Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 16/05/2016 13:31

ortegote ha escrit:Leyendo tu propuesta me imagino que piensas en Unidades de Tren/Tram de ancho iberico como el de CAF de la Bahia de Cadiz?
Por que pongamos es la caso se construyera el Tranvia de Salou direccion Cambrils y los tecnicos meten el ancho UIC despues para conectar Tarragona seria un poco mas complicado (tercer carril o via segregada)
Saludos.
No creo que fuera a ser increíblemente complicado un trazado compartido entre regionales y tranvías, por tercer carril por ejemplo que es más sencillo que utilizar el ancho ibérico para la línea de tranvía. Regionales y tranvía sólamente compartirían estación en Port Aventura y en Tarragona, y cada una de estas estaciones sería término para cada uno de estos servicios, por lo que podrían tener andenes distintos y que sólamente compartan la vía al circular, no las estaciones. Así se evita el problema de la altura de los andenes. Es decir, la idea definitiva será que el trayecto de Tarragona hasta Cambrils (y más allá si eso) sea abastecido por el tranvía, y únicamente quedaría ese ramal para trenes convencionales desde Tarragona hasta Port Aventura, que se podrá usar según la demanda que hubiera en cada momento, habiendo sino la opción del tranvía.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Divendres 20/05/2016 11:00

La meva proposta per les Rodalies de Lleida:

RL1: Lleida - Balaguer. Segons els nous serveis proposats per FGC
RL2: Fraga - Lleida - Cervera -Manresa: Nova línia Lleida - Fraga per Soses i Alcarràs. Millora de freqüències Lleida - Cervera, equiparable a la de la RL1. Tots els serveis amb origen a Fraga. Fins a Manresa serveis de la R12 actual. A cobrir amb material existent a curt termini, a substituir a mitja termini per tres o quatre trens GTW elèctrics nous.
RL3: Almacelles - Lleida - Montblanc: a cobrir amb serveis actuals de la R13 i R14 i ampliació a Lleida i Almacelles de alguns serveis actuals BCN-Reus. També ampliaria a Montblanc els serveis Zaragoza - Lleida.

La veieu equilibrada? Excepte la nova línia a Fraga, es podria dur a terme com qui diu demà mateix.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Divendres 20/05/2016 16:10

robertotlh ha escrit:La meva proposta per les Rodalies de Lleida:

RL1: Lleida - Balaguer. Segons els nous serveis proposats per FGC
RL2: Fraga - Lleida - Cervera -Manresa: Nova línia Lleida - Fraga per Soses i Alcarràs. Millora de freqüències Lleida - Cervera, equiparable a la de la RL1. Tots els serveis amb origen a Fraga. Fins a Manresa serveis de la R12 actual. A cobrir amb material existent a curt termini, a substituir a mitja termini per tres o quatre trens GTW elèctrics nous.
RL3: Almacelles - Lleida - Montblanc: a cobrir amb serveis actuals de la R13 i R14 i ampliació a Lleida i Almacelles de alguns serveis actuals BCN-Reus. També ampliaria a Montblanc els serveis Zaragoza - Lleida.

La veieu equilibrada? Excepte la nova línia a Fraga, es podria dur a terme com qui diu demà mateix.
Ho veig, bé, el que no sé si seria rentable o factible de fer és la nova línia cap Fraga. les altres, com que ja estan fetes, és només qüestió de posar-hi un bon servei.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1881
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 10/06/2016 18:52

Una pregunteta, per el traçat de Girona-Figueres, diuen de fer canvis a alguna cosa, vaig llegir o escoltar un rumor de que el traçat està en males condicions o alguna cosa així, penseu que n'hi ha que fer canvis per el traçat de RENFE Girona-Figueres????


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dissabte 11/06/2016 13:02

Carlos González ha escrit:Una pregunteta, per el traçat de Girona-Figueres, diuen de fer canvis a alguna cosa, vaig llegir o escoltar un rumor de que el traçat està en males condicions o alguna cosa així, penseu que n'hi ha que fer canvis per el traçat de RENFE Girona-Figueres????
El traçat Girona-Figueres forma part de l'únic tram de la infraestructura (Celrà-Vilajuiga) que no s' ha renovat via i catenària o no s'ha licitat la seva renovació. Les obres de renovació del primer tram van començar fa 21 anys.
Fa uns anys entre Girona i Figueres es va posar el tercer rail en una de les vies, el que no recordo es si això va implicar una reducció de velocitat dels trens.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3948
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 11/06/2016 13:33

De Girona a Figueres, el tercer carril no afecta a la velocitat dels trens. El tram que està pitjor, és el de Figueres a Cerbère. En aquell tram es on està pitjor la infraestructura.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dissabte 18/06/2016 22:24

Tinc varies propostes per debatre si es poden fer en un futur llunyà.

