FGC Llobregat-Anoia futur

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 31/03/2022 8:15

Platanito ha escrit:
Dimarts 29/03/2022 10:53
Una absurditat caríssima que no aporta res.
Bones, jo crec que aportaria si FGC implamentés el fet de recuperar semidirectes o trens directes cap a BCN, i segregar el recorregut de Sant Josep-Magòria per Gran Via per els serveis suburbans i metropolitans per aquest tram, i deixar el traçat de manera soterrada l'antic recorregut de Sant Josep-Magòria per Av. Carrilet per els serveis de rodalia o serveis ràpids, a més faria saltar-se literalment corbes tancades i estacions.

Una cosa és dir-ho, l'altre és fer-ho perquè FGC no ho farà, tot i així gràcies per donar la teva opinió malgrat ser destructiva i negativa :nose


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 01/04/2022 8:20

Carlos González ha escrit:
Dijous 31/03/2022 8:15
Platanito ha escrit:
Dimarts 29/03/2022 10:53
Una absurditat caríssima que no aporta res.
Bones, jo crec que aportaria si FGC implamentés el fet de recuperar semidirectes o trens directes cap a BCN, i segregar el recorregut de Sant Josep-Magòria per Gran Via per els serveis suburbans i metropolitans per aquest tram, i deixar el traçat de manera soterrada l'antic recorregut de Sant Josep-Magòria per Av. Carrilet per els serveis de rodalia o serveis ràpids, a més faria saltar-se literalment corbes tancades i estacions.

Una cosa és dir-ho, l'altre és fer-ho perquè FGC no ho farà, tot i així gràcies per donar la teva opinió malgrat ser destructiva i negativa :nose
Ah, home, si només és per fer-hi passar els trens semidirectes dels quals FGC no en vol sentir a parlar i que el PIB del nostre pais no es pot permetre, llavors retiro la meva opinió negativa i ho confio tot a la realitat político-econòmico-social del nostre pais.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 01/04/2022 8:23

Interessant que esmentis la situació político-econòmico-social d'aquí. perquè per fer carreteres i autovies i malgastar-ho en soterraments bé que es fan, però això que he esmentat sobre aquesta idea que ja has dit que és un despropòsit et suposa que és un malgast, no?

No cal ser sarcàstic ni prepotent...


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Adrià Grande
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: Adrià Grande » Dissabte 02/04/2022 20:04

Jo tampoc ho veig la veritat. Construir un nou túnel només per saltar-se 3 estacions y eliminar uns potencials (10 minuts?) de trajecte no es rentable ni necessari. Si el que vols es tenir serveis més rápids, seria millor modificar el recorregut a certs sector de la R6 entre Martorell i Igualada.



Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 200

Entrada Autor: Elefant » Diumenge 03/04/2022 12:41

També hi ha potencial per serveis ràpids al tram Sant Boi - Martorell. Assumint un tren amb parada en totes les estacions cada 15 minuts, hi ha un marge d'uns 12 minuts per un tren ràpid. Ara, de Sant Boi a Martorell Central els trens locals fan 26 minuts i n'hi han 10 parades, llavors trens ràpids es podrien saltar totes i estalviar uns 8 minuts o així. Quatre trens locals, quatre ràpids (dos a Manresa, dos a Igualada).
L'esquema sería tipus això:
Tren S passa per Sant Boi a .00 i arriba a Martorell C. a .26.
Tren R passa per Sant Boi a .10 i arriba a Martorell C. a .28.
Viatgers des-de les parades a on no s'atura l'R agafen el tren S i canvien a Martorell.

No es pas ciència nuclear això. Ja hem estalviat 8 minuts de recorregut amb una racionalització del servei.
Després es pot mirar de potser alternar els trens R com a (semi)directes a Manresa/Igualada (pèro semidirectes de debò, que no facin més que una o dues parades). Ara això ja ho veig més sensible, perque els pobles petits es queden amb un tren per hora. I augmentar freqüencies a quatre trens per hora als ramals, dos locals i dos ràpids, potser no ho permet la via única.

