Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1887
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Tercer túnel a Barcelona, per la Diagonal o Gran Via???

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 18/10/2015 11:26

He de dir que no el veig necessari ja que estarà el TRAM, i compte estacions de metro per tota la Diagonal, i a més, la futura D30 que serà el bus de la Diagonal (si es fa la línia).

Per Gran Via tampoc veig necessari un túnel de Rodalies, ja que està algunes línies de metro que paren allà, la H12, i part del TRAMBesòs.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 19/10/2015 15:59

Carlos González ha escrit:He de dir que no el veig necessari ja que estarà el TRAM, i compte estacions de metro per tota la Diagonal, i a més, la futura D30 que serà el bus de la Diagonal (si es fa la línia).

Per Gran Via tampoc veig necessari un túnel de Rodalies, ja que està algunes línies de metro que paren allà, la H12, i part del TRAMBesòs.
El tercer túnel de Rodalies és necessari per descongestionar els dos túnels actuals que van al límit de la saturació, i per la Diagonal i/o Gran Via anirien molt bé.



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 19/10/2015 16:39

Renfe451 ha escrit:
Carlos González ha escrit:He de dir que no el veig necessari ja que estarà el TRAM, i compte estacions de metro per tota la Diagonal, i a més, la futura D30 que serà el bus de la Diagonal (si es fa la línia).

Per Gran Via tampoc veig necessari un túnel de Rodalies, ja que està algunes línies de metro que paren allà, la H12, i part del TRAMBesòs.
El tercer túnel de Rodalies és necessari per descongestionar els dos túnels actuals que van al límit de la saturació, i per la Diagonal i/o Gran Via anirien molt bé.
Doncs jo opino que una via ràpida de distribució per damunt de la Diagonal aniria millor. No acabo de veure-li la gràcia de portar tots els trens pel centre de la ciutat quan al final després el passatge ha d'acabar agafant el metro per tornar cap amunt. :nose
Miquel l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 19/10/2015 16:46, en total s’ha editat 1 vegada.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1887
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 19/10/2015 16:45

Renfe451 ha escrit: El tercer túnel de Rodalies és necessari per descongestionar els dos túnels actuals que van al límit de la saturació, i per la Diagonal i/o Gran Via anirien molt bé.
Però treurien passatgers en el metro, pel bus i per el TRAM :? :|


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 19/10/2015 16:55

Carlos González ha escrit:
Renfe451 ha escrit: El tercer túnel de Rodalies és necessari per descongestionar els dos túnels actuals que van al límit de la saturació, i per la Diagonal i/o Gran Via anirien molt bé.
Però treurien passatgers en el metro, pel bus i per el TRAM :? :|
Aquí està la gràcia. Cada mode de transport te el seu públic.
El Tramvia va bé per fer distàncies curtes en molt poc temps. Si hem d'anar més enllà l'ideal ja és la xarxa de Metro.
Finalment si hem de creuar la ciutat ràpidament sempre serà més útil per tothom fer-ho amb rodalies que no pas amb metro, i allà on no arribi rodalies, acabar de distribuir amb un dels altres dos modes en funció de la zona i afluència.

Per això mateix, es un disbarat fer un Aeroport - La Sagrera via L9 doncs ja tens Rodalies que es molt més ràpid, o si ets al centre de la ciutat i has d'anar a Ciutat Meridiana. :hola


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 19/10/2015 19:47

Miquel ha escrit:
Carlos González ha escrit:
Renfe451 ha escrit: El tercer túnel de Rodalies és necessari per descongestionar els dos túnels actuals que van al límit de la saturació, i per la Diagonal i/o Gran Via anirien molt bé.
Però treurien passatgers en el metro, pel bus i per el TRAM :? :|
Aquí està la gràcia. Cada mode de transport te el seu públic.
El Tramvia va bé per fer distàncies curtes en molt poc temps. Si hem d'anar més enllà l'ideal ja és la xarxa de Metro.
Finalment si hem de creuar la ciutat ràpidament sempre serà més útil per tothom fer-ho amb rodalies que no pas amb metro, i allà on no arribi rodalies, acabar de distribuir amb un dels altres dos modes en funció de la zona i afluència.

