Estem sortint de la crisi,ja podem fer propostes + avançades

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Estem sortint de la crisi,ja podem fer propostes + avanç

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 07/01/2015 17:23

Ecomobisostrans ha escrit:¿Una tuneladora mas pequeña habría bastado? Supongo que entonces hubiera hecho falta una por sentido, y además perforar aparte los andenes, no? (Como en la L2), no se si eso hubiera sido mas barato.
Un metro automàtic té la gràcia de funcionar sense conductor, i per tant, els costos laborals (la partida més important de l'explotació) són independents de la freqüència de pas. Així, pel mateix preu, en comptes de fer metros llargs cada 4 minuts, es poden posar metros curts cada 2 minuts. Metros curts vol dir estacions curtes, i per tant menys obra civil i en conseqüència un estalvi.

No estic inventant res, parlo de la tecnologia VAL que s'aplica a Toulouse o Lille entre altres. El Metro de Toulouse (28 km, 113 milions de passatgers/any) funciona amb trens de només 2 cotxes i andanes de 26 metres, tot i que es preveu l'adaptació de la línia A per a 4 cotxes i 52 metres (molt inferior als 90 metres del metro de Barcelona). Només per comparar, la L9/L10 una vegada completa hauria de tenir una afluència de 130 milions de passatgers/any, que no és gaire més que el Metro de Toulouse.

La línia B de Toulouse ha estat feta amb una tuneladora de 7,73 m de diàmetre exterior, el diàmetre de la tuneladora de la L9/L10 és de 12 metres... Fent un simple càlcul de superfícies, resulta que la secció de la L9/L10 és 2,4 vegades més gran que la línia B de Toulouse, per tant 2,4 vegades més de volum de terres extretes per km.

Em pregunto, si a Toulouse el VAL s'ha implantat amb èxit, per què a Barcelona no s'ha pogut trobar una solució similar per a la línia L9/L10? Potser perquè el que interessa al sud del Pirineu és fer les obres el més cares possible; el 3% de 1000 és més que el 3% de 500...

Per informació, la construcció de les dues línies del Metro de Toulouse han costat l'equivalent a 2.000 M€ actuals. Quant està costant la L9/L10?



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 07/01/2015 17:54

Don Ramón ha escrit:Os equivocáis y mucho, me sorprende esta ignorancia. Por supuesto que existen tuneladoras de tamaño normal donde caben perfectamente las dos vías. La megatuneladora de la L9 se utilizó porque permite hacer las estaciones con menos obra en superficie, ya que por el gran diámetro se puede meter directamente el andén en el túnel hecho por la tuneladora. En aquel reportaje de 8tv incluso alguien explicaba que se podía haber prescindido de esa tuneladora tan grande. En todo el mundo se hacen túneles para doble vía con tuneladora, de hecho lo de la L2 es lo raro, parece como algo muy anticuado para la época, no se. Javi M, no deberías ir tan rápidamente al "si se ha hecho así es por algo", evidentemente hay una razón, pero eso no tiene que significar que no haya alternativas, hay que informarse un poco.
Perdona Don Ramón, creo que el que se equivoca eres tú.

¿Podrías explicarme cuales son las maravillosas alternativas de bajo coste que se te ocurren? ¿Perforar el túnel de 9m y construir las estaciones a cielo abierto, haciendo boquetes de 25x100 y de hasta casi 80m de profundidad? ¿Perforar el túnel de 9m y construir las estaciones en mina, para hacer espacio para los andenes (en el caso de la L9, la longitud de las estaciones suman un 11% del total del túnel)?

Ahora, tú que sabes mucho sobre obra pública y estás bien informado, coge la calculadora y dime qué es más económico: ¿perforar a 12m en lugar de 9m en los 20km del tramo central (metodo actual), desalojar 2.000.000m3 de tierra (estaciones en cielo abierto), o perforar 2km de túnel de 25m (estaciones en mina)?



