FGC Llobregat-Anoia futur

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
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ortegote
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Re: FGC Llobregat-Anoia futur

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 18/11/2018 12:12

Carlos González ha escrit:Por ahora no han dicho nada de eso... Espero que tampoco pase... pero yo creo que dudo que pase...

Quién sabe...
No han dicho que? La plataforma para autobuses electricos?, si que lo han dicho si, hay estudios publicados sobre ello.
Saludos.



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Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 18/11/2018 12:19

Tinc els meus dubtes. Quins ?
Salut!



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uriol108
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Entrada Autor: uriol108 » Diumenge 18/11/2018 16:47

I que us semblaria perllongar la L3 per Esplugues i la B-23 passant per sota (o per sobre ) el Llobregat , fins a Santa Coloma de Cervelló i fer un intercanviador potent amb l'L8 ?



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bigcoaster
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Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 18/11/2018 17:03

Jo penso que el futur de la Llobregat-Anoia passa per fer molt més ràpid el trajecte Martorell-Bcn, i per fer-ho, es necessiten estacions on es puguin produir avançaments entre Martorell i Sant Vicenç dels Horts, i d'allí a Bcn, una nova línia per la B-23 fins la Zona Universitària. No seria excessivament car ja que tot seria en superfície o viaducte, excepte els últims metres fins Z.U. i milloraria moltíssim la competitivitat de la línia. Zona Universitària té bons enllaços (L3, Tram, busos 33,34, H4, H6...) i en futur esperem no gaire llunyà, enllaç amb Rodalies.


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Solella
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Entrada Autor: Solella » Diumenge 18/11/2018 17:15

uriol108 ha escrit:I que us semblaria perllongar la L3 per Esplugues i la B-23 passant per sota (o per sobre ) el Llobregat , fins a Santa Coloma de Cervelló i fer un intercanviador potent amb l'L8 ?
L'ampliació natural de la L3 és cap a Sant Just i Sant Feliu. Jo agafaria la L12 des de Finestrelles | Sant Joan de Déu i la portaria fins a Sant Boi via Esplugues i Sant Joan Despí, com proposava la PTP. Potser això implicaria estudiar un perllongament de la L12 més enllà de Sarrià, baixar-la per Francesc Macià, Hospital Clínic i Urgell fins arribar a Sant Antoni (amb possibilitat d'absorbir el ramal de la L2 si aquesta arriba a Parc Logístic).


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AntiATO
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Entrada Autor: AntiATO » Diumenge 18/11/2018 19:37

França451 ha escrit:
Carlos González ha escrit:
Renfe445 ha escrit: Si bien recuerdo, los S9 eran S33 extendidos a Quatre Camins... Lo que hicieron era cambiar el nombre de los S33 normales a S3 y diferenciar los S33 a Quatre Camins como S9.
Muchas gracias, capitán obvio... eso ya lo sé.

Eso no tiene mucho que ver con lo que había comentado, lo que he escrito esperando respuesta es de pensar en cambiar la idea de las nomenclaturas que hay en el Carrilet... no de el por qué la S9 para en Quatre Camins, concretamente esa pregunta era retórica.
Haya paz. A ver, para los dos y para los que no lo pillaron/no recuerdan, lo de los S9 se hizo para que FGC (Cat) se apuntara un tanto en cuentas de Renfe España en tener más líneas que ellos, y se sacaron de la manga aprovechando la reordenación de nomenclaturas una línea más para eso de que Catalunya es más que Renfe España y fueran nueve líneas frente a las ocho de Renfe, cuando olvidamos que Renfe en Catalunya tiene dos líneas menos, que son la R5 y R6 ya que ya pertenecen a FGC, pero bueno... Rivalidades políticas aparte, lo de la S9 es la misma chorrada que la S5: sólo hay un tren desde Sant Cugat a Barcelona en laborables y tres en agosto, y para un servicio en tiempos de cole y tres en tiempos de vacaciones se sacan de la manga una línea.... Sinceramente, Carlos, que te afecte los tres servicios por sentido de la S9 a Quatre Camins comparado con la S5 actual es un chiste.
Eso no se de donde lo has sacado, la verdad.
Pero comentando tu idea, lo de ir al Palau recuperando la antigua S7

Mas trenes imposibilitando hacer semidirectos

me parece genial, pero yo haría algo mejor. Deja los S3 como están.
Y los S9 podríamos hacerlos llegar hasta Martorell Central.