La Primera proposta és convertir la R5 al ample UIC i adaptar la catenaria a 180 Km per hora, després convertiria el tram Manresa - Lleida també al ample UIC i també adaptar la catenaria a 160 Km per hora.

La segona proposta és reformar per desprès allargar fins Berga, La Seu d'Urgell, Puigcerdà i Andorra el tram Manresa - Sallent.

La Tercera proposta és la reobertura del antic Ramal entre Ripoll i St Joan de les Abadesses per desprès conectar amb Olot.

La Quarta proposta és crear un ramal sud que connecti la província de Tarragona amb les terminals de l'aeroport del Prat.

La última proposta és la del túnel per la Diagonal, aquest túnel el farien servir les línies R3, R4, R13 i R14. La línia R3 acabaria a Cornellà Centre i les línies R13/R14 anirem per Vilafranca del Penedès quant acabessin les obres de la Sagrera.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dissabte 18/06/2016 22:37

trensmat ha escrit:Tinc varies propostes per debatre si es poden fer en un futur llunyà.

La Primera proposta és convertir la R5 al ample UIC i adaptar la catenaria a 180 Km per hora, després convertiria el tram Manresa - Lleida també al ample UIC i també adaptar la catenaria a 160 Km per hora.

La segona proposta és reformar per desprès allargar fins Berga, La Seu d'Urgell, Puigcerdà i Andorra el tram Manresa - Sallent.

La Tercera proposta és la reobertura del antic Ramal entre Ripoll i St Joan de les Abadesses per desprès conectar amb Olot.

La Quarta proposta és crear un ramal sud que connecti la província de Tarragona amb les terminals de l'aeroport del Prat.

La última proposta és la del túnel per la Diagonal, aquest túnel el farien servir les línies R3, R4, R13 i R14. La línia R3 acabaria a Cornellà Centre i les línies R13/R14 anirem per Vilafranca del Penedès quant acabessin les obres de la Sagrera.
De que serveix adaptar la catenària a 180km/h si la via no et permet anar a més de 80? Una de les característiques de les línies mètriques és que permeten radis de corba molt més tancats i, per tant, les línies solen ser més sinuoses. Per tant per adaptar-les a velocitats elevades caldria refer bona part del traçat.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dilluns 20/06/2016 15:46

trensmat ha escrit:Tinc varies propostes per debatre si es poden fer en un futur llunyà.

La Primera proposta és convertir la R5 al ample UIC i adaptar la catenaria a 180 Km per hora, després convertiria el tram Manresa - Lleida també al ample UIC i també adaptar la catenaria a 160 Km per hora.

La segona proposta és reformar per desprès allargar fins Berga, La Seu d'Urgell, Puigcerdà i Andorra el tram Manresa - Sallent.

La Tercera proposta és la reobertura del antic Ramal entre Ripoll i St Joan de les Abadesses per desprès conectar amb Olot.

La Quarta proposta és crear un ramal sud que connecti la província de Tarragona amb les terminals de l'aeroport del Prat.

La última proposta és la del túnel per la Diagonal, aquest túnel el farien servir les línies R3, R4, R13 i R14. La línia R3 acabaria a Cornellà Centre i les línies R13/R14 anirem per Vilafranca del Penedès quant acabessin les obres de la Sagrera.

Per a la primera s'hauria de fer la línia quasi nova tant de Barcelona a Manresa com de Manresa a Cervera, els traçats actuals no donen molt més de sí. Potser és més interessant a mitjà termini construir el tram Viladecavalls - Martorell de la línia orbital i establir serveis semidirectes Manresa, Martorell, Molins, Sant Feliu, Hospitalet, Sants, EdF.

Aquest tram també permetria convertir els R4 que acaben a Terrassa en serveis circulars, permetent arribar desde Hospitalet, Martorell etc fins a Terrassa i Sabadell sense passar per Barcelona ni donar tot el rodeig per Montcada.

Que consti que jo també era partidari de "UICitzar" la R5 fent servir parcialment la LAV, però el tram de FGC impediria que aquesta opció fos competitiva en temps i per a que ho fos s'hauria de refer el traçat i foradar bastants túnels



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 20/06/2016 16:25

robertotlh ha escrit:
trensmat ha escrit:Tinc varies propostes per debatre si es poden fer en un futur llunyà.

La Primera proposta és convertir la R5 al ample UIC i adaptar la catenaria a 180 Km per hora, després convertiria el tram Manresa - Lleida també al ample UIC i també adaptar la catenaria a 160 Km per hora.

