Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 125

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Entrada Autor: mfuentesll2 » Divendres 02/08/2019 17:45

A Suïssa el pas de Oberwalp a Realp l'han substituit per un túnel de base, hi ha zones on la potència que necessita un tren per pujar és exagerada per les pendents. Amb un plantejament fred del tema per anar a Andorra no es pot fer a partir de ramals en línies existents, sobretot de les de l'interior de Catalunya que no són gens competitives. Un tren per la línea de Puigcerdà fins Andorra trigaria prop de 4 hores, perquè és una línea que es va crear amb uns criteris de velocitat i pendents que ara no són gens competitius.

Rescatant l'eix transversal ferroviari i la línea que estava plantejada de BCN a Igualada i l'eix fer-la continuar cap a Pons i La Seu (i Andorra i Puigcerdà fent un altre ramal des de Balaguer a Ponts). Sobretot la línea hauria d'estar pensada tant per passatgers com mercaderies, amb velocitats màximes mínimes de 160km/h i on es pogués superior i pendents màximes del 2%. Per això descarto completament la pujada per Puigcerdà (encara que a partir de la Seu es podría continuar per la vall del Segre) ja que caldria fer un túnel des de Ribes o Queralbs per evitar les pendents extremes entre aquestes dues poblacions.
Un maquinista un cop em va explicar l'anècdota que amb una 317 de Captrain pujant 2 vagons de balast a Puigcerdà va fer falta doble tracció per cua perque el tren no pujava. Amb una línea d'aquestes condicions no es pot plantejar pujar cap tren de mercaderies fins Andorra (on hi arriven centenars de camions al dia).



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 04/08/2019 22:59

robertotlh ha escrit: Jo directament suprimiria la R14 actual i els serveis els passaria a la R13, i crearia nous serveis d'enllaç integrats a la xarxa de rodalies de Tarragona. La gent de Torredembarra i Altafulla agafaria un R15, R16 o RT2 per enllaçar a Sant Vicenç i la gent de Tarragona i Reus agafaria un RT4, que seria una nova línia entre Tarragona i Valls a través d'un nou by-pass a Picamoixons. La nova R14 serien serveis Tarragona - Lleida que operarien com a RT1 (perllongada) fins a Montblanc i com a RL3 desde Montblanc fins a Lleida. En recorreguts dins nucli de Rodalies la tarifa seria de Rodalies
Mmmm... No descarto la idea... de fet em semblaria perfecte fer un servei parcial per Tarragona-Lleida, però suprimir la R14 com dius treuries l'atractiu que té la R14 d'anar per les terres de Lleida per direcció Tarragona/Valls - BCN... A més que tenen també els serveis de LD.

Un altre cosa que em semblaria també correcte és fer uns quants trens R14 parcials des de Sant Vicenç de Calders per Lleida.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 04/09/2019 1:28

Aquesta és una idea que podrien implantar per millorar la R3 apart del desdoblament en alguns parts del recorregut...

Fins a Vic... No estaria bé implantar en alguns baixadors o parades un sistema de parada facultativa??... Em refereixo amb les parades amb menys passatgers com; Borgonyà, La Farga de Bebié, Toses i Urtx-Alp


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 04/09/2019 15:11

Carlos González ha escrit:Aquesta és una idea que podrien implantar per millorar la R3 apart del desdoblament en alguns parts del recorregut...

Fins a Vic... No estaria bé implantar en alguns baixadors o parades un sistema de parada facultativa??... Em refereixo amb les parades amb menys passatgers com; Borgonyà, La Farga de Bebié, Toses i Urtx-Alp
Estaria d'acord en fer-ho. Son baixadors amb molt poc passatge, i es una pèrdua de temps que el tren pari i no hi hagi flux de viatgers. Si eliminem aquestes parades quan no hi hagi passatge, tindriem un estalvi de temps de sis minuts ben bé.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Railjet OBB
N6
N6
Entrades: 168

Entrada Autor: Railjet OBB » Dijous 10/10/2019 20:09

Estaria molt be canviar la nomenclatura de les línies amb l'entrada en servei de la variant del Corredor del Mediterrani aquest mes de Desembre.