Venga, mallas mas llenas aún.

Pero con una diferencia... Crear algunos servicios más, no sólo tres al día, y que omitan algunas paradas entre Colonia Güell y Sant Andreu de la Barca. Me explico: las estaciones más castigadas a nivel de frecuencias son Colonia Güell, que podemos saltarla ya que están los S3 que hacen parada y el caso sangrante de Martorell Vila i Castellbisbal. Aquí sólo llegan los S8 y S4,
habiendo franjas horarias de hasta 2h 45 minutos
,
Entre semana sentido ascendete concretamente de las 11:51 a las 13:45, no en sentido descendente.
en fines de semana hay franjas de hasta 3 horas sin que pare ni un sólo tren ya que no circulan los S8
,
En fin de semana los S8 circulan y hay almenos uno cada hora en ambos sentidos.

y hay franjas donde para un S8 cada diez minutos. Bien, pues a riesgo de que me lapidéis, no estaría de más hacer llegar los S9 con parada en esta estación en aquellas franjas horarias que necesiten un par o tres de trenes porque no pasan S8, pero haciéndoles saltar estaciones donde paran el resto de líneas, a partir de la Coope, es decir que hasta la coope sea íntegramente un servicio urbano para reforzar la L8 y a partir de ahí, le podemos liquidar por ejemplo Sant Vicenç de las horts, ya que esta parada la hacen los R5 y R6 y que paren en Santa Coloma de Cervellò,
que los R no lo hacen
.
El R6 y R60 para en Santa Coloma

Parar por ejemplo en Quatre Camins, Pallejá y Sant Andreu de la Barca y omitir Can Ross, ya que aquí llegan los S3, y El Palau yo lo pondría, a pesar de que paran todos los Rs. El motivo de finalizar en Martorell Central en vez de en Enllaç, para diferenciarlo del S8 y
porque en Central también hay vías de apartado
.
Vías de apartado que no están siempre libres y que solo se puede entrar en sentido descendente, con la ocupación de vías que supone el tener que hacer cambios de cabina y teniendo los S8 que ya acaban una estación mas allá.

Y lo más importante: que cubra la estación de Vila de Martorell en las franjas donde no paran trenes, por lo que estos servicios circularían en aquellas franjas donde los S8 y S4 falten. Son lanzaderas rápidas hasta Martorell que cubrirían las estaciones con grandes carencias.
Y aprovechamos tu idea para hacer algo útil. Los que viven en Martorell Pueblo nos lo agradecerían encantados.



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bigcoaster
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Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 18/11/2018 21:41

Bé, jo penso que sense tocar la infraestructura encara hi ha molt marge de millora. Ja feia temps que em rumiava pel cap i finalment m'he decidit a fer una proposta d'horaris per la línia Llobregat Anoia.

Hi hauria 3 tipus de serveis: Locals (metro L8), Suburbans (S3, S4, S8) i ràpids (R5, R50, R6, R60). Desapareix la S9, i passa a ser S3, però hi ha la possibilitat de ser perllongat a Quatre Camins quan es vulgui.

Els horaris que proposo donarien els intervals de pas següents:
- Entre Plaça Espanya i Molí Nou: 2-3 minuts. Mitjana de 2,4 minuts. Excepte a les estacions de Magòria, Gornal, Almeda i Cornellà, on seria de: 2-5 minuts. Mitjana de 2,5 minuts
- Entre Molí Nou i Can Ros: 1-6 minuts. Mitjana de 4 minuts. Excepte a les estacions de Colònia Güell i Sta. Coloma de Cervelló, on seria de: 12 min. Menció especial per Sant Vicenç dels horts, on hi pararien els serveis ràpids, i per tant, l'interval de pas seria de: 1-5 minuts. Mitjana de 3 minuts.
- Entre Can Ros i Martorell Central: 5-7 minuts. Mitjana de 6 minuts.
- Més enllà no ho he calculat per dos motius, perquè el tram que limita la capacitat és el Bcn-Martorell, i perquè hi ha trams de via única.

