S'hauria de fer la L6 del pla del 1974?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon

S'hauria de fer aquesta línia de metro?

Si, sens dubte, però també el tramvia i Rodalies
4
20%
Si, deixant de fer la unió del tramvia però sí Rodalies
1
5%
Si, només el metro
3
15%
No, no serà necessària si es fa el tramvia
8
40%
No, no serà necessària si es fa el túnel, només per a Rodalies
4
20%
Altres (expliqueu)
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 20
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

S'hauria de fer la L6 del pla del 1974?

Entrada Autor: metring » Dimarts 11/05/2010 13:04

Llegiu al fòrum de DiagonalopcióD http://diagonalopciod.com/viewtopic.php?f=3&t=41 el mapa de la proposta d'en wefer sobre com hauria de ser la línia que podria travessar la Diagonal, inspirada en la del pla de metros del 1974. Què en penseu?



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 11/05/2010 13:15

Ben bé la línia VI actualment no tindria sentit en la part nord, però sí que seria necessari recuperar-ne la idea per fer una línia que travessés la Diagonal de cap a cap.

El problema és que a Barcelona, en comptes de fer com a qualsevol altra ciutat del món on es fan línies rectes, només sabem fer línies retorçades com espaghetti que no serveixen per massa cosa. Potser és que fer el metro de la Diagonal és una opció massa lògica i això a Barcelona és l'excusa perfecte per no fer-la :martell1



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 12/05/2010 8:25

Jo crec que més val que facin túnel per a Rodalies per la Diagonal, de metro no crec que se'n necessiti en aquest cas ja que Rodalies+Tramvia ja donarien una bona cobertura a l'avinguda.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimecres 12/05/2010 11:56

Hola,
Trenscat ha escrit:Jo crec que més val que facin túnel per a Rodalies per la Diagonal, de metro no crec que se'n necessiti en aquest cas ja que Rodalies+Tramvia ja donarien una bona cobertura a l'avinguda.
:ok +1

También estoy de acuerdo con esto comentado por Bernat, pero siempre que el túnel de cercanías lo sea con todas las de la ley, es decir, que no solamente lleve la C3 a Castelldefels, sino que conecte con el corredor FGC Llobregat-Anoia y con la C4 sur en el Llobregat, a la vez que con los corredores del vallés y Maresme en el lado Besós.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimecres 12/05/2010 14:55

Suposo que també es podria fer un mega tunel, tipus L9 amb 2 nivells, i fer-hi pasar per dalt les Rodalies i per baix una linia de Metro... no sé si dic un disbarata irrealizatble... :oops: ya em dispensareu els experts en la materia



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimecres 12/05/2010 19:45

Hola,

Ni dices un disparate ni somos tan expertos en la materia. Eso sí, entre todos los de por aquí, tú incluido, tenemos más sentido común que por ahí fuera, creo yo. En ciudades como Nueva York desde antes del siglo pasado ya se construían túneles ferroviarios de 4 vías bajo la ciudad.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dimecres 12/05/2010 20:01

Mentres no es faci una L6 al estil que es planejen les linees de metro en aqui.
Algun dia ens faran una linea de metro laberintica o amb tants giravolts que ens marejarem. Exagero, pero... cal un transport ferroviari que cobreixi tota la diagonal, lo ideial seria metro i rodalies, el tranvia ta be, pero no cobreix les necessitats. A més per les rodalies s'hauria de aprofitar el tunel de la Diagonal per diversos serveis. No se quins exactament, però estaria be que hi passesin alguns, aixi es dessaturaria el tram Arc de Trionf - Hospitalet.

Jo crec que el R3 ta be que passi per allá de la diagonal. Però per què no la R7 també? Aixi R1 / R4 per on passen actualment, R3 / R7 diagonal i R2 per on passa actualment, si més no estaria una mica més repartit.



adriballesterg
N1
N1
Entrades: 9

Entrada Autor: adriballesterg » Dimecres 05/09/2018 15:43

Veig totalment innecessari un túnel de rodalies per tota la Diagonal. El tramvia un dia o altre ja farà el trajecte i no penso que faci falta més. Penso que hi ha suficients línies demetro que cobreixen tota Barcelona i una vegada acabin la L9 ho tindrem tot enllestit.



mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 125

Entrada Autor: mfuentesll2 » Dimecres 05/09/2018 16:07

El tunel de rodalies de la diagonal no té la funcionalitat de fer servei intern a Barcelona, és perque fa falta un tercer túnel de rodalies.