R11 Barcelona - Figueres - Portbou - Cerbere (Via Granollers).
R12 L'Hospitalet del Llobregat - Figueres - Portbou (Via Mataró).
R13 L'Hospitalet del Llobregat - Manresa - Lleida.
R14 Barcelona - Valls - Lleida.
R15 Barcelona - Reus - Lleida.
R16 Barcelona - Reus - Riba-roja d'Ebre.
R17 Barcelona - Tarragona - Tortosa (Via Vila-seca).
R18 Barcelona - Camp de Tarragona - Tortosa.
R19 Barcelona - Tarragona - Port Aventura-Salou.
R20 Tarragona - Camp de Tarragona - Barcelona.
R21 Tortosa - Cambrils Nord - Lleida.


Imatge

torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Divendres 11/10/2019 1:34

Railjet OBB ha escrit:
Dijous 10/10/2019 20:09
Estaria molt be canviar la nomenclatura de les línies amb l'entrada en servei de la variant del Corredor del Mediterrani aquest mes de Desembre.

R11 Barcelona - Figueres - Portbou - Cerbere (Via Granollers).
R12 L'Hospitalet del Llobregat - Figueres - Portbou (Via Mataró).
R13 L'Hospitalet del Llobregat - Manresa - Lleida.
R14 Barcelona - Valls - Lleida.
R15 Barcelona - Reus - Lleida.
R16 Barcelona - Reus - Riba-roja d'Ebre.
R17 Barcelona - Tarragona - Tortosa (Via Vila-seca).
R18 Barcelona - Camp de Tarragona - Tortosa.
R19 Barcelona - Tarragona - Port Aventura-Salou.
R20 Tarragona - Camp de Tarragona - Barcelona.
R21 Tortosa - Cambrils Nord - Lleida.
El servei Tortosa - Cambrils - Lleida el proposes o saps que hi serà?

Per altra banda, tot i que crec que no s'haurien de modificar gaire els noms de les línies actuals, tal i com proposes, opino que algunes sí que s'haurien de reanomenar, com per exemple la RG1, que en realitat és una línia regional i no pas de rodalia, o els serveis parcials Lleida - Cervera de la R12, que es podrien dir RL3 (respectant que RL1 i RL2 ja han estat adoptats per FGC a la línia Lleida - La Pobla).
A més, els serveis que es facin Barcelona - Tortosa per la LAV no els anomenaria R16 (tal i com crec que volen fer), ja que podria portar a confusió.


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Railjet OBB
N6
N6
Entrades: 168

Entrada Autor: Railjet OBB » Divendres 11/10/2019 11:35

torres997 ha escrit:
Divendres 11/10/2019 1:34
Railjet OBB ha escrit:
Dijous 10/10/2019 20:09
Estaria molt be canviar la nomenclatura de les línies amb l'entrada en servei de la variant del Corredor del Mediterrani aquest mes de Desembre.

R11 Barcelona - Figueres - Portbou - Cerbere (Via Granollers).
R12 L'Hospitalet del Llobregat - Figueres - Portbou (Via Mataró).
R13 L'Hospitalet del Llobregat - Manresa - Lleida.
R14 Barcelona - Valls - Lleida.
R15 Barcelona - Reus - Lleida.
R16 Barcelona - Reus - Riba-roja d'Ebre.
R17 Barcelona - Tarragona - Tortosa (Via Vila-seca).
R18 Barcelona - Camp de Tarragona - Tortosa.
R19 Barcelona - Tarragona - Port Aventura-Salou.
R20 Tarragona - Camp de Tarragona - Barcelona.
R21 Tortosa - Cambrils Nord - Lleida.
El servei Tortosa - Cambrils - Lleida el proposes o saps que hi serà?

Per altra banda, tot i que crec que no s'haurien de modificar gaire els noms de les línies actuals, tal i com proposes, opino que algunes sí que s'haurien de reanomenar, com per exemple la RG1, que en realitat és una línia regional i no pas de rodalia, o els serveis parcials Lleida - Cervera de la R12, que es podrien dir RL3 (respectant que RL1 i RL2 ja han estat adoptats per FGC a la línia Lleida - La Pobla).
A més, els serveis que es facin Barcelona - Tortosa per la LAV no els anomenaria R16 (tal i com crec que volen fer), ja que podria portar a confusió.
Sobre el servei de la R21 Tortosa - Cambrils Nord - Lleida es una proposta que estaria molt be fer la primera línia de regionals sense passar per Barcelona i podria fer la competència als autobusos Hife de línia València - Castelló - Salou - Lleida - Saragossa.