Actualment els trens a Igualada triguen 1h32 i 1h27. Amb la proposta que faig ja es podria baixar a 1h19, i si es mira també d'apurar una mica al tram urbà saltant un par d'estacions li podem rascar 2-3 minuts, i si els trens ràpids no fan parada al ramal cap a Igualada li treiem uns altres 5-6 minuts, arribem pitaer a un temps de trajecte de 1h10. Això es un temps ja mínimament competitiu, i sobre tot absolutament realista, sense moure ni una sola pedra.

El problema es que a FGC volen per nassos oferir una freqüència de Metro fins a Martorell, quan una freqüència de 15 minuts més enllà de Sant Boi ja aniria bé. FGC no te cap interès en un servei de rodalia competitiu, si de fet volen separar el servei de Martorell a Igualada/Manresa del reste de la línia, la qual cosa es el cop de gràcia a unes línies que ja ara no funcionen.



Avatar de l’usuari
vermer3
N6
N6
Entrades: 300
Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Entrada Autor: vermer3 » Dimarts 26/04/2022 12:23

Bon dia a tothom,

He treballat en aquesta proposta de reordenació dels serveis a la línia Llobregat-Anoia, aviam que us sembla.
FGC LLA.pdf
(90.16 KiB) S’ha baixat 339 vegades


R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!

Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 200

Entrada Autor: Elefant » Dimarts 26/04/2022 17:53

vermer3 ha escrit:
Dimarts 26/04/2022 12:23
Bon dia a tothom,

He treballat en aquesta proposta de reordenació dels serveis a la línia Llobregat-Anoia, aviam que us sembla.
FGC LLA.pdf
De sortida em sembla molt més llògic aquest esquema que l'actual. Hi ha un clar concepte de trens ràpids i trens lents, i trasbordaments entre uns i altres.
Jo l'apuraria encara més: si l'L8 arriba a Sant Boi dos minuts abans del rodalies, per que fer parar el rodalies en tantes estacions entre Pl. Espanya i Sant Boi, enlloc de que des-d'aquell tram tothom agafi l'L8 i només fer parar el rodalies a Europa-Fira i Av. Carrilet pels trasbordaments. Això segurament son dos minuts estalviats. I l'R60 també saltar-se més parades al ramal, potser totes excepte Sant Esteve i Piera (potser també Vilanova del Camí). La línia d'Igualada penso que es més important tenir serveis ràpids, com que triga més que la de Manresa i no hi ha el tren de Renfe, a mes les poblacions sont molt petites i tampoc hi ha l'atractiu de Montserrat.
No sé si els temps permetrien que enlloc de S8-S3-L8 sigués l'ordre S8-L8-S3, com que a l'altre esquema l'S3 just després de l'S8 no te molt sentit. Jo soc de l'opinió que seria suficient quatre S8/S4 per hora, i ja. Com que se sumen els quatre L8 i els rodalies, no cal més freqüencia a costa dels trens ràpids.



Avatar de l’usuari
vermer3
N6
N6
Entrades: 300
Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Entrada Autor: vermer3 » Dimecres 27/04/2022 14:09

Agraeixo les opinions.

El meu criteri ha estat, sobretot, basar-se en la demanda per estació (per això els R50/R60 s'aturarien a Ildefons Cerdà, Almeda i Cornellà Riera, totes elles amb més d'un milió de passatgers a l'anys (Memòria FGC 2019).
A estacions com Castellbell i el Vilar, La Beguda i Can Parellada tinc clar que amb un tren per hora n'hi ha prou. A Colònia Güell no hi pararien els S4 per que tampoc hi ha gaire demanda en aquesta estació.

A la resta d'estacions del ramal Igualada, no les tinc totes... No les tinc totes amb la idea de reduïr l'oferta a La Pobla de Claramunt (2.207 habitants INE 2021), Capellades (5.314 habitants INE 2021) i Vallbona d'Anoia (1.375 habitants INE 2021) ja que tot i ser pobles no gaire grans i que no han experimentat creixement poblacional a la darrera década, només tenen una línia de tren i si es vol promoure una mobilitat sostenible, aquesta és la millor opció. Jo hi mantindria dos trens per hora en dies feiners.

Els S3 tindrien servei comercial fins a Quatre Camins per que actualment van fins allà de buit a l'acabar el servei a Can Ros. D'aquesta manera s'aportarien dos trens extra a aquesta estació per hora (que té enllaç amb busos interurbans) i permet als R5 i R6 saltar-se aquesta estació.

