Tren-tram de la Costa Brava (Gavarres)

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Tren-tram de la Costa Brava (Gavarres)

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 03/08/2021 13:45

Diari de Girona, 3 d'agost de 2021 ha escrit: Uns 110 viatges al dia per al tren de la Costa Brava
Un dels seus impulsors, l’enginyer Pau Noy, també calcula que la velocitat mitjana de la línia seria de 48 quilòmetres per hora
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dilluns 04/10/2021 15:41

Penso que si té el suport d'ERC i aquesta està al Govern, a llarg terme, té possibilitats de tirar endavant aquest Tren-Tram ?
El Parlament demana al Govern que prioritzi el tren de la Costa Brava
04/10/2021 Serveis - Jordi Rodríguez

Imatge

Primer plànol de l'itinerari proposat. (Font: Associació per a la Promoció del Transport Públic).



El Parlament de Catalunya ha aprovat una proposta en què, entre altres temes relacionats amb el transport públic, es demana prioritzar la inversió en el projecte de tren-tramvia de la Costa Brava. La proposta ha estat una iniciativa del grup parlamentari d'En Comú Podem, que ha tingut el suport d'ERC i la CUP, les abstencions del PSC i el PP, i els vots en contra de JuntsxCat, Ciutadans i VOX. Es tracta del projecte d'una infraestructura ferroviària per unir, amb un esquema circular, els municipis que envolten el massís de les Gavarres, a més de possibles ramals.

El tren de la Costa Brava és un projecte del qual ja es va parlar fa anys, tot i que mai es va arribar a materialitzar. Ara, aprofitant que el 2021 és l'Any Europeu del Ferrocarril, la Plataforma per a la Promoció del Transport Públic l'ha tornat a reivindicar. El projecte seria de tram-tren, és a dir, que funcionés com a tren entre municipis i es convertís en tramvia en entrar a les àrees urbanes. La Plataforma té el suport polític d'En Comú Podem, que el mes de juliol passat ja va aconseguir que el Parlament reclamés al govern un compromís d'estudiar la viabilitat d'aquesta infraestructura. Ara, la Cambra catalana dona un pas més, també a iniciativa dels ecosocialistes, i proposa prioritzar la inversió ferroviària amb atenció especial al ferrocarril de la Costa Brava. Per al diputat d'En Comú Podem, Marc Parés, seria una actuació que prestaria un servei públic molt important.

La proposta d'inversió per al tren de la Costa Brava forma part d'una proposició més àmplia en què En Comú Podem també reclama culminar el traspàs de la gestió de rodalies a Catalunya, tenir eines de control per garantir el compliment de les inversions previstes en aquest camp, i desplegar en el termini de sis mesos la T-Mobilitat amb tarifes socials i ambientals.

https://www.palamoscomunicacio.cat/web/ ... ?page=1956



Jofre
N3
N3
Entrades: 21
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Jofre » Dimarts 19/10/2021 20:57

Si es fa aquest tramvia proposo també la nova construcció de una estació (només pel tramvia) al nord de Girona (ja que amb 103.000 habitants crec que és prou gran per tenir més d'una estació) i l'altre al Sud, facilitant les connexions amb tota la ciutat sencera (que la gent pugi i baixi a la parada que li quedi més a prop) i també pot servir com a metro pels Gironins (com passa a Sabadell o Terrassa), tot i que la freqüència seria d'uns 20', val més això que res.
Aquí he trobat informació sobre el projecte: https://transportpublic.org/wp-content/ ... 05-SFG.pdf
Fitxers adjunts
Girona 3.jpg
Girona 3.jpg (131.45 KiB) Visualitzat 7026 cops
Girona 2.png
Girona 2.png (61.9 KiB) Visualitzat 7026 cops
Girona.PNG
Girona.PNG (87.02 KiB) Visualitzat 7026 cops



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 10/12/2021 9:35

Diari de Girona, 10 de desembre de 2021 ha escrit: Reunió a la Bisbal per impulsar el tren de la Costa Brava
Els comuns recorden que han aconseguit una partida dins del pressupost català per a fer-ne l’avantprojecte
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 18/10/2022 9:10