Bé, primer de tot, termòmetre de la línia, i després els horaris en format "cru" i en gràfica on es poden veure bé els avançaments. A la taula els avançaments estan senyalats en groc. Els horaris estan fets per franges de 12 minuts. He fet dues franges, per veure com queda l'horari més complet. Per tant, el que veureu, està fet per una franja de 24 minuts, en hora punta presumiblement.
termòmetre FGC llobregat-anoia amb nous horaris.png
termòmetre FGC llobregat-anoia amb nous horaris.png (223.67 KiB) Visualitzat 12487 cops
Proposta horaris línia llobregat-anoia en imatge 2.png
Proposta horaris línia llobregat-anoia en imatge 2.png (37.42 KiB) Visualitzat 12487 cops
Proposta horaris línia llobregat-anoia en imatge.png
Proposta horaris línia llobregat-anoia en imatge.png (167.77 KiB) Visualitzat 12487 cops


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Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 18/11/2018 23:14

:plas :plas :plas

Estic cent per cent d'acord... m'agrada la teva idea per els horaris i l'explotació per el Llobregat Anoia

Jo faria que la S3 acabés per Quatre Camins, tenint en compte que és una parada, i així es poden xuclar els serveis actuals de la S3 i S9 (S3+S9) i deixa que a Santa Coloma puguin tenir tots els serveis suburbans.

Faria parar els R5/R50 i R6/R60 per Gornal i no per Sant Josep... jo faria parar els serveis ràpids que proposes per on hi han i haurien intercanviadors... crec que seria més adient que Sant Andreu també paressin els serveis ràpids o almenys els R5 i R6 només.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

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Entrada Autor: Aeduh » Dilluns 19/11/2018 1:34

Solella ha escrit:
uriol108 ha escrit:I que us semblaria perllongar la L3 per Esplugues i la B-23 passant per sota (o per sobre ) el Llobregat , fins a Santa Coloma de Cervelló i fer un intercanviador potent amb l'L8 ?
L'ampliació natural de la L3 és cap a Sant Just i Sant Feliu. Jo agafaria la L12 des de Finestrelles | Sant Joan de Déu i la portaria fins a Sant Boi via Esplugues i Sant Joan Despí, com proposava la PTP. Potser això implicaria estudiar un perllongament de la L12 més enllà de Sarrià, baixar-la per Francesc Macià, Hospital Clínic i Urgell fins arribar a Sant Antoni (amb possibilitat d'absorbir el ramal de la L2 si aquesta arriba a Parc Logístic).
I és per aquesta raó que em molesta tant que vulguin fer passar l'ampliació de la L8 per Hospital Clínic i no Entença, com havia de ser al principi...

Aquesta és la meva proposta per la L12
https://drive.google.com/open?id=1001yK ... sp=sharing

Sobre els FGC del Llobregat em remeteixo al primer post del fil on explico perquè eventualment s'haurà de fer espai a Sants per aquesta línia.


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Entrada Autor: ortegote » Dilluns 19/11/2018 20:05

bigcoaster ha escrit:
termòmetre FGC llobregat-anoia amb nous horaris.png
Buenas,
Me gustan tus propuestas, pero creo que has cometido un error ya que todos los Semidirectos los haces parar en Sant Josep y se saltan Gornal que es el enlace con Renfe.

No se si es por cuadrar avanzamientos pero lo logico seria hacerlos parar en Gornal y que se salten Sant Josep.

Por otro lado y esto es personal creo que es mas importante la parada de Sant Andreu de la Barca que Sant Viçens dels Horts, pero seguro que lo ha echo por los cruces y por la S3, pero ya se puede quedar asi.
Saludos.



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Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 19/11/2018 22:50

Carlos González ha escrit: Faria parar els R5/R50 i R6/R60 per Gornal i no per Sant Josep... jo faria parar els serveis ràpids que proposes per on hi han i haurien intercanviadors... crec que seria més adient que Sant Andreu també paressin els serveis ràpids o almenys els R5 i R6 només.
ortegote ha escrit:
bigcoaster ha escrit:
termòmetre FGC llobregat-anoia amb nous horaris.png
Buenas,
Me gustan tus propuestas, pero creo que has cometido un error ya que todos los Semidirectos los haces parar en Sant Josep y se saltan Gornal que es el enlace con Renfe.

No se si es por cuadrar avanzamientos pero lo logico seria hacerlos parar en Gornal y que se salten Sant Josep.

