Vies en desús a l'àrea de Barcelona de Renfe

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
adriballesterg
N1
N1
Entrades: 9

Vies en desús a l'àrea de Barcelona de Renfe

Entrada Autor: adriballesterg » Diumenge 12/08/2018 20:43

Ni tant sols els aficionats al tren coneixem aquesta possibilitat, però sabíeu que hi ha moltes vies perfectament aptes per a la circulació de trens immediata i que no s'utilitzen per a possibles traçats. Us explico on i quins possibles traçats se'n podrien derivar:

· Enllaç de Sant Andreu Comtal a Montcada-Bifurcació: els trens que venen del Passeig de Gràcia i Clot-Aragó quan surten de Sant Andreu Comtal tenen l'opció de desviar-se cap a Montcada-Bifurcació i agafar la via de Vic i la de Manresa.
· Enllaç entre Sant Andreu Comtal (en el seu dia la Sagrera) i Sant Adrià de Besòs.
· Penseu que amb el funcionament d'aquestes dues vies actualment sense servei podria ser possible un traçat Maresme - Vic, Maresme - Sabadell - Terrassa - Manresa, Maresme - Sant Celoni (per Sant Andreu Comtal).

· Enllaç Cerdanyola/Universitat cap a Vic, però no en direcció Granollers Centre i Sant Celoni. No sé perquè però no hi van pensar.
· Enllaç Mollet/Sant Fost cap a Sabadell, però no en direcció Sant Cugat. No sé perquè però tampoc van pensar en la inversa. En aquests traçats trobem l'opció d'interconnexió Granollers Centre i Sabadell, molt viable per elevada demanda. També obre la porta a un Girona-Lleida, per Sant Celoni, Granollers Centre, Sabadell, Terrassa, Manresa i Cervera.
· Aquests possibles traçats s'emmarquen dins la recent recuperada via de l'R8. A part de tres parades projectades, una d'elles amb les andanes construïdes en el tram que es troben aquests dos desviaments, un cap a Vic i l'altre cap a Sabadell.

Si consulteu a Trenscat, on hi ha la radiografia de les vies us sorprendreu amb altres enllaços ferroviaris que existeixen des de l'inici de Renfe i que em deixo, com el que va des de Bellvitge a l'Hospitalet de Llobregat. Això seria possible demà mateix, però ens caldria reclamar la producció de nous combois que cobrissin les noves línies i el principal argument dels polítics, la poca demanda. No obstant, penso que encara que tingui poca demanda una línia que no sigui radial hauria de ser possible. El fet d'aquestes propostes és la clau per a solucionar la radialitat o el centralisme ferroviari. I amb això no hauríem de fer cap inversió en construcció de noves vies!! M'he centrat en les vies inutilitzades situades a la banda Besòs.



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Diumenge 12/08/2018 21:16

adriballesterg ha escrit:Ni tant sols els aficionats al tren coneixem aquesta possibilitat, però sabíeu que hi ha moltes vies perfectament aptes per a la circulació de trens immediata i que no s'utilitzen per a possibles traçats. Us explico on i quins possibles traçats se'n podrien derivar:

· Enllaç de Sant Andreu Comtal a Montcada-Bifurcació: els trens que venen del Passeig de Gràcia i Clot-Aragó quan surten de Sant Andreu Comtal tenen l'opció de desviar-se cap a Montcada-Bifurcació i agafar la via de Vic i la de Manresa.
· Enllaç entre Sant Andreu Comtal (en el seu dia la Sagrera) i Sant Adrià de Besòs.
· Penseu que amb el funcionament d'aquestes dues vies actualment sense servei podria ser possible un traçat Maresme - Vic, Maresme - Sabadell - Terrassa - Manresa, Maresme - Sant Celoni (per Sant Andreu Comtal).

· Enllaç Cerdanyola/Universitat cap a Vic, però no en direcció Granollers Centre i Sant Celoni. No sé perquè però no hi van pensar.
· Enllaç Mollet/Sant Fost cap a Sabadell, però no en direcció Sant Cugat. No sé perquè però tampoc van pensar en la inversa. En aquests traçats trobem l'opció d'interconnexió Granollers Centre i Sabadell, molt viable per elevada demanda. També obre la porta a un Girona-Lleida, per Sant Celoni, Granollers Centre, Sabadell, Terrassa, Manresa i Cervera.
· Aquests possibles traçats s'emmarquen dins la recent recuperada via de l'R8. A part de tres parades projectades, una d'elles amb les andanes construïdes en el tram que es troben aquests dos desviaments, un cap a Vic i l'altre cap a Sabadell.