En general és un maldecap dissenyar horaris per aquesta línia, sobretot pels ramals en via única (no volia que els semidirectes triguessin el mateix que els locals, marcant-me un horari R3 cadenciat, on es triga el mateix de L'H a Vic sigui tren semidirecte com tren amb parada a totes) i per l'escassedat de punts d'avançament. Tractar de conjugar els horaris al tram de via única amb el ramal comú sense que això faci augmentar el temps dels R50-R60, que és la clau, és un malson.

Una alternativa podria ser l'esquema R5 Martorell Central-Manresa / R50 Barcelona-Manresa i R6 Martorell Central-Igualada / R60 Barcelona-Igualada, tornant als transbordaments a Martorell.


R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!

Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 200

Entrada Autor: Elefant » Dimecres 27/04/2022 17:53

No sé si necessariament la demanda d'una estació hagi de ser el criteri primordial per fer parar trens de llarg recorregut, que tenen l'objectiu de recorrer grans distàncies en menys temps. A més si parlem d'estacions que ja tendrien freqüencia quasi de Metro, i la possibilitat d'agafar un tren local i fer un trasbordament a Sant Boi per exemple. En això com als ramals, és una balança entre freqüenca i velocitat. Ara, com que aquesta línia té un greu problema amb temps poc competitius, pèro en canvi no té una demanda molt elevada i permet trens de sis cotxes, jo em decantaria totalment en favor de la velociat, i miraria de treure-li el màxim de suc possible. Lo mateix als ramals. No em sembla tan terrible un tren per hora per indrets força llunyans de Barcelona. Crec que val més un tren per hora pèro amb un servei ràpid i convenient, que molts trens lents.

Tinc l'impressió de que aquesta línia es fa molt complicada de dissenyar horaris, perque s'intenta aconseguir tot a l'hora: Servei de Metro quasi fins Martorell, molta freqüència a tot arreu, trens ràpids, etc., i al final no es ni chicha ni limoná. A més de que resulten horaris totalment anti-intuitius, quan encara amb una freqüencia més baixa si és ben regular, com per exemple cada quinze minuts o cada hora als mateixos minuts, resulta fàcil recordar quan passa el tren. Com a exemple, a Suïssa on hi ha un servei de trens exemplar, es estrany trobar-se freqüències molt altes, només en trams compartits de moltes línies. Normalment als trens de rodalies son entre 15 minuts i un hora, pèro en canvi hi ha serveis ràpids per poblacions més llunyanes. I com que els horaris es repeteixen cada hora, es fàcil recordar a quins minuts passa el tren.

Jo proposaria un esquema molt més simplificat: Només L8, S4, i R5/50 i R6/60. No valgo res per disseny gràfic llavors he fet un esquema molt senzill a l'excel, pèro ilustra bé l'idea:
  • Fins a Sant Boi un tren quasi cada cinc minuts (+- 1 minut) i de fet 16 trens per hora (més que a dia d'avui).
  • El primer L8 cada quart d'hora es podria allargar fins a Quatre Camins, sense parada a Colònia Güell ni Sta. Coloma de Cervelló (vaja depèn, ja que a Sant Boi porta només 5 minuts d'avanç sobre l'R, no estic segur si caldria saltar-se aquelles dos estacions per temps).
  • Vuit trens per hora fins a Martorell, quatre dels quals ràpids: 34 minuts fins a Martorell es competitiu amb Renfe (38 min des-de Pl. Cat, 33 min des-de Sants) si et queda a prop Pl. Espanya.
  • L'S4 cada quinze minuts, sempre als mateixos minuts.
  • Els R omplen els forats entre els S4 a St. Vicenç dels Horts i St. Andreu de la Barca.
  • Els R fins a Martorell tots fan l'esquema dels teus R50/60, treient al menys Almeda i potser un altra parada abans de St. Boi per guanyar un minut.
  • Els S4 a Martorell Central es quedan esperant a l'andana a l'R, i surten després, llavors permetent trasbordament entre ambdos trens: Amb això, tots els R tenen connexió a Martorell C., Abrera i Olesa, i tots els S tenen connexió amb l'R de torn.
A més d'això, els R50/60 amb menys parades als ramals. El tema de la baixa freqüencia en les altres estacions als ramals miraria de subsanar amb trens llençadora des-de/fins a Martorell Central amb parada en totes, que vagin més o menys per darrera dels ràpids (de pujada, per devant de baixada), llavors surtirien de Martorell Central just després de que l'R50/60 i l'S4 hagin fet la parada-avançament. Pèro aquí potser caldrien més vies desviades als trams de via única, llavors no puc dir si això seria factible des-del primer moment.
Fitxers adjunts
LL-A.png
LL-A.png (13.71 KiB) Visualitzat 8382 cops



