Pàgina 4 de 9
Re: Perllongament L2 fins a l'aeroport
Publicat: Dijous 04/08/2011 5:41
Autor: Lluita1714
Però l'estació del tramvia es diu La Mina... trobo que teniu raó en que no es diu Sant Cosme per no crear el típic alarmisme social: la culpa no la tenen ells, la té la societat.
Re: Perllongament L2 fins a l'aeroport
Publicat: Dijous 04/08/2011 11:28
Autor: Gat_l-h
Tampoc ara es tracta que busquem quins barrs són els menys recomenables socialment per dictaminar si mereixen o no se ignorats en la nomeclatura del transport públic.
Però si que tant la Mina com Sant Cosme són coneguts pels problemes que han tingut o tenen (consti que per motius laborals he d'anar sovint a Sant Cosme i encara no m'ha passat mai res).
A vegades posen els noms de les estacions de manera poc afortunada, però un cop ens hi acostumem, el nom de l'estació pot acabar configurant un nom alternatiu al barri.
Re: Perllongament L2 fins a l'aeroport
Publicat: Dijous 04/08/2011 14:09
Autor: Platanito
hnfgd ha escrit:437.001 ha escrit:Bé que hi ha un Sant Roc com una catedral, a la L2...
I un Singuerlín ben gros, a la L9...
I no sembla cap trauma.
Atenció, que l´estació de Besòs Mar NO es troba a La Mina, sinó al sud del barri del Besòs, propera a La Mina, sí, però íntegrament a BCN. La Mina està íntegrament a St.Adrià.
No, si aqui siempre hay una respuesta para dejar a todos y cada uno de los responsables como incompetentes. Si uno le cree a algunos en este foro, los altos cargos de todas las empresas y ministerios de algún tipo de transporte son unos horteras corruptos y demagógicos. Eso de la sensatez es un don...
Tan sólo pedimos sentido común. Que las estaciones han de llevar nombres de barrios? Pues nombres de barrios. Que creen que la gente va a bajar en Parc Nou porque no saben que está junto a San Cosme? Igual baja algún despistado con ansias de aventura... Pero los nombres de las estaciones están para identificar su ubicación en el Area Metropolitana, y "Parc Nou" no identifica nada salvo para la regidoría de urbanismo de El Prat. Porque esa estación está pensada para dar servicio a los vecinos de un barrio, y no a los usuarios de un parque.
Y con la misma coherencia, si rehacemos toda la cartelería para anteponer el artículo a Sagrera, habrá que hacer lo mismo en todos los demás barrios que lleven artículo ante el nombre. Puestos a malversar fondos, hagámoslo de una sola vez.
Re: Perllongament L2 fins a l'aeroport
Publicat: Dijous 04/08/2011 18:34
Autor: sergi
"Y con la misma coherencia, si rehacemos toda la cartelería para anteponer el artículo a Sagrera"
Curioso que la cartelería esté toda "rehecha" mientras que en las estaciones propiamente dichas de las líneas 1 y 5 los rótulos no se han cambiado !
Centrándonos en el tema que comentaís,sí que es verdad que parece que algunos responsables de poner nombres en las estaciones se pinchen...
¿ Os acordaís cómo se llamó durante una pila de años Hospital de Bellvitge ?..Sí,sí.."Feixa Llarga",todo porque en las inmediaciones había UN CAMINO que se llamaba así...
¿ Cuánto costó el cambio de toda la cartelería cuando al fin se impuso el sentido común y se llamó a la estación como se tenía que llamar ?..pues no os extrañe que con "Parc Nou" acabe pasando lo mismo.
Re: Perllongament L2 fins a l'aeroport
Publicat: Dijous 04/08/2011 22:32
Autor: m.h.t.
xevi ha escrit:On hi veig un problema gravíssim és Plaça Catalunya, crec que seràs un kaos de confusions...
122-042-132 ha escrit:No, El Prat-Centre, i problema resolt. Salut!