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimecres 07/01/2015 18:10

Javi M ha escrit:
Don Ramón ha escrit:Os equivocáis y mucho, me sorprende esta ignorancia. Por supuesto que existen tuneladoras de tamaño normal donde caben perfectamente las dos vías. La megatuneladora de la L9 se utilizó porque permite hacer las estaciones con menos obra en superficie, ya que por el gran diámetro se puede meter directamente el andén en el túnel hecho por la tuneladora. En aquel reportaje de 8tv incluso alguien explicaba que se podía haber prescindido de esa tuneladora tan grande. En todo el mundo se hacen túneles para doble vía con tuneladora, de hecho lo de la L2 es lo raro, parece como algo muy anticuado para la época, no se. Javi M, no deberías ir tan rápidamente al "si se ha hecho así es por algo", evidentemente hay una razón, pero eso no tiene que significar que no haya alternativas, hay que informarse un poco.
Perdona Don Ramón, creo que el que se equivoca eres tú.

¿Podrías explicarme cuales son las maravillosas alternativas de bajo coste que se te ocurren? ¿Perforar el túnel de 9m y construir las estaciones a cielo abierto, haciendo boquetes de 25x100 y de hasta casi 80m de profundidad? ¿Perforar el túnel de 9m y construir las estaciones en mina, para hacer espacio para los andenes (en el caso de la L9, la longitud de las estaciones suman un 11% del total del túnel)?

Ahora, tú que sabes mucho sobre obra pública y estás bien informado, coge la calculadora y dime qué es más económico: ¿perforar a 12m en lugar de 9m en los 20km del tramo central (metodo actual), desalojar 2.000.000m3 de tierra (estaciones en cielo abierto), o perforar 2km de túnel de 25m (estaciones en mina)?
Vaya, debe de ser que todos son tontos menos nosotros.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 07/01/2015 20:50

No. Nadie es tonto. Incluyendo los ingenieros del proyecto.

La mejor solución depende de cada caso. Y resulta que la L9 es la única línea con tantas estaciones a gran profundidad de todo el mundo, por lo que se ha utilizado un método único en el mundo. En otras ciudades también hay estaciones muy profundas, pero no se ha adoptado este sistema porque solamente sale a cuenta si hay un buen puñado de estaciones profundas.

Y insisto en que propongas una alternativa. ¿Tú cómo lo hubieses hecho?



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 07/01/2015 23:37

Javi M ha escrit:Y insisto en que propongas una alternativa. ¿Tú cómo lo hubieses hecho?
Seguint en la línia del meu missatge anterior, el VAL sobre pneumàtics permet rampes de fins al 10%, amb la qual cosa les profunditats serien molt menors ja que el traçat es podria adaptar millor a l'orografia.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dijous 08/01/2015 0:42

Javi M ha escrit:No. Nadie es tonto. Incluyendo los ingenieros del proyecto.

La mejor solución depende de cada caso. Y resulta que la L9 es la única línea con tantas estaciones a gran profundidad de todo el mundo, por lo que se ha utilizado un método único en el mundo. En otras ciudades también hay estaciones muy profundas, pero no se ha adoptado este sistema porque solamente sale a cuenta si hay un buen puñado de estaciones profundas.

Y insisto en que propongas una alternativa. ¿Tú cómo lo hubieses hecho?
Yo no soy ingeniero ni voy a proponer nada técnico, pero eso no me quita mi derecho de ser crítico y cuestionar las cosas, sobre todo un gasto de 16.000 millones de Euros. Las autoridades técnicas no han informado ampliamente de por qué se ha optado por esa tuneladora, ni si había alternativas más asequibles o si esta era la más conveniente. Eso es lo que se hubiera hecho en un país serio ante similar gasto público, debatir, y no dar por sabido que somos los más listos del mundo que nadie tiene el derecho a cuestionar. Nos pasamos párrafos y párrafos discutiendo sobre cosas que en parte exceden nuestros (al menos mis) conocimientos porque todo se hace con secretismo y bajo la manta, y no hay manera de saber bien las cosas