Por otro lado y esto es personal creo que es mas importante la parada de Sant Andreu de la Barca que Sant Viçens dels Horts, pero seguro que lo ha echo por los cruces y por la S3, pero ya se puede quedar asi.
Saludos.
Operativament no importa en quina de les dues estacions parin, mentres només sigui una de les dues, per tant, es pot canviar perfectament. El motiu pel que ho havia posat així és perque St. Josep té bastants més passatgers que Gornal, però estic d'acord que pels trens ràpids és més atractiva la parada a Gornal.


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Entrada Autor: ortegote » Divendres 14/12/2018 13:09

122-042-132 ha escrit:Tinc els meus dubtes. Quins ?
Salut!
Bones,
La Cambra de Comerç va fer un estudi per millorar el traçat ferroviari existent per retallar temps de viatge, al mateix estudi també porposava l'idea de Bus Electric amb catenaries, segons ells més economic i de plataforma doble a tota l'infraestructura.
Ho tinc en PDF.
Potser direu que no hem de fer cas a la cambra de comerç i que es un estudi, pero jo penso que fet esta i que per tant es una idea que algu pot veure i executar-la.
Ja sabem que el Tram Igualada - Martorell a perillat en diferents moments, també penso que FGC ha invertit calers en la linia i que actualment el tancament no es una opció, el problema de FGC actualment son els temps de viatge, ja que al 1998 amb l'entrada dels Trens electrificats es venien amb la promesa de més rapids cosa que amb el pas del temps ha quedat demostrat que ni de lluny ha sigut així.

FGC té una politica de Freqüencies elevades però amb circulacions tipus Carrussel que no permeten avançaments i per tant el temps de viatge s'incrementa amb més parades, si FGC vol creixer al tram Igualada - Martorell aquest es el repte guanyar temps.
Salutacions.



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Entrada Autor: Aeduh » Diumenge 31/03/2019 19:55

Al margen del resto de mejoras que necesita la línea entera, aquí me he ocupado de mostrar como tendría que ser la red en las ciudades de Igualada y Manresa, haciendo un proyecto de expansión para cada ciudad como unos mini Terrassa y Sabadell.
La situación final quedaría tal que así:

IGUALADA:

Proyecto bastante obvio, se sabe que de lejos la mejor forma de expandir la línea por la ciudad es a través de la arteria principal de forma soterrada:

Imatge

Imatge

MANRESA:

Esta es mi opinión de por donde debería pasar el trazado. Formaría parte de una operación conjunta con Rodalies de trazado nuevo + estación intermodal con las R4 y R12 en el centro. La ciudad dispondría de una trinidad de estaciones que darían servicio de forma satisfactoria a la mayor parte del municipio. Además, al entrar a las antiguas vías por el otro lado, ello permitiría la consideración de hacer servicios de pasajeros a las líneas de Súria y Sallent sin tener que dar marchas atrás y demás.

Imatge

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Entrada Autor: ortegote » Dilluns 01/04/2019 20:32

Buenas,
Lamento decirte que en Igualada la idea de los Politicos es Soterrar y subir hasta el Hospital General de Igualada y no llegaria a la estación vieja.

Pero vamos que lo que propones es de los primeros estudios de soterramientos para Igualada, cada cierto tiempo de elecciones hablan y hablan y los proyectos cambian. Antes de la idea del Hospital y conectarlo con la futura "renfe" del ETF (otra cosa que ya es historia) se dijo de soterrar solo hasta la altura de la calle Lleida como tunel de maniobras y dejar soterrada la estación actual.

Al margen esta la pregunta de donde se empezara a soterrar, antes o despues de la Estación de Vilanova del Camí otro pueblo que lleva mas de 30 años diciendo que le soterren el Tren.

Si quieres romperte la cabeza y hacer un mapa nuevo retoma la idea de los Politicos cuando tuvieron la genial idea de crear un Tren Tranvia por los nucleos urbanos de todos los pueblos de la linea Igualada Martorell y combois de 2 coches, eso si me gustaria verlo en mapa como entraria en Vilanova del Camí e Igualada convertido en Tranvia y si seguiria la linea recta del paseo o llegaria a otro punto de la ciudad de Igualada.

Saludos.



