serveis és més complicat diria jo, perquè com es podria fer parar els voltants d'Abrera, Esparreguera i Collbató per a que continuin a Igualada?
Ja que es parlava de una idea de fer un servei de rodalia-regional per crear un Cervera-Igualada-Martorell... He trobat a través d'un enllaç sobre el projecte de la integració urbana de l'estació d'Igualada per fer un sistema tren-tramvia, i en els mapes proposats es mostra el traçat de l'Eix Transversal Ferroviari (el projecte que va esmentar la Generalitat de un servei d'alta velocitat). Us sona tot això?
Ho he penjat per agafar una idea sobre com podria ser el traçat hipotètic d'un servei de tren convencional per Cervera-Igualada-Martorell. Perquè al menys la part de Cervera-Igualada és la menys complicada de construir-se crec jo, però per Igualada-Martorell fer-ho passar al voltant o a prop de l'autopista A2 per fer que més municipis parin allà serveis és més complicat diria jo, perquè com es podria fer parar els voltants d'Abrera, Esparreguera i Collbató per a que continuin a Igualada?
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Ostres, molt interessant aquest document, grĂ cies per compartir-lo! Tot i aixĂ, estĂ inacabat? (ho dic perquè falta una explicaciĂł de les alternatives 4, 5 i 6). Podries indicar-me la font on has trobat el document?Carlos González ha escrit: ↑31 març 2020, 23:12 http://www.gencat.cat/ptop/informacio_p ... nvia_2.pdf
Ja que es parlava de una idea de fer un servei de rodalia-regional per crear un Cervera-Igualada-Martorell... He trobat a través d'un enllaç sobre el projecte de la integració urbana de l'estació d'Igualada per fer un sistema tren-tramvia, i en els mapes proposats es mostra el traçat de l'Eix Transversal Ferroviari (el projecte que va esmentar la Generalitat de un servei d'alta velocitat). Us sona tot això?
Ho he penjat per agafar una idea sobre com podria ser el traçat hipotètic d'un servei de tren convencional per Cervera-Igualada-Martorell. Perquè al menys la part de Cervera-Igualada és la menys complicada de construir-se crec jo, però per Igualada-Martorell fer-ho passar al voltant o a prop de l'autopista A2 per fer que més municipis parin allà serveis és més complicat diria jo, perquè com es podria fer parar els voltants d'Abrera, Esparreguera i Collbató per a que continuin a Igualada?
ETF i tramvia Igualada.png
Donant per fet que l'eix transversal ferroviari (ETF) estĂ mort, no vec pas malament "aprofitar" el tram Igualada - Martorell que es tenia pensat fer, això sĂ, apropant la lĂnia als nuclis urbans de CastellolĂ, el Bruc, Esparreguera, etc. i enllaçant amb la lĂnia convencional a Martorell (no amb la LAV). En quant a l'orografia, sĂ que Ă©s veritat que el traçat que descriu l'autovia A-2 Ă©s força pendent, sobretot per les proximitats del coll del Bruc, aixĂ que no sĂ© si seria viable una lĂnia ferroviĂ ria per allĂ ...
Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1929
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Vull penjar unes idees de cara a la millora dels ramals de la R5 i R6...
https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 70131&z=10
https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 40445&z=11
En el R5 en quant a infraestructures, proposaria desenvolupar dues opcions a Sant Vicenç de Castellet fent o bĂ© un nou accĂ©s des de RENFE al carrer de Mura/Joan Maria Roma, o construir un nou recorregut de la R5 per tenir un enllaç directe per les vies de RENFE tenint com a conseqüència el desmantellament de Sant Vicenç-CastellgalĂ.
Per Manresa s'ha parlat del TRAMBages en una ocasió i en el fòrum un il·lustre usuari ha desenvolupat uns esquemes hipotètics que els seus dissenys estan molt bé, però considero que primer s'hauria de pensar en com fer que Súria i Sallent tinguin un mode de transport més a prop de la seva vila, ja que compta amb les seves vies lluny del nucli urbà . Els serveis que podrien fer serien llançadores des de Manresa-Alta (O Baixador si és viable) cap a Súria/Sallent per no afectar els serveis actuals del LL-A i també per la demanda que hi ha aquesta zona per Manresa que no pas per Barcelona.