Si realmente no hubiera habido alternativa, pues mi alternativa hubiera sido no hacer ningun Metro, o hacerlo mucho más corto, porque lo que me parece infumable es que hagamos todo lo que se supone que "hace falta", en lugar de aquello que nos podemos permitir, como si el mundo fuera justo y tuviesemos derecho a todo lo que supuestamente nos merecemos. Vuelvo a lo mismo de antes, no podemos vivir en el mundo del "como debería de ser", por mucha falta que haga la L9 o el Metro de El Prat o la "reivindicación histórica" de la Zona Franca, no siempre se puede tener todo, y hay que ajustar lo que hacemos a nuestras posibilidades. Hay muchas ciudades en el mundo mucho más grandes que Barcelona con mucho menos Metro porque no se lo pueden permitir, y no por eso se ponen a construir obras faraónicas a crédito que luego no se pueden pagar, para encima quejarse de que es culpa de otro que no les da bastante dinero. Que otro no te dé más dinero no te da derecho a gastar lo que no tienes.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dijous 08/01/2015 1:30

Sagrerenc ha escrit:Em pregunto, si a Toulouse el VAL s'ha implantat amb èxit, per què a Barcelona no s'ha pogut trobar una solució similar per a la línia L9/L10? Potser perquè el que interessa al sud del Pirineu és fer les obres el més cares possible; el 3% de 1000 és més que el 3% de 500...
Vagi per endavant que a mi no m'agrada el VAL. Posats a girar el mitjó... quan s'hauria estalviat la ciutat fent una bona xarxa de tramvies enlloc del VAL? A Estrasburg van estar a un pas de fer una xarxa de metro amb VAL i al final van decidir fer la xarxa de tramvia que tots coneixem i amb gran èxit.

En el cas de la línia 9, veient el fracàs rotund que ha sigut jo no l'hagués construït. Com a molt una línia de tramvia per la Ronda del Mig, i per a la Zona Franca un brancal de la línia Llobregat-Anoia que sortís de la Plaça Cerdà i anés en superfície fins a l'entrada de la Zona Franca, i d'allà en viaducte, explotada amb el mateix material de la resta de la línia (les extintes 211 i les 213). Per l'Aeroport, perllongar la línia de rodalia fins a l'Aeroport amb doble via i quadriplicar de El Prat fins a Barcelona, preparada també perquè arribessin els trens regionals (almenys els de la R11). A mi, com a habitant de Granollers, que arribi el metro a l'Aeroport no em serveix de res i em toca pagar la factura de la construcció de la línia (per quan que sigui l'Àrea Metropolitana de Barcelona que es faci càrrec de les prolongacions del metro i no la Generalitat?). Ara lamentar-se no serveix de res, però jo no faria el tram central de la línia 9. L'autobús que fa més o menys el seu recorregut, l'H6, tot i que porta gent no va ni molt menys sobresaturat i mai ningú es queda penjat a la parada. Cal passar d'un autobús articulat a un tren de cinc cotxes de cop?



laura
N5
N5
Entrades: 106

Entrada Autor: laura » Dijous 08/01/2015 11:40

Granolleri ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:Em pregunto, si a Toulouse el VAL s'ha implantat amb èxit, per què a Barcelona no s'ha pogut trobar una solució similar per a la línia L9/L10? Potser perquè el que interessa al sud del Pirineu és fer les obres el més cares possible; el 3% de 1000 és més que el 3% de 500...
Vagi per endavant que a mi no m'agrada el VAL. Posats a girar el mitjó... quan s'hauria estalviat la ciutat fent una bona xarxa de tramvies enlloc del VAL? A Estrasburg van estar a un pas de fer una xarxa de metro amb VAL i al final van decidir fer la xarxa de tramvia que tots coneixem i amb gran èxit.

