Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Jofre
N3
N3
Entrades: 21
Ubicació: Manresa

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Entrada Autor: Jofre » Dissabte 28/01/2023 12:58

Per proposar idees bojes, jo en tinc una.
Recordem que la línia Barcelona - Vallès té un ample de 1.435mm l'ample internacional, a diferència de la majoria de línies que es construïen en aquella època (en què deurien estar pensant? Hmmm)
Recordem que aquesta línia tampoc ha deixat de creixer des de que es va innagurar. De fet les extensions dels túnnels de Sabadell i Terressa fa pocs anys que existeixen i ja hi ha planificaca una extensions cap a Castellar del Vallès o Matadepera. (Però fins on volen arribar ara aquests? Hmmmm).
Tot apunta cap a una direcció: hem d'arribar a la frontera francesa i fer trens d'aquesta línia que facin viatges internacionals, esclar, tot quadra, l'ample de via, les extensions...
Ja sé el que em direu: "per anar cap a Vic des de Castellar o Matadepera, és supermuntanyós i això un tren no ho pot fer". Ajá, aquí està la cosa, això mateix deurien dir quan la línia només arribaba a Sarrià: "per anar cap a Sabadell i Terrassa des de Sarrià, és supermuntanyós, hi ha Collserola i això un tren no ho pot fer". I hem pogut travessar Collserola, perquè no?
Poc abans d'entrar a Vic les vies s'unirien amb la línia R3 de la renfe. Per poder garantir llavors, l'ample de via adeqüat caldria posar una tercer rail a la via (opció molt barata de construïr) tal i com es veu a la imatge.
També permetria Anar des de Terrassa o Sabadell fins a Tolosa sense fer 800 transbordaments. Primer a Barcelona, després a Puigcerdà o la Tor de Carol...
Tindriem una segona línia per anar a Vic, sent una ciutat prou important com per comptar amb dues línies, i més connectar ciutats com Terrassa o Sabadell (tal i com passa amb Manresa, fer-ho amb Vic).
Caldria un bon manteniment i una bona coordinació dels trens al ser via única (entre Vic i Puigcerdà) i aumentar-hi lleugerament les freqüències.
Com que no seria molt transitat, només amb 3 trens/dia/sentit a Terrassa i 3 per a Sabadell (6 en total) seria suficient.
Us poso un mapa perquè sigui més visual:
https://imgur.com/a/5g2I1VO (la imatge pesava massa)
Si arribats en aquest punt això us sembla bona idea, és que sòc bo convencent, i si no, vol dir que toqueu de peus a terra i no us deixeu enredar, el cert és que existeixen centenars de propostes que s’haurien de fer abans que aquesta.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 30/01/2023 14:36

