R2: s'ha de reunificar o deixar-la aixĂ?
R2: s'ha de reunificar o deixar-la aixĂ?
Nota: fil provinent de http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=8602&start=100
Escric el missatge aquĂ, degut a que el trossejament de la R2 en 3 parts es va fer degut a les obres en aquesta estaciĂł.
Ja fa gairebé 4 anys que la R2 està fragmentada, i deien que seria per 2 anys. Ha acabat ja el tema de SAC, oi?
A les hores, a què esperen per reunificar-la????
Escric el missatge aquĂ, degut a que el trossejament de la R2 en 3 parts es va fer degut a les obres en aquesta estaciĂł.
Ja fa gairebé 4 anys que la R2 està fragmentada, i deien que seria per 2 anys. Ha acabat ja el tema de SAC, oi?
A les hores, a què esperen per reunificar-la????
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4593
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: Inici actuacions lĂnia AVE a l'entorn de St.Andreu Comta
Crec que les obres de SAC van afectar la R2 i la van fragmentar, i els trens no poden acabar perquè hi ha 2 vies, i no hi ha espai.metring ha escrit:Escric el missatge aquĂ, degut a que el trossejament de la R2 en 3 parts es va fer degut a les obres en aquesta estaciĂł.
Ja fa gairebé 4 anys que la R2 està fragmentada, i deien que seria per 2 anys. Ha acabat ja el tema de SAC, oi?
A les hores, a què esperen per reunificar-la????
Això sĂ, han activat mĂ©s vies per recuperar la normalitat or no? Estem igual?
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
-
victorcasta
- N10

- Entrades: 4277
- Membre des de: 14 maig 2005, 11:32
- UbicaciĂł: Horta
Re: Inici actuacions lĂnia AVE a l'entorn de St.Andreu Comta
L'estaciĂł no estĂ en servei, simplement s'ha acabat el cobriment de la nova estaciĂł. De totes maneres, l'R2 fragmentada funciona millor que abans.
Re: Inici actuacions lĂnia AVE a l'entorn de St.Andreu Comta
Evidentment, va ser aquest el motiu pel qual la R2 es va tallar en 3.Renfe445 ha escrit:Crec que les obres de SAC van afectar la R2 i la van fragmentar, i els trens no poden acabar perquè hi ha 2 vies, i no hi ha espai.metring ha escrit:Escric el missatge aquĂ, degut a que el trossejament de la R2 en 3 parts es va fer degut a les obres en aquesta estaciĂł.
Ja fa gairebé 4 anys que la R2 està fragmentada, i deien que seria per 2 anys. Ha acabat ja el tema de SAC, oi?
A les hores, a què esperen per reunificar-la????
Això sĂ, han activat mĂ©s vies per recuperar la normalitat or no? Estem igual?
La veritat, no ho sĂ© si ja hi han dues vies mĂ©s, sĂ© que es va acabar la llosa, però fa temps que no hi passo. El que no pot ser Ă©s que la lĂnia continuĂŻ tallada en 3, i ningĂş digui res de res de quan es restablirĂ la lĂnia sencera.
- Renfe445
- N10

- Entrades: 4593
- Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
- Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
- Contacta:
Re: Inici actuacions lĂnia AVE a l'entorn de St.Andreu Comta
Espero que re-obrin les vies 8 i 10 aviat... (quan acaben els trens que van a SAC).metring ha escrit:Evidentment, va ser aquest el motiu pel qual la R2 es va tallar en 3.Renfe445 ha escrit:Crec que les obres de SAC van afectar la R2 i la van fragmentar, i els trens no poden acabar perquè hi ha 2 vies, i no hi ha espai.metring ha escrit:Escric el missatge aquĂ, degut a que el trossejament de la R2 en 3 parts es va fer degut a les obres en aquesta estaciĂł.
Ja fa gairebé 4 anys que la R2 està fragmentada, i deien que seria per 2 anys. Ha acabat ja el tema de SAC, oi?
A les hores, a què esperen per reunificar-la????
Això sĂ, han activat mĂ©s vies per recuperar la normalitat or no? Estem igual?