No, això ara no està de moda. Li posaran
'El Prat-Pompeu Fabra', o algo per l'estil...
Lluita1714 ha escrit:Però l'estació del tramvia es diu La Mina...
Sí, la de la T6, la menys demandada i que no entra a Barcelona.
Però, en canvi, la de la T5 (línia més extensa) es diu Parc del Besòs. Ah, com canvia la cosa...
NOTA:
Això està derivant cap a un altre fil, no?
Re: Perllongament L2 fins a l'aeroport
Publicat: Dijous 04/08/2011 23:54
Autor: Lluita1714
m.h.t. ha escrit:
Sí, la de la T6, la menys demandada i que no entra a Barcelona.
Però, en canvi, la de la T5 (línia més extensa) es diu Parc del Besòs. Ah, com canvia la cosa...
Quina d'aquestes dues està al bell mig de La Mina? La Mina... l'altra no, l'altra la voreja, i s'atura al costat del Parc del Besòs... aquí és de lògica. Quan el metro/tramvia arribi al Carrer de l'Almirall Cervera,l'estació de l'L4 no podrà ser Barceloneta, podrà ser França, Pau Vila, Pla del palau, Baluard del Príncep, Portal del Mar...
No nego però que lo de Sant Cosme sigui per imatge... però insisteixo, la culpa és de la societat... hem de reconèixer que alguns, veient Sant Cosme al mapa, no l'agafarien per anar a l'Aeroport (i veient les giravoltes menys encara). I La Mina... quan s'ha hagut de clausurar la línia alguns dies per llançament de pedres al tramvia, quan és la parada amb més frau proporcionalment de tota la xarxa TRAM... és que la fama està guanyada a pols.
Re: Noms d'estació poc escaients
Publicat: Divendres 05/08/2011 0:59
Autor: 437.001
Cert, però al mateix temps, hi ha un cas que contradiu això: a Sant Roc hi para el T5, el T6, i la L2.
No sembla que a la L2 hi hagi grans problemes, és al tramvia on n´hi ha.
Si a Sant Roc, que és juntament amb La Mina, el Raval i Sant Cosme un dels quatre pitjors barris de l´àrea metropolitana en l´actualitat, l´estació de metro es diu Sant Roc i s´ho diu de tota la vida, i hi passa en metro un gran nombre de persones cada dia sense cap gran drama... doncs no veig que sigui cap motiu per posar un nom artificial a l´estació de metro de Sant Cosme, al cap i a la fi, la gran majoria de gent hi passarà de llarg per sota terra, i els pocs que tinguin por de passar-hi no seran usuaris habituals, i a més tindràn l´opció de prendre el rodalies fins a l´aeroport i allà arribar a la T1 en metro... per no parlar del bus, el taxi... o el cotxe.
Re: Noms d'estació poc escaients
Publicat: Divendres 05/08/2011 1:20
Autor: Lluita1714
Doncs jo no considero Sant Roc perillós, i tampoc gaire el Raval (si saps com vas, no pots anar fent recompte de bitllets per la Rambla del Raval, és evident), però Sant Cosme i la Mina sí, fins al punt que qualsevol obra que s'hagi de fer, ha d'avisar-se al patriarca per tal de que ningú robi res, i així sé de bona font que es va fer per posar un caixer de La Caixa a La Mina, això sí, si el patriarca et dóna la paraula, ja pots deixar el cotxe amb les portes obertes i la clau al seient que ningú el toca, són gent de paraula. Això ni a Sant Roc ni al Raval és necessari... i sort tenim dels Mossos, que han controlat moltíssim els barris del Prat i de Sant Adrià posant comissaries al bell mig de cada barri, fem memòria de com eren abans de l'arribada dels Mossos d'Esquadra, i és que jo no recordo grans actuacions com les que es fan avui, de la Guardia Civil o la Policia Nacional.