Jofre ha escrit:
Dissabte 28/01/2023 12:58
Per proposar idees bojes, jo en tinc una.
Recordem que la línia Barcelona - Vallès té un ample de 1.435mm l'ample internacional, a diferència de la majoria de línies que es construïen en aquella època (en què deurien estar pensant? Hmmm)
Recordem que aquesta línia tampoc ha deixat de creixer des de que es va innagurar. De fet les extensions dels túnnels de Sabadell i Terressa fa pocs anys que existeixen i ja hi ha planificaca una extensions cap a Castellar del Vallès o Matadepera. (Però fins on volen arribar ara aquests? Hmmmm).
Tot apunta cap a una direcció: hem d'arribar a la frontera francesa i fer trens d'aquesta línia que facin viatges internacionals, esclar, tot quadra, l'ample de via, les extensions...
Ja sé el que em direu: "per anar cap a Vic des de Castellar o Matadepera, és supermuntanyós i això un tren no ho pot fer". Ajá, aquí està la cosa, això mateix deurien dir quan la línia només arribaba a Sarrià: "per anar cap a Sabadell i Terrassa des de Sarrià, és supermuntanyós, hi ha Collserola i això un tren no ho pot fer". I hem pogut travessar Collserola, perquè no?
Poc abans d'entrar a Vic les vies s'unirien amb la línia R3 de la renfe. Per poder garantir llavors, l'ample de via adeqüat caldria posar una tercer rail a la via (opció molt barata de construïr) tal i com es veu a la imatge.
També permetria Anar des de Terrassa o Sabadell fins a Tolosa sense fer 800 transbordaments. Primer a Barcelona, després a Puigcerdà o la Tor de Carol...
Tindriem una segona línia per anar a Vic, sent una ciutat prou important com per comptar amb dues línies, i més connectar ciutats com Terrassa o Sabadell (tal i com passa amb Manresa, fer-ho amb Vic).
Caldria un bon manteniment i una bona coordinació dels trens al ser via única (entre Vic i Puigcerdà) i aumentar-hi lleugerament les freqüències.
Com que no seria molt transitat, només amb 3 trens/dia/sentit a Terrassa i 3 per a Sabadell (6 en total) seria suficient.
Us poso un mapa perquè sigui més visual:
https://imgur.com/a/5g2I1VO (la imatge pesava massa)
Si arribats en aquest punt això us sembla bona idea, és que sòc bo convencent, i si no, vol dir que toqueu de peus a terra i no us deixeu enredar, el cert és que existeixen centenars de propostes que s’haurien de fer abans que aquesta.
En Frederick Pearson (https://ca.wikipedia.org/wiki/Frederick_Stark_Pearson), abans que morís en l'enfonsament del RMS Lusitania torpedinat per un submarí alemany el 1915 en el marc de la Primera Guerra Mundial, ja havia ideat allargar els Ferrocarrils de Catalunya fins a enllaçar amb els francesos a Puigcerdà i tenia dues alternatives: enllaçar amb el Transpirinenc Oriental (Actual línia de Vic i Ripoll) canviant-ne l'ample de via o construir una nova línia per la vall del Llobregat (per Manresa i Berga) i un túnel sota el Moixeró (paral·lel a l'actual Túnel del Cadí de la carretera C-16).

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 14/02/2023 12:56

https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 29394&z=12

Vull mostrar una idea de recorregut pel següent projecte...

L'alcalde de Vandellòs i L'Hospitalet de L'Infant va dir respecte a què fer amb la via de tren desmantellada i volen treure les catenàries i la infraestructura per fer un carril bici o carrer peatonal, això sí, va especular o esmentar que la idea de fer passar el tramvia del Camp de Tarragona no la descarten però no la volen fer passar per la via de tren, sinó que la facin passar per la N-340, llavors he arribat a una senzilla conclusió sobre com pot ser el recorregut del tren tramvia des de Cambrils fins a l'antiga estació de L'Hospitalet i passant a enllaçar amb l'actual estació de L'Hospitalet.

Què opineu al respecte?


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 18/02/2023 11:51

Suposo que ja tots sabeu del futur pròxim que tindrà l'estació de Figueres que desapareixerà per els motius polítics absurds de l'alcaldessa i regidors del municipi de Figueres, ja que volen recuperar l'antiga idea de 2007 de fer el recorregut de la R11/RG1 per Figueres - Vilafant deixant sense estació la del centre de Figueres que és la 5ª estació amb més passatge de Catalunya.

Recordo antics mapes no oficials o sense valoració sobre un trajecte de tren tramvia o tramvia pur per l'Alt Empordà, concretament un servei ferroviari entre Figueres i Roses, la idea és que enllaci per l'estació de Figueres-Vilafant passant per on volen treure l'estació del centre de Figueres fins a Roses. Vull aclarir que estic en contra d'aquesta mesura de que treguin el tren de Figueres, tot i així, la idea del tren tramvia Figueres - Roses què opineu al respecte?

Penseu que haurien d'obrir el calaix aquesta antiga idea?


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dissabte 18/02/2023 22:36

Carlos González ha escrit:
Dissabte 18/02/2023 11:51
Suposo que ja tots sabeu del futur pròxim que tindrà l'estació de Figueres que desapareixerà per els motius polítics absurds de l'alcaldessa i regidors del municipi de Figueres, ja que volen recuperar l'antiga idea de 2007 de fer el recorregut de la R11/RG1 per Figueres - Vilafant deixant sense estació la del centre de Figueres que és la 5ª estació amb més passatge de Catalunya.