La veritat, no ho sĂ© si ja hi han dues vies mĂ©s, sĂ© que es va acabar la llosa, però fa temps que no hi passo. El que no pot ser Ă©s que la lĂnia continuĂŻ tallada en 3, i ningĂş digui res de res de quan es restablirĂ la lĂnia sencera.
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
Re: Inici actuacions lĂnia AVE a l'entorn de St.Andreu Comta
Lo de que funciona millor que abans...victorcasta ha escrit:L'estaciĂł no estĂ en servei, simplement s'ha acabat el cobriment de la nova estaciĂł. De totes maneres, l'R2 fragmentada funciona millor que abans.
Re: Inici actuacions lĂnia AVE a l'entorn de St.Andreu Comta
Això difĂcil, difĂcil...Em sembla que no hi haurĂ cap via terminal (corregiu-me si m'equivoco, si us plau), i tampoc es dirien 8 i 10, en seran 4...Renfe445 ha escrit:
Espero que re-obrin les vies 8 i 10 aviat... (quan acaben els trens que van a SAC).
Re: Inici actuacions lĂnia AVE a l'entorn de St.Andreu Comta
Ya no saben que hacer con la R2. La idea original no se si era que los cercanĂas vuelvan a terminar en SAC o en La Sagrera. Todo iba a terminar en la Sagrera, por eso se desmantelaron tantas vĂas de SAC, Âżno? Porque con cuatro vĂas ahĂ no termina nada más allá de una lanzadera tipo R7.
La Sagrera, en las ilustraciones que existen, tendrĂa un total de 8 vĂas en ibĂ©rico, de las cuales 2 son para los trenes pasantes de la R2 y Regionales, y 2 son para la R1. Quedan cuatro vĂas para que terminen todos los regionales del sur. Y los R2 que no cabĂan en SAC. Esto es ridĂculo, claro.
Para empezar se esta reevaluando lo que se hará en La Sagrera, y esto afectará directamente a SAC. Yo me imagino que verán que lo más fácil es hacer lo mĂnimo con esas dos estaciones, y para lo demás mantener la cĂłmoda chapuza de mandar R2 y regionales a EdF, de lo contrario harĂa falta rediseñar La Sagrera con una playa de vĂas en ibĂ©rico inmensa, y tal como estan las cosas, se adaptarán los planes a las necesidades inmediatas.
TambiĂ©n está por ver si jamás se hace lo del cruce de las lĂneas de Vilanova y Vilafranca, lo cual borrarĂa del mapa la R2 como la conocemos. Otra vez, no sĂłlo es esto a largo plazo, sino de que es de prever que se adapten los planes a las posibilidades, y asĂ se pueda empezar a tener algo más definitivo en un plazo medio, pero realista. Es decir, nada de tercer tĂşnel, y se buscará reorganizar las lĂneas de rodalies de la forma más barata. Pero en este paĂs donde se improvisa sobre la marcha y se valora el pelotazo que no la inversiĂłn sostenible, estos planes probablemente no existen, y se diseñarán en los prĂłximos tiempos, a medidas de que se den cuenta de que hay que arreglar las cosas sin monumentos faraĂłnicos. Lo jodido es que para el AVE si llegarĂłn a tiempo las inversiones, para el ferrocarril convencional, no. Y con la falta que hubiera hecho. Yo incluso suprimirĂa por completo el paso del AVE más allá de Sants, y los harĂa viajar al norte por el Vallès, para poder aprovechar toda esa infraestructura para el tren convencional. Pero yo no soy nadie para esas decisiones.
Lo que quiero decir, es que esta todo en el aire, y probablemente cuando se haga el rediseño definitivo de la red de rodalies se parta de la chapuza actual, tal vez incluso se mantenga definitivamente. A saber....
La Sagrera, en las ilustraciones que existen, tendrĂa un total de 8 vĂas en ibĂ©rico, de las cuales 2 son para los trenes pasantes de la R2 y Regionales, y 2 son para la R1. Quedan cuatro vĂas para que terminen todos los regionales del sur. Y los R2 que no cabĂan en SAC. Esto es ridĂculo, claro.