Re: Perllongament L2 fins a l'aeroport
Publicat: Divendres 05/08/2011 15:34
Autor: metring
m.h.t. ha escrit:
NOTA:
Això està derivant cap a un altre fil, no?
Efectivament, del fil de la L2 a l'aeroport, el que passa és que l'avís ha quedat a la pàgina anterior
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Publicat: Divendres 11/09/2015 21:06
Autor: marc_bcn_2
Us proposo un canvi en la nomenclatura de diverses estacions de la xarxa:
- Sant Andreu Comtal: Sant Andreu
- Sant Andreu Arenal: Fabra i Puig
- La Sagrera / La Sagrera - Meridiana: Meridiana
- El Clot - Aragó: Clot
- Rambla Just Oliveras / L'Hospitalet de Llobregat: L'Hospitalet
- L'Hospitalet Av. Carrilet: Av. Carrilet
- Artigues Sant Adrià: Artigues
- Badalona Pompeu Fabra: Badalona Centre o Badalona o Pompeu Fabra
- Sants Estació: Estació de Sants
- Maragall: Passeig Maragall
- Barceloneta: Barceloneta | Estació de França
- Besòs Mar: Prim
- Sant Pau | Dos de Maig: Dos de Maig
- Cornellà Centre: Cornellà
- Provença: Diagonal
- Plaça Molina: Sant Gervasi
- Sant Cugat del Vallès (Renfe): Volpelleres
- Rubí (Renfe): Hospital General
- Vallparadís Universitat: Vallparadís
- Terrassa / Terrassa Estació del Nord: Terrassa Nord
- Terrassa Nacions Unides: Nacions Unides
- Cerdanyola Universitat: Universitat Autònoma Sud
- Torre Baró | Vallbona / Torre del Baró: Torre Baró
- Montcada Bifurcació: Montcada i Reixac - Sant Joan
- Sagrera TAV: La Sagrera o Sagrera o Estació de la Sagrera
- Cabrera de Mar - Vilassar de Mar: Cabrera de Mar
- Martorell (Renfe) / Martorell Central: Martorell Centre
- El Prat Estació (L9): Estació d'El Prat
- Ildefons Cerdà: Ciutat de la Justícia
- Bellvitge (Renfe) / Gornal (FGC): Gornal
- Can Tries | Gornal (L9): Can Tries
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Publicat: Divendres 11/09/2015 23:20
Autor: Carlos González
marc_bcn_2, aquests canvis de noms me'n semblen bé, però canviar els noms de les estacions de Montcada Bifurcació i Cornellà Centre
, no veig el motiu per canviar-los, i a Cornellà puc dir el motiu, per diferenciar de l'estació de RENFE a la del Metro y TRAM
Mateixa estació, noms diferents
Publicat: Divendres 11/09/2015 23:31
Autor: Guigui
Carlos González ha escrit:i a Cornellà puc dir el motiu, per diferenciar de l'estació de RENFE a la del Metro y TRAM
--- que és la mateixa, precisament.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Publicat: Divendres 11/09/2015 23:41
Autor: Don Ramón
A mi me gustan mucho las propuestas, todas excepto Besòs Mar, porque queda bastante apartada de la Rambla Prim. No me gusta Besòs Mar demasiado, pero no podemos llamarla La Mina ni Alfons el Magnànim porque esos nombres ya los tienen paradas del tranvía que tampoco quedan exactamente junto a la parada del metro. Tal vez Pallars o Cristóbal de Moura...
Re: Mateixa estació, noms diferents
Publicat: Divendres 11/09/2015 23:44
Autor: Miquel
Guigui ha escrit:Carlos González ha escrit:i a Cornellà puc dir el motiu, per diferenciar de l'estació de RENFE a la del Metro y TRAM
--- que és la mateixa, precisament.