En la R6 proposaria fer una via o dues vies apartador per Sant Esteve Sesrovires per fer acabar uns nous serveis suburbans cap a aquest municipi del Baix Llobregat o bé allargar els actuals S8 que acaben en Martorell Enllaç.
Alguns recorreguts són corbes tancades i tard o d'hora per millorar una mica els temps de viatge entre Igualada-BCN una opció seria implementar recorreguts més rectilinis o els més rectes possibles a uns determinats recorreguts (sempre i quan l'orografia i el terreny es pugui executar tal idea)
Tenint en compte informacions que un altre usuari il·lustre m'havia dit sobre baixadors o noves parades per l'Anoia, he indicat dos possibles baixadors entre Piera... Can Bonastre i La Venta | Can Mussarro
Per Igualada com es proposava la implantació del soterrament, hi han dues opcions per Igualada de soterrament, que una l'estació sigui soterrada sense que canviï la seva ubicació i l'altre sà que canvia la seva ubicació... Després he fet dos opcions de perllongament, a més he volgut idear un possible recorregut tenint en compte el "projecte oficial" de la Generalitat d'ubicar l'estació d'Igualada de l'ETF que personalment desenvoluparia millor aquesta tasca si fos un servei de tren convencional per passatgers/mercaderies.
Un altre idea per millorar els temps de viatge entre Igualada-BCN és implementar un servei directe que es salti les parades de La Pobla-Capellades-Vallbona fent una variant del recorregut sota túnel.
https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 70131&z=10
https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 40445&z=11
En el R5 en quant a infraestructures, proposaria desenvolupar dues opcions a Sant Vicenç de Castellet fent o bĂ© un nou accĂ©s des de RENFE al carrer de Mura/Joan Maria Roma, o construir un nou recorregut de la R5 per tenir un enllaç directe per les vies de RENFE tenint com a conseqüència el desmantellament de Sant Vicenç-CastellgalĂ.
Per Manresa s'ha parlat del TRAMBages en una ocasió i en el fòrum un il·lustre usuari ha desenvolupat uns esquemes hipotètics que els seus dissenys estan molt bé, però considero que primer s'hauria de pensar en com fer que Súria i Sallent tinguin un mode de transport més a prop de la seva vila, ja que compta amb les seves vies lluny del nucli urbà . Els serveis que podrien fer serien llançadores des de Manresa-Alta (O Baixador si és viable) cap a Súria/Sallent per no afectar els serveis actuals del LL-A i també per la demanda que hi ha aquesta zona per Manresa que no pas per Barcelona.
En la R6 proposaria fer una via o dues vies apartador per Sant Esteve Sesrovires per fer acabar uns nous serveis suburbans cap a aquest municipi del Baix Llobregat o bé allargar els actuals S8 que acaben en Martorell Enllaç.
Alguns recorreguts són corbes tancades i tard o d'hora per millorar una mica els temps de viatge entre Igualada-BCN una opció seria implementar recorreguts més rectilinis o els més rectes possibles a uns determinats recorreguts (sempre i quan l'orografia i el terreny es pugui executar tal idea)
Tenint en compte informacions que un altre usuari il·lustre m'havia dit sobre baixadors o noves parades per l'Anoia, he indicat dos possibles baixadors entre Piera... Can Bonastre i La Venta | Can Mussarro
Per Igualada com es proposava la implantació del soterrament, hi han dues opcions per Igualada de soterrament, que una l'estació sigui soterrada sense que canviï la seva ubicació i l'altre sà que canvia la seva ubicació... Després he fet dos opcions de perllongament, a més he volgut idear un possible recorregut tenint en compte el "projecte oficial" de la Generalitat d'ubicar l'estació d'Igualada de l'ETF que personalment desenvoluparia millor aquesta tasca si fos un servei de tren convencional per passatgers/mercaderies.
Un altre idea per millorar els temps de viatge entre Igualada-BCN és implementar un servei directe que es salti les parades de La Pobla-Capellades-Vallbona fent una variant del recorregut sota túnel.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1929
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Aquesta idea no és ferrovià ria, sinó més de temes de nomenclatures... Coneguts i familiars meus tenen una mica de confusió sobre el tema de nomenclatures i la particularitat del servei de Llobregat-Anoia... Principalment a Rodalies de Catalunya no compta amb el fet de posar diferents nomenclatures a les destinacions intermitges d'alguns respectius serveis com ho fa el Llobregat Anoia o el Barcelona Vallès.