En el cas de la línia 9, veient el fracàs rotund que ha sigut jo no l'hagués construït. Com a molt una línia de tramvia per la Ronda del Mig, i per a la Zona Franca un brancal de la línia Llobregat-Anoia que sortís de la Plaça Cerdà i anés en superfície fins a l'entrada de la Zona Franca, i d'allà en viaducte, explotada amb el mateix material de la resta de la línia (les extintes 211 i les 213). Per l'Aeroport, perllongar la línia de rodalia fins a l'Aeroport amb doble via i quadriplicar de El Prat fins a Barcelona, preparada també perquè arribessin els trens regionals (almenys els de la R11). A mi, com a habitant de Granollers, que arribi el metro a l'Aeroport no em serveix de res i em toca pagar la factura de la construcció de la línia (per quan que sigui l'Àrea Metropolitana de Barcelona que es faci càrrec de les prolongacions del metro i no la Generalitat?). Ara lamentar-se no serveix de res, però jo no faria el tram central de la línia 9. L'autobús que fa més o menys el seu recorregut, l'H6, tot i que porta gent no va ni molt menys sobresaturat i mai ningú es queda penjat a la parada. Cal passar d'un autobús articulat a un tren de cinc cotxes de cop?
Constatarem l'èxit un cop estigui finalitzada tota la infraestructura i passin uns anys... Ara per ara em sembla molt aviat parlar d'això quan precisament el que es pretén amb la L9 en el seu tram central és captar passatge que provingui del transport privat (cotxes i, en especial, motos): la L9 no té competència més directe que no siguin els cotxes.

De totes maneres, cada cop entenc millor perquè a Barcelona estem tan endarrerits en matèria de transport: mai ningú està d'acord amb res. L'únic inconvenient que li trobo a la L9 són les excessives parades que fa a El Prat (li hagués tret una o dues i anirien igual de ben servits), per tota la resta crec que aneu molt equivocats, si voleu arribar del Aeroport al centre en 15 minuts pagueu-vos un taxi. El Metro no està per fer serveis exprés, ni per deixar-nos de porta a porta, sinó per cobrir el territori i jugar amb la intermodalitat i crec que això la L9 ho fa (tant en el tram nord, sud i central). Una altra cosa és l'execució, però això no treu que Barcelona necessiti íntegrament la L9 per al seu bon desenvolupament territorial.

Per exemple, a Londres, l'aeroport de Heathrow és a uns 23 quilòmetres del centre de Piccadilly i el metro triga uns 55 minuts (existeix l'alternativa exprés però que és un tren).
D'altra banda a Barcelona, la distància és d'uns 15 quilòmetres, fent intercanvi al Prat Estació (Renfe) o a la Torrassa (L1) i fins a Passeig de Gràcia o Catalunya respectivament, el temps de viatge final no crec que superi els 40-45 minuts (inclòs el temps d'enllaç). Més endavant ja arribarà el tren a la T1 i bastant més endavant hi haurà d'arribar també la L2 (que imagino que deixarà l'Aeroport amb el centre de Barcelona a uns 30-35 minuts).
Don Ramón ha escrit:
Javi M ha escrit:No. Nadie es tonto. Incluyendo los ingenieros del proyecto.

La mejor solución depende de cada caso. Y resulta que la L9 es la única línea con tantas estaciones a gran profundidad de todo el mundo, por lo que se ha utilizado un método único en el mundo. En otras ciudades también hay estaciones muy profundas, pero no se ha adoptado este sistema porque solamente sale a cuenta si hay un buen puñado de estaciones profundas.