Para empezar se esta reevaluando lo que se hará en La Sagrera, y esto afectará directamente a SAC. Yo me imagino que verán que lo más fácil es hacer lo mĂnimo con esas dos estaciones, y para lo demás mantener la cĂłmoda chapuza de mandar R2 y regionales a EdF, de lo contrario harĂa falta rediseñar La Sagrera con una playa de vĂas en ibĂ©rico inmensa, y tal como estan las cosas, se adaptarán los planes a las necesidades inmediatas.
TambiĂ©n está por ver si jamás se hace lo del cruce de las lĂneas de Vilanova y Vilafranca, lo cual borrarĂa del mapa la R2 como la conocemos. Otra vez, no sĂłlo es esto a largo plazo, sino de que es de prever que se adapten los planes a las posibilidades, y asĂ se pueda empezar a tener algo más definitivo en un plazo medio, pero realista. Es decir, nada de tercer tĂşnel, y se buscará reorganizar las lĂneas de rodalies de la forma más barata. Pero en este paĂs donde se improvisa sobre la marcha y se valora el pelotazo que no la inversiĂłn sostenible, estos planes probablemente no existen, y se diseñarán en los prĂłximos tiempos, a medidas de que se den cuenta de que hay que arreglar las cosas sin monumentos faraĂłnicos. Lo jodido es que para el AVE si llegarĂłn a tiempo las inversiones, para el ferrocarril convencional, no. Y con la falta que hubiera hecho. Yo incluso suprimirĂa por completo el paso del AVE más allá de Sants, y los harĂa viajar al norte por el Vallès, para poder aprovechar toda esa infraestructura para el tren convencional. Pero yo no soy nadie para esas decisiones.
Lo que quiero decir, es que esta todo en el aire, y probablemente cuando se haga el rediseño definitivo de la red de rodalies se parta de la chapuza actual, tal vez incluso se mantenga definitivamente. A saber....
Re: Inici actuacions lĂnia AVE a l'entorn de St.Andreu Comta
metring ha escrit:Escric el missatge aquĂ, degut a que el trossejament de la R2 en 3 parts es va fer degut a les obres en aquesta estaciĂł.
Ja fa gairebé 4 anys que la R2 està fragmentada, i deien que seria per 2 anys. Ha acabat ja el tema de SAC, oi?
A les hores, a què esperen per reunificar-la????
No crec que faci falta.
L´explotació és més senzilla (i sobretot més fiable) d´aquesta manera.
D´una banda tens els Castelldefels-Granollers, de l´altra els Aeroport-Sant Celoni i els pocs Aeroport-Maçanet.
De l´altra els Estació de França-Vilanova i els Estació de França-Sant Vicenç.
De fet, em sembla un sistema millor que el de la R4.
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23887
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
En conseqüència
Si Ă©s aixĂ, que canviĂŻn d'una vegada la nomenclatura. No tĂ© cap sentit mantenir el mateix nom amb l'afegit dels punts cardinals per a tres lĂnies clarament diferenciades.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
Re: En conseqüència
Idea:Guigui ha escrit:Si Ă©s aixĂ, que canviĂŻn d'una vegada la nomenclatura. No tĂ© cap sentit mantenir el mateix nom amb l'afegit dels punts cardinals per a tres lĂnies clarament diferenciades.
R2A-Castelldefels-Granollers
R2B-Estació de França-Sant Vicenç
R2C-Estació de França-Vilanova
R2D-Aeroport-Sant Celoni
R2E-Aeroport-Maçanet
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23887
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Canvi profund
Això representaria canviar la nomenclatura de totes les lĂnies, que a mi ja m'estaria bĂ© perquè pemetria diferenciar molt mĂ©s bĂ© els serveis.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
Re: Canvi profund
Precisament.Guigui ha escrit:Això representaria canviar la nomenclatura de totes les lĂnies, que a mi ja m'estaria bĂ© perquè pemetria diferenciar molt mĂ©s bĂ© els serveis.