Si consulteu a Trenscat, on hi ha la radiografia de les vies us sorprendreu amb altres enllaços ferroviaris que existeixen des de l'inici de Renfe i que em deixo, com el que va des de Bellvitge a l'Hospitalet de Llobregat. Això seria possible demà mateix, però ens caldria reclamar la producció de nous combois que cobrissin les noves línies i el principal argument dels polítics, la poca demanda. No obstant, penso que encara que tingui poca demanda una línia que no sigui radial hauria de ser possible. El fet d'aquestes propostes és la clau per a solucionar la radialitat o el centralisme ferroviari. I amb això no hauríem de fer cap inversió en construcció de noves vies!! M'he centrat en les vies inutilitzades situades a la banda Besòs.
Mande?????? Exxistía un enlace desde Cerdanyola Universitat a la línea de Vic???????
Lo mismo para Mollet Sant Fost a Sabadell. ¿Dónde se supone que está el enlace? La línea de Vic no la conozco tanto pero he viajado cientos de veces entre Sabadell y Barcelona y no recuerdo que por la izquierda se incorporen vías a Sabadell. Con respecto a la vía de SAC a Sant Adrià, con las obras del AVEstruz, las dos vías quedaron reducidas a una sola. Y el túnel de Gornal, que va de Bellvitge a l'Hospitalet, tengo entendido que está cortado por desprendimiento, o algo así, y que permanece cerrado al tráfico porque no se puede materialmente pasar de un lado al otro.

Lo de Sabadell a Mollet, explicádmelo, porfa porque me acabo de enterar. Tenía entendido que si se hacía un enlace en Barberá o algo así, sí se podría hacer algo semejante, pero actualmente las vías no recorren ambos corredores, o eso tengo entendido. Del mismo modo lo de la UAB a la línea de Vic, tampoco conozco semejante cosa, se habló con el desdoblamiento de hacer un enlace en Santa Perpétua Can Folguera (o Granja Soldevila) y hacer un enlace a la r3 desviándola, pero que haya una vía directa, es la primera noticia que tengo.

¿Alguien más sabía algo de estos dos enlaces? ¿Por dónde se ve eso?


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Diumenge 12/08/2018 22:07

adriballesterg ha escrit: · Enllaç de Sant Andreu Comtal a Montcada-Bifurcació: els trens que venen del Passeig de Gràcia i Clot-Aragó quan surten de Sant Andreu Comtal tenen l'opció de desviar-se cap a Montcada-Bifurcació i agafar la via de Vic i la de Manresa.
Aquest enllaç nomès ho fa servir un R2 (en servei no comercial) que surt a les 07:25 des de Castelldefels fins St. Andreu C (comercialment) i va sense servei fins Montcada (i quan hi ha alguna incidència al tram de St. Andreu A.-Clot.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 12/08/2018 22:40

albert28 ha escrit:
adriballesterg ha escrit: · Enllaç de Sant Andreu Comtal a Montcada-Bifurcació: els trens que venen del Passeig de Gràcia i Clot-Aragó quan surten de Sant Andreu Comtal tenen l'opció de desviar-se cap a Montcada-Bifurcació i agafar la via de Vic i la de Manresa.
Aquest enllaç nomès ho fa servir un R2 (en servei no comercial) que surt a les 07:25 des de Castelldefels fins St. Andreu C (comercialment) i va sense servei fins Montcada (i quan hi ha alguna incidència al tram de St. Andreu A.-Clot.
El ramal de les Aigües no està pas en desús. S'usa cada dia per diferents trens i moviments de maniobres entre els dos tallers (Sant Andreu i Montcada). Altre cosa es que comercialment hi hagi pas cap tren que la utilitzi (que no interessa pel tema cisallaments).

I sobre el ramal de Sabadell a Mollet.... no existeix, la línia de Manresa es comunica amb el ramal a UAB a cerdanyola i no n'hi ha més. Un tren que vingui de Vic ha de baixar primer a Montcada. I de la línia de Vic a la Papiol - Mollet juraria que tampoc existeix cap ramal. Això sí, de Mollet (R3) surt un ramal, però és el de la Fàbrica d'Alstom, no pas cap connexió amb la R8.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dilluns 13/08/2018 12:48

Jo entenc que el missatge escrit per adriballesterg ja especifica que els enllaços Mollet-Vic i Mollet-Sabadell no estan construïts. D'aquí la separació mitjançant espai entre unes i altres opcions, per exemple.