Avatar de l’usuari
Sèrie EV-E801
N5
N5
Entrades: 99

Entrada Autor: Sèrie EV-E801 » Dimecres 27/04/2022 19:27

Bona tarda,
Em semblen unes bones propostes, millors que el que ja hi ha ara.
Elefant ha escrit:
Dimecres 27/04/2022 17:53
Pèro aquí potser caldrien més vies desviades als trams de via única, llavors no puc dir si això seria factible des-del primer moment.
En el cas del ramal d'Igualada no és necessari, ja que totes tenen vies d'apartat tret de La Beguda i Can Parellada. Si es fa encreuament a St. Esteve, Piera i la Pobla C pots fer l'interval cada 30 minuts. En el cas de Manresa, no ho és. Et permet fer només intervals múltiples de 20', tanmateix, amb una via d'apartat a Castellbell sí que seria factible; encreuaments a Olesa, Castellbell i Manresa Alta. Crec que hi ha prou espau per una nova via, així que tampoc hauria de ser molt complicat.

Pel que fa a la línia d'Igualada, donat que Igualada i Piera tenen més viatges que la resta de forma considerable, crec que un R60 amb parada a només a aquestes dues aniria força bé, sobretot al matí. El problema de reduir parades en aquest tram és que en ser via única, si no fas quadrar bé les malles, tot el temps que guanyes el perds esperant encreuament.

Crec que en realitat no seria pas mala idea, pels dies laborables en hores mitjanes (tarda) fer algun esquema així (no he comprovat si és factible o no en l'àmbit d'encreuaments):
  • R5 i R6 amb parada només a Martorell, Sant Andreu, Sant Boi i Hospitalet, dins del tronc comú
  • 2 trens/hora per línia. Els R6 cada 30 mins, i R5 cada 20/40 (deixant un solc per a mercaderies)
  • Que un dels dos trens semidirectes (en el cas de l'R5 el que no enllaci amb cremallera) horaris circuli acoblat al de l'altre ramal entre BCN i Martorell. És a dir, doble composició en aquest tram i allà dividir el tren en dos
  • S4 i S8 coordinats per enllaçar horaris i permetre connexions a les estacions saltades. Es poden posar cada 10 mins aprox.
  • S3 i S9 suprimits.
  • Avançaments a l'Hospitalet i Quatre Camins. En el cas de l'Hospitalet, el tren ràpid s'atura i es permet l'intercanvi de viatgers. Ho he vist fer al metro de Tokyo i realment és pràctic.
  • L8 per omplir forats buits entre Sant Boi i Barcelona.
Una mica un esbós de tot plegat (seria cada hora repetit, en realitat no corresponen a les hores reals, és només per destacar diferència entre els ràpids i no ràpids):

Codi: Selecciona’ls tots

Línia	Martorell	Sant Boi	Espanya
R5/R6		2	2		3
L81			4		10
S81		4	14		20
L82			19		26
S82		15	25		33
M		21	27	
S41		25	37		44
R6		30	30		30
L83			32		38
S83		35	47		53
R5		40	40		40
L84			42		48
S42		45	55		1
S84		57	9		15
Aquí penjo una altra idea que vaig tenir fa un temps. Em vaig basar en els horaris de festius actuals. Hi manca fer quadrar les entrades i sortides de Pl Espanya; i algun L8 podria ser un S9.
Salut!
Fitxers adjunts
provesMallesCandenciades - Esquema 2.pdf
(149.33 KiB) S’ha baixat 174 vegades


:riure

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 27/04/2022 19:47

Crec que els trens semidirectes haurien de ser més tipus "SPRINTER", molt poques parades i només a les hores punta (com ara vaja), sentit Barcelona pel matí i sentit Martorell per la tarda.