El nom global de la lĂnia als horaris hauria de seguir sent R2, de tota manera, però el nom dels serveis no (i caldria detallar-ho als horaris tambĂ©).
No crec que fĂłs bona idea presentar els horaris separadament.
-
RogerHernan95
- N5

- Entrades: 117
- Membre des de: 16 ago. 2011, 20:34
- Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
- UbicaciĂł: Segur de Calafell
Re: Inici actuacions lĂnia AVE a l'entorn de St.Andreu Comta
El que no pot ser de l'actual partició de l'R2 és la coordinació entre l'R2 Sud (pels serveis procedents de Sant Vicenç) i la R2 Nord. Segons quines hores, l'arribada del tren procedent de Sant Vicenç coincideix amb la sortida del que va a Granollers o Sant Celoni, i, excepte que tinguis sort, cal esperar 30 minuts pel seguent servei. En el sentit descendent sol passar lo mateix, excepte en hores punta de dies laborables quan hi és la R2 Central. Anar a el Clot o Sant Andreu Comtal venint del sud ja no és tant atractiu com quan hi havia tren directe.
No em molesta que la lĂnia estigui partida, ni que l'R2 Sud acabi a l'EstaciĂł de França (no hi baixa tanta poca gent com es pensa), però vindria bĂ© millorar aquesta "coordinaciĂł", o ampliar les freqüències de l'R2 Central.
No em molesta que la lĂnia estigui partida, ni que l'R2 Sud acabi a l'EstaciĂł de França (no hi baixa tanta poca gent com es pensa), però vindria bĂ© millorar aquesta "coordinaciĂł", o ampliar les freqüències de l'R2 Central.
Re: Inici actuacions lĂnia AVE a l'entorn de St.Andreu Comta
Totalment d'acord. Vaig acabar farta de veure com a Sants era impossible gairebĂ© sempre poder baixar d'un R2 Sud per agafar un altre R2 Nord que estava a punt de sortir, la gent intentava de totes les maneres poder-ho fer, ja que es trobava a la via del costat, i ni aixĂ. Tant costava coordinar-se una miqueta?RogerHernan95 ha escrit:El que no pot ser de l'actual particiĂł de l'R2 Ă©s la coordinaciĂł entre l'R2 Sud (pels serveis procedents de Sant Vicenç) i la R2 Nord. Segons quines hores, l'arribada del tren procedent de Sant Vicenç coincideix amb la sortida del que va a Granollers o Sant Celoni, i, excepte que tinguis sort, cal esperar 30 minuts pel seguent servei. En el sentit descendent sol passar lo mateix, excepte en hores punta de dies laborables quan hi Ă©s la R2 Central. Anar a el Clot o Sant Andreu Comtal venint del sud ja no Ă©s tant atractiu com quan hi havia tren directe.
No em molesta que la lĂnia estigui partida, ni que l'R2 Sud acabi a l'EstaciĂł de França (no hi baixa tanta poca gent com es pensa), però vindria bĂ© millorar aquesta "coordinaciĂł", o ampliar les freqüències de l'R2 Central.
- Sagrerenc
- N9

- Entrades: 1479
- Membre des de: 22 des. 2009, 16:17
- Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12
Re: Canvi profund
No cal. Precisament en els horaris de Regionals vigents des del desembre els trens de l'R2 Sud a/de Sant Vicenç apareixen als horaris de les lĂnies R13, R14, R15 i R16, amb els enllaços corresponents.437.001 ha escrit:Precisament.Guigui ha escrit:Això representaria canviar la nomenclatura de totes les lĂnies, que a mi ja m'estaria bĂ© perquè pemetria diferenciar molt mĂ©s bĂ© els serveis.
El nom global de la lĂnia als horaris hauria de seguir sent R2, de tota manera, però el nom dels serveis no (i caldria detallar-ho als horaris tambĂ©).
No crec que fĂłs bona idea presentar els horaris separadament.