Personalment, penso que el punt de vista exposat per l'usuari és molt encertat. Com ell mateix exposa, és la clau per solucionar la radialitat o el centralisme ferroviari... una solució que, a més a més, suprimeix la necessitat immediata de construir una línia nova! Tan sols, en certs casos, serien necessaris uns metres nous d'infraestructura d'enllaç...

Malauradament, hi ha un inconvenient no negligible. Aquest és la gestió i natura de l'actual xarxa de rodalies, molt focalitzada en la separació per línies individuals per infraestructura. Per exemple, fer encabir a la línia del Maresme trajectes que evitin Barcelona centre de la ciutat, un fet pràcticament impossible si pretenem preservar (desitjable) les freqüències actuals de la línia R1.



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dilluns 13/08/2018 18:50

Ganz ha escrit:Jo entenc que el missatge escrit per adriballesterg ja especifica que els enllaços Mollet-Vic i Mollet-Sabadell no estan construïts. D'aquí la separació mitjançant espai entre unes i altres opcions, per exemple.

Personalment, penso que el punt de vista exposat per l'usuari és molt encertat. Com ell mateix exposa, és la clau per solucionar la radialitat o el centralisme ferroviari... una solució que, a més a més, suprimeix la necessitat immediata de construir una línia nova! Tan sols, en certs casos, serien necessaris uns metres nous d'infraestructura d'enllaç...

Malauradament, hi ha un inconvenient no negligible. Aquest és la gestió i natura de l'actual xarxa de rodalies, molt focalitzada en la separació per línies individuals per infraestructura. Per exemple, fer encabir a la línia del Maresme trajectes que evitin Barcelona centre de la ciutat, un fet pràcticament impossible si pretenem preservar (desitjable) les freqüències actuals de la línia R1.
Por eso preguntaba, a mí también me dio a pensar por un momento que los puntos relativos a la Mollet-Vic y Mollet-Sabadell era con vistas a los futuros intercambiadores que se planteaban, pero como aveces traduzco el catalán sin entender realmente lo que estoy traduciendo, el hecho de hacerlo a pelo me lleva a confusión.
Del mismo modo tu último párrafo no tengo por dónde cogerlo (no lo he entendido en absoluto). ¿Podrías explicarte mejor, porfa? Lo de las líneas individuales por infraestructura no lo entiendo. ¿te refieres a que la red está planteada a un corredor por línea, o algo así?


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 14/08/2018 9:51

Buenas,
La mayoria de Ramales los conozco.

El de les Aigües se utiliza pero para maniobras de trenes, alguna vez por incidencia u obras he circulado por el en un cercanias de la R4 destino Manresa, del Clot a Montcada Bifurcació.

El tema Terrassa y Sabadell supongo que quieres decir que de Bellaterra solo hay enlace hacia Barcelona, ya que no existe un triangulo que permita el enlace sin maniobra.

Tambien entiendo la conexion de UAB con la linea de Vic, no se si es el ramal de Santa Perpetua que ese se usa para trafico de mercancias, pero no para viajeros y no se si es el mismo de la Fabrica de Alstom.

El ultimo que comentas es el Tunel de Hospitalet a la linea de Vilanova, debido a las obras del AVE ADIF lo ha desmantelado o desconectado, ahora deberia volver a hacer obras para ponerlo en servicio, se utilizaba por los mercancias que hiban a Can Tunis, ahora van por la nueva variante que nace en el Papiol y va paralela a la LAV y despues se separan en Cornella, Mercancias al puerto, LAV al Prat.
En este mismo trazado del tunel de Hospitalet, recuerdo un servicio de Cercanias a las 00h que salia de Hospitalet y terminaba en Vilanova i la Geltru.

Saludos.