Després penso que els serveis regional Barcelona - Camp de Tarragona - Tortosa els tindrien que anomenar R17 i no R16.


Imatge

torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Divendres 11/10/2019 11:54

Railjet OBB ha escrit:
Divendres 11/10/2019 11:35
torres997 ha escrit:
Divendres 11/10/2019 1:34

El servei Tortosa - Cambrils - Lleida el proposes o saps que hi serà?

Per altra banda, tot i que crec que no s'haurien de modificar gaire els noms de les línies actuals, tal i com proposes, opino que algunes sí que s'haurien de reanomenar, com per exemple la RG1, que en realitat és una línia regional i no pas de rodalia, o els serveis parcials Lleida - Cervera de la R12, que es podrien dir RL3 (respectant que RL1 i RL2 ja han estat adoptats per FGC a la línia Lleida - La Pobla).
A més, els serveis que es facin Barcelona - Tortosa per la LAV no els anomenaria R16 (tal i com crec que volen fer), ja que podria portar a confusió.
Sobre el servei de la R21 Tortosa - Cambrils Nord - Lleida es una proposta que estaria molt be fer la primera línia de regionals sense passar per Barcelona i podria fer la competència als autobusos Hife de línia València - Castelló - Salou - Lleida - Saragossa.

Després penso que els serveis regional Barcelona - Camp de Tarragona - Tortosa els tindrien que anomenar R17 i no R16.
Estic d'acord amb tú en que el futur servei Barcelona - Camp de Tarragona - Tortosa no s'hauria d'anomenar R16. R17 estaria bé, tot i que crec que es reserven aquesta nomenclatura pels serveis Barcelona - Tarragona - Salou-PortAventura (estació que serà reformada i quedarà en cul-de-sac).

Per altra banda, trobo que no estaria malament implantar un servei regional Tortosa - Lleida (tot i que si fos per la línia convencional entre Reus i Lleida, els trens haurien d'invertir la marxa a l'estació de Vila-seca, ja que l'enllaç que s'ha fet allà està pensat només venint/anant de/a Barcelona).


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Dimarts 07/01/2020 16:40

Bones, amb els meus limitats coneixements d'edició m'he aventurat a realitzar l'esquema de línies de la xarxa de rodalia del Camp de Tarragona, tal i com quedarà quan s'inauguri, el proper 13 de gener, la variant de Vandellòs del Corredor Mediterrani. No he inclòs l'estació d'alta velocitat de Camp de Tarragona, ja que no sé si per aquesta hi passarà algun servei gestionat per Rodalies de Catalunya. Si finalment això passa, ja modificaré el plànol.
Agrairé qualsevol suggerència/comentari!
Fitxers adjunts
Plànol no oficial rodalia Tarragona 2020.pdf
(254.39 KiB) S’ha baixat 470 vegades


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 07/01/2020 18:04

No es suposava que la RT2 seria finalment un servei llançadora des de Port Aventura-Tarragona i la RT1 faria el recorregut de Reus-Tarragona-L'Arboç? En quant a l'edició del mapa jo el trobo perfecte, malgrat la manera de com es farà en el futur l'explotació dels serveis de la xarxa ferroviaria del Camp de Tarragona.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 11/01/2020 15:29

Ja s'ha comentat algun cop, però volia reflotar la idea de la línia Cervera-Martorell passant per l'A2 com a servei ferroviari de caràcter tren convencional per part de RENFE òbviament (No parlo sobre l'Eix Transversal Ferroviari malgrat la seva relació, però tampóc excloc la fantasiosa idea d'aquest servei però així i tot no és prioritària personalment ara mateix).

El meu dubte és que tenint en compte els canvis que tècnica i suposadament es farien al Pla de Rodalies tant pels Rodalies i Regionals sobre l'explotació dels dos túnels de BCN (incloent la idea d'un tercer per descongestionar-los-en). Com es podria fer acabar un suposat servei de rodalia des de Igualada RENFE fins a un dels túnels de BCN i l'altre servei regional des de Lleida-Cervera-Martorell-BCN?