El motiu de posar "Centre" és per que tant el TRAM i el FMB disposen de més estacions a Cornellà (a banda de que l'estació és al centre de Cornellà). El que haurien de fer aquí és que l'estació de "Cornellà" d'Adif passés a anomenar-se també "Cornellà Centre" i no pas a la inversa.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Publicat: Divendres 11/09/2015 23:55
Autor: marc_bcn_2
Jo crec que Besòs Mar s'hauria de dir Alfons el Magnànim i que Alfons el Màgnanim (TRAM) s'hauria de dir Cristóbal de Maura, però per evitar tants canvis he preferit posar-li el nom de Prim, ja que la rambla amb el mateix nom és trova a un carrer de distància. Respecte Cornellà, aquest era el canvi que creia menys important. I crec que Montcada i Reixac - Sant Joan és més aclaridor que Bifurcació (ja se que a aquesta zona se l'anomena també Bifurcació, però veig més adient Sant Joan).
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Publicat: Divendres 11/09/2015 23:57
Autor: Granolleri
marc_bcn_2 ha escrit:Us proposo un canvi en la nomenclatura de diverses estacions de la xarxa:
- Sant Andreu Comtal: Sant Andreu
- Sant Andreu Arenal: Fabra i Puig
Jo seria partidari que tant a metro com a RENFE es diguessin Sant Andreu-Fabra i Puig i Sant Andreu-Plaça Orfila respectivament (com a molt prescindint del mot "Sant Andreu" en el cas del metro). Tot i que en el cas del metro queda més o menys clara on és cada cosa, en el cas de RENFE és necessari diferenciar per indicar a quina part de Sant Andreu et deixa, més tenint present que són línies diferents, i deixar el mateix nom tant per a metro com per a RENFE per donar coherència al sistema.
- La Sagrera / La Sagerera - Meridiana: Meridiana
Jo deixaria el nom de l'estació de RENFE, per diferenciar de Sagrera Alta Velocitat (si algun dia acaben l'estació). De fet, estava previst canviar el nom de l'estació de metro, cosa que al final no es va fer.
- Rambla Just Oliveras / L'Hospitalet de Llobregat: L'Hospitalet
L'Hospitalet té dos estacions de RENFE, i unes quantes més de metro i FGC... posar l'Hospitalet a seques és contraproduent, i més en el cas del metro. Per a mi el nom ideal és l'Hospitalet-Rambla.
- L'Hospitalet Av. Carrilet: Av. Carrilet
Sóc partidari de mantenir el nom actual.
- Sant Cugat del Vallès (Renfe): Volpelleres
Mentre la RENFE estigui a les quimbambes d'FGC, és millor que es digui Sant Cugat-Coll Favà, que és on realment està. El dia que es traslladi l'estació, Sant Cugat-Vollpereres.
- Rubí (Renfe): Hospital General
Això ja és una animalada (sense voler ofendre). L'Hospital General està a l'altra banda de l'autopista, per tant no serveix per arribar (no hi ha vorera, ni autobús). Per diferenciar-la de l'estació d'FGC, l'anomenaria Rubí-Can Vallhonrat (i la d'FGC es digués Rubí-Centre). Hospital General s'hauria de reservar si finalment es construís l'estació de RENFE que donés enllaç a l'estació del mateix nom d'FGC.
- Vallparadís Universitat: Vallparadís
- Terrassa Nacions Unides: Nacions Unides
- Cerdanyola Universitat: Universitat Autònoma Sud
Jo mantindria el nom actual d'aquestes estacions.
- Montcada Bifurcació: Montcada i Reixac - Sant Joan
Tot i que realment el nom que proposes és bo perquè és el nom del barri on està, donaria peu a confusió doncs aquest és el nom que tenia l'estació que estava a la línia R3 en les proximitats de Montcada i Reixac-Manresa (portava el Sant Joan per ser a la línia que anava a Sant Joan de les Abadesses, igual que Montcada i Reixac-Manresa porta el Manresa per dir que és la línia que va a Manresa). De moment el deixaria el nom actual, i sí canviaria el nom de:
-Montcada i Reixac-Manresa per Montcada i Reixac-Nord (per ser l'estació de la línia del nord)
-Montcada i Reixac-Santa Maria per Terra Nostra (és el nom del barri on està)
-Montcada-Ripollet per Mas Rampinyó (nom del barri on està)
-Montcada (R2) per Montcada i Reixac-Centre
Per la resta de moment cap objecció.