Y insisto en que propongas una alternativa. ¿Tú cómo lo hubieses hecho?
Yo no soy ingeniero ni voy a proponer nada técnico, pero eso no me quita mi derecho de ser crítico y cuestionar las cosas, sobre todo un gasto de 16.000 millones de Euros. Las autoridades técnicas no han informado ampliamente de por qué se ha optado por esa tuneladora, ni si había alternativas más asequibles o si esta era la más conveniente. Eso es lo que se hubiera hecho en un país serio ante similar gasto público, debatir, y no dar por sabido que somos los más listos del mundo que nadie tiene el derecho a cuestionar. Nos pasamos párrafos y párrafos discutiendo sobre cosas que en parte exceden nuestros (al menos mis) conocimientos porque todo se hace con secretismo y bajo la manta, y no hay manera de saber bien las cosas

Si realmente no hubiera habido alternativa, pues mi alternativa hubiera sido no hacer ningun Metro, o hacerlo mucho más corto, porque lo que me parece infumable es que hagamos todo lo que se supone que "hace falta", en lugar de aquello que nos podemos permitir, como si el mundo fuera justo y tuviesemos derecho a todo lo que supuestamente nos merecemos. Vuelvo a lo mismo de antes, no podemos vivir en el mundo del "como debería de ser", por mucha falta que haga la L9 o el Metro de El Prat o la "reivindicación histórica" de la Zona Franca, no siempre se puede tener todo, y hay que ajustar lo que hacemos a nuestras posibilidades. Hay muchas ciudades en el mundo mucho más grandes que Barcelona con mucho menos Metro porque no se lo pueden permitir, y no por eso se ponen a construir obras faraónicas a crédito que luego no se pueden pagar, para encima quejarse de que es culpa de otro que no les da bastante dinero. Que otro no te dé más dinero no te da derecho a gastar lo que no tienes.
La L9 se ha hecho como se ha hecho simplemente por lo ocurrido en El Carmel. No hay más. Una vez sucedió ese desastre se reformularon todas las obras de Metro que había en marcha y se optó por este sistema (más caro pero más seguro). El suelo de Barcelona no es como el de Madrid, es un suelo húmedo, difícil de penetrar como si nada y eso también requiere de inversión (que tampoco justifico su totalidad).

Salutacions,


Baixador a Premià de Mar ja!

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dijous 08/01/2015 20:27

Don Ramón ha escrit:Yo no soy ingeniero ni voy a proponer nada técnico, pero eso no me quita mi derecho de ser crítico y cuestionar las cosas, sobre todo un gasto de 16.000 millones de Euros. Las autoridades técnicas no han informado ampliamente de por qué se ha optado por esa tuneladora, ni si había alternativas más asequibles o si esta era la más conveniente. Eso es lo que se hubiera hecho en un país serio ante similar gasto público, debatir, y no dar por sabido que somos los más listos del mundo que nadie tiene el derecho a cuestionar. Nos pasamos párrafos y párrafos discutiendo sobre cosas que en parte exceden nuestros (al menos mis) conocimientos porque todo se hace con secretismo y bajo la manta, y no hay manera de saber bien las cosas

Si realmente no hubiera habido alternativa, pues mi alternativa hubiera sido no hacer ningun Metro, o hacerlo mucho más corto, porque lo que me parece infumable es que hagamos todo lo que se supone que "hace falta", en lugar de aquello que nos podemos permitir, como si el mundo fuera justo y tuviesemos derecho a todo lo que supuestamente nos merecemos. Vuelvo a lo mismo de antes, no podemos vivir en el mundo del "como debería de ser", por mucha falta que haga la L9 o el Metro de El Prat o la "reivindicación histórica" de la Zona Franca, no siempre se puede tener todo, y hay que ajustar lo que hacemos a nuestras posibilidades. Hay muchas ciudades en el mundo mucho más grandes que Barcelona con mucho menos Metro porque no se lo pueden permitir, y no por eso se ponen a construir obras faraónicas a crédito que luego no se pueden pagar, para encima quejarse de que es culpa de otro que no les da bastante dinero. Que otro no te dé más dinero no te da derecho a gastar lo que no tienes.
Evidentemente que tienes todo el derecho del mundo a debatir y cuestionar. Lo que me pareció fuera de lugar por tu parte fueron frases como "Os equivocáis y mucho, me sorprende esta ignorancia." , " hay que informarse un poco." o "debe de ser que todos son tontos menos nosotros.". Yo concretamente soy estudiante de Ingeniería Industrial, y como ingeniero "en proceso" y aficionado al ferrocarril y al transporte público, informado lo estoy, y bastante. También te diré que, lamentándolo mucho, la ciencia y la técnica no son una democracia: la mejor solución no es la que la mayoría de la gente crea; es la que es, y no está abierta a debate (y para el caso que nos ocupa, yo comparto el método utilizado, pese a que no dispongo de todos los datos para asegurarlo). CONSTE que me estoy refiriendo a las cuestiones puramente técnicas, como lo es el método constructivo. Antes de llamarme dictador, leer los últimos dos párrafos.