Per això mateix, es un disbarat fer un Aeroport - La Sagrera via L9 doncs ja tens Rodalies que es molt més ràpid, o si ets al centre de la ciutat i has d'anar a Ciutat Meridiana. :hola
Com ha dit en Miquel, cada tipus de transport té el seu perfil d'usuari. És evident que Rodalies no treuria passatgers, ni al metro, ni al bus, ni al TRAM, tot el contrari, oferiria una opció d'intermodalitat molt interessant. Els usuaris que agafen tots els modes de transport ja esmentat no tots fan el mateix recorregut, i molta gent no va a la mateixa destinació. Per tant, Rodalies ajudaria a millor la connectivitat amb la resta de transport públic.



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 19/10/2015 23:05

Renfe451 ha escrit:Com ha dit en Miquel, cada tipus de transport té el seu perfil d'usuari. És evident que Rodalies no treuria passatgers, ni al metro, ni al bus, ni al TRAM, tot el contrari, oferiria una opció d'intermodalitat molt interessant. Els usuaris que agafen tots els modes de transport ja esmentat no tots fan el mateix recorregut, i molta gent no va a la mateixa destinació. Per tant, Rodalies ajudaria a millor la connectivitat amb la resta de transport públic.
Home, depèn del cas si que en pot treure al Metro, com a mínim un petit percentatge si una nova ruta s'obre en l'àrea d'influència d'alguna destinació. Les estacions de Rodalies serveixen grans àrees, i després, és l'usuari el que acaba d'arribar a destí dins la seva àrea amb un transport de menys capacitat (Metro, Tram o bus) amb una ruta més local.

Per exemple, si es fes una línia Sant Feliu - Esplugues - Zona Universitària - Sarrià/Bellesguard - Av. Tibidabo - Mundet - Sant Andreu Arenal - Montcada t'asseguro que reduirà passatge tant al FMB (L3 procedents de Sants cap a Z. Universitària i de Catalunya a Mundet / L11 + L3 o L5+L4/L3), FGC (Catalunya - Sarrià o Av. Tibidabo) o fins i tot podria algun de Tram que després hagués de fer correspondència a algun altre mode. Algunes línies de bus que serveixen grans distàncies també podrien perdre passatge com la 60.

Cal pensar que tot aquest passatge ara mateix accedeix fins la part baixa de la ciutat per agafar el metro i tornar amunt ja que no hi ha cap altre alternativa. Per si fos poc, obre un corredor horitzontal molt alt avui dia inexistent (llevat la línia 60 de bus i en la gran majoria, tot el tràfic local per la Ronda de Dalt) i que obliga a anar amb el metro i fer-se una passejada subterrània per tota Barcelona fins arribar a algun lloc on fer enllaç o arribar a destí.
Un corredor com aquest, a banda redistribuiria molts fluxos de passatge actuals i la xarxa de metro al centre de la ciutat no estaria tant col·lapsada com ho està avui dia. A banda obre una nova connexió per a rodalies i que si ja la volguéssim fer "sencera" per un cantó la prolongaria fins a Castelldefels i per l'altre continuaria baixant a Sant Andreu Comtal i entraria a la R1 fins a Badalona pel Triangle Ferroviari.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1887
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 21/10/2015 7:36

Renfe451

Com ha dit en Miquel, cada tipus de transport té el seu perfil d'usuari. És evident que Rodalies no treuria passatgers, ni al metro, ni al bus, ni al TRAM, tot el contrari, oferiria una opció d'intermodalitat molt interessant. Els usuaris que agafen tots els modes de transport ja esmentat no tots fan el mateix recorregut, i molta gent no va a la mateixa destinació. Per tant, Rodalies ajudaria a millor la connectivitat amb la resta de transport públic.
No estic segur de fer un tercer túnel, però una nova estació pel tunel de Passeig de Gràcia?? Que arribi per la Diagonal i faci enllaç a l'estació de Verdaguer?