Jo, de pas, en proposo algun:
-Les Franqueses-Granollers Nord per Bellavista-Hospital de Granollers. El primer nom per ser el barri on està, i el segon per l'equipament al que dóna servei.
-Les Franqueses del Vallès per Corró d'Avall (és el nom del nucli de població on es troba).
-Afegir-li La Batllòria al nom de l'estació de Gualba, barri de Sant Celoni pròxim a l'estació de Gualba.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Publicat: Dissabte 12/09/2015 1:25
Autor: UT440_132M
Granolleri ha escrit:marc_bcn_2 ha escrit:Us proposo un canvi en la nomenclatura de diverses estacions de la xarxa:
- Sant Andreu Comtal: Sant Andreu
- Sant Andreu Arenal: Fabra i Puig
Jo seria partidari que tant a metro com a RENFE es diguessin Sant Andreu-Fabra i Puig i Sant Andreu-Plaça Orfila respectivament (com a molt prescindint del mot "Sant Andreu" en el cas del metro). Tot i que en el cas del metro queda més o menys clara on és cada cosa, en el cas de RENFE és necessari diferenciar per indicar a quina part de Sant Andreu et deixa, més tenint present que són línies diferents, i deixar el mateix nom tant per a metro com per a RENFE per donar coherència al sistema.
- La Sagrera / La Sagerera - Meridiana: Meridiana
Jo deixaria el nom de l'estació de RENFE, per diferenciar de Sagrera Alta Velocitat (si algun dia acaben l'estació). De fet, estava previst canviar el nom de l'estació de metro, cosa que al final no es va fer.
- Rambla Just Oliveras / L'Hospitalet de Llobregat: L'Hospitalet
L'Hospitalet té dos estacions de RENFE, i unes quantes més de metro i FGC... posar l'Hospitalet a seques és contraproduent, i més en el cas del metro. Per a mi el nom ideal és l'Hospitalet-Rambla.
- L'Hospitalet Av. Carrilet: Av. Carrilet
Sóc partidari de mantenir el nom actual.
- Sant Cugat del Vallès (Renfe): Volpelleres
Mentre la RENFE estigui a les quimbambes d'FGC, és millor que es digui Sant Cugat-Coll Favà, que és on realment està. El dia que es traslladi l'estació, Sant Cugat-Vollpereres.
- Rubí (Renfe): Hospital General
Això ja és una animalada (sense voler ofendre). L'Hospital General està a l'altra banda de l'autopista, per tant no serveix per arribar (no hi ha vorera, ni autobús). Per diferenciar-la de l'estació d'FGC, l'anomenaria Rubí-Can Vallhonrat (i la d'FGC es digués Rubí-Centre). Hospital General s'hauria de reservar si finalment es construís l'estació de RENFE que donés enllaç a l'estació del mateix nom d'FGC.
- Vallparadís Universitat: Vallparadís
- Terrassa Nacions Unides: Nacions Unides
- Cerdanyola Universitat: Universitat Autònoma Sud
Jo mantindria el nom actual d'aquestes estacions.
- Montcada Bifurcació: Montcada i Reixac - Sant Joan
Tot i que realment el nom que proposes és bo perquè és el nom del barri on està, donaria peu a confusió doncs aquest és el nom que tenia l'estació que estava a la línia R3 en les proximitats de Montcada i Reixac-Manresa (portava el Sant Joan per ser a la línia que anava a Sant Joan de les Abadesses, igual que Montcada i Reixac-Manresa porta el Manresa per dir que és la línia que va a Manresa). De moment el deixaria el nom actual, i sí canviaria el nom de:
-Montcada i Reixac-Manresa per Montcada i Reixac-Nord (per ser l'estació de la línia del nord)
-Montcada i Reixac-Santa Maria per Terra Nostra (és el nom del barri on està)
-Montcada-Ripollet per Mas Rampinyó (nom del barri on està)
-Montcada (R2) per Montcada i Reixac-Centre
Per la resta de moment cap objecció.