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dijous 06/09/2018 17:48

Si s'hagués fet la L6 en el seu moment tal com es veu allà, crec que la xarxa de metro de Barcelona tindria un feeling de molta més completitud que la de ara, però al mateix temps seria una xarxa més limitada.

Podem veure que parts de la mai feta L6 s'han utilitzat per fer la L9 nord, la L10 sud, i part del tram central (el districte de Sant Martí sobretot) com part d'una hipotètica expansió de la L8 fins al Besós.

De fet, el projecte general de la L9 sembla haver estat decidir fer una sisena gran línia per Barcelona, però fer-la més gran, més amunt, més èpica i amb més diners (els anys 2000, aix...)

La conseqüència de tot això és que el que tenia que ser una línia ara son trossos de varies, el que ho fa més caòtic, però al mateix temps permeteix que abarqui més llocs.

A més, en retrospectiva, el traçat futur de la ampliació de la L8 a Gràcia i Glòries fent un itinerari rectangular s'encaixa millor a les necessitats de la xarxa de metro i la Barcelona d'avui, més que no pas la de fa 40 anys.

Crec que la conseqüència més negativa de no haver fet la L6 ha estat sobretot que la zona de la Diagonal nord, Francesc Macià, etc. es l'àrea més gran de Barcelona per on el metro no passa (encara que ara sí que passi el Tram, però bueno).

El que té més sentit ara és aprofitar que a Diagonal no té túnel per sota i acabar fent el tercer túnel de Rodalies, paral·lel a la L3 a partir de Maria Cristina com la L1 al centre, la gran estació intermodal a Zona UNiversitària, l'ampliació de la L3 a Sant Feliu i del tercer túnel fins a Sant Boi i Castelldefels. Rodalies tindria parada a Zona Univ., Maria Cristina, Francesc Macià, Diagonal L3 L5, Diagonal-Aragó, El Clot-Aragó.

Pel costat del Besós, no sé si tindria massa sentit continuar encara més la L8 amb l'expansió futura de la L1 i la possible ampliació del Tram fins a Torribera.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 07/09/2018 11:26

Jo més que considerar la possibilitat de construir la L6 dels plans de metro de l'any 1971 i 1974; que crec que avui en dia, amb linia L9 i d'altres ampliacions fetes, ja cobreix més o menys totes les zones previstes, jo seria partidari de construir la L6 del Pla de Metros del 1966, que vindria a ser un desdoblement de les línies de FGC, i amb les modificacions i adaptacions convenients permetria la famosa quadriplicació de les línies del Vallès i permetria definitivament separar els serveis urbans i suburbans, dins de Barcelona. La L6 del Pla de Metros del 1966 tenia previst de comunicar la plaça de La Bonanova amb el mercat de Sant Antoni, i agafava com a eix, els carrers Ganduxer (a la part alta de la ciutat) i Urgell (dins de l'Eixample). Caldria modificar-ne els extrems, iniciant-la a l'estació de Sarrià i finalitzar-la, o com a mínim, fer-la passant per Plaça Catalunya, i com a molt una estació intermitja a la plaça Francesc Macià. I podria ser utilitzada pels serveis suburbans. A Sarrià tindria enllaç amb la veritable i actual L6, i amb la futura L9; el que permetria accedir al centre de la ciutat, o bé, amb la L9 connectar amb tota la connurbació de Barcelona. Salut!



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Divendres 07/09/2018 15:33

Doncs vaig considerar una cosa semblant, de fet, fa un temps, quan vaig dibuixar una gran ampliació del que és actualment la L12. Seria una línia probablement més de metro lleuger que no pas una gran i èpica línia estil L9, al menys en el respecta a estacions.

https://drive.google.com/open?id=1001yK ... sp=sharing
Imatge


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”