Diari de Girona, 18 d'octubre de 2022 ha escrit: Els impulsors del tren-tram de la Costa Brava volen que sigui una realitat el 2030
Promouen un manifest conjunt amb ajuntaments per reclamar al Govern que el territori tingui veu i vot amb el projecte
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 17/11/2022 8:39

Diari de Girona, 17 de novembre de 2022 ha escrit: Territori no vol perdre "gaire temps" si hi ha demanda pel tram-tren de la Costa Brava
El nou conseller, Juli Fernández, mostra el seu compromís amb el Conservatori del Litoral i l’Agenda Estratègica dels Pirineus i defensa una xarxa aeroportuària catalana
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Sèrie EV-E801
N5
N5
Entrades: 99

Entrada Autor: Sèrie EV-E801 » Dijous 17/11/2022 21:01

genissimon ha escrit:
Diari de Girona, 17 de novembre de 2022 ha escrit: Territori no vol perdre "gaire temps" si hi ha demanda pel tram-tren de la Costa Brava
El nou conseller, Juli Fernández, mostra el seu compromís amb el Conservatori del Litoral i l’Agenda Estratègica dels Pirineus i defensa una xarxa aeroportuària catalana
[...]
Perdoneu l'off-topic
A la notícia parla de l'enllaç ferroviari Lleida - Martorell, pot ser que s'estigui recuperant la idea de l'eix transversal ferroviari? O simplement es refereix a posar R13 o similars via Vilafranca i Martorell?
Moltes gràcies


:riure

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 25/11/2022 11:28

Diari de Girona, 25 de novembre de 2022 ha escrit: Adjudiquen la redacció de l'estudi de viabilitat del tren-tramvia a la Costa Brava
La nova línia connectarà els municipis del massís de les Gavarres i tindrà dos ramals, un d'ells a l'aeroport
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 07/12/2022 9:50

Diari de Girona, 6 de desembre de 2022 ha escrit: L’Ajuntament de Palamós rebutja que un futur tramvia li afecti la zona urbana
L’alcalde, Lluís Puig, apunta que la viabilitat del projecte dependrà de la rapidesa que el nou transport pugui assolir en comparació als autocars
[...]
Sigui quin sigui el diagnòstic que faci l’estudi de viabilitat, Palamós rebutja rotundament que l’hipotètic futur traçat d’aquest tren tramvia afecti la trama urbana del municipi: «No tindria sentit que aquest transport passés pel nucli urbà de Palamós. Penso que seria una quimera i no tindria sentit», va valorar el batlle.
Pregunta per a l'alcalde de Palamós: les parades de l'autobús (SARFA-Moventis) estan dins o fora del nucli urbà?

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 200

Entrada Autor: Elefant » Dimecres 07/12/2022 18:17

Hahaha ja trigaba en apareixer algún alcalde plorant perque no vol un tramvia fent de "barrera" al bellmig d'aquell preciós centre urbà.
Al final, qualsevol projecte així de tren-tram toparà amb aquest tipus d'oposició, exceptuant el de Salou ja que va per un dret de via existent. Amb lo qual, fer-ne noves línies de tren es fa pràcticament impossible, perque no es pot aconseguir suficient penetració urbana sense costos astronòmics en construcció soterrada. O es fan tram-trens, o no es fa res.
A Catalunya, per molt que alguns volen creure que son tant differents i més avançats que a Espanya, s'atura el progrés en mobilitat perque als pobles encara tenen por als tramvies...



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 07/12/2022 21:13

Si no m'equivoco, arribaria per el juny de 2023 la redacció dels anàlisi, ja que diuen que l'estudi trigaria 12 mesos.

A veure com faran el traçat per el Palamós tenint en compte que l'alcalde no vol que passi per el nucli urbà.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 21/06/2023 9:25

Diari de Girona, 20 de juny de 2023 ha escrit: Suport unànime de tots els partits al tren tram de la Costa Brava en l'últim ple ordinari de la Diputació de Girona
L'ens es compromet a incentivar-ne un a la Selva Marítima i a fer el seguiment del que està en marxa entre Olot i Girona
Les plataformes en defensa del transport públic reclamen connectar Girona, la Costa Brava, Banyoles i Olot amb tren-tram
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 06/10/2023 9:28

Diari de Girona, 6 d'octubre de 2023 ha escrit: Opinió: Argemir González
De trens i d’aixafaguitarres
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”