Jo, de pas, en proposo algun:
-Les Franqueses-Granollers Nord per Bellavista-Hospital de Granollers. El primer nom per ser el barri on està, i el segon per l'equipament al que dóna servei.
-Les Franqueses del Vallès per Corró d'Avall (és el nom del nucli de població on es troba).
-Afegir-li La Batllòria al nom de l'estació de Gualba, barri de Sant Celoni pròxim a l'estació de Gualba.
En el cas de Montcada i Reixac nord, podria portar a confusions, doncs la R3 també és coneguda com a línia del nord a la zona del Vallès (especialment l'Oriental), jo Montcada Bifurcació la deixaria com està, o bé, Montcada Enllaç (igual que Ribes enllaç, on enllaça FGC amb Renfe).
També proposo; Balenyà-Tona-Seva, canviar-lo per Sant Miquel de Balenyà (nom que té l'actual nucli descentralitzat de Seva), encara que se suposa que dona servei a aquestes tres poblacions, els enllaços amb el Transport Públic cap a aquestes, és pèssim, i queden força allunyades del nucli de Sant Miquel (Tona a 2 km. Seva a 3 km.). Balenyà-Els Hostalets, canviar-lo per la forma correcta, que seria Els Hostalets de Balenyà, o Balenyà. Figaró, pel nom que rebia la població en temps de república, El Figueró, Santa Perpètua de la Mogoda, per La Florida, nom del barri al qual està, la resta bastant d'acord amb el teu argumentari.
El cas de Sant Andreu, el deixaria com està, Fabra i Puig per Bus i Metro, i Sant Andreu Arenal per Renfe, ja que l'estació dona al carrer de Concepció Arenal, i la gent de comarques la coneix per aquest nom de sempre.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Publicat: Dissabte 12/09/2015 1:48
Autor: Don Ramón
UT440_132M ha escrit:El cas de Sant Andreu, el deixaria com està, Fabra i Puig per Bus i Metro, i Sant Andreu Arenal per Renfe, ja que l'estació dona al carrer de Concepció Arenal, i la gent de comarques la coneix per aquest nom de sempre.
Las dos me parecen muy malas razones para mantener el nombre. Los nombres no se hacen para "los de toda la vida", se hace para todos, que todo el mundo lo pueda entender, pues aún hay muchos deberes por hacer en materia de atraer a la gente dsde el coche al transporte público. No puede ser que menospreciemos a la gente que jamás ha tomado un tren, justamente mucha gente no quieren tomar el tren porque si no eres uno de "los de toda la vida" puede ser muy confuso, aunque a los de toda la vida nos cueste entender eso. Y, francamente, veo incluso una especie de "elitismo" de querer que los temas de trenes se rijan según lo que conviene a los usuarios habituales, que en proporción a toda la población son una minoría, y no según lo que de la manera más objetiva posible sea lo que conviene. Al final se termina insistiendo sobre cosas que son arcáicas por no querer confundir a los cuatro abuelos que usan el tren desde críos, y con eso se espanta a muchísima gente. Siempre me ha parecido pedir a gritos la confusión con lo de SA Arenal y SA Comptal, y más aún con SA Arenal - Fabra i Puig. Ni siquiera sé donde está la calle de Concepción Arenal y he pasado por ahí incontables veces, yo siempre que salgo lo que veo bien grande es la Meridiana.