Recordo antics mapes no oficials o sense valoració sobre un trajecte de tren tramvia o tramvia pur per l'Alt Empordà, concretament un servei ferroviari entre Figueres i Roses, la idea és que enllaci per l'estació de Figueres-Vilafant passant per on volen treure l'estació del centre de Figueres fins a Roses. Vull aclarir que estic en contra d'aquesta mesura de que treguin el tren de Figueres, tot i així, la idea del tren tramvia Figueres - Roses què opineu al respecte?

Penseu que haurien d'obrir el calaix aquesta antiga idea?
En el Pla Territorial de les comarques gironines de 2010 (amb horitzó 2026) hi surt, ressaltant l'Alt Empordà est com la única zona que quedava sense comunicació ferroviària en tots els plans de transport anteriors. O sigui que sí s'hi ha pensat de forma oficial.
La PTP hi donava suport al principi (2008) tot i que ara ja no perquè segons em van dir al 2021 és més important aconseguir fer el Tren-tram de l'Anella de Les Gavarres.
Per mi té molt de sentit, ja que el desdoblament de la carretera a principis dels 2000 ha estat insuficient per absorbir el trànsit en èpoques punta i els busos es mengen les retencions.
I la elevada freqüència de busos que hi ha indica que hi ha prou demanda, a part que el tramvia té la qualitat d'induir més demanda, és a dir gent que usa el cotxe és més probable que es passin al tramvia que no pas que usin el bus.
Pel que fa al turisme, Roses es convertiria en la primera platja de Catalunya accessible per ferrocarril pel qui ve de França en alta velocitat, amb un simple canvi d'andana. Avui en dia és Blanes.
El principal dubte és si fer una línia nova que donés servei a Castelló i Empuriabrava, que tindria un impacte ambiental a considerar, o fer un ramal de la R11 des de Vilajuïga. Però d'una forma o l'altra crec que s'ha de fer.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 18/02/2023 23:10

robertotlh ha escrit:
Dissabte 18/02/2023 22:36
En el Pla Territorial de les comarques gironines de 2010 (amb horitzó 2026) hi surt, ressaltant l'Alt Empordà est com la única zona que quedava sense comunicació ferroviària en tots els plans de transport anteriors. O sigui que sí s'hi ha pensat de forma oficial.
La PTP hi donava suport al principi (2008) tot i que ara ja no perquè segons em van dir al 2021 és més important aconseguir fer el Tren-tram de l'Anella de Les Gavarres.
Per mi té molt de sentit, ja que el desdoblament de la carretera a principis dels 2000 ha estat insuficient per absorbir el trànsit en èpoques punta i els busos es mengen les retencions.
I la elevada freqüència de busos que hi ha indica que hi ha prou demanda, a part que el tramvia té la qualitat d'induir més demanda, és a dir gent que usa el cotxe és més probable que es passin al tramvia que no pas que usin el bus.
Pel que fa al turisme, Roses es convertiria en la primera platja de Catalunya accessible per ferrocarril pel qui ve de França en alta velocitat, amb un simple canvi d'andana. Avui en dia és Blanes.
El principal dubte és si fer una línia nova que donés servei a Castelló i Empuriabrava, que tindria un impacte ambiental a considerar, o fer un ramal de la R11 des de Vilajuïga. Però d'una forma o l'altra crec que s'ha de fer.
Tindria un gran impacte ambiental si passes per la C-260 i GI-856R? Rectifico sobre de que eren mapes no oficials llavors.

Tot i així, la idea és el fet de pensar una alternativa per a que no desaparegui del tot o no es vagi a la caca el que ve a ser el recorregut del centre de Figueres que ara a dia d'avui és una estació de ferrocarril que ha de seguir ser-ho, però tenint en compte que té els seus dies comptats, doncs precísament recalcava aquesta idea del tren tramvia o tramvia de l'Alt Empordà si és que l'arriben a fer de debò o si és un altre paper mullat.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Railjet OBB
N6
N6
Entrades: 168

Entrada Autor: Railjet OBB » Dimarts 21/02/2023 15:37

Quin sentit hi ha en mantenir la R2 dividida en tres línies quant les obres del AVE van acabar fa 15 anys?