Si la infraestructura actual no fos modificada del tot i si alhora és viable fer-la, tenint en compte que connectaria amb la línia de Vilafranca per l'estació actual de Martorell la línia Cervera-Martorell haurà d'anar per el recorregut tal com ho fa la R4 actual pel túnel de Pl. Catalunya. I si es fes una remodelació per fer capçalera a Badalona, es podria fer els serveis de rodalia a Igualada passant per Pl. Catalunya i podrien acabar o bé per Terrassa o a Cerdanyola Universitat complementant amb els R1 que arribaran a Cerdanyola Universitat com es proposaba en el PDI nou. i fer el servei regional fins a Badalona.

Parlo d'una proposta com a idea, vosaltres sobre la idea de Cervera-Martorell com faríeu estacionar aquests serveis o com es podria fer aquesta explotació de serveis? Salutacions :hola


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » Diumenge 12/01/2020 1:02

Carlos González ha escrit:
Dissabte 11/01/2020 15:29
Ja s'ha comentat algun cop, però volia reflotar la idea de la línia Cervera-Martorell passant per l'A2 com a servei ferroviari de caràcter tren convencional per part de RENFE òbviament (No parlo sobre l'Eix Transversal Ferroviari malgrat la seva relació, però tampóc excloc la fantasiosa idea d'aquest servei però així i tot no és prioritària personalment ara mateix).

El meu dubte és que tenint en compte els canvis que tècnica i suposadament es farien al Pla de Rodalies tant pels Rodalies i Regionals sobre l'explotació dels dos túnels de BCN (incloent la idea d'un tercer per descongestionar-los-en). Com es podria fer acabar un suposat servei de rodalia des de Igualada RENFE fins a un dels túnels de BCN i l'altre servei regional des de Lleida-Cervera-Martorell-BCN?

Si la infraestructura actual no fos modificada del tot i si alhora és viable fer-la, tenint en compte que connectaria amb la línia de Vilafranca per l'estació actual de Martorell la línia Cervera-Martorell haurà d'anar per el recorregut tal com ho fa la R4 actual pel túnel de Pl. Catalunya. I si es fes una remodelació per fer capçalera a Badalona, es podria fer els serveis de rodalia a Igualada passant per Pl. Catalunya i podrien acabar o bé per Terrassa o a Cerdanyola Universitat complementant amb els R1 que arribaran a Cerdanyola Universitat com es proposaba en el PDI nou. i fer el servei regional fins a Badalona.

Parlo d'una proposta com a idea, vosaltres sobre la idea de Cervera-Martorell com faríeu estacionar aquests serveis o com es podria fer aquesta explotació de serveis? Salutacions :hola
No n'havia sentit a parlar mai, d'aquesta hipotètica línia Cervera - Martorell. La veritat és que seria una molt bona notícia per a Cervera i sobretot per a Igualada, ja que oferiria temps molt més competitius cap a Barcelona que l'actual línia d'FGC. A més, permetria connectar Martorell i Igualada amb Lleida, cosa que oferiria moltes possibilitats. Aquesta línia podria ser una bona candidata per substituir el faraònic i fantasiós projecte de l'Eix Transversal Ferroviari (ETF), a veure si algun dia en sentim alguna notícia.


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 12/01/2020 2:28

Exactament, a més d'oferir un servei més competitiu en contraposició amb la R6 de FGC, permet a més connectar-la amb Cervera i fer-los arribar cap a Lleida complementant l'actual R12 (el traçat de Lleida-Cervera tot i que podria formar part del recorregut d'aquesta hipotètica línia, encara hauria de ser en via única per les poques freqüències que té actualment i tindria encara i que sigui en doble via de moment l'hipotètic traçat de Martorell-Esparraguera-Igualada)

El problema és com es podria fer l'explotació d'aquesta hipotètica línia com a servei de tren convencional de RENFE per a que arribi a BCN o passant per tal ciutat tenint en compte la saturació dels túnels de BCN i la posada en marxa de les obres i configiuracions del Pla de Rodalies que solucionaria tal saturació i els problemes actuals de la xarxa.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Diumenge 12/01/2020 11:10

Carlos González ha escrit:
Diumenge 12/01/2020 2:28
Exactament, a més d'oferir un servei més competitiu en contraposició amb la R6 de FGC, permet a més connectar-la amb Cervera i fer-los arribar cap a Lleida complementant l'actual R12 (el traçat de Lleida-Cervera tot i que podria formar part del recorregut d'aquesta hipotètica línia, encara hauria de ser en via única per les poques freqüències que té actualment i tindria encara i que sigui en doble via de moment l'hipotètic traçat de Martorell-Esparraguera-Igualada)