Las autoridades sí presentaron en su día (lo doy por hecho, aunque yo no lo consulté) el Estudio Informativo del tramo central de la L9, como se hace con toda obra pública, y se anuncia su publicación en el BOE. Además, cualquier ciudadano pudo presentar alegaciones. En un Estudio Informativo se incluye toda la información de la que se dispone, como estudios geológicos y topográficos, diagramas de servicios adyacentes, planos de la obra debidamente acotados, vistas de sección, esquemas de nivel, costes estimados y mil cosas más, muchas veces información detallada ya al nivel de lo que podría ser un Proyecto Constructivo. Sinceramente, da gusto verlos. Y por su puesto, se incluye cuales fueron las alternativas valoradas y por qué motivo se descartaron (casi siempre, el factor decisivo es el coste). Muchas veces sí hay algunas cosas que, esta vez sí, se deja en manos de los políticos, pero siempre o bien detalles, como por ejemplo si se prefiere ubicar un acceso aquí o allí; o bien mejoras adicionales que van ligadas al presupuesto con el que se decida afrontar el proyecto, como si un aparcamiento soterrado va a tener tantos o tantos otros niveles. Pero nunca algo como si el túnel debe hacer 9m ó 12m de diámetro.

Sobre en qué se gasta el dinero público y en qué no, es en lo que sí debemos opinar todos. Quizá hubiese sido más democrático preguntar a la gente si ven necesaria una línea de metro, o si creen que la relación coste/ventajas de un tranvía o de una línea de bus de altas prestaciones (de verdad) es suficiente y se hubiese destinado así parte del dinero a otras cosas. Aunque, siendo así, probablemente solamente votarían que sí los vecinos del barrio beneficiado, a pesar de que la mejora fuese evidente. Por otra parte, se supone también que la decisión de construir una línea de metro se basó en un estudio previo de demanda que sí que es objetivo, aunque también me parece probable el estudio poco haya influido en la decisión de los políticos, o incluso que la decisión se tomase antes de encargar el estudio.

¿A qué conclusiones llega uno después de todo? A que probablemente los políticos mandan mucho en campos donde no deberían mandar tanto (precisamente el trazado de la L9 es ahora mismo el mayor ejemplo de intromisión de los políticos que se me ocurre). Como el dinero público es de todos, los presupuestos los ha de asignar un organismo que represente a todo el mundo, y cuyos miembros se hayan escogido democráticamente por todos. También veo razonable que los políticos den directrices sobre qué se considera prioritario en los diferentes ámbitos. Pero una vez asignados los presupuestos y dadas las directrices, debería ser el personal cualificado y con experiencia en la materia de cada ámbito el que administre y planifique las actuaciones concretas. A lo mejor, si el Ministro de Educación fuese un docente, si el Ministro de Sanidad fuese un sanitario, si el Ministro de fomento fuese un técnico, si el Ministro de Economía fuese un economista, si el Ministro de Cultura fuese un artista, etc., las cosas funcionarian mucho mejor.



marc_bcn_2
N5
N5
Entrades: 117
Ubicació: L1 Santa Coloma

Entrada Autor: marc_bcn_2 » Dimarts 30/06/2015 12:38

Aquí us porto diverses propostes per a FGC.
1. Unió L6 i L7 / Unió Línia Balmes amb Línia Vallès.
2. Prolongació Espanya - Glòries.
3. Prolongació Catalunya - Glòries.
4. Prolongació Glòries - UAB - Polinyà.
5. Prolongació Glòries - Mataró.