Potser amb parada només a Plaça Espanya, L'Hospitalet, Sant Boi, Horts, Aigüestoses, Martorell-Central i d'aquí el ramal de Manresa podria parar a Olesa de Montserrat i Manresa, i el d'Igualada a Masquefa i Igualada només.

Ho dic per incloure un patró d'hora punta ja que el que he vist així sembla només a hores normals.

I per als trens regionals normals, fins a Martorell podria ser com un Sprinter o incloure alguna parada més entre Sant Boi i Martorell, i les parades als ramals, les que se salten els Sprinter que siguin a demanda.



Avatar de l’usuari
Sèrie EV-E801
N5
N5
Entrades: 99

Entrada Autor: Sèrie EV-E801 » Dimecres 27/04/2022 20:23

A hora punta del matí, sobretot al ramal d'Igualada (tot i que difícilment es podrà competir amb els temps del bus), sí que té tot el sentit del molt un ràpid a tot arreu. Estic d'acord amb el que dius. Potser enlloc de Masquefa jo els faria parar a Piera, ja que té més validacions (70 mil més el 2019: 111k i 181k, respectivament).

Tampoc cal que els semidirectes facin sempre les mateixes parades. És a dir, a les 8h del matí un laborable, poca gent pujarà a Montserrat Aeri per anar a Barcelona, però potser a mig matí (sobretot festius) pot interessar que hi parin els ascendents per al turisme a Montserrat.
Salut!


:riure

Avatar de l’usuari
vermer3
N6
N6
Entrades: 300
Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Entrada Autor: vermer3 » Dijous 28/04/2022 10:54

Què us sembla aquesta modificació. He inclós els aspectes més comentats: saltar-se més parades pels R50-R60, tant al ramal comú com al ramal Igualada especialment, així com un esquema amb 4 trens S4/S8 per hora i sentit, 4 L8 i avançaments a L'Hospitalet-Av. Carrilet i Quatre Camins. He tractat d'oferir la freqüència més cadenciada possible per als S4/S8. Els L8 cobririen forats en el tram Barcelona-Molí Nou per tal d'oferir una freqüència de metro a totes les estacions, per tant, no m'ha estat possible cadenciar els horaris d'aquesta línia en la meva proposta.

També he treballat en l'horari de caps de setmana, molt més senzill de fer ;)
FGC LLA V2.pdf
(140.82 KiB) S’ha baixat 183 vegades


R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!

Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 200

Entrada Autor: Elefant » Dijous 28/04/2022 11:15

vermer3 ha escrit:
Dijous 28/04/2022 10:54
Què us sembla aquesta modificació. He inclós els aspectes més comentats: saltar-se més parades pels R50-R60, tant al ramal comú com al ramal Igualada especialment, així com un esquema amb 4 trens S4/S8 per hora i sentit, 4 L8 i avançaments a L'Hospitalet-Av. Carrilet i Quatre Camins. He tractat d'oferir la freqüència més cadenciada possible per als S4/S8. Els L8 cobririen forats en el tram Barcelona-Molí Nou per tal d'oferir una freqüència de metro a totes les estacions, per tant, no m'ha estat possible cadenciar els horaris d'aquesta línia en la meva proposta.

També he treballat en l'horari de caps de setmana, molt més senzill de fer ;) FGC LLA V2.pdf
Així com ho has fet, em sembla una proposta absolutament fenomenal. Si els teus temps es corresponen amb els temps que farien els respectius serveis, tindriem trens a Igualada fent 1h10m, això es un temps espectacular, tot i que una mica més lent que els autobusos seria sens dubte competitiu, com que no tens la possibilitat de que s'aturi al tràfic, i et deixa a Pl. Espanya enlloc de Z.U./Maria Cristina, a més del major comfort del tren. A la vegada, 1h11m a Manresa es més ràpid que la Renfe, encara de ser només un tren ràpid per hora.
Jo posaria la mà al foc que uns horaris com aquests revolucionarien la percepció del carrilet a Igualada i Manresa..



adriaesc
N7
N7
Entrades: 489
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dijous 28/04/2022 13:00

vermer3 ha escrit:
Dijous 28/04/2022 10:54
Què us sembla aquesta modificació. He inclós els aspectes més comentats: saltar-se més parades pels R50-R60, tant al ramal comú com al ramal Igualada especialment, així com un esquema amb 4 trens S4/S8 per hora i sentit, 4 L8 i avançaments a L'Hospitalet-Av. Carrilet i Quatre Camins. He tractat d'oferir la freqüència més cadenciada possible per als S4/S8. Els L8 cobririen forats en el tram Barcelona-Molí Nou per tal d'oferir una freqüència de metro a totes les estacions, per tant, no m'ha estat possible cadenciar els horaris d'aquesta línia en la meva proposta.