Per aixo os vinc a proposar aquesta proposta.

R2 Valls - Vilanova i la Geltrú - Barcelona Estació de França.
R9 Vilanova i la Geltrú - Granollers Centre - Maçanet-Massanes.

En aquesta proposta he pensat que uns quants trens de la R2 en comptes d'acabar en Sant Viçens de Calers acabin a la capital de l'Alt Camp i aixi es solucionaran la falta de trens que hi ha en la zona.
Fitxers adjunts
metromapmaker (38).png
(203.33 KiB) Encara no s’ha baixat


Imatge

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimarts 21/02/2023 16:05

Molt interessant la proposta!



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 22/02/2023 8:09

Doncs sí, la veritat... em sembla una bona proposta també :ok


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Divendres 24/02/2023 1:39

Carlos González ha escrit:
Dissabte 18/02/2023 23:10
robertotlh ha escrit:
Dissabte 18/02/2023 22:36
En el Pla Territorial de les comarques gironines de 2010 (amb horitzó 2026) hi surt, ressaltant l'Alt Empordà est com la única zona que quedava sense comunicació ferroviària en tots els plans de transport anteriors. O sigui que sí s'hi ha pensat de forma oficial.
La PTP hi donava suport al principi (2008) tot i que ara ja no perquè segons em van dir al 2021 és més important aconseguir fer el Tren-tram de l'Anella de Les Gavarres.
Per mi té molt de sentit, ja que el desdoblament de la carretera a principis dels 2000 ha estat insuficient per absorbir el trànsit en èpoques punta i els busos es mengen les retencions.
I la elevada freqüència de busos que hi ha indica que hi ha prou demanda, a part que el tramvia té la qualitat d'induir més demanda, és a dir gent que usa el cotxe és més probable que es passin al tramvia que no pas que usin el bus.
Pel que fa al turisme, Roses es convertiria en la primera platja de Catalunya accessible per ferrocarril pel qui ve de França en alta velocitat, amb un simple canvi d'andana. Avui en dia és Blanes.
El principal dubte és si fer una línia nova que donés servei a Castelló i Empuriabrava, que tindria un impacte ambiental a considerar, o fer un ramal de la R11 des de Vilajuïga. Però d'una forma o l'altra crec que s'ha de fer.
Tindria un gran impacte ambiental si passes per la C-260 i GI-856R? Rectifico sobre de que eren mapes no oficials llavors.

Tot i així, la idea és el fet de pensar una alternativa per a que no desaparegui del tot o no es vagi a la caca el que ve a ser el recorregut del centre de Figueres que ara a dia d'avui és una estació de ferrocarril que ha de seguir ser-ho, però tenint en compte que té els seus dies comptats, doncs precísament recalcava aquesta idea del tren tramvia o tramvia de l'Alt Empordà si és que l'arriben a fer de debò o si és un altre paper mullat.
Entre Empuriabrava i Roses hi ha una zona d'aiguamolls i l'impacte ambiental és bastant més gran que si fas el ramal des de Vilajuïga.
A no ser que dediquis una de les dues calçades de la carretera Figueres-Roses al tramvia.



CEOdelSEPE
N2
N2
Entrades: 11

Entrada Autor: CEOdelSEPE » Dijous 02/03/2023 19:56

Canviar el nom a "trenfe".



Railjet OBB
N6
N6
Entrades: 168

Entrada Autor: Railjet OBB » Dimarts 14/11/2023 20:40

Aquesta es la meva proposta per millorar la mobilitat del interior de les comarques gironines.

R18 Barcelona - Ripoll - Besalú.
RG2 Olot - Figueres-Vilafant - Perpinyá
RG3 Olot - Banyoles - Girona Central

Espero que us agradi i hem doneu la vostra opinió.
metromapmaker (39).png
(177.95 KiB) Encara no s’ha baixat


Imatge

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”