adriballesterg
N1
N1
Entrades: 9

Entrada Autor: adriballesterg » Diumenge 19/08/2018 21:07

Ostres! Hi ha una part del que dic que és certa, però en una estava mal fixat... potser ho vaig somiar jaja. Però la veritat és que si, tal com dic, es fes un desviament entre Mollet i Barberà i entre la UAB i Santa Perpètua, penso que seria la solució més econòmica a tot el merder de la ciutat radial a l'àrea de Barcelona.
Si prenem l'Eix Transversal Ferroviari (Lleida - Tàrrega - Cervera - Igualada - Manresa - Vic - Girona), projecte que diuen que va ser una maragallada inaplicable, hi trobo alguns defectes, ja que em vaig donar un cop d'ull al projecte.
· Raó econòmica: una infrastructura enorme que no es materialitzarà mai, i tot el que sabem que Adif mai farà la inversió bla bla bla...
· La majoria d'estacions són massa lluny de les ciutats. Per exemple no s'utilitzaria l'estació de Vic per ambdues línies, la qual cosa la trobo molt greu.
Un cop vist que serà impossible que s'apliqui, jo proposo aquesta solució, amb una inversió mínima: d'igual manera s'arribaria de Girona a Lleida, però en tot el trajecte aprofitant les vies que ja estan construïdes. El trajecte aniria de Girona a Mollet/Sant Fost, allà es podria desviar cap a Sabadell i Manresa i prosseguir direcció Lleida per la R12. La duració del trajecte no sé quan seria en total, però de fet, la línia de Sant Celoni és prou ràpida i si poséssim de la nostra part la línia R12 entre Manresa i Lleida caldria millorar-la, fins i tot amb les casetes de les estacions que, no és només que estan abandonades, sinó que hi ha muntanyes de caqueta. Poso l'exemple de Castellnou de Seana, l'estació de tota la xarxa de Catalunya que està més deixada amb un edifici a punt de caure.
Dit això, aquest podria ser un enllaç de la Catalunya Central, sense fer grans obres i sense que els polítics s'omplin la boca, els doni popularitat i es facin grans inversions.
Hi cap la possibilitat que s'acabi fent l'Eix Transversal, però mentrestant hem de trobar noves opcions a aquesta mobilitat. No ens podem quedar de braços creuats. Imagineu-vos que la línia no fos rendible econòmicament al final. Es fa una inversió faraònica que al final fa servir 4 persones. Sincerament, l'Eix Transversal Ferroviari (Lleida - Girona) és un AVE i a Espanya ja s'ha vist que els AVEs no faran bé els comptes. No veig perquè a Catalunya hauria de funcionar aquest projecte endegat per Pasqual Maragall. Per això existeix la previsió i les proves. Per tant, proposo una línia Lleida - Girona diferent que ens permeti saber si aquest Eix Transversal Ferroviari sortiria bé. Però en el pitjor dels casos jo em quedaria amb el traçat existent amb aquest desviament nou entre Mollet i Barberà per si les mosques, perquè ja sabem que els per projectes farònics només tenim els de fa 5000 anys.



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dilluns 20/08/2018 0:13

adriballesterg ha escrit:Ostres! Hi ha una part del que dic que és certa, però en una estava mal fixat... potser ho vaig somiar jaja. Però la veritat és que si, tal com dic, es fes un desviament entre Mollet i Barberà i entre la UAB i Santa Perpètua, penso que seria la solució més econòmica a tot el merder de la ciutat radial a l'àrea de Barcelona.
Si prenem l'Eix Transversal Ferroviari (Lleida - Tàrrega - Cervera - Igualada - Manresa - Vic - Girona), projecte que diuen que va ser una maragallada inaplicable, hi trobo alguns defectes, ja que em vaig donar un cop d'ull al projecte.
· Raó econòmica: una infrastructura enorme que no es materialitzarà mai, i tot el que sabem que Adif mai farà la inversió bla bla bla...
· La majoria d'estacions són massa lluny de les ciutats. Per exemple no s'utilitzaria l'estació de Vic per ambdues línies, la qual cosa la trobo molt greu.
Un cop vist que serà impossible que s'apliqui, jo proposo aquesta solució, amb una inversió mínima: d'igual manera s'arribaria de Girona a Lleida, però en tot el trajecte aprofitant les vies que ja estan construïdes. El trajecte aniria de Girona a Mollet/Sant Fost, allà es podria desviar cap a Sabadell i Manresa i prosseguir direcció Lleida per la R12. La duració del trajecte no sé quan seria en total, però de fet, la línia de Sant Celoni és prou ràpida i si poséssim de la nostra part la línia R12 entre Manresa i Lleida caldria millorar-la, fins i tot amb les casetes de les estacions que, no és només que estan abandonades, sinó que hi ha muntanyes de caqueta. Poso l'exemple de Castellnou de Seana, l'estació de tota la xarxa de Catalunya que està més deixada amb un edifici a punt de caure.
Dit això, aquest podria ser un enllaç de la Catalunya Central, sense fer grans obres i sense que els polítics s'omplin la boca, els doni popularitat i es facin grans inversions.
Hi cap la possibilitat que s'acabi fent l'Eix Transversal, però mentrestant hem de trobar noves opcions a aquesta mobilitat. No ens podem quedar de braços creuats. Imagineu-vos que la línia no fos rendible econòmicament al final. Es fa una inversió faraònica que al final fa servir 4 persones. Sincerament, l'Eix Transversal Ferroviari (Lleida - Girona) és un AVE i a Espanya ja s'ha vist que els AVEs no faran bé els comptes. No veig perquè a Catalunya hauria de funcionar aquest projecte endegat per Pasqual Maragall. Per això existeix la previsió i les proves. Per tant, proposo una línia Lleida - Girona diferent que ens permeti saber si aquest Eix Transversal Ferroviari sortiria bé. Però en el pitjor dels casos jo em quedaria amb el traçat existent amb aquest desviament nou entre Mollet i Barberà per si les mosques, perquè ja sabem que els per projectes farònics només tenim els de fa 5000 anys.
Buenas noches, Adrià. Mira, una variante de tu proyecto con algo más de tiempo pero sin gastar ni un sólo euro de más: evidentemente olvídate de los MD de Girona, ya que habría que hacer una movida y no tiene sentido, y usar el Cercanías de enlace es una barrabasada porque habrías de cogerlo desde Sant Celoni.
Tu misma idea copiada al detalle pero sin hacer ningún tipo de obra, con la infraestructura actual YA SE PUEDE HACER. Simplemente haz que el Regional procedente de Portbou pare en Montcada i Reixac. La otra solución es ir hasta la siguiente parada, donde sí para, Sant Andreu Comtal y retroceder una parada en Cercanías, pero la idea sería genial si el regional directamente parase. Desde aquí caminamos los 200 metros de trasbordo hasta la estación de Montcada i Reixac-Manresa, y allí cogemos R12. Ya tenemos un Girona-Lleida sin gastarnos un euro en infraestructura. Está claro que el enlace de Barberá ahorraría bastante tiempo, pero a falta de hacerse, ya tenemos el trasbordo de Montcada para hacer desde Girona hasta Lleida por vía Manresa-Cervera de S.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