També he treballat en l'horari de caps de setmana, molt més senzill de fer ;) FGC LLA V2.pdf
Em sembla una proposta d'horaris senzilla i que podrien aplicar amb pocs canvis i una mica de voluntat. Jo faria, però, algun canvi.
Com que un dels objectius és fer que la gent agafi el tren en lloc de l'autobús, jo unificaria els R5 amb R50 i els R6 amb R60: BCN-Martorell Central amb les parades que proposes per als semis i que al ramal d'Igualada s'aturessin a totes i al de Manresa mantenir les parades que proposes.
Així, si no m'equivoco, BCN-Igualada es faria en 1h15 (+5 respecte de la proposta SD, -24 respecte ara mateix) i BCN-Manresa es faria en 1h12/1h15 (-15/-12 respecte d'ara). Són uns pocs minuts que poden atraure més gent al tren.



Avatar de l’usuari
MF+
N4
N4
Entrades: 49

Entrada Autor: MF+ » Dijous 28/04/2022 15:02

Una consulta...
¿A que velocidad máxima están preparados para circular los trenes más modernos de esta linea Igualada/Manresa...?
y... ¿Cual es la máxima velocidad que soporta en la mayor parte de su recorrido...?
Un saludo.


Imatge

Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 200

Entrada Autor: Elefant » Dijous 28/04/2022 15:04

MF+ ha escrit:
Dijous 28/04/2022 15:02
Una consulta...
¿A que velocidad máxima están preparados para circular los trenes más modernos de esta linea Igualada/Manresa...?
y... ¿Cual es la máxima velocidad que soporta en la mayor parte de su recorrido...?
Un saludo.
Según el todopoderoso Trenscat, las 213 tienen velocidad máxima de 90 km/h.
Ahora, las velocidades máximas en el recorrido no tengo ni idea, pero supongo que en los tramos rectilíneos sí deberían de llegar a 90.



Avatar de l’usuari
MF+
N4
N4
Entrades: 49

Entrada Autor: MF+ » Dijous 28/04/2022 15:26

Elefant ha escrit:
Dijous 28/04/2022 15:04
MF+ ha escrit:
Dijous 28/04/2022 15:02
Una consulta...
¿A que velocidad máxima están preparados para circular los trenes más modernos de esta linea Igualada/Manresa...?
y... ¿Cual es la máxima velocidad que soporta en la mayor parte de su recorrido...?
Un saludo.
Según el todopoderoso Trenscat, las 213 tienen velocidad máxima de 90 km/h.
Ahora, las velocidades máximas en el recorrido no tengo ni idea, pero supongo que en los tramos rectilíneos sí deberían de llegar a 90.
Gracias Elefant (que rápido eres...) :D
Bien, pues ahí tenemos un problema, desde mi punto de vista, ¿como se va a mejorar los tiempos de trayecto, si tenemos un ferrocarril que se le está dando un trato como si fuera de un metro o tranvía...?, las velocidades entre estos sistemas son casi idénticas. Y para recorridos de 70, 80 o 90 kms. no creo que esta sea la mejor idea, lo primero sería actuar en la infraestructura, mejorando aquellos puntos que limitan la velocidad (si no se logran velocidades aprox. de 120 km/h. poco se puede conseguir). Luego se tendrían que adaptar algunas estaciones con vías adicionales para permitir a los trenes directos avanzar al resto, y por ultimo y no menos importante, adquirir trenes que puedan circular al menos a velocidades de 120 km/h.o superiores. Recordemos que en Japón (por poner un ejemplo) una gran parte de sus líneas son de ancho métrico (o, para ser exactos 1067 mm) que es prácticamente lo mismo, y es más que habitual que los trenes puedan circular sin problemas a120 km/h. e incluso algunas líneas de trenes llegan a los 160 km/h.
Es mi punto de vista (no soy ningún experto..)
MF+ l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 28/04/2022 15:40, en total s’ha editat 1 vegada.