El problema és com es podria fer l'explotació d'aquesta hipotètica línia com a servei de tren convencional de RENFE per a que arribi a BCN o passant per tal ciutat tenint en compte la saturació dels túnels de BCN i la posada en marxa de les obres i configiuracions del Pla de Rodalies que solucionaria tal saturació i els problemes actuals de la xarxa.
Essent una línia totalment nova a construir i tenint el túnel urbà de l'AVE mort de fàstic, jo diria que la solució és "blanco y en botella"



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 12/01/2020 11:25

Mmmm... entenc el teu punt de vist, però personalment no estic gaire d'acord, la línia Cervera-Martorell hauria de ser tren convencional per donar oportunitat a municipis del Baix Llobregat i de l'Anoia amb bona demanda de passatgers on encara no tenen el tren com pot ser Esparraguera o Collbató, o el Bruc o Òdena i connectar-la amb la línia Vilafranca i a la línia Manresa-Lleida-Almacelles.

Si fos un tren de caràcter AVE o d'altes velocitats es fa que no hi hauria parades per els voltants del Baix Llobregat i de l'Anoia abans d'arribar des de Martorell fins a Igualada.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 13/01/2020 19:48

Carlos González ha escrit:
Diumenge 12/01/2020 11:25
Mmmm... entenc el teu punt de vist, però personalment no estic gaire d'acord, la línia Cervera-Martorell hauria de ser tren convencional per donar oportunitat a municipis del Baix Llobregat i de l'Anoia amb bona demanda de passatgers on encara no tenen el tren com pot ser Esparraguera o Collbató, o el Bruc o Òdena i connectar-la amb la línia Vilafranca i a la línia Manresa-Lleida-Almacelles.

Si fos un tren de caràcter AVE o d'altes velocitats es fa que no hi hauria parades per els voltants del Baix Llobregat i de l'Anoia abans d'arribar des de Martorell fins a Igualada.
Realment no hi ha cap necessitat de fer una línia en alta velocitat. Un tren regional amb velocitats allà on es pugui superiors als 120Km/h doncs ja aniriem sobrats. És un corredor que sempre l'he defensat (això sí, ampliat fins a Balaguer, ja que ajudaria moltíssim a la Línia de La Pobla i trencaria la radialitat excessiva del mapa ferroviari -actual- Lleidatà), i ajudarien a reduïr els temps de viatge actuals, tant dels usuaris de la Plana de Lleida amb destí Barcelona, com la mobilitat a l'interior de Catalunya. I especialment a nivell de rodalies d'una alternativa Igualada - Martorell - BCN cent cops més competitiva que la R6.

Sobre on acabar, jo tinc clar que caldria fer un nou corredor que, des de Sant Feliu anés cap a la part alta de Barcelona i d'allà una nova ruta.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 14/01/2020 19:16

Mmmm, ja que parles sobre el tercer túnel, suposo que et referiràs en una idea que vas proposar o em recorda una proposta teva que vas comentar fa anys...
Miquel ha escrit:
Diumenge 16/10/2016 22:17
Imatge
- Quadruplicació Castelldefels - Bellvitge com a mínim.
- Quadruplicació Terrassa - Meridiana amb la possibilitat de fer el pas directe per radera de Montcada.
- Nova línia hortitzontal Sant Feliu - Zona Universitària - Sarrià - Vall d'Hebron - Meridiana - Sant Andreu:
El recorregut és esquemàtic, i no se si seria més profitós fer el tram de Nou Barris més amunt o més avall, el problema són les estacions d'enllaç. Si no se'n fa cap de nova, probablement el més útil es baixar directe a Sant Andreu Arenal (així justifiquem l'existència) i permetre enllaç amb les línies que baixen a Barcelona. Aquest nou túnel això sí ha d'acabar com a mínim a la línia de Girona.
Si es fan les coses bé, es poden fer salts de moltó o a mateix nivell els encreuaments per enllaçar amb les línies existents permeten per exemple un hipotètic servei:
> R7: Cerdanyola - Sant Andreu - Vall d'Hebron - Sarrià - Zona Universitària - Sant Feliu - Cerdanyola.
> R1: Molins de Rei - Zona Universitària - Sarrià - Vall d'Hebron - Sant Andreu - Triangle Ferroviari+Sant Adrià Besòs i Badalona / Santa Coloma - Badalona Nord - Maresme Nord.
> R2 Centre A: Castelldefels - El Prat - Bellvitge - Hospitalet - Hospitalet Nord - Zona Universitària - Sarrià - Vall d'Hebron - Sant Andreu - Montcada.
> R2 Centre B: Castelldefels - Sant Boi - Cornellà - Esplugues- Zona Universitària - Sarrià - Vall d'Hebron - Sant Andreu - Montcada.
* Itineraris orientatius, en cap cas proposta formal.

