Pàgina 76 de 149

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Publicat: Dijous 24/09/2015 23:41
Autor: Carlos González
Envio una proposta per donar millor l'ús dels FGC, faria els FGC com els RER de París, i penso que línies com la R5,R6 i S8 podrien fer el nou recorregut que pot ser una bona connexió tant per el Llobregat com els d'Anoia per tenir una connexió a la ciutat on és l'aeroport de Barcelona

O també que la L8 faci el recorregut actual de Llobregat Anoia i el nou recorregut que sigui per totes les línies de la Llobregat-Anoia d'FGC (excepte la S33 i S4)

Sant Boi-El Prat-Hospitalet-Pl.Espanya

Enllaç:https://mapsengine.google.com/map/edit? ... gGxRc-FbYc

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Publicat: Divendres 25/09/2015 0:06
Autor: Renfe445
No entiendo del todo lo que dices.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Publicat: Divendres 25/09/2015 18:25
Autor: ortegote
Carlos González ha escrit:Envio una proposta per donar millor l'ús dels FGC, faria els FGC com els RER de París, i penso que línies com la R5,R6 i S8 podrien fer el nou recorregut que pot ser una bona connexió tant per el Llobregat com els d'Anoia per tenir una connexió a la ciutat on és l'aeroport de Barcelona

O també que la L8 faci el recorregut actual de Llobregat Anoia i el nou recorregut que sigui per totes les línies de la Llobregat-Anoia d'FGC (excepte la S33 i S4)

Sant Boi-El Prat-Hospitalet-Pl.Espanya

Enllaç:https://mapsengine.google.com/map/edit? ... gGxRc-FbYc
Si los R6 y los R5 hicieran Sant Boi, el Prat y Hospitalet te compro la idea ahora mismo y para rematar desde Martorell estos mismos trenes solo pararian en Sant Andreu de la Barca como se hacia antes.
Creo que seria una gran mejora y si memoria no me falla FGC ya habia planteado hacer una linea Sant Boi, el prat y Gava.
Saludos.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Publicat: Divendres 25/09/2015 21:43
Autor: Carlos González
Renfe445 ha escrit:No entiendo del todo lo que dices.
Intentaré explicarlo lo mejor posible, la idea es principalmente para dar conexión con Bages y Anoia a lo que viene ser "la ciudad donde está el aeropuerto" es decir, dar conexión al Prat, y también para llegar más rápido por Hospitalet y Barcelona. Es más, me encantaría que FGC pudiera ser como el RER de París, Francia.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Publicat: Dissabte 26/09/2015 18:19
Autor: gatvell
Des de FGC per les línies R5 i R6 per anar a l'aeroport ja hi ha la línia de bus L-77 que et deixa a la T1 en poc més de 20min sense parades intermitges. És un viatge directe tant d'anada com de tornada i integrat en el servei ATM.
No veig que calgui aquesta proposta, que a més a més, no faria guanya massa temps fins a final de línia a Plaça Espanya.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Publicat: Dissabte 26/09/2015 18:27
Autor: Carlos González
gatvell ha escrit:Des de FGC per les línies R5 i R6 per anar a l'aeroport ja hi ha la línia de bus L-77 que et deixa a la T1 en poc més de 20min sense parades intermitges. És un viatge directe tant d'anada com de tornada i integrat en el servei ATM.
No veig que calgui aquesta proposta, que a més a més, no faria guanya massa temps fins a final de línia a Plaça Espanya.
També tens raó, es veritat, aquesta proposta pot ser no tan necessària ja que està el bus L77 (que no me'n recordava) i que enllaça a l'estació de Sant Boi.

Altre solució per Castelldefels-Zona Universitària

Publicat: Diumenge 27/09/2015 11:08
Autor: Carlos González
He vist molts off-tòpics, de fer una línia Castelldefels-Zona Universitària, jo estic a favor de fer bona connexió a la Diagonal per el Baix Llobregat, Vallès i Besòs, però tampoc cal fer una nova infraestructura per el Baix Llobregat ni tampoc al Besòs, de fet, faria ampliar les infraestructures, les ampliacions que veureu poden ser també una segona opció:

1- Nova línia d'FGC, nou corredor entre Sant Boi i Castelldefels Platja
2- Ampliacions de L5 fins a l'estació de Sant Boi i de L3 fins a la parada de TRAM Pont d'Esplugues
3- Unió a les dues xarxes existents de TRAM a la Diagonal

https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... fzLSBRoeik

PD: Per els que suposo que no l'agraden els transbords, la gràcia per els de Viladecans, Gavà i Castefa, seria en que baixin a la futura estació de Pl. Catalunya de Sant Boi de Llobregat i agafar el L79 per els que viuen allà i vagin a la Zona Universitària, o també altres tranbords poden fer si es fan aquestes ampliacions.

Re: Altre solució per Castelldefels-Zona Universitària

Publicat: Diumenge 27/09/2015 11:12
Autor: Renfe445
Carlos González ha escrit:Ampliacions de L5 fins a l'estació de Sant Boi.
Que noooo, ¡que no se puede!

