Té sentit el que dius. Però igualment, no em sembla gaire pràctic ficar un tren directe cada hora per la línia de Vilanova, donat que s'ha de fer un bon solc de temps sense trens de la R2 per a que pugui passar sense aturar-se (potser el tema millora amb la quadruplicació de via entre Castelldefels i El Prat). A ull, em sembla més fàcil ficar un tren per hora per la línia d'AV, perquè em sembla que n'hi ha pocs, però potser em falla l'ull...Lluis ha escrit: ↑Diumenge 23/10/2022 10:34 Disculpa, potser vaig exagerar una mica amb el tema dels temps, però no massa. Barcelona Sants -Tarragona directe per la costa són 57min l'intercity i 1h06min l'R16 directe. El mateix trajecte per LAV (Vila-Seca) calculo que serien uns 50-55 min (35 fins a CdT + temps de parada + 15min de CdT a Tarragona ciutat). És a dir que es guanyen 5-10 minuts com a molt. El que vull dir es que no és un servei significativament més atractiu que el que es pot aconseguir per convencional. Sí que tens raó que es simplifica l'explotació independitzant-los de la R2 sud. Amb la nova adjudicació de trens MD (200km/h, bitensió, ample fix) podria fer-se el servei que proposes per LAV en 55min-1h sense usar unitats d'AV, i la R16 podria ser una extensió d'aquests.
D'altra banda, en el primer missatge la vaig liar una mica perquè recordava malament, i em pensava que el ramal cap a Tarragona era de via internacional, i resulta que queda després del canviador d'ample de la Boella. Però em sona que estava previst canviar la via de tot aquell tros per a que la via fos d'ample internacional fins passat Tortosa, oi? En aquest cas, i comptant que no pari a Camp de Tarragona, el trajecte per AV guanyaria una mica de temps.