Y que conste que no quiero que los usuarios habituales dejen de usar los trenes, faltaría más, pero esque los usuarios habituales nos hacemos también un flaco favor con estas cosas, porque luego pasan cosas como que hay reticencia a poner semidirectos en parte porque la gente está habituada a determinados servicios y prou, y les confunde que de repente haya un tren que se salte paradas porque ni siquiera se fijan ya en que ese tren es semidirecto, pienso en este caso en el semidirecto experimental de Manresa, que cada vez que lo tomaba veía como había un montón de gente que se habían confundido de tren.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Publicat: Dissabte 12/09/2015 2:15
Autor: UT440_132M
Me parece bien tu postura, pero te la voy a rebatir con un argumento muy sencillo.
Mis padres hace años; años, que no toman el tren, más que no pisan Barcelona. Cuando les hablo que a veces que voy a Barcelona, cojo el bus en Fabra i Puig, me dicen, ¿donde es eso? en cambio, cuando les digo, que cojo el tren o el bus en Sant Andreu Arenal, saben perfectamente donde estoy.
No solo se trata del argumento de "toda la vida", si no, que también de gente de fuera que no conoce Barcelona apenas. Por eso pienso que es mejor dejar Sant Andreu Arenal para Renfe, y Sant Andreu para los autobuses interurbanos. Y si se quiere dejar Fabra i Puig para el Metro, no me parecería mal, aunque las bocas desemboquen en la calle Concepció Arenal.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Publicat: Dissabte 12/09/2015 6:00
Autor: Don Ramón
UT440_132M ha escrit:Me parece bien tu postura, pero te la voy a rebatir con un argumento muy sencillo.
Mis padres hace años; años, que no toman el tren, más que no pisan Barcelona. Cuando les hablo que a veces que voy a Barcelona, cojo el bus en Fabra i Puig, me dicen, ¿donde es eso? en cambio, cuando les digo, que cojo el tren o el bus en Sant Andreu Arenal, saben perfectamente donde estoy.
No solo se trata del argumento de "toda la vida", si no, que también de gente de fuera que no conoce Barcelona apenas. Por eso pienso que es mejor dejar Sant Andreu Arenal para Renfe, y Sant Andreu para los autobuses interurbanos. Y si se quiere dejar Fabra i Puig para el Metro, no me parecería mal, aunque las bocas desemboquen en la calle Concepció Arenal.
https://es.wikipedia.org/wiki/Generaliz ... apresurada
En lógica, la generalización apresurada, muestra sesgada o Secundum quid, es una falacia que se comete al inferir una conclusión general a partir de una prueba insuficiente. Una generalización apresurada puede ser entendida como una mala inducción (carente de cogencia). Por ejemplo, considérese el siguiente argumento:
Juan es alto y es rápido.
María es alta y es rápida.
Matias es alto y es rápido.
Por lo tanto, todas las personas altas son rápidas.
Concluir que todas las personas altas son rápidas, porque haya tres que lo sean, es una generalización apresurada. Es muy probable que haya personas que sean altas y que sin embargo no sean rápidas.
El límite entre una generalización apresurada y una buena inducción a veces puede ser difuso, y establecer un criterio claro para distinguirlos es parte del problema de la inducción.
Dicho lo cual, no entiendo por qué "Sant Andreu Arenal" hace más fácil de entender la ubicación que "Fabra i Puig", excepto que esta última no tiene "Sant Andreu" en el nombre. Pero aún y así, no veo práctico que haya varia estaciones con nombres tan similares sólamente porque atienden al mismo distrito. Es un arcaismo que origina de antes de que Sant Andreu fuese parte de Barcelona, y francamente consideraría un tanto pueblerino querer insistir en que las estaciones en Sant Andreu tengan "Sant Andreu" en el nombre porque están en ese distrito, que hoy en día es eso y no un municipio. En todo caso se podría optar por algo tipo "Barcelona - Concepción Arenal" y "Barcelona - Sant Andreu", tampoco tiene que ser "Fabra i Puig", pero creo que es importante que las estaciones tengan nombres mínimamente bien diferenciados, y que se correspondan con la parada de Metro, que eso ya es de traca que no sea el caso.