Re: Propongo esta red de regionales para Catalunya
Publicat: Dimecres 01/08/2018 1:04
Per utilitzar Sant Andreu com a Terminal farien falta com a mínim 7 o 8 vies per estacionar els trens, i com a molt n'afegiran 2 o 3.
Fòrum del transport català
https://www.transport.cat/
A l'aeroport el que hi ha d'anar és una estació passant on hi hagi trens direcció als principals pols turístics i econòmics de Catalunya (Barcelona, Tarragona, Costa Daurada, Costa del Maresme-Costa Brava), si després es vol dur a Manresa o Tortosa, endavant.jmroig ha escrit:Al meu entendre portar la R12 a l'aeroport té sentit i va en la línia del que demanen alguns alcaldes del Vallès. Així es revitalitza la línia i permet una connexió en transport públic entre la Catalunya Central i l'aeroport.Carlos González ha escrit: Organitzacions sense ànim de lucre i altres pàgines webs han parlat sobre de tornar a recuperar l'estació de Sant Andreu Comtal i de la nova estació de la Sagrera, fins i tot PTP proposava la seva última al·legació del Pla de Rodalies (Pla que estic d'acord) en fer que els Regionals Sud parin a SAC i els Regionals Nord i segurament la R12 per l'Aeroport...
Què faran llavors amb l'Estació de França??
Pel que fa als regionals del nord, la idea és connectar l'aeroport de Girona amb el del Prat amb alta velocitat, no?
Aquesta és la idea a llarg termini, però, això només aconseguirà allargar el temps de viatge de la gran majoria de passatgers, que ténen origen/destí Barcelona.mpn90 ha escrit:A l'aeroport el que hi ha d'anar és una estació passant on hi hagi trens direcció als principals pols turístics i econòmics de Catalunya (Barcelona, Tarragona, Costa Daurada, Costa del Maresme-Costa Brava), si després es vol dur a Manresa o Tortosa, endavant.
Però als plans diuen que si s'elimina és per evitar cisallaments.m.h.t. ha escrit: La PTP, així com la Generalitat, no concebeixen altre model ferroviari que el passant... No assumeixen que una estació de terme pot ser (i està sent) molt útil.
Creuen que la Bifurcació Aragóté la culpa de tots els mals. Però, en comptes de proposar un salt de moltó, volen eliminar-la del servei. Tot per una "obsessió passant" que veuen idíl·lica sense pensar-hi massa més.
Però, aquest model "polític" no coincideix amb el parer dels tècnics ferroviaris ni d'Adif, que han aturat en diverses ocasions els intents de desmantellar l'EdF.
R11 i R12 van a Sants ja que gran part del passatge el capten precisament a Sants i Passeig de Gràcia un, i Catalunya i Arc de Triomf l'altre, ja que totes aquestes estacions són més cèntriques i fan enllaç amb la xarxa de metro. Si fas que R11 vagi a EdF, obligues al 75% del tren (com a poc) a baixar a Clot, esperar un R2 (tic tac, més temps) i omplir-lo per anar al centre (ai la capacitat!).Carlos González ha escrit:Jo crec que cal mantenir l'Estació de França... però abans els regionals paràven a SAC, i pensen fer-ho així...
Però per què els Regionals Sud tenen que anar per l'Estació de França però en canvi els Regionals Nord que també podrien anar per l'Estació de França aquesta té que anar passant fins a Sants???
No. Defensa que els del Nord parin on hi ha metro i els del Sud parin on hi ha metro i acabin a EdF, ja que en cas contrari els del Nord han de fer doble transbordament.Carlos González ha escrit:Defenses que els trens del Nord puguin parar on hi han enllaços de metro, però que els del sud tenen que anar a EdF tenint que transbordar ells??