No obstant, això permetria treure trens del centre, permetent que el sistema respiri una mica i alhora posar trens per fer els serveis necessaris que caldria posar.
Semidirectes a la R1 si es fa el ramal per separat, o increment de freqüències.
Semidirectes a la R4 gràcies a la quadruplicació i increment de freqüències.
Increment de freqüències a l'R3 al tenir lloc al centre de la ciutat.
La quadruplicació a la línia de Vilanova i el nou itinerari cap a Hospitalet i Zona permet fer nous serveis pel Baix Llobregat i entrar pel nord del Barcelonès sense saturar Sants ni la línia.
La línia per Sant Boi i Cornellà l'he posat per que està al PDI si mal no recordo, si es quadruplica poder sobra massa. Però depèn de com podria ser un bon descongestionador també i per què no, enviar alguns regionals per allà.

He posat les línies verticals de metro, doncs són les que aporten el passatge a Rodalies (o al contrari). Una línia separada a prou distància de les actuals, farà també canviar l'itinerari intern dels viatgers Metro - Rodalies, i en comptes de que tots s'apleguin a Sants, Catalunya, La Sagrera i en menor mesura Passeig, Arc i Clot, tots ells es repartiran i s'evita el col·lapse de la xarxa de metro que se sol donar a hora punta especialment.

El tramvia òbviament per la Diagonal i trobo a faltar un parell de línies verticals.
I tot i que hagi dit anys enrere que estava en contra de la teva proposta, i com tot, la gent canvia i té punts de vista diferents en el passat, ara no veig que sigui mala idea, suposo que ho penses fer d'aquesta manera per apart de lliberar els dos túnels actuals, fer que la part nord de Barcelona tingui accés més ràpid amb Metro i FGC Vallès per alliberar alhora aquests dos serveis.

Estaria bé, i més encara quan a Santa Coloma de Gramenet podria obtenir una estació de rodalia i sigui complementat el nou recorregut de la part nord de Barcelona amb el projecte Zona Universitària-Cornellà-Castelldefels, salutacions.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dimecres 15/01/2020 14:53

Proposo fer un baixador a Salou més o menys on hi ha l'antiga estació, però abans del pas a nivell. Tindria una única via. Crec que hi hauria espai, es recuperaria el servei ferroviari i les molèsties als veïns serien mínimes ja que a l'entrar a la trama urbana els trens ja haurien reduït velocitat.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 15/01/2020 15:21

robertotlh ha escrit:
Dimecres 15/01/2020 14:53
Proposo fer un baixador a Salou més o menys on hi ha l'antiga estació, però abans del pas a nivell. Tindria una única via. Crec que hi hauria espai, es recuperaria el servei ferroviari i les molèsties als veïns serien mínimes ja que a l'entrar a la trama urbana els trens ja haurien reduït velocitat.
Et refereixes a fer un baixador a prop del 4R Gran Regina?


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dimecres 15/01/2020 19:26

Carlos González ha escrit:
Dimecres 15/01/2020 15:21
robertotlh ha escrit:
Dimecres 15/01/2020 14:53
Proposo fer un baixador a Salou més o menys on hi ha l'antiga estació, però abans del pas a nivell. Tindria una única via. Crec que hi hauria espai, es recuperaria el servei ferroviari i les molèsties als veïns serien mínimes ja que a l'entrar a la trama urbana els trens ja haurien reduït velocitat.
Et refereixes a fer un baixador a prop del 4R Gran Regina?
Sí, exacte, però si capigués un baixador en un punt encara més proper a l'estació actual, seria millor. No conec prou el terreny com per dir la ubicació idònia. Davant el Regina sí que hi ha espai segur.



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”