Imatge

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dijous 28/04/2022 15:32

vermer3 ha escrit:
Dimecres 27/04/2022 14:09
Agraeixo les opinions.

El meu criteri ha estat, sobretot, basar-se en la demanda per estació (per això els R50/R60 s'aturarien a Ildefons Cerdà, Almeda i Cornellà Riera, totes elles amb més d'un milió de passatgers a l'anys (Memòria FGC 2019).
A estacions com Castellbell i el Vilar, La Beguda i Can Parellada tinc clar que amb un tren per hora n'hi ha prou. A Colònia Güell no hi pararien els S4 per que tampoc hi ha gaire demanda en aquesta estació.

A la resta d'estacions del ramal Igualada, no les tinc totes... No les tinc totes amb la idea de reduïr l'oferta a La Pobla de Claramunt (2.207 habitants INE 2021), Capellades (5.314 habitants INE 2021) i Vallbona d'Anoia (1.375 habitants INE 2021) ja que tot i ser pobles no gaire grans i que no han experimentat creixement poblacional a la darrera década, només tenen una línia de tren i si es vol promoure una mobilitat sostenible, aquesta és la millor opció. Jo hi mantindria dos trens per hora en dies feiners.

Els S3 tindrien servei comercial fins a Quatre Camins per que actualment van fins allà de buit a l'acabar el servei a Can Ros. D'aquesta manera s'aportarien dos trens extra a aquesta estació per hora (que té enllaç amb busos interurbans) i permet als R5 i R6 saltar-se aquesta estació.

En general és un maldecap dissenyar horaris per aquesta línia, sobretot pels ramals en via única (no volia que els semidirectes triguessin el mateix que els locals, marcant-me un horari R3 cadenciat, on es triga el mateix de L'H a Vic sigui tren semidirecte com tren amb parada a totes) i per l'escassedat de punts d'avançament. Tractar de conjugar els horaris al tram de via única amb el ramal comú sense que això faci augmentar el temps dels R50-R60, que és la clau, és un malson.

Una alternativa podria ser l'esquema R5 Martorell Central-Manresa / R50 Barcelona-Manresa i R6 Martorell Central-Igualada / R60 Barcelona-Igualada, tornant als transbordaments a Martorell.
Els trens que rebotin a 4 camins no poden dur passatge, les vies de rebot no tenen andana



Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 200

Entrada Autor: Elefant » Dijous 28/04/2022 15:48

MF+ ha escrit:
Dijous 28/04/2022 15:26
Gracias Elefant (que rápido eres...) :D
Bien, pues ahí tenemos un problema, desde mi punto de vista, ¿como se va a mejorar los tiempos de trayecto, si tenemos un ferrocarril que se le está dando un trato como si fuera de un metro o tranvía...?, las velocidades entre estos sistemas son casi idénticas. Y para recorridos de 70, 80 o 90 kms. no creo que esta sea la mejor idea, lo primero sería actuar en la infraestructura, mejorando aquellos puntos que limitan la velocidad (si no se logran velocidades aprox. de 120 km/h. poco se puede conseguir). Luego se tendrían que adaptar algunas estaciones con vías adicionales para permitir a los trenes directos avanzar al resto, y por ultimo y no menos importante, adquirir trenes que puedan circular al menos a velocidades de 120 km/h.o superiores. Recordemos que en Japón (por poner un ejemplo) una gran parte de sus líneas son de ancho métrico (o, para ser exactos 1067 mm) que es prácticamente lo mismo, y es más que habitual que los trenes puedan circular sin problemas hasta 160 km/h.
Es mi punto de vista (no soy ningún experto..)
(Esque estoy con poco que hacer, matando el tiempo)
Un problema que hay es que en muchos tramos el trazado igualmente no permite mejores velocidades, principalmente en los ramales de Martorell a Manresa y Igualada.
Pero no te falta razón, claro, como FGC llevan tiempo sin interesarse por trenes más directos tampoco han necesitado mejores velocidades máximas. Si pudiese haber servicios que fueran directos (o semi) entre Martorell y Sant boi, posiblemente pudiese tener sentido conseguir trenes que lleguen a 100-120. Pero vaya, vuelve todo al viejo dilema de la concepción que tiene FGC de esta línea.



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”