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 21/10/2015 9:43

Carlos González ha escrit:
Renfe451

Com ha dit en Miquel, cada tipus de transport té el seu perfil d'usuari. És evident que Rodalies no treuria passatgers, ni al metro, ni al bus, ni al TRAM, tot el contrari, oferiria una opció d'intermodalitat molt interessant. Els usuaris que agafen tots els modes de transport ja esmentat no tots fan el mateix recorregut, i molta gent no va a la mateixa destinació. Per tant, Rodalies ajudaria a millor la connectivitat amb la resta de transport públic.
No estic segur de fer un tercer túnel, però una nova estació pel tunel de Passeig de Gràcia?? Que arribi per la Diagonal i faci enllaç a l'estació de Verdaguer?
No val la pena ja que no soluciona la saturació de la xarxa de Rodalies, i caldrà fer una parada més a escassa distància amb l'increment del temps de viatge que comporta. En aquella zona el que cal es fer el salt de moltó per agilitzar les circulacions!


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimecres 21/10/2015 23:37

Miquel ha escrit:
Carlos González ha escrit:
Renfe451

Com ha dit en Miquel, cada tipus de transport té el seu perfil d'usuari. És evident que Rodalies no treuria passatgers, ni al metro, ni al bus, ni al TRAM, tot el contrari, oferiria una opció d'intermodalitat molt interessant. Els usuaris que agafen tots els modes de transport ja esmentat no tots fan el mateix recorregut, i molta gent no va a la mateixa destinació. Per tant, Rodalies ajudaria a millor la connectivitat amb la resta de transport públic.
No estic segur de fer un tercer túnel, però una nova estació pel tunel de Passeig de Gràcia?? Que arribi per la Diagonal i faci enllaç a l'estació de Verdaguer?
No val la pena ja que no soluciona la saturació de la xarxa de Rodalies, i caldrà fer una parada més a escassa distància amb l'increment del temps de viatge que comporta. En aquella zona el que cal es fer el salt de moltó per agilitzar les circulacions!
A Madrid no van necessitar salts de moltó per sol·lucionar la situació que patia la xarxa de Rodalies. Van tenir prou amb construïr un nou túnel i el resultats han estat prou satisfactoris.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dijous 22/10/2015 2:59

Tengo una propuesta en respecto a la L10, yo creo que una buena idea sería enlazar la L10 con la L2, desviandola desde pasado Foneria hacia Magoria-La Campana, Poble Sec y el resto de la L2. Se podría mantener el servicio de la L10 (que es la mitad de la frecuencia del Metro normal), sumarle la mitad de las circulaciones de la L2, y la otra mitad de circulaciones de la L2 que sigan usando la terminal de Paral·lel. No sería nada a corto plazo, ya que haría falta tunel nuevo de trinca entre Foneria y Sant Antoni, pero yo creo que podría ser interesante incluso previo al tramo central de la L9, así se daría más sentido a la L10 que ahora, que se queda como un pegote de doble trasbordo. ¿Que os parece?


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1887
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 22/10/2015 7:47

Don Ramón ha escrit:Tengo una propuesta en respecto a la L10, yo creo que una buena idea sería enlazar la L10 con la L2, desviandola desde pasado Foneria hacia Magoria-La Campana, Poble Sec y el resto de la L2. Se podría mantener el servicio de la L10 (que es la mitad de la frecuencia del Metro normal), sumarle la mitad de las circulaciones de la L2, y la otra mitad de circulaciones de la L2 que sigan usando la terminal de Paral·lel. No sería nada a corto plazo, ya que haría falta tunel nuevo de trinca entre Foneria y Sant Antoni, pero yo creo que podría ser interesante incluso previo al tramo central de la L9, así se daría más sentido a la L10 que ahora, que se queda como un pegote de doble trasbordo. ¿Que os parece?
Sin mapa no entiendo una m*****, ¿podrías hacer un dibujo de un mapa? Así lo entendería más


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4442
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 22/10/2015 15:34

Carlos González ha escrit:
Don Ramón ha escrit:Tengo una propuesta en respecto a la L10, yo creo que una buena idea sería enlazar la L10 con la L2, desviandola desde pasado Foneria hacia Magoria-La Campana, Poble Sec y el resto de la L2. Se podría mantener el servicio de la L10 (que es la mitad de la frecuencia del Metro normal), sumarle la mitad de las circulaciones de la L2, y la otra mitad de circulaciones de la L2 que sigan usando la terminal de Paral·lel. No sería nada a corto plazo, ya que haría falta tunel nuevo de trinca entre Foneria y Sant Antoni, pero yo creo que podría ser interesante incluso previo al tramo central de la L9, así se daría más sentido a la L10 que ahora, que se queda como un pegote de doble trasbordo. ¿Que os parece?
Sin mapa no entiendo una m*****, ¿podrías hacer un dibujo de un mapa? Así lo entendería más
Pues confecciónatelo tú con las indicaciones que da.