El final de Cornellà es un muro, hubo un accidente y el tren salió a la calle porque se cargó este.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Publicat: Diumenge 27/09/2015 11:18
Autor: Carlos González
Pues hay dos soluciones

1- Que la estación de metro de Cornellà sea algo más "subterráneo", abajo, que el túnel sea más abajo vaya, es decir que se haga una obra por la estación de Cornellà para que pueda llegar a Sant Boi si es cierto lo del muro.

2- Que el TRAM haga llegar a la estación de Sant Boi

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Publicat: Diumenge 27/09/2015 11:23
Autor: Renfe445
Carlos González ha escrit:Pues hay dos soluciones

1- Que la estación de metro de Cornellà sea algo más "subterráneo", abajo, que el túnel sea más abajo vaya, es decir que se haga una obra por la estación de Cornellà para que pueda llegar a Sant Boi si es cierto lo del muro.

2- Que el TRAM haga llegar a la estación de Sant Boi
Mejor la segunda.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Publicat: Diumenge 27/09/2015 19:05
Autor: ortegote
Creo que en su concepto inicial a Futuro era llegar al campo de futbol de Cornella - el Prat y prolongarlo hacia Sant Boi por un extremo y Molins de rei por el Otro.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Publicat: Dissabte 03/10/2015 19:55
Autor: mpn90
Bona tarda, jo llanço aquí una proposta de rodalies del Maresme que em sembla que va més d'acord amb les demandes de la població. El mapa que adjunto és de tot el territori català, però no és realista, així que ja l'he penjat ben explicat aquí.

Bàsicament, la proposta consistiria en establir unes línies suburbanes a l'estil MetroVallès que arribessin fins la 2a corona metropolitana (Mataró-Granollers...), amb una altra freqüència, a la vegada que proposaria crear una nova estructura ferroviària a la part interior de la comarca i que donés servei als pobles que ara mateix tenen servei de bus i que d'aquesta manera podria repartir-se millor la població descongestionant la costa i esponjant el territori. A això hi uniria que a partir de Mataró la línia fèrria entrés a l'interior de la comarca i n'alliberés el front marítim i es perllongués fins a Lloret de Mar, canviant l'estació final de Maçanet-Massanes a Sils, que té més lògica territorial.

El trasllat a l'interior afavoreix especialment les localitats del nord de la comarca de Calella a Lloret, ja que el turisme se'n beneficiaria molt i facilitaria l'obertura d'una estació a Palafolls, però en canvi la perllongació a Lloret faria que es perdés l'estació de Tordera, ja que el traçat per tal d'incloure-la seria molt poc lògic. D'altra banda hi ha un problema d'implantació de les vies degut a l'orografia entre Sant Andreu de Llavaneres i Sant Pol de Mar.

Proposta ferroviària a Catalunya

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Publicat: Dissabte 03/10/2015 21:45
Autor: Carlos González
Moltes ampliacions m'agraden mpn90 i altres no, una que m'agrada per exemple, l'ampliació de Manresa per Berga (i de Solsona també) però aquesta de Caldes de Montbui-Polinyà, la compraria, i ara un exemple d'altre que no li veig el sentit, una línia desde Martorell, Esparraguera fins a Igualada?? els d'Esparraguera i Collbató poden agafar un bus per arribar fins a les estacions d'FGC de Martorell i ja per anar a Igualada

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Publicat: Diumenge 04/10/2015 10:11
Autor: mpn90
Carlos González ha escrit:Moltes ampliacions m'agraden mpn90 i altres no, una que m'agrada per exemple, l'ampliació de Manresa per Berga (i de Solsona també) però aquesta de Caldes de Montbui-Polinyà, la compraria, i ara un exemple d'altre que no li veig el sentit, una línia desde Martorell, Esparraguera fins a Igualada?? els d'Esparraguera i Collbató poden agafar un bus per arribar fins a les estacions d'FGC de Martorell i ja per anar a Igualada
Jo veig més lògica Manresa - Berga, que Manresa - Solsona, no només per traçat (que arribaria fins a Puigcerdà i estacions d'esquí del Pirineu), sinó també perquè a la vall del Llobregat hi viu molta més gent que no pas direcció Solsona.

I bé, la línia no és Esparraguera - Igualada, de fet me l'he tret de la màniga per fer una línia Barcelona - Lleida, però que no passi per Manresa, però que també podria fer servir el traçat de FGC Anoia; i allargar la S22 fins al Bruc; al cap i a la fi sembla que hi hagi prou població vinculada amb la regió com per fer-la.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Publicat: Dimecres 07/10/2015 9:05
Autor: trensmat
Tornant ha Catalunya tinc un dubte sobre L1 i unes quantes propostes per el ferrocarril català en general.

Ahir donant una volta per la Viquipèdia vaig veure un misteriós plànol de lo que tindria que ser la L1, es veu en el mapa que la L1 arribaria fins a Sant Boi o Cornella.

Aqui teniu el mapa.