Mapa: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

Espero els vostres comentaris.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimarts 30/06/2015 12:53

marc_bcn_2 ha escrit:Aquí us porto diverses propostes per a FGC.
1. Unió L6 i L7 / Unió Línia Balmes amb Línia Vallès.
Me gusta la idea de prolongar la L7 hacia la Bonanova y Sarrià, pero si jamás se prolongase la L6 lo interesante sería tenerla accediendo al centro sin tantas vueltas... o al menos accediendo al centro. En tu propuesta la dejas en Gràcia, y te puedo decir por experiencia que eso sería muy perjudicial para lo que actualmente son los servicios de L7 y la L6.
marc_bcn_2 ha escrit:2. Prolongació Espanya - Glòries.
Nunca me ha terminado de chiflar esa prolongación, que es la que se proyecta en el PDI. Si se trata de subir la línea un poco (geográficamente hablando), preferiría de mirar algo tipo una nueva entrada por Z. Universitaria. Sino el trayecto hace como un gran bulto, y esos trazados tan poco directos son una merma de competitividad. La prolongación hacia Gràcia y Glòries no beneficiará en nada a los servicios suburbanos y de cercanías (pienso sobre todo en Igualada que no tiene otro tren, y donde los FGC son muy poco competitivos), sino que funcionaría como una prolongación para la L8, que por útil que podría ser también la veo algo dispensable, frente a la mayor prioridad de resolver el problema de los suburbanos y cercanías de la LL-A. Como mucho me llamaría más prolongar hasta Universitat/Pl. Catalunya, dejando alguna pequeña nave secundaria cercana a la actual de los FGC del Vallès, para tener una gran terminal en Pl. Catalunya.
marc_bcn_2 ha escrit:3. Prolongació Catalunya - Glòries.
Para lo complicado que sería esta prolongación no la veo demasiado útil, la verdad. Pl. Catalunya ya sirve como centro direccional, preferiría mejorar los trasbordos con pasillos más directos y tapis roulant para facilitar el trasbordo FGC-L1 por ejemplo, y conseguimos un beneficio similar.
marc_bcn_2 ha escrit:4. Prolongació Glòries - UAB - Polinyà.
Buah, sería una obra enorme y con un beneficio así-así, cuando se podrían mejorar los enlaces y los transportes locales del Vallès para conseguir similares beneficios.
marc_bcn_2 ha escrit:5. Prolongació Glòries - Mataró.
Aquí la cuestión es que lo que hace falta es una línea rápida a Mataró, que se proyectaba por la zona donde dibujar esta línea. Una opción interesante podría ser reconvertir la línea actual a Mataró para FGC, y en cambio mandar los Rodalies por una nueva línea más rápida en el interior hasta Mataró y más allá. Así no tendríamos dos líneas de Mataró que se canalicen hacia las travesías de la red convencional.

Mapa: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

Espero els vostres comentaris.[/quote]


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 30/06/2015 14:53

Don Ramón ha escrit:Pl. Catalunya ya sirve como centro direccional, preferiría mejorar los trasbordos con pasillos más directos y tapis roulant para facilitar el trasbordo FGC-L1 por ejemplo, y conseguimos un beneficio similar.
:plas Els transbords de Catalunya han de millorar i molt. Jo fa un temps que em ronda per cap una proposta. Fer un passadís totalment que vagi des del vestíbul dels FGC, en paral·lel a la L3 i fins la L1 i Rodalies de Catalunya. El passadís, d'uns 8 metres d'ample, cintes transbordadores i escales mecàniques cada vegada que s'hagués de pujar o baixar de nivell i evidentment ascensors a tot arreu per fer Plaça Catalunya i tots els seus trasnbords adaptats.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimarts 30/06/2015 15:31