Avatar de l’usuari
oscsanchez6
N5
N5
Entrades: 158
Ubicació: Barcelona, Catalunya

Entrada Autor: oscsanchez6 » Dijous 22/10/2015 17:52

Don Ramón ha escrit:Tengo una propuesta en respecto a la L10, yo creo que una buena idea sería enlazar la L10 con la L2, desviandola desde pasado Foneria hacia Magoria-La Campana, Poble Sec y el resto de la L2. Se podría mantener el servicio de la L10 (que es la mitad de la frecuencia del Metro normal), sumarle la mitad de las circulaciones de la L2, y la otra mitad de circulaciones de la L2 que sigan usando la terminal de Paral·lel. No sería nada a corto plazo, ya que haría falta tunel nuevo de trinca entre Foneria y Sant Antoni, pero yo creo que podría ser interesante incluso previo al tramo central de la L9, así se daría más sentido a la L10 que ahora, que se queda como un pegote de doble trasbordo. ¿Que os parece?
No sería mala idea contando que dotaría a las estaciones de Zona Franca una buena conexión más rápida hacia el centro de Barcelona, con enlaces potentes (Poble Sec, Universitat, Pg de Gràcia)... Pero creo que si se acaba haciendo la ampliación de la L8 (obras que deberían empezar en un año, si no me equivoco) tendría más sentido hacer que la L2 vaya por Montjuïc, cruzar la L10 y incorporarse con la L9 (además, creo que el enlace de éstas líneas ya está hecho) tal y como está planeado en los últimos PDI. Obviamente, también sería a largo plazo... como lo serán supongo las ampliaciones de la L8 y la finalización de la L9.

Los vecinos de la zona alta del Passeig de la Zona Franca se tendrían que acercar a los FGC, mientras que los que viven más abajo, a la L2. No sería tan cómodo cómo tener toda la L2 por todo el Passeig de la Zona Franca, pero dotaría el barrio de la Zona Franca con muy buena conexión con el resto de la ciudad (y de la provincia, en el caso de FGC).

Por cierto, hacer que la mitad de circulaciones de la L2 acabe en Paral·lel y la otra en Aeroport / Zona Franca me parece muy buena idea.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dijous 22/10/2015 18:24