- genissimon
- N10

- Entrades: 3446
- Membre des de: 05 abr. 2006, 12:43
- UbicaciĂł: La Selva marĂtima i el BerguedĂ prepirinenc
Re: Inici actuacions lĂnia AVE a l'entorn de St.Andreu Comta
Si jo haguĂ©s de fer aquest transbordament no el faria a Sants, sinĂł a passeig de GrĂ cia on baixes d'un tren de la R2 Sud i, per la mateixa andana, puges a un tren de la R2 Nord o R2 (centre). Això sĂ, si els horaris estan coordinats i el tren que has d'agafar passa uns minuts desprĂ©s del tren que has de deixar, tant si fas el viatge en sentit Maçanet-Massanes com Sant Vicenç de Calders.metring ha escrit:Totalment d'acord. Vaig acabar farta de veure com a Sants era impossible gairebĂ© sempre poder baixar d'un R2 Sud per agafar un altre R2 Nord que estava a punt de sortir, la gent intentava de totes les maneres poder-ho fer, ja que es trobava a la via del costat, i ni aixĂ. Tant costava coordinar-se una miqueta?
Salut !!
ReposiciĂł del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.
- vermer3
- N6

- Entrades: 301
- Membre des de: 02 jul. 2011, 14:11
- UbicaciĂł: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre
Re: Inici actuacions lĂnia AVE a l'entorn de St.Andreu Comta
Jo aposto perquè es reunifiquin les 3 lĂnies d'una vegada; els trens que acabin a Sant Andreu Comtal, poden anar fins al ramal de les AigĂĽes i allĂ fer inversiĂł de marxa, degut a la eliminaciĂł de vies a SAC; de fet, a la meva proposta de la R2:
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 52#p214552
Faig que els trens de/a Sant Vicenç de Calders acabin i comencin a SAC
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 52#p214552
Faig que els trens de/a Sant Vicenç de Calders acabin i comencin a SAC
R.I.P. LĂnia Port Aventura - BifurcaciĂł Calafat
Desdobleu la lĂnia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Desdobleu la lĂnia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Re: Inici actuacions lĂnia AVE a l'entorn de St.Andreu Comta
Això depèn de l'hora, perquè cap a les 9 de la nit, o al menys abans anava aixĂ, havies d'esperar mitja hora, fos on fos. A mĂ©s, a Sants tampoc calia canviar gaire, perquè comparteixen andana les vies.genissimon ha escrit:Si jo haguĂ©s de fer aquest transbordament no el faria a Sants, sinĂł a passeig de GrĂ cia on baixes d'un tren de la R2 Sud i, per la mateixa andana, puges a un tren de la R2 Nord o R2 (centre). Això sĂ, si els horaris estan coordinats i el tren que has d'agafar passa uns minuts desprĂ©s del tren que has de deixar, tant si fas el viatge en sentit Maçanet-Massanes com Sant Vicenç de Calders.metring ha escrit:Totalment d'acord. Vaig acabar farta de veure com a Sants era impossible gairebĂ© sempre poder baixar d'un R2 Sud per agafar un altre R2 Nord que estava a punt de sortir, la gent intentava de totes les maneres poder-ho fer, ja que es trobava a la via del costat, i ni aixĂ. Tant costava coordinar-se una miqueta?
Salut !!
Re: R2: s'ha de reunificar o deixar-la aixĂ?
A la meva opinió, des d'un punt de vista llunyà , ja que normalment faig servir R4 o R1, és millor deixar-la aixà ja que al estar segmentada si hi ha problemes a Granollers, Maçanet per un dir, no hauria d'afectar al de Sant Vicenç de Calders (en teoria, pero essent Renfe és molt demanar).
I això sĂ, com ha dit un altre usuari, els horaris mĂ©s coordinats i al menys en una/dues estaciĂł/ns on hi hagi un andana fixa per aquestes tres lĂnies ja que facilita els transbordaments.
PD: va una mica Off-Topic, però s'hauria de fer igualment a la R4.
I això sĂ, com ha dit un altre usuari, els horaris mĂ©s coordinats i al menys en una/dues estaciĂł/ns on hi hagi un andana fixa per aquestes tres lĂnies ja que facilita els transbordaments.
PD: va una mica Off-Topic, però s'hauria de fer igualment a la R4.