Imatge

La meva proposta es construir una nova estació de Metro de la L5 a Cornella Centre per allargar aquesta línia a Molins de Rei o al Camp del Espanyol, aquesta nova estació seria una mica mes mes profunda per evitar la famosa rampa que va provocar un accident de metro.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Publicat: Dimecres 07/10/2015 12:07
Autor: trensmat
Lluis ha escrit:Faig una versió 2.0 de la proposta per a la millora de la circulació de Rodalies i Regionals pels túnels de Barcelona que vaig fer fa un temps http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... 00#p248734. En aquest cas, la proposta implica duplicar el túnel d'Aragó establint directament així rutes costa-costa i interior-interior.
Vies Barcelonav2.png
Els serveis de Rodalies de Barcelona quedarien així:
- R1 Vilanova-Arenys de Mar (per Aragó 1)
- R1sud Sant Vicenç de Calders - Estació de França (per Aragó 1)
- R1nord Blanes/Maçanet -Aeroport (per Aragó 1)
- R2 Vilafranca-Sant Celoni (per Aragó 2)
- R2sud Sant Vicenç de Calders - Sant Andreu Comtal (per Aragó 2)
- R2nord Maçanet Massanes -L'Hospitalet (per Aragó 2)
- R3 La Garriga - L'Hospitalet (per Catalunya)
- R3nord Vic/Puigcerdà - L'Hospitalet (per Aragó 2)
- R4 Terrassa - Martorell (per Catalunya)
- R4nord Manresa - L'Hospitalet (per Aragó 2)
- R7 UAB - Sant andreu Arenal/Circular(per Catalunya).
- R8 Martorell - Granollers (pel Vallès)
RodaliesBarcelonav2.png
Els serveis de Regionals quedarien així:
- RG1 Girona - Mataró -Estació de França (Per Aragó 1)
- RT1 Reus - Vilanova - Estació de França (per Aragó 1)
- RT2 Cambrils - Vilafranca - Sant Andreu Comtal (per Aragó 2)
- R11 Portbou - L'Hospitalet (per Aragó 2)
- R12 Lleida - L'Hospitalet (per Aragó 2)
- R13 Lleida - Estació de França (per Aragó 1)
- R14 Lleida - Estació de França (per Aragó 1)
- R15 Riba-Roja - Estació de França (per Aragó 1)
- R16 Tortosa - Estació de França (per Aragó 1)
RegionalsBarcelonav2.png
Perdona com fas aquests tipus de mapes m'ho pots dir si us plau, m'han agradat molt les teves propostes.

Atentament Trensmat.

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Publicat: Dimecres 07/10/2015 20:25
Autor: bigcoaster
Carlos González ha escrit:Serà millor la L5 ampliant-lo a Sant Boi, per fer enllaç a l'estació FGC.
Crec que la L5 no es pot ampliar perquè acaba en un mur, i per tant, s'hauria de rebaixar la cota de tota l'estació per seguir en túnel cap endavant.

TRAM per la Diagonal

Publicat: Divendres 09/10/2015 22:08
Autor: Carlos González
Porto la meva nomenclatura i proposta de quines parades del TRAM poden fer per la Diagonal, ja que es parla molt d'aquest fil sobre de la unió de les dues xarxes: http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... start=1640,

Aquí deixo l'enllaç del mapa:https://mapsengine.google.com/map/edit? ... sYoY1z0vWU

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Publicat: Dissabte 17/10/2015 19:36
Autor: fredebcnteatre
Proposo una mena de protocol intern per fer referencia a les propostes de frecuencia de pas dels transports.

Per a urbans: BUS, MEtro, tram i ¿trentram?

FM1 : De 0 a 2 Minuts
FM2: De 3 a 5 minuts
FM3: De 6 a 10 minuts
FM4: De 11 a 15 minuts
FM5: De 16 a 30 minuts
FM6: Més de 30 minuts.

Per a rodalies, regionals, suburbans, trentrams i busos interurbans:

F1: De 0 a 15 minuts
F2: De 16 a 20 minuts
F3: De 21 a 35 minuts
F4: De 36 a 45 minuts
F5: De 46 a 60 minuts
F6: De 61 a 90 minuts
F7: Més de 90 minuts

Exemple (a lo bestia i sense pensar-hi gaire, amb un exemple més o menys existent)
R1:
Molins de Rei-Mataró F1
L'Hospitalet-Arenys de Mar F2
L'Hospitalet-Calella: F4
L'Hospitalet-Blanes: F4
L'Hospitalet-Maçanet F5
L'Hospitalet-Figueres F7
L'Hospitalet-Portbou F7
Mataró-Figueres F7
Mataró-Portbou F7

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Publicat: Diumenge 18/10/2015 11:20
Autor: fgc113
Missatge procedent del fil http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 80#p251144
Carlos González ha escrit:He fet una actualització del meu mapa de la xarxa ferroviària perfecte de Catalunya amb les coses que m'havieu demanat alguns.

També veureu que n'he inclós les línies de metro, del tramvia convencional (TRAMBaix i Besòs) i també el tren-tram (TRAMCamp i TRAMVallès)

Enllaç: https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... x_FwOl_rrk
Trobe a faltar un túnel de rodalies per la Diagonal i/o per la Gran Via.