oscsanchez6 ha escrit:
Don Ramón ha escrit:Tengo una propuesta en respecto a la L10, yo creo que una buena idea sería enlazar la L10 con la L2, desviandola desde pasado Foneria hacia Magoria-La Campana, Poble Sec y el resto de la L2. Se podría mantener el servicio de la L10 (que es la mitad de la frecuencia del Metro normal), sumarle la mitad de las circulaciones de la L2, y la otra mitad de circulaciones de la L2 que sigan usando la terminal de Paral·lel. No sería nada a corto plazo, ya que haría falta tunel nuevo de trinca entre Foneria y Sant Antoni, pero yo creo que podría ser interesante incluso previo al tramo central de la L9, así se daría más sentido a la L10 que ahora, que se queda como un pegote de doble trasbordo. ¿Que os parece?
No sería mala idea contando que dotaría a las estaciones de Zona Franca una buena conexión más rápida hacia el centro de Barcelona, con enlaces potentes (Poble Sec, Universitat, Pg de Gràcia)... Pero creo que si se acaba haciendo la ampliación de la L8 (obras que deberían empezar en un año, si no me equivoco) tendría más sentido hacer que la L2 vaya por Montjuïc, cruzar la L10 y incorporarse con la L9 (además, creo que el enlace de éstas líneas ya está hecho) tal y como está planeado en los últimos PDI. Obviamente, también sería a largo plazo... como lo serán supongo las ampliaciones de la L8 y la finalización de la L9.
Pero la prolongación de la L8 no ofrecería ningún enlace con la L2. Lo uno no tiene que ir reñido con lo otro, veo perfectamente posible una parada entre Poble Sec y Magòria la campana para dar acceso a Montjuic. Estaríamos hablando que desde el Pg. de la Zona Franca hasta Universitat se tomarían 4 paradas de Metro (Magòria, Montjuic, Poble Sec y Sant Antoni. 4 paradas de Metro para llegar al centro, eso es rapidísimo. Yo mido unos 3 km entre Pg. ZF y Sant Antoni, no es la vida, para el beneficio.
La cosa de llevar la L2 hacia la L9 no me llama tanto porque la conexión a El Prat y el aeropuerto ya tiene el Rodalies que enlaza con la misma, y aparte sería como el doble de túnel que habría que hacer.
oscsanchez6 ha escrit:Los vecinos de la zona alta del Passeig de la Zona Franca se tendrían que acercar a los FGC, mientras que los que viven más abajo, a la L2. No sería tan cómodo cómo tener toda la L2 por todo el Passeig de la Zona Franca, pero dotaría el barrio de la Zona Franca con muy buena conexión con el resto de la ciudad (y de la provincia, en el caso de FGC).
No sé si has entendido algo mal. Todas las paradas en el Pg. de la Zona franca estaría cubiertas por tanto la L2 como la L10, se separarían por arriba de Foneria, un ramal siendo el de ahora hacia Ildefons Cerdà, y el otro el de la L2 hacia Magòria.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Dijous 22/10/2015 18:29

Don Ramón ha escrit:
oscsanchez6 ha escrit:
Don Ramón ha escrit:Tengo una propuesta en respecto a la L10, yo creo que una buena idea sería enlazar la L10 con la L2, desviandola desde pasado Foneria hacia Magoria-La Campana, Poble Sec y el resto de la L2. Se podría mantener el servicio de la L10 (que es la mitad de la frecuencia del Metro normal), sumarle la mitad de las circulaciones de la L2, y la otra mitad de circulaciones de la L2 que sigan usando la terminal de Paral·lel. No sería nada a corto plazo, ya que haría falta tunel nuevo de trinca entre Foneria y Sant Antoni, pero yo creo que podría ser interesante incluso previo al tramo central de la L9, así se daría más sentido a la L10 que ahora, que se queda como un pegote de doble trasbordo. ¿Que os parece?
No sería mala idea contando que dotaría a las estaciones de Zona Franca una buena conexión más rápida hacia el centro de Barcelona, con enlaces potentes (Poble Sec, Universitat, Pg de Gràcia)... Pero creo que si se acaba haciendo la ampliación de la L8 (obras que deberían empezar en un año, si no me equivoco) tendría más sentido hacer que la L2 vaya por Montjuïc, cruzar la L10 y incorporarse con la L9 (además, creo que el enlace de éstas líneas ya está hecho) tal y como está planeado en los últimos PDI. Obviamente, también sería a largo plazo... como lo serán supongo las ampliaciones de la L8 y la finalización de la L9.
Pero la prolongación de la L8 no ofrecería ningún enlace con la L2. Lo uno no tiene que ir reñido con lo otro, veo perfectamente posible una parada entre Poble Sec y Magòria la campana para dar acceso a Montjuic. Estaríamos hablando que desde el Pg. de la Zona Franca hasta Universitat se tomarían 4 paradas de Metro (Magòria, Montjuic, Poble Sec y Sant Antoni. 4 paradas de Metro para llegar al centro, eso es rapidísimo. Yo mido unos 3 km entre Pg. ZF y Sant Antoni, no es la vida, para el beneficio.
La cosa de llevar la L2 hacia la L9 no me llama tanto porque la conexión a El Prat y el aeropuerto ya tiene el Rodalies que enlaza con la misma, y aparte sería como el doble de túnel que habría que hacer.
Doncs a mi la connexió de la L2 amb l'aeroport em sembla molt lògica, és un enllaç directe amb el centre de la ciutat (i si vas amb maletes, s'agraeix).