adriballesterg
N1
N1
Entrades: 9

Entrada Autor: adriballesterg » Dilluns 20/08/2018 15:46

Penso que bajarse del tren en Montcada y cruzar medio pueblo no es nada cómodo para la gente



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 20/08/2018 16:02

adriballesterg ha escrit:Penso que bajarse del tren en Montcada y cruzar medio pueblo no es nada cómodo para la gente
Unos 250m es el transbordo entre L3 y L2/L4



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dilluns 20/08/2018 16:09

adriballesterg ha escrit:Penso que bajarse del tren en Montcada y cruzar medio pueblo no es nada cómodo para la gente
https://www.google.es/maps/dir/41.48427 ... !3e3?hl=es

Buenas tardes, Adrià.

No sé si te deja ver el plano, pero este trayecto son exactamente 260 metros, 3 minutos caminando y atraviesas sólo desde la estación de R2 hasta la Carrer Major (50 m), cien metros de carrer Major y girar a la izquierda la calle que llega hasta la estación de MR Manresa, una Z que no es nada que no se pueda realizar, de hecho hay una inmensa mayoría de personas que hacen este trasbordo, y donde no queda muy claro el tema es en si la T10 te cuenta como trasbordo, ya que en el hilo de dudas unas personas dicen que sí y otras que no, y en verdad eso es realmente lo que echa par atrás a varias personas de hacerlo, pero en lo de cruzar "medio pueblo" cualquier persona de este foro te puede decir que no es cierto para nada y que ambas estaciones están tan próximas una de la otra como ir de la vía 8 de Sants a la vía 14, o si me apuras de la L5 de Metro a la Renfe de Sants, evidentemente en Montcada como las escaleras que hay que subir o bajar son mínimas, la distancia es mucho más corta y directa que de la Renfe al metro de Sants L5. Prueba un día tú mismo a ver dónde se encuentra cada estación y me dices si es cómodo para la gente o no. Y con respecto a la T10, prueba a hacer el trasbordo. En el andén sentido Terrassa de MR Manresa hay una maquinita para picar de esas verticales, ya que el acceso es subiendo una escalera y pasando una puerta de hierro que siempre está abierta. Si te pica el trasbordo genial, para alante. Y si es tarjeta de viajes ilimitados te marca el bip y para lante.
albert28 ha escrit: Unos 250m es el transbordo entre L3 y L2/L4
Ni siquiera llega a esa distancia, Albert. Creo que es más parecida a la de Sants L5 a cualquier vía de Renfe de Sants, hablo evidentemente de andén a andén, no sólo contando desde los tornos. Creo que la de Passeig de Gràcia es mucho más larga con diferencia.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimarts 21/08/2018 0:12

Si es tracta de no gastar ni un cèntim, l'opció més barata és que es continui tirant del Eix Bus com fins ara... :roll:



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”