bigcoaster ha escrit:
Don Ramón ha escrit:Pl. Catalunya ya sirve como centro direccional, preferiría mejorar los trasbordos con pasillos más directos y tapis roulant para facilitar el trasbordo FGC-L1 por ejemplo, y conseguimos un beneficio similar.
:plas Els transbords de Catalunya han de millorar i molt. Jo fa un temps que em ronda per cap una proposta. Fer un passadís totalment que vagi des del vestíbul dels FGC, en paral·lel a la L3 i fins la L1 i Rodalies de Catalunya. El passadís, d'uns 8 metres d'ample, cintes transbordadores i escales mecàniques cada vegada que s'hagués de pujar o baixar de nivell i evidentment ascensors a tot arreu per fer Plaça Catalunya i tots els seus trasnbords adaptats.
Una idea excelente. :plas


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 30/06/2015 16:54

Tal i com el descrius, penso que travessaria els nivells "-X" del Triangle.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 30/06/2015 17:20

Fran-Ikarus ha escrit:Tal i com el descrius, penso que travessaria els nivells "-X" del Triangle.
Home, se suposa que faria una petita curva per evitar-los.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 30/06/2015 21:55

marc_bcn_2 ha escrit:Aquí us porto diverses propostes per a FGC.
1. Unió L6 i L7 / Unió Línia Balmes amb Línia Vallès.
2. Prolongació Espanya - Glòries.
3. Prolongació Catalunya - Glòries.
4. Prolongació Glòries - UAB - Polinyà.
5. Prolongació Glòries - Mataró.

Mapa: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

Espero els vostres comentaris.
La proposta que més m'agrada es la de la prolongació de Glòries fins a Mataró :ok (passant per la part de dalt del Maresme) ja que a més, jo proposava i pensava una cosa semblant de fer una línia FGC a Mataró.
jejejej :D ;)


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dimarts 30/06/2015 22:52

No estic d'acord en que un ministre hagi de ser un tècnic d'àrea, però si que hauria de ser assesorat per personal tecnic permanent e independent al color polític.

Però aqui ve un altre element de debat off-topic : la economia afecta només a l'economia o afecta a més aspectes?
Afecta a lo social, a la sanitat, ja que la economia defineix presupostos, al transport... Per tant... Un economista ha de ser ministre? De fet ja ho es en Montoro d'economista o expert en finances, va treballar al FMI o el de hisenda.

Cal per tant tecnics d'area, tecnics de arees relacionades, el representant politic i algú que eviti que sigui uns cyborgs que determinin com s'ha de governar sense tenir en compte la humanitat i la ciudadanía.

Un economista posarà per sobre la economia sense importar les consecuencies: veure que passa amb la Troika...

Per tant, no crec que Ministre=tecnic sigui una bona solució de per sí.



fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dimarts 30/06/2015 23:05

Abans de propostes avançades jo treballaria en les que son necessaries, que al meu parer son:
- Desdoblar R1: Arenys de Mar-Maçanet Massanes o al menys fins Blanes.
- Desdoblar R3 al menys fins Vic.
- Fer un tercer tunel de rodalies o bé desdoblar tunel Clot-Passeig de Gracia amb connexió Passeig de Gracia-Sagrera Meridiana.. (Aixi es podria redistribuir R3-R4 entre tunel passeig de gracia nou i tunel centre ciutat). Caldria veure com redistribuir-ho de forma equilibrada. Però penso que els que acaben en L'Hospitalet podrien anar per Passeig de Gracia.

R1 Maçanet i els RG1 podrien acabar a Estació de França.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 30/06/2015 23:46

fredebcnteatre ha escrit:
- Desdoblar R1: Arenys de Mar-Maçanet Massanes o al menys fins Blanes.
- Desdoblar R3 al menys fins Vic.
.
Què vol dir desdoblar en el sentit de "desdoblar una línia de Rodalies"???
És només per saber-ho.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dimarts 30/06/2015 23:49

Desdoblar en el sentit de passar d'una via a dues vies. O al menys ho dic jo en aquest sentit, no sé si té cap altre sentit.



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”