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dijous 22/10/2015 18:42

mpn90 ha escrit:Doncs a mi la connexió de la L2 amb l'aeroport em sembla molt lògica, és un enllaç directe amb el centre de la ciutat (i si vas amb maletes, s'agraeix).
Para eso ya se está haciendo el nuevo acceso de Rodalies a las dos terminales, parece redundante la L2, no?


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1887
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 22/10/2015 18:53

Per ara crec que fer un altre cosa per Zona Franca, com que no, penso que la L10 està millor tal i com està, ja que després alguns es queixen de que la L9/L10 no es farà per les retallades, jo penso que la L2 té que arribar a l'Aeroport o a Parc Logístic.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
oscsanchez6
N5
N5
Entrades: 158
Ubicació: Barcelona, Catalunya

Entrada Autor: oscsanchez6 » Dijous 22/10/2015 19:05

Don Ramón ha escrit: No sé si has entendido algo mal. Todas las paradas en el Pg. de la Zona franca estaría cubiertas por tanto la L2 como la L10, se separarían por arriba de Foneria, un ramal siendo el de ahora hacia Ildefons Cerdà, y el otro el de la L2 hacia Magòria.
Sí, te he entendido. Tu propones llevar la L2 a Zona Franca (por el túnel de la L10) para permitir una mejor conexión con el centro, pero la destinación de los pasajeros será, seguramente, otra (usando intercanviadores en el centro, eso sí). Es por eso que creo que la L2 debería de hacer el trazado original propuesto, ya que:

- Permite conectar el Pseo de la Zona Franca (no entero, pero sí desde "el medio", para entendernos, creo que era en Foc Cisell) con el centro de Barcelona y con la Fira, el Aeropuerto, etc.
- Puedes ir a Montjuïc (me refería más a la zona de Lluís Companys, St Jordi, etc.) sin tener que conectar con bus. ¿Quién saldría beneficiado de ir a Montjuïc? INEFC, trabajadores de la zona (museos, etc.), y obviamente turistas y ciudadanos que vayan a la montaña.

Hay que considerar que, si se pusiera a construir la bifurcación del túnel de L10/L2 dirección Badalona por Foneria (o por donde sea) se tendría que cortar, en un momento o otro, la circulación por éste (no soy ingeniero, pero supongo que se debería a hacer, un momento u otro). Esto supondría cortar la circulación de trenes por éste túnel... que es el que comunica con los talleres y cocheras. Osea que, a no ser que el tramo central esté acabado, cortaría tanto L9S y la L10S. Por varios motivos: no habría espacio para guardar los trenes y en caso de avería... es bastante obvio. Y aunque el tramo central estuviese acabado, habrían problemas para guardar trenes (¿no? sólo supongo).

No estoy en desacuerdo con tu propuesta, de hecho, es bastante lógica, pero como he dicho, llevando la L2 al tunel de la L9 (enlace que ya está hecho creo) te evitas obras, obtienes también una demanda importante (no sólo aeropuerto, también El Prat, Mercabarna... etc.) y sigues comunicando el barrio de la Zona Franca con el centro con la L2. El túnel sería un poco más largo pero tampoco mucho más.

He dicho lo de la L8 porque serviría también para ir hacia al centro de la ciudad desde ésta zona de Barcelona (no exactamente, pero tendría enlaces potentes como Espanya L1 L3, Hosp Clínic L5, Francesc Macià TRAM, Gràcia L6 L7 .. L3 ... y si siguiese hacia Glòries, aún tendría más).



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 22/10/2015 20:51

Seguint aquesta tònica, aquesta és l'ampliació que jo faria. Ve a ser la que ja hi havia prevista segons la Generalitat amb la peculiaritat que afegeixo un enllaç amb el ramal sud de la L10 i s'anul·la l'estació de Paral·lel de la L2. D'aquesta manera, tots els trens de la L2 provinents de Badalona seguiran per Poble Sec amb enllaç amb L3, una o dues parades a Montjuïc, i arribats a foc un de cada dos trens seguirà per la L2 i l'altre tren restant anirà a enllaçar amb la L9 a Parc Logísitic. Aquesta ampliació aniria totalment lligada a l'automatització de la línia 2.
possible ampliació L2 jpg.jpg
possible ampliació L2 jpg.jpg (74.51 KiB) Visualitzat 6362 cops


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”