La segona proposta és reformar per desprès allargar fins Berga, La Seu d'Urgell, Puigcerdà i Andorra el tram Manresa - Sallent.

La Tercera proposta és la reobertura del antic Ramal entre Ripoll i St Joan de les Abadesses per desprès conectar amb Olot.

La Quarta proposta és crear un ramal sud que connecti la província de Tarragona amb les terminals de l'aeroport del Prat.

La última proposta és la del túnel per la Diagonal, aquest túnel el farien servir les línies R3, R4, R13 i R14. La línia R3 acabaria a Cornellà Centre i les línies R13/R14 anirem per Vilafranca del Penedès quant acabessin les obres de la Sagrera.
Per a la primera s'hauria de fer la línia quasi nova tant de Barcelona a Manresa com de Manresa a Cervera, els traçats actuals no donen molt més de sí. Potser és més interessant a mitjà termini construir el tram Viladecavalls - Martorell de la línia orbital i establir serveis semidirectes Manresa, Martorell, Molins, Sant Feliu, Hospitalet, Sants, EdF.

Aquest tram també permetria convertir els R4 que acaben a Terrassa en serveis circulars, permetent arribar desde Hospitalet, Martorell etc fins a Terrassa i Sabadell sense passar per Barcelona ni donar tot el rodeig per Montcada.

Que consti que jo també era partidari de "UICitzar" la R5 fent servir parcialment la LAV, però el tram de FGC impediria que aquesta opció fos competitiva en temps i per a que ho fos s'hauria de refer el traçat i foradar bastants túnels
Si es tracta d'unir-se amb l'actual R12, el més interessant per tot el conjunt del territori és que Adif faci una línia Martorell - Igualada - Cervera i ja posats, ampliant via Tàrrega - Balaguer.

D'aquesta manera tindriem una línia de ferrocarril que travessaria Catalunya de punta a punta sense fer mil milions de voltes.
L'Àrea de Lleida es cohesionaria mitjançant el ferrocarril, que podria tenir serveis de Rodalies Balaguer - Cervera degudament coordinats amb la LP a Balaguer (ja sigui per anar a Lleida com a La Pobla i/o Pirineu) com amb els R12 per l'altre costat per anar a Lleida, Mollerussa, Calaf o Manresa.
Tot això són recorreguts avui dia inexistents o 100% ineficients amb el Transport actual per carretera. Tot aquest triangle guanyaria milions d'enters i amb unes bones freqüències es podria per començar a fer que la gent no usi el cotxe.

El tram entre Cervera i Igualada no passarà per gaires llocs, algún baixador escampat no està de més, i aproparia la capital de l'Anoia a les comarques veïnes i per suposat a Martorell i Barcelona per un nou recorregut que faria estalviar molt de temps al tram actual d'FGC, tram que quedaria com a servei de Rodalies local.
I finalment camí a Barcelona fins a Martorell ja ens el coneixem prou bé.

La R5, igual que la R6 quedaria com un Rodalies local que no caldria tocar. Sols adaptar els horaris.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Metro102
N3
N3
Entrades: 20

Entrada Autor: Metro102 » Dilluns 20/06/2016 22:11

Sé que vaig una mica tard pero aquí us deixo la meva proposta per a l'àrea de TGN. (TrenTram+Metro)
https://www.google.com/maps/d/u/1/edit? ... BLRLPndUPk
Concretant la meva proposta:
RT1 (9 trens dia per sentit al Tram Reus Nord-Tarragona Anfiteatre) (5 Trens dia per sentit Tarragona Anfiteatre-Vilafranca del Penedès)
RT2 (6 trens dia per sentit al Tram Cambrils-Tarragona Anfiteatre) (3 Trens dia per sentit Tarragona Anfiteatre-Cunit Hospitalet de l'Infant-Cambrils)
Tram L-1 i L-2 (Tranvies cada 15 min, excepte a hora punta que seran 10 min)
Tram L-Aeroport (Tranvies cada 22 min, excepte a hora punta que seran 17 min)



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1881
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 20/06/2016 23:05