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Entrada Autor: Aeduh » Dimarts 02/04/2019 19:51

No había oído hablar de la ampliación al Hospital General, la conexión tiene que ver con la estación del supuesto Eix Transversal?
Pienso que está bastante claro que si soterran por Igualada, también lo harán en Vilanova del Camí.
Los trenes de dos coches me gustan como concepto.

--

Continuo con la redefinición de la línea, esta vez en la entrada a Manresa y el valle del Llobregat desde el Vallès/Montserratí.
Ahora la R5 de FGC se junta al ramal de Rodalies en Sant Vicens (+ salt de moltó)
La R4 se junta a la R5 en las 3 estaciones de Manresa
Acorto la vía en 3 tramos con curva mediante (2 con túnel)
Doble vía en la R5 desde post Olesa hasta Sant Vicens, con S4 hasta Montserrat

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Entrada Autor: uriol108 » Dimecres 03/04/2019 15:54

Al pla de Mobilitat Urbana 2019-2021 es parla de fer una variant per la s8 a Sant Boi ? entenc que seria soterrada pel nucli urbà de Sant Boi ? Algú en sap alguna cosa ?



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Entrada Autor: Aeduh » Dimecres 03/04/2019 22:26

Yo también lo vi y me parece raro, es nuevo, sí. Sospecho que vendrá de alguna charla quiza incluso informal entre el alcalde de Sant Boi y algún cargo ferroviario o de Territori y que se haya filtrado en el plan, o algo así banal por el estilo.


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Entrada Autor: ortegote » Dijous 04/04/2019 18:52

Aeduh ha escrit:No había oído hablar de la ampliación al Hospital General, la conexión tiene que ver con la estación del supuesto Eix Transversal?
Pienso que está bastante claro que si soterran por Igualada, también lo harán en Vilanova del Camí.
Los trenes de dos coches me gustan como concepto.
Buenas,
Si la conexión seria con la estación del Eix Transversal Ferroviari (que no se va a hcer en minimo 50 años xD )

Sobre Vilanova del Camí aqui si que te digo que los politicos locales estan engañados, ellos piensan que se soterrara entero desde la antigua Fabrica Verdes, antiguamente existia un paso a nivel, hoy ya clausurado y continuar soterrado a Igualada, con un nuevo paso del rio anoia, peatones y vehiculos por arriba y tren por abajo.

Pero la idea de FGC y generalitat es que el soterramiento empieze lado igualada, nada mas dejar la estación, en lo que coloquialmente llamamos Puente del Cordobes, dicho puente seguiria existiendo para el paso de peatones y vehiculos y se crearia un nuevo acceso a la andana central desde ese puente.

Se me olvido comentarte que tambien barajan la idea de desviar la via actual construir un nuevo puente sobre la riera d'Odena y hacer terminar soterrada la estación en lo que antiuguamente eran las piscinas Requesens de Igualada, esta opción es la más barata pero dejaria a la estación casi en el limite de Igualada lo mas alejada del centro que podria estar y sin conexión con la estación de autobuses.

Otro plan del ayuntamiento y generalitat para suprimir el paso a nivel es construir una estación terminal justo antes del paso a nivel y en via unica, sin conexión con la estación de autobuses.

Para finalizar decirte que planes de soterramiento o desmantelamiento del tren en Igualada ha habido un monton pero ninguno se ha realizado, solo el recorte del paseo verdaguer de la estación vieja a la nueva.
Saludos.



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Entrada Autor: Aeduh » Dijous 04/04/2019 23:56

Creo que todo lo que no sea llegar a la estación vieja es una soberana tontería. Con la de tiempo que cuesta ir a Barcelona, que encima pongan estaciones alejadas es un despropósito. Las estaciones han de estar bien en medio.


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Entrada Autor: Carlos González » Divendres 05/04/2019 17:58

Aeduh ha escrit:Creo que todo lo que no sea llegar a la estación vieja es una soberana tontería. Con la de tiempo que cuesta ir a Barcelona, que encima pongan estaciones alejadas es un despropósito. Las estaciones han de estar bien en medio.
Sí y no... si porque si están en el núcleo urbano dan más pasaje y es lógico, y no, porque también depende de la orografía y del trazado.

La estación de Capellades por ejemplo si está ahí lejos es por algo (razón de orografía), no por otra cosa... que la solución que tienen son buses lanzadera que supongo que en muchos pueblos de Cataluña con estaciones lejanas tendrá supuestamente.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

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