Com exemple hi han serveis de la R1 des de Molins fins a Mataró, i des de L'Hospitalet fins a Calella i són alhora coneguts com a R1, considero que seria més senzill per l'usuari que no tingui molta idea de ferrocarril o de mobilitat ferrovià ria simplificant la nomenclatura, però sense el fet de modificar o afectar els serveis actuals, sinó que s'anomenin igual.
Quedaria aixĂ la cosa:
L8: Pl. Espanya - MolĂ Nou-Ciutat Cooperativa (Metro)
S3: Pl. Espanya - Olesa de Montserrat (SuburbĂ )
(Servei A: Pl. Espanya - Can Ros / Servei B: Pl. Espanya - Quatre Camins / Servei C: Pl. Espanya - Martorell Enllaç / Servei D: Pl. Espanya - Olesa de Montserrat)
R5: Pl. Espanya - Manresa Baixador (Rodalia)
R6: Pl. Espanya - Igualada (Rodalia)
Com exemple hi han serveis de la R1 des de Molins fins a Mataró, i des de L'Hospitalet fins a Calella i són alhora coneguts com a R1, considero que seria més senzill per l'usuari que no tingui molta idea de ferrocarril o de mobilitat ferrovià ria simplificant la nomenclatura, però sense el fet de modificar o afectar els serveis actuals, sinó que s'anomenin igual.
Quedaria aixĂ la cosa:
L8: Pl. Espanya - MolĂ Nou-Ciutat Cooperativa (Metro)
S3: Pl. Espanya - Olesa de Montserrat (SuburbĂ )
(Servei A: Pl. Espanya - Can Ros / Servei B: Pl. Espanya - Quatre Camins / Servei C: Pl. Espanya - Martorell Enllaç / Servei D: Pl. Espanya - Olesa de Montserrat)
R5: Pl. Espanya - Manresa Baixador (Rodalia)
R6: Pl. Espanya - Igualada (Rodalia)
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1929
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Veient els plans de propostes... M'he fixat en una idea de fer una variant per Sant Boi d'FGC... que com a idea i plantejament em sembla interessant perquè donaria cobertura a llocs on es troba lluny les actuals estacions d'FGC com per exemple la gent que viu a Marianao o per Vinyets... però no tinc ni idea si és viable construir-lo o si es pot fer.
Si s'arriba a fer, per la nova variant penso que haurien de passar els L8 i els S3/S9 per deixar espai de serveis a l'actual traçat i que pugui haver-hi més freqüències als R5/R6/S4/S8 per recuperar com considero els R5 i R6 més directes i alhora augmentant els serveis S4 i S8.
Si s'arriba a fer, per la nova variant penso que haurien de passar els L8 i els S3/S9 per deixar espai de serveis a l'actual traçat i que pugui haver-hi més freqüències als R5/R6/S4/S8 per recuperar com considero els R5 i R6 més directes i alhora augmentant els serveis S4 i S8.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1929
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Sempre he considerat que el LL-A necessita millores d'infraestructures per establir serveis semidirectes, concretament estaria bé el recuperar els antics serveis de la R5 i R6 que es saltà ven algunes parades del tram Martorell-BCN. Però també he pensat sobre fer un nou ramal... I si per els serveis llargs fan una bifurcació per Sant Boi i que passin sota la carretera de la Gran Via? Aixà enllaça amb el Prat, amb L'Hospital de Bellvitge i fa bifurcació a Europa | Fira fins arribar a Pl.Espanya.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4592
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Jo crec que la lĂnia necessita menys nomenclatures, menys "vallesitzaciĂł" i mĂ©s enfocament a un servei de rodalies i regional.
Un regional a Manresa i Igualada (amb servei semidirecte i un "sprinter" a hores punta, com la S 4 Karlsruhe-Eppingen-Heilbronn-Ă–hringen, que hi ha un servei amb poques parades anomenat "Sprinter"), i un parcial totes les estacions Barcelona - Martorell. Ja estĂ .
I si volem posar-li denominacions, doncs mira, S 51 a Manresa, S 52 a Igualada, punt. I la S 5 seria la "R4 sud".
I mira si volen que posin quĂ druple via entre Barcelona i Martorell en lloc d'estĂşpids soterraments.
Un regional a Manresa i Igualada (amb servei semidirecte i un "sprinter" a hores punta, com la S 4 Karlsruhe-Eppingen-Heilbronn-Ă–hringen, que hi ha un servei amb poques parades anomenat "Sprinter"), i un parcial totes les estacions Barcelona - Martorell. Ja estĂ .
I si volem posar-li denominacions, doncs mira, S 51 a Manresa, S 52 a Igualada, punt. I la S 5 seria la "R4 sud".
I mira si volen que posin quĂ druple via entre Barcelona i Martorell en lloc d'estĂşpids soterraments.
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1929
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Yo ya comenté también esto... y dije lo siguiente
Carlos González ha escrit: ↑31 maig 2020, 11:31 Quedaria aixà la cosa:
L8: Pl. Espanya - MolĂ Nou-Ciutat Cooperativa (Metro)
S3: Pl. Espanya - Olesa de Montserrat (SuburbĂ )
(Servei A: Pl. Espanya - Can Ros / Servei B: Pl. Espanya - Quatre Camins / Servei C: Pl. Espanya - Martorell Enllaç / Servei D: Pl. Espanya - Olesa de Montserrat)
R5: Pl. Espanya - Manresa Baixador (Rodalia)
R6: Pl. Espanya - Igualada (Rodalia)
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
- Em sembla simplement genial el què proposes.Aeduh ha escrit: ↑09 juny 2018, 20:28 Tots sabem que la lĂnia dels FGC del Llobregat-Anoia presenta una sèrie de dèficits estructurals que fa que en Ăşltima instancia sigui una lĂnia lenta i que molts usuaris de la zona que serveix no els agradi massa utilitzar-la.
In my opinion, una de les raons fonamentals Ă©s que Ă©s una lĂnia que estĂ forçada a complir tres tipus de serveis en un mateix ramal: linia urbana, suburbana i de rodalies. Les exigències que cada tipus de servei requereix fa que en la lĂnia acabi sent una linia massa espaiada i llarga per ser urbana, i massa local per ser de rodalies, cosa que comporta unes ineficiències que realment no es poden solucionar simplement amb diners o modernitzant-la. AquĂ presento una sèrie de propostes per la lĂnia per ajudar a millorar la lĂnia.
Primera Part:
- Refer traçat de la R6. La lĂnia Ă©s del segle XIX i tĂ© unes corbes d'espant. TambĂ© allargar-ho per Igualada per què creui tota la ciutat, sigui en plan tranvia/viaducte.
- Nou traçat Martorell-SEAT, i allargar la S4 per què termini allà .
- Nou traçat a Sant Vicenç de Castellet per fusionar el traçat dels FGC amb els de la R4 en una sola estació.
- Desdoblar la via des de Martorell - Olesa de Monsterrat per facilitar serveis fins a Montserrat (S8 i R5) i potenciar el turisme
- Nova disposiciĂł de lĂnies:
L8
S3, fins a Quatre Camins
S4, fins a SEAT - Abrera
S8, fins a Olesa de Montserrat
R5, fins a Manresa - Baixador
R6, fins a Igualada - Ponent
Segona Part:
- Passar la xarxa a ample UIC (probablement a causa de la pressió de la UE i fons també de la UE)
- La part més important i impactant del pla: SEPARAR la xarxa en dos al sud de Sant Boi, redireccionar els suburbans i rodalies a Sants - França.
- Els trens no es estacionarien allĂ si no altres llocs com Martorell etc.
- Això nomĂ©s es pot fer desprĂ©s de que la resta de la xarxa de Rodalies passi a UIC (sĂ, estem parlant del llarg termini, però s'acabarĂ fent).
- És probable que amb un ample de xarxa unificat l'estació de Sants tingui més capacitat operativa i per tant els trens nous extra puguin passar per allà .
- Tota la via des de Espanya fins a Sant Boi es reconverteix en una lĂnia de Metro de veritat, probablement gestionada per la TMB. Es construeixen estacions extra, per fer la lĂnia mĂ©s densa, ara que es pot fer i no hi ha pressiĂł dels Rodalies.
- Es fan les ampliacions a GrĂ cia i al Besòs, si no estan fetes ja, cosa que converteix la L8 en una lĂnia plenament urbana que curiosament es semblaria a la inexistent L6 que apareixia als plĂ nols dels 70 i que finalment no es va fer.
-Queda el dubte de si es fa una ampliació a Torribera o la fa un Tram, o si igualment es fa una altra ampliació al Barcelonès Nord que no vagi a Torribera.
-També queda el dubte del Tram Bagès de Súria i Sallent (i Berga). En aquests dos punts no em mullo, ja el futur dirà .
Vista total
Link
Buenu, pues eso. A comentar opinions si us surten.
- Ara de fet ja està desdoblat el tram Martorell-Olesa, i també hi ha planificat enderrocar Manresa-Baixador per moure l'estació més al centre (per tant la corba hauria de ser més pronunciada. De fet el recorregut interior per Manresa és el què veig més improbable, però si la unió amb la R4).
- I en quan a Igualada també tenen previst fer-hi coses (esperem que sigui alo semblant a aquestes 3 estacions que proposes).
- També em sembla genial donar-li una connexió directa amb Barcelona Sans (ja que queda tan a prop), i el traçat per Barcelona veig que ressegueix bastant el de rodalies, aixà que no caldria unes obres de túnels enormes, simplement una molt bona coordinació entre els trens (i un bon manteniment a la via).
- Ara que ja hi ha planificada la compra d'unitats 214, però que encara no sabem com son, però aquest nou traçat amb menys corbes i menys estacions a Barcelona seria compatible amb unes unitats noves que poguessin arribar a 120km/h (esperem que aixà siguin les noves ut 214).
- Carlos González
- N9

- Entrades: 1929
- Membre des de: 24 març 2015, 18:35
- UbicaciĂł: Sant Boi de Llobregat
Re: FGC Llobregat-Anoia futur
Vejam... de moment tot el que han especulat o dit a quedat en segon pla o ha desaparescut directament alguns aspectes.
Si es tĂ© pensat unir el FGC Llobregat amb la R4 per Manresa, ho compro... però tot i aixĂ hi han millors alternatives com fer una connexiĂł mĂ©s directe entre les estacions de Sant Vicenç de Castellet o bĂ© fer un intercanviador semblant a l'estructura de les estacions de Santander de FEVE/CercanĂas RENFE o d'Oviedo FEVE/CercanĂas RENFE.Jofre ha escrit: ↑11 maig 2021, 17:09 - Em sembla simplement genial el què proposes.
- Ara de fet ja està desdoblat el tram Martorell-Olesa, i també hi ha planificat enderrocar Manresa-Baixador per moure l'estació més al centre (per tant la corba hauria de ser més pronunciada. De fet el recorregut interior per Manresa és el què veig més improbable, però si la unió amb la R4).
Esperem... tambĂ© em sembla bĂ© perllongar la lĂnia d'Igualada per l'Hospital d'allĂ .
No veig sentit fer aquesta "connexiĂł directa", ens oblidem que tenim ferroviĂ riament ja des d'Espanya la L3 per arribar a Sants i que nomĂ©s hi ha una parada intermitja que Ă©s Tarragona (del carrer Tarragona), i caminant o agafant el bus arribas allĂ sense cap problema i sense complicacions de mobilitat i de transport en general. No considero precĂsament molt prioritari fer això, per no dir que personalment considero que no fa falta.Jofre ha escrit: ↑11 maig 2021, 17:09- TambĂ© em sembla genial donar-li una connexiĂł directa amb Barcelona Sans (ja que queda tan a prop), i el traçat per Barcelona veig que ressegueix bastant el de rodalies, aixĂ que no caldria unes obres de tĂşnels enormes, simplement una molt bona coordinaciĂł entre els trens (i un bon manteniment a la via).
Que Déu t'escolti...Jofre ha escrit: ↑11 maig 2021, 17:09- Ara que ja hi ha planificada la compra d'unitats 214, però que encara no sabem com son, però aquest nou traçat amb menys corbes i menys estacions a Barcelona seria compatible amb unes unitats noves que poguessin arribar a 120km/h (esperem que aixà siguin les noves ut 214).
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13