Metro102 ha escrit:Sé que vaig una mica tard pero aquí us deixo la meva proposta per a l'àrea de TGN. (TrenTram+Metro)
https://www.google.com/maps/d/u/1/edit? ... BLRLPndUPk
Concretant la meva proposta:
RT1 (9 trens dia per sentit al Tram Reus Nord-Tarragona Anfiteatre) (5 Trens dia per sentit Tarragona Anfiteatre-Vilafranca del Penedès)
RT2 (6 trens dia per sentit al Tram Cambrils-Tarragona Anfiteatre) (3 Trens dia per sentit Tarragona Anfiteatre-Cunit Hospitalet de l'Infant-Cambrils)
Tram L-1 i L-2 (Tranvies cada 15 min, excepte a hora punta que seran 10 min)
Tram L-Aeroport (Tranvies cada 22 min, excepte a hora punta que seran 17 min)
Dóna permís, o posa-ho com públic l'arxiu de My Maps, es que diu que tinc que demanar permís, ja que no està posat com públic.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Metro102
N3
N3
Entrades: 20

Entrada Autor: Metro102 » Dilluns 20/06/2016 23:11

Carlos González ha escrit:Dóna permís, o posa-ho com públic l'arxiu de My Maps, es que diu que tinc que demanar permís, ja que no està posat com públic.
Ja està :)



Metro102
N3
N3
Entrades: 20

Entrada Autor: Metro102 » Dimarts 21/06/2016 3:53

Metro102 ha escrit:Sé que vaig una mica tard pero aquí us deixo la meva proposta per a l'àrea de TGN. (TrenTram+Metro)
https://www.google.com/maps/d/u/1/edit? ... BLRLPndUPk
Concretant la meva proposta:
RT1 (9 trens dia per sentit al Tram Reus Nord-Tarragona Anfiteatre) (5 Trens dia per sentit Tarragona Anfiteatre-Vilafranca del Penedès)
RT2 (6 trens dia per sentit al Tram Cambrils-Tarragona Anfiteatre) (3 Trens dia per sentit Tarragona Anfiteatre-Cunit Hospitalet de l'Infant-Cambrils)
Tram L-1 i L-2 (Tranvies cada 15 min, excepte a hora punta que seran 10 min)
Tram L-Aeroport (Tranvies cada 22 min, excepte a hora punta que seran 17 min)
He allargat la RT-1 fins Les Borges del Camp per això ara és (5 trens dia per sentit Les Borges del Camp-Reus Nord Tarragona Anfiteatre-Vilafranca del Penedès)



Metro102
N3
N3
Entrades: 20

Entrada Autor: Metro102 » Dijous 23/06/2016 15:45

Em pot respondre algú si us plau? :'(



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1881
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 23/06/2016 15:56

Primer de tot: Cadascú respondrà quan vulgui
i segon: què vols que et diguem???

Jo no sé que dir, l'únic que no entenc és la volta que proposes des de Salou, jo la faria passar com el traçat actual de RENFE, lo demés em sembla bé i tampoc tinc que afegir i dir res més. Jo fa messos vaig penjar un enllaç d'un mapa que vaig fer un milió de vegades de com pot ser el transport de Catalunya, i tampóc m'ha respòs ningú i que crec que els demés estaràn farts de que enviï tal enllaç.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 24/06/2016 17:01

En aquest Fòrum, no es contempla l'obligatorietat d'opinar.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Metro102
N3
N3
Entrades: 20

Entrada Autor: Metro102 » Divendres 24/06/2016 23:00

Vale perdoneu només volia que algú em respongués (no volia molestar a ningú i si ho he fet em sap greu) I sobre la volta a Salou tens raó :)



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1881
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 25/06/2016 0:20

No sé si n'hi ha d'algú que sigui de Girona, i la meva pregunta era, els gironins voldrieu reobrir els trams de Girona-Olot i Girona-Sant Feliu de Guíxols i que les operessin una empressa independent, es a dir pròpia???


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dissabte 25/06/2016 12:38

Carlos González ha escrit:No sé si n'hi ha d'algú que sigui de Girona, i la meva pregunta era, els gironins voldrieu reobrir els trams de Girona-Olot i Girona-Sant Feliu de Guíxols i que les operessin una empressa independent, es a dir pròpia???
Res d'empresa independent, jo opino que aquests serveis de proximitat son ideals perquè els operi FGC. Desgraciadament el tema de les concessions privades de transport no sol acabar bé. Es fan contractes draconians per protegir els interessos de l'empresa privada, estimacions de passatgers optimistes i al final tot acaba amb fallida i rescat públic multimilionari. Per pagar rescats, prefereixo que el servei sigui 100% públic.

Tinc fet de fa un temps un mapa de proposta de rodalies de Girona (bé en realitat de tot Catalunya) amb totes les línies que crec que hi podria haver. Reconec que he deixat apart criteris de factibilitat econòmica i de demanda potencial, però coneixent la zona crec que usuaris no en faltarien en cap cas.

https://drive.google.com/open?id=1riKR2